abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2022 @ 11:37:03 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204443307
Vanavond begint de nieuwe serie op NPO1 om 21.31.

Vier gezinnen met uiteenlopende budgetten laten in Waar Doen Ze het Van? zien hoe ze met hun geld omgaan. Terwijl Vasco en Tamara maandelijks 130.000 euro bijschrijven, hebben wellnessondernemers Reza en Sahar een schuld van bijna 40.000 euro.

https://www.tvgids.nl/informatief/waar-doen-ze-het-van
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204443328
Neem hem even mee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Welkom in Barneveld :D
En dan valt dit nog mee, er zijn dorpen in de gemeente waar 60% SGP stemt, in die gezinnen hoef je zulke vader-dochter gesprekken niet te verwachten.
Ik weet het, helaas. Het is te afschuwelijk voor woorden dat dit anno 2022 nog zo is :'(
  vrijdag 15 april 2022 @ 11:45:42 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204443397
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:38 schreef GereDathan het volgende:
Neem hem even mee.
[..]
Ik weet het, helaas. Het is te afschuwelijk voor woorden dat dit anno 2022 nog zo is :'(
Ach, het is verder wel prettig wonen, en kennelijk ook prettig recreëren, want de Barneveldse dorpen Garderen, Kootwijk en Voorthuizen draaien op recreatie.

Van die 3 is overigens Garderen het dorp met het hoogste aantal SGP-stemmen, met 31,52%, Kootwijk (6,15%) en Voorthuizen (11,88%) zijn beduidend vrijer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204443564
Ik krijg dit soort vibes bij pappa de Groot.
Inclusief promise ring.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204443658
Die Vasco lijkt soms best simpel. Zijn vrouw lijkt wat slimmer.
pi_204444183
Is dit de opvolger van opgelicht? Want komen alleen maar scammers in.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204494668
Flinke tegenvallers voor Vasco. Nu moet ie nog meer mensen oplichten :')
pi_204494678
Nadia die haar slaapkamer wil verhuren aan een student _O- Wie wil dat? Ook nog meedraaien met het gezin.
pi_204494685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:06 schreef alpeko het volgende:
Nadia die haar slaapkamer wil verhuren aan een student _O- Wie wil dat?
Ik niet

Volgens mij gaat ze geen huurder vinden
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_204494693
Een loft kamer _O-
pi_204494703
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:07 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik niet

Volgens mij gaat ze geen huurder vinden
Je neukertje meenemen gaat leuk worden daar
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 22:09:00 #12
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204494706
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:08 schreef ddx het volgende:
Een loft kamer _O-
Een krot dat nog geen 100 euro aan huur waard is
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 22:09:56 #13
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204494719
Sneu voor die wellness familie ;(
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_204494741
quote:
Nadia die haar slaapkamer wil verhuren aan een student _O- Wie wil dat? Ook nog meedraaien met het gezin.
Nadia heeft weinig zin om te werken.
pi_204494746
Per saldo zitten we goed, met net 10 euro op de rekening.
(maar neem aan (hoop) dat ze ook wel spaarrekening hebben)
  woensdag 20 april 2022 @ 22:12:56 #16
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_204494754
Nadia doet echt alles om niet te hoeven werken he?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_204494761
quote:
Alles om maar niet te hoeven werken...
Zou ze die student ook vertellen hoe daar naar het 'toilet' gegaan moet worden, en dat het een vliering is ipv kamer
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_204494770
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:12 schreef Revanches het volgende:
Nadia doet echt alles om niet te hoeven werken he?
Mja er is ook geen vraag naar leraren.
Oh wacht die is er wel...
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 22:15:39 #19
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204494784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:14 schreef ddx het volgende:

[..]
Mja er is ook geen vraag naar leraren.
Oh wacht die is er wel...
Ja maar thuisonderwijs voor haar kinderen dan :o

Als die kinderen gewoon naar school gaan, dan heeft ze meer kans om een baan te vinden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_204494808
Apart stel trouwens, die uit Barneveld.
Maar 1x drinken mogen bestellen als je uit eten gaat..
Paar honderd euro maandelijks naar de kerk brengen, maar nog geen 10 cent fooi kon er vanaf in het restaurant.
Hoe dat mens daarbij ook zo stond te lachen toen ze zei nooit fooi te geven terwijl ze afrekende.... Misselijk
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 20 april 2022 @ 22:20:19 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204494822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:18 schreef Poppejans het volgende:
Paar honderd euro maandelijks naar de kerk brengen, maar nog geen 10 cent fooi kon er vanaf in het restaurant.
Hoe dat mens daarbij ook zo stond te lachen toen ze zei nooit fooi te geven terwijl ze afrekende.... Misselijk
Waarom mogen ze dat niet zelf van je beslissen hoe ze met hun geld omgaan? De reli haat zit echt diep op dit forum om dat er weer eens bij te slepen
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 22:42:16 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204495046
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Waarom mogen ze dat niet zelf van je beslissen hoe ze met hun geld omgaan? De reli haat zit echt diep op dit forum om dat er weer eens bij te slepen
Daarnaast vind ik het ook heel bijzonder dat mensen het helemaal geweldig vinden wanneer een moslim zich meer aan hun geloof gaan werken of aan een ramadan doen.

Nederlandse (christelijke) tradities wordt keihard op gehaat.

Ik ben echt niet gelovig ofzo, maar dat onderscheid vind ik wel bijzonder. Maar ja, dan ben je een boze blanke man.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204495144
quote:
Moet ze lekker zelf weten, ze heeft keurig voor haar eten betaald.

Als je dit al misselijk vindt...
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 23:03:51 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204495214
Tevens, die Vasco is een lul.
Veel geld verdient door met een spelletje in de Playstore elke week met een andere sausje te voorzien. De ene keer was het racespel met crossmotoren en de week er op met monstertrucks bijvoorbeeld. Toen hij wist dat Google hun algoritme ging aanpassen wat de betreft welk spel bovenaan in de Playstore kwam, heeft ie snel al het geld uit die bv getrokken en een maand later kon het loon niet meer betaald worden.

Daarna zijn eigen crypto opgericht en dat was ook niet heel netjes gelopen. Details zijn me even ontgaan.

Laatst trof een collega van me hem nog in een hotel, met de echt grote vastgoedbaas van Emmen, ze hadden nogal een verhitte discussie. Hij moest hem zijn geld van die crypto ding terug gaan dokken, anders kon Vasco nooit een pand weer kopen want dan kocht hij het, ook al moest hij meer betalen dan dat ie eigenlijk zou willen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 21-04-2022 09:23:13 ]
pi_204495528
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 23:03 schreef derLudolf het volgende:
Tevens, die Vasco is een lul.
Veel geld verdient door met een spelletje in de Playstore elke week met een andere sausje te voorzien. De ene keer was het racespel met crossmotoren en de week er op met monstertrucks bijvoorbeeld. Toen hij wist dat Google hun algoritme ging aanpassen wat de betreft welk spel bovenaan in de Playstore kwam, heeft ie snel al het geld uit die bv getrokken en een maand later kon het loon hier meer betaald worden.

Daarna zijn eigen crypto opgericht en dat was ook niet heel netjes gelopen. Details zijn me even ontgaan.

Laatst trof een collega van me hem nog in een hotel, met de echt grote vastgoedbaas van Emmen, ze hadden nogal een verhitte discussie. Hij moest hem zijn geld van die crypto ding terug gaan dokken, anders kon Vasco nooit een pand weer kopen want dan kocht hij het, ook al moest hij meer betalen dan dat ie eigenlijk zou willen :D
Het loon kon niet meer betaald worden?
  donderdag 21 april 2022 @ 09:14:06 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204496275
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Moet ze lekker zelf weten, ze heeft keurig voor haar eten betaald.

Als je dit al misselijk vindt...
Om toch maar ontopic te gaan; ik vind dat ze gelijk had. Bedieningsgeld zit in de prijs inbegrepen.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 09:24:52 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204496351
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 00:23 schreef Eikenbomen het volgende:

[..]
Het loon kon niet meer betaald worden?
Auto correct. Het geld was allemaal uit het bedrijf en in crypto ofzo.
pi_204499435
Zou dit over Vasco gaan?
Leeftijd (34) en woonplaats komen overeen alleen is zijn vriendin/vrouw jonger dacht ik.
Lijkt me sowieso kwestie van tijd dat er onderzoek gedaan wordt naar die Expose oplichterij.

quote:
De Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst (FIOD) heeft woensdag een woning en bedrijfspand in de gemeente Emmen doorzocht.
Aanleiding is een nog lopend onderzoek naar onder meer faillissements- en belastingfraude, valsheid in geschrifte en misbruik van covid-19 subsidies. De verdachten zijn 34 en 37 jaar en komen uit de gemeente Emmen. De man en de vrouw zijn met elkaar getrouwd.
Het onderzoek is gestart nadat een curator aangifte deed van faillissementsfraude. Tijdens de doorzoekingen in de woning en het bedrijfspand is beslag gelegd op de administratie, digitale gegevensdragers, cryptovaluta, contant geld en een caravan.
....
Bron: Dagblad v/h Noorden
  donderdag 21 april 2022 @ 17:16:50 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204499478
quote:
Gewoon het tiende penning principe als het gaat om de bijdrage aan de kerk.

Mijn ding is het ook niet, maar dat geldt ook al voor naar de kerk gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 19:53:33 #30
382129 crew  Donna
pi_204501398
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:11 schreef Jemoederniet het volgende:
Zou dit over Vasco gaan?
Leeftijd (34) en woonplaats komen overeen alleen is zijn vriendin/vrouw jonger dacht ik.
Lijkt me sowieso kwestie van tijd dat er onderzoek gedaan wordt naar die Expose oplichterij.
[..]

Dat denk ik niet, want Tamara is volgens mij ook jonger én ze zijn niet getrouwd.
Maar er staat ook Gemeente Emmen. Niet Emmen als woonplaats.
Al zou het me niks verbazen als hij ergens hier ook 'in' zit.
pi_204501797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:11 schreef Jemoederniet het volgende:
Zou dit over Vasco gaan?
[..]

Die Tamara is geen 37.
pi_204504520
Artikel uit 2019

https://indebuurt.nl/heng(...)adia-en-robin~86686/

Haar ex is dus waarschijnlijk afgekeurd dus vandaar die lage alimentatie.

Ik vind het trouwens een vieze chagrijnige vrouw.
  Moderator vrijdag 22 april 2022 @ 09:14:45 #33
382129 crew  Donna
pi_204504579
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 april 2022 09:07 schreef praadje het volgende:
Artikel uit 2019

https://indebuurt.nl/heng(...)adia-en-robin~86686/

Haar ex is dus waarschijnlijk afgekeurd dus vandaar die lage alimentatie.

Ik vind het trouwens een vieze chagrijnige vrouw.
Mooi t-shirt heeft ze aan. Work hard. :D
pi_204504806
quote:
Ik vond het ook misselijk! Van christelijke ruimhartigheid was weinig te zien. Moeten ze de prijzen maar hoger maken, zeiden ze. Alsof het serverende personeel daar een boodschap aan heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204504835
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sneu voor die wellness familie ;(
Ja, dat was sneu, maar ze maken zelf ook niet zulke verstandige keuzes. Waarom boek je een tripje naar Barcelona als je geen vlees op de botten hebt? En ik snap nog steeds niet waarom die zoon niet op voetbal mocht. Van dat tripje Barcelona kun je de contributie makkelijk betalen, lijkt me.
  vrijdag 22 april 2022 @ 09:57:25 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204504896
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 09:14 schreef Donna het volgende:

[..]
Mooi t-shirt heeft ze aan. Work hard. :D
Ze kon dus eerst werken omdat hij voor de kinderen zorgde, maar nu ze gescheiden zijn en de kinderen primair bij haar lijken te zijn kan dat dus niet meer dankzij dat thuisonderwijs.

Overigens vind ik het lekker makkelijk om te bitchen dat ze liever niet werkt, maar uit dat artikel blijkt al anders, en als ze die tiny house zelf gebouwd heeft weet ze wel degelijk van hard werken.

Het zou me niets verbazen als ze door de scheiding en de vrijwel volledige zorg voor de kinderen icm thuisscholing simpelweg op de grens van overspannen zit, ook al lijkt ze een "lekker makkelijk" houding te hebben.

Maar goed, ik heb sowieso niet zo'n probleem met haar en meer respect voor haar dan voor de families Rouw en de Groot, en dan heb ik met die laatste niet eens problemen.

Als je over profiteurs van het systeem wilt praten dan is de kans groot dat de familie Rouw aan HRA per maand al meer vangt dan Nadia aan bijstand krijgt.

Wel breed laten hangen maar die boerderij volledig verhypotheekt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 22 april 2022 @ 09:59:23 #37
382129 crew  Donna
pi_204504909
Rustig hoor. Ik moest er gewoon een beetje om lachen.

Ze kan echt wel hard werken anders stond die hele tiny house er niet. Maar ze komt niet bepaalt goed uit de verf in dit programma op het gebied van werken.
pi_204504930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 09:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, dat was sneu, maar ze maken zelf ook niet zulke verstandige keuzes. Waarom boek je een tripje naar Barcelona als je geen vlees op de botten hebt?
Op dat moment ging het weer aardig in NL en met de zaak. Dan mag je na 1,5 jaar creperen ook wel eens iets leuks doen.

quote:
En ik snap nog steeds niet waarom die zoon niet op voetbal mocht. Van dat tripje Barcelona kun je de contributie makkelijk betalen, lijkt me.
Die mocht wel op voetbal? Moest er alleen in de 1e lockdown vanaf zover ik begreep. Ze hebben hem toch ingeschreven op die nieuwe voetbalclub een paar afleveringen geleden?
pi_204504937
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 09:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ze kon dus eerst werken omdat hij voor de kinderen zorgde, maar nu ze gescheiden zijn en de kinderen primair bij haar lijken te zijn kan dat dus niet meer dankzij dat thuisonderwijs.

Overigens vind ik het lekker makkelijk om te bitchen dat ze liever niet werkt, maar uit dat artikel blijkt al anders, en als ze die tiny house zelf gebouwd heeft weet ze wel degelijk van hard werken.

Het zou me niets verbazen als ze door de scheiding en de vrijwel volledige zorg voor de kinderen icm thuisscholing simpelweg op de grens van overspannen zit, ook al lijkt ze een "lekker makkelijk" houding te hebben.
Ik zie geen overspannen vrouw, maar een sterke en principiële vrouw die bewuste keuzes maakt - op kosten van de samenleving.

Tegelijk liet de vorige uitzending zien dat het systeem ook weer niet ontzettend verrot is, want nu haar jongste kind 5 jaar is, moet ze klaarblijkelijk een andere bron van inkomsten zoeken. Dat lijkt me niet meer dan terecht als ze ervoor kiest haar kinderen niet naar school te laten gaan.
  vrijdag 22 april 2022 @ 10:05:24 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204504951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 09:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond het ook misselijk! Van christelijke ruimhartigheid was weinig te zien. Moeten ze de prijzen maar hoger maken, zeiden ze. Alsof het serverende personeel daar een boodschap aan heeft.
Het ergste daarin zijn Nederlanders op vakantie: door het wettelijk minimumloon in NL weet je dat horecapersoneel in ieder geval een minimaal basisloon heeft, in sommige andere landen moet horecapersoneel het volledig van de fooien hebben, maar die schraperige Hollanders doen weer niet de moeite zich te laten informeren of hun vakantieland zo'n land is.

In NL 10% fooi aan de forse kant, in de VS is een fooi van minder dan 15% een belediging, en ligt de gemiddelde fooi op 18% maar is 20% een fijne fooi als je tevreden bent over de bediening.
Horecapersoneel onderling geeft vaak uitstekende fooien, in NL kun je ook al vaak merken of de klant horecaervaring heeft :D

Bij ons was de regel eigenlijk meestal dat N de rekening betaalde en ik de fooi regelde, en dat deed ik dan cash, want dan hebben ze er serieus wat aan.

Tegenwoordig heb ik bijna geen cash meer en overleggen we vaak even hoeveel we van de rekening maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204504963
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Op dat moment ging het weer aardig in NL en met de zaak. Dan mag je na 1,5 jaar creperen ook wel eens iets leuks doen.
Door dat soort redeneringen kom je in de problemen. Ze waren nota bene al op vakantie naar het buitenland geweest. En ik snap best dat het zwaar is voor hen, maar dat neemt niet weg dat het onverstandig is om zo'n tripje te ondernemen als je je schulden nog niet hebt afbetaald en geen buffer hebt. Verder zijn het hardwerkende mensen die het vanwege hun attitude ongetwijfeld wel redden.

quote:
Die mocht wel op voetbal? Moest er alleen in de 1e lockdown vanaf zover ik begreep. Ze hebben hem toch ingeschreven op die nieuwe voetbalclub een paar afleveringen geleden?
Dat heb ik gemist. Gelukkig maar! Ik vond dat zo sneu.
  vrijdag 22 april 2022 @ 10:13:51 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204505018
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zie geen overspannen vrouw, maar een sterke en principiële vrouw die bewuste keuzes maakt - op kosten van de samenleving.

Tegelijk liet de vorige uitzending zien dat het systeem ook weer niet ontzettend verrot is, want nu haar jongste kind 5 jaar is, moet ze klaarblijkelijk een andere bron van inkomsten zoeken. Dat lijkt me niet meer dan terecht als ze ervoor kiest haar kinderen niet naar school te laten gaan.
Mwah, ik zie dat "op kosten van de samenleving" niet zozeer.
Ze kiest ervoor haar kinderen zelf te scholen, dat vind ik ook wat anders dan "niet naar school laten gaan".

Ik ben het eens met sterk en principieel, en bewuste keuzes maken, een deel van die keuzes kosten de samenleving veel minder dan wanneer ze een "standaard" leven zou leiden, ook als je de kosten van haar bijstandsuitkering daarin meerekent.

Maar ik denk wel dat die principes en keuzes haar minder makkelijk vallen dan een hoop denken.
Ja, ze is sterk, maar ik denk niet dat het haar allemaal zo licht valt.

En dan is het nog mazzel dat ze prima met geld om kan gaan, want het gros zou het op een bijstandsuitkering al niet redden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204505025
Ik denk dat Nadia snel een baan vindt als ze haar kids naar een normale basisschool doet. Ze heeft pabo gedaan toch? Lerarentekort. Volgens mij verdient ze dan al veel meer dan die bijstand. Waarom ze daar niet voor kiest weet ik niet? Thuisonderwijs te belangrijk?
pi_204505074
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, ik zie dat "op kosten van de samenleving" niet zozeer.
Ze kiest ervoor haar kinderen zelf te scholen, dat vind ik ook wat anders dan "niet naar school laten gaan".

Ik ben het eens met sterk en principieel, en bewuste keuzes maken, een deel van die keuzes kosten de samenleving veel minder dan wanneer ze een "standaard" leven zou leiden, ook als je de kosten van haar bijstandsuitkering daarin meerekent.

Maar ik denk wel dat die principes en keuzes haar minder makkelijk vallen dan een hoop denken.
Ja, ze is sterk, maar ik denk niet dat het haar allemaal zo licht valt.

En dan is het nog mazzel dat ze prima met geld om kan gaan, want het gros zou het op een bijstandsuitkering al niet redden.
Ze heeft weinig nodig om van te leven, maar ze heeft wel wat nodig en dat betalen wij. Dat steekt omdat ze zelf competent genoeg is om te werken. Dat blijkt uit alles: ze doet zelf veel rondom het huis, geeft haar kinderen onderwijs, kan goed met geld omgaan, weet hoe ze publicitaire aandacht kan krijgen. In hoeverre kun je dan nog van een sociaal vangnet spreken?
pi_204505084
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:14 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik denk dat Nadia snel een baan vindt als ze haar kids naar een normale basisschool doet. Ze heeft pabo gedaan toch? Lerarentekort. Volgens mij verdient ze dan al veel meer dan die bijstand. Waarom ze daar niet voor kiest weet ik niet? Thuisonderwijs te belangrijk?
Ik snap heel goed waarom ze daar niet voor kiest. Zo prettig is het niet om nu in het onderwijs te werken. Je moet bovendien maar zin hebben in de 'rat race'. En dan is er nog haar geloof in de waarde van thuisonderwijs.
  vrijdag 22 april 2022 @ 10:23:00 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204505090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:14 schreef Eikenbomen het volgende:
Als ze gaat werken krijgt ze ook nog eens de inkomensafhankelijke combinatiekorting, en door de arbeidskorting blijft er netto sowieso veel over van een laag bruto inkomen uit arbeid, ik denk dat ze met 16 uur per week wel aan een inkomen kan komen waar ze van rond kan komen, ze is niet dom, ze is handig, de is creatief, ze hoeft niet voor het minimumloon te werken.

En ik heb geen flauw idee waarom ze thuisscholing zo belangrijk vindt, maar ook dat zal weer een kwestie van principes zijn, en soms zitten principes behoorlijk in de weg als het gaat om verstandigste keuzes.

Overigens weet ik ook niet waarom die ex geen grotere rol speelt in het leven van de kinderen, als hij de kinderen 2 dagen opvangt kan zij 16 uur werken.

Overigens denk ik wel dat zo'n huishouden, met zulke beperkte middelen en stroom op rantsoen, behoorlijk arbeidsintensief is, los van het hele thuisscholing verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204505102
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:23 schreef Leandra het volgende:

Overigens weet ik ook niet waarom die ex geen grotere rol speelt in het leven van de kinderen, als hij de kinderen 2 dagen opvangt kan zij 16 uur werken.
Ik las via een oude blog van hen dat hij hersenletsel heeft opgelopen na een ongeluk en daardoor bijv. zijn werk als timmerman niet meer uit kan voeren. Hij heeft moeite met zaken als plannen. Misschien is het op de kinderen passen hem daarom te veel. Maar inderdaad, je blijft je wel afvragen welke rol die ex nog heeft.

quote:
Overigens denk ik wel dat zo'n huishouden, met zulke beperkte middelen en stroom op rantsoen, behoorlijk arbeidsintensief is, los van het hele thuisscholing verhaal.
Absoluut, dat lijkt me niet iets om te romantiseren.
  vrijdag 22 april 2022 @ 10:28:03 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204505121
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze heeft weinig nodig om van te leven, maar ze heeft wel wat nodig en dat betalen wij. Dat steekt omdat ze zelf competent genoeg is om te werken. Dat blijkt uit alles: ze doet zelf veel rondom het huis, geeft haar kinderen onderwijs, kan goed met geld omgaan, weet hoe ze publicitaire aandacht kan krijgen. In hoeverre kun je dan nog van een sociaal vangnet spreken?
Wij betalen ook de HRA op de boerderij van 1,2 miljoen van Vasco Rouw.
Ik vind dat allemaal niet zo'n issue, als haar kinderen naar een gewone school zouden gaan dan zouden wij ook zo'n 500 per kind per maand aan overheidsbijdrage voor scholing betalen.
Dus ja: school is gratis, maar het is niet zo dat het niets kost.

Al met al kost ze de samenleving in haar tiny house met bijstand waarschijnlijk een stuk minder dan in een sociale huurwoning met de kinderen op een reguliere school.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204505214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij betalen ook de HRA op de boerderij van 1,2 miljoen van Vasco Rouw.
Dat iets anders niet deugt maakt het toch niet ineens oké om gebruik te maken van een sociaal vangnet dat je niet nodig hebt?

quote:
Ik vind dat allemaal niet zo'n issue, als haar kinderen naar een gewone school zouden gaan dan zouden wij ook zo'n 500 per kind per maand aan overheidsbijdrage voor scholing betalen.
Dus ja: school is gratis, maar het is niet zo dat het niets kost.
Zo kan ik er natuurlijk nog meer berekeningen op loslaten, bijvoorbeeld hoeveel ze de samenleving op zou leveren als ze fulltime zou werken. Want dat is een tweede aspect dat je als asociaal zou kunnen zien: door niet bij te dragen aan de samenleving terwijl je dat prima zou kunnen, help je anderen niet die een sociaal vangnet hard nodig hebben.

Het basisinkomen zou de perfecte oplossing voor dit probleem zijn. Ik zou meteen bescheidener gaan leven en stoppen met werken.
  vrijdag 22 april 2022 @ 10:43:53 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204505235
Als ze fulltime zou werken zou ze ook kinderopvang nodig hebben, de komende 7 jaar iig nog...

En ja, een basisinkomen zou ideaal zijn als het alle toeslagen en belastingaftrekken ook zou vervangen.
Ik verwacht dat Nadia dan een hoger inkomen zou hebben dan nu.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')