abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204554842
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 13:49 schreef ludovico het volgende:
Met dezelfde marktmacht nu als straks, waarom mindere marges dan wel accepteren en nu niet.

Die dynamiek is toch niet anders?
Natuurlijk is de dynamiek nu anders met voor Unilever een kosteninflatie van 28%. De consensus is dat ze daar 80% van terug kunnen verdienen door prijsverhogingen. Maar met dat soort prijsstijgingen komen je volumes ook onder druk, omdat consumenten dan maar gaan kiezen voor alternatieven ofwel van A-merken die niet hun hele keten ESG-proof hebben ofwel B-merken.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_204556290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Uiteraard wordt er gecensureerd, maar ik heb niet de illusie dat s werelds rijkste man hier louter altruistische bedoelingen mee heeft
K, je denkt dat die winst wilt maken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204556343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Natuurlijk is de dynamiek nu anders met voor Unilever een kosteninflatie van 28%. De consensus is dat ze daar 80% van terug kunnen verdienen door prijsverhogingen. Maar met dat soort prijsstijgingen komen je volumes ook onder druk, omdat consumenten dan maar gaan kiezen voor alternatieven ofwel van A-merken die niet hun hele keten ESG-proof hebben ofwel B-merken.
Nee de finance experts die op zolder werken verwachten dat. En gezien de koersen van de aandelen is er ook wel forse consensus op niet alle kosten kunnen doorbelasten ja. Daarom is dat aandeel allicht wel aantrekkelijk gewaardeerd.

Misschien van Unilever naar een B merk dus. Zou kunnen. Loon prijs spiraal achtige zaken maken mensen niet armer maar de valuta gewoon waardeloos.

Dan is dat schuiven naar B merken ook minder plausibel.

Op de korte termijn prima te verwachten maar de koers van een aandeel wordt ook op toekomstmuziek beoordeeld.

Dan is de vraag echt een tikje hoe lang het zou aanhouden en hoeveel straf de waardering verdient. En vergis je ook niet in dat je relatief safe zit met dit aandeel en ook bij rentestijgingen en inflatie. Wat wel aannemelijker is geworden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204556445
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:27 schreef ludovico het volgende:
En vergis je ook niet in dat je relatief safe zit met dit aandeel en ook bij rentestijgingen en inflatie. Wat wel aannemelijker is geworden.
Ik zit ook gewoon long hè. :+ Alleen jij deed het voorkomen alsof Unilever wel richting 100 zou kunnen gaan door inflatoire krachten. Dat denk ik zeker niet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_204556731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 13:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, AH heeft vaak genoeg gewoon heel Nestlé uit hun schappen gesodemieterd omdat ze het niet eens werden over de prijzen. Retailers hebben echt wel macht terug. Dat wil niet zeggen dat Unilever geen power heeft, maar die wordt wel beperkt. Plus dat er alternatieven zijn voor veel van hun producten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Coca Cola, die misschien Pepsi nog als concurrent heeft, maar dan houdt het wel op.
Het zijn toch wel een hoop bekende merken en een aantal merken waar consumenten sterk aan hechten naar mijn idee: https://www.unilever.nl/brands/

Als deze allemaal uit AH zouden verdwijnen, dan tast dat het imago van AH aan. De onderhandelingspositie van Coca-cola, Pepsi, Heineken zijn inderdaad beter, maar ik meen dat ook Unilever een sterke positie heeft.
pi_204556824
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik zit ook gewoon long hè. :+ Alleen jij deed het voorkomen alsof Unilever wel richting 100 zou kunnen gaan door inflatoire krachten. Dat denk ik zeker niet.
Als de inflatie 200% is zit die zo op 120.

Ik denk dat we ook totaal geen inflatie gaan zien. Tenzij de lonen echt hoger worden.
pi_204557907
Ik probeer wanhopig om een accountje aan te maken op morningstar.nl maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar joh. :'( Ik heb vier verschillende emailadressen geprobeerd maar ik krijg iedere keer de melding: "Het e-mailadres is reeds in gebruik. Gelieve een ander e-mailadres invoeren." Ik ben toch zeker niet achterlijk???? Heeft deze site technische problemen, of zo? Lukt het jullie wel om te registreren? Ik begin haast te twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_204558040
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 18:02 schreef jaco het volgende:

[..]
Het zijn toch wel een hoop bekende merken en een aantal merken waar consumenten sterk aan hechten naar mijn idee: https://www.unilever.nl/brands/

Als deze allemaal uit AH zouden verdwijnen, dan tast dat het imago van AH aan. De onderhandelingspositie van Coca-cola, Pepsi, Heineken zijn inderdaad beter, maar ik meen dat ook Unilever een sterke positie heeft.
Natuurlijk is hun onderhandelingspositie sterk, dat ontken ik ook niet. Maar er zitten alleen wel grenzen aan.
pi_204558282
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 13:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet zo'n fijn idee dat een van de rijkste en machtigste mannen ter wereld zichzelf de vrijheid van meningsuiting toebedeeld. Moet ik nu ook naar Rusland?
  woensdag 27 april 2022 @ 21:03:01 #185
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204558524
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
K, je denkt dat die winst wilt maken?
Ik denk dat ik niet per se de vrijheid van meningsuiting wil die hij wil
Laffe huichelaar
pi_204558998
Erg benieuwd naar de cijfertjes van Virtu morgenochtend vroeg (US time). Zou toch een mooi kwartaal moeten zijn geweest.
pi_204559006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Wat is precies de vrijheid van meningsuiting die hij wil?
  woensdag 27 april 2022 @ 23:21:32 #188
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204560760
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is precies de vrijheid van meningsuiting die hij wil?
Geen idee, maar bij zo'n man heb ik er weinig vertrouwen in als hij doet of het hem om vrijheid gaat. Je verdient niet zoveel geld met weldoenerij, als een van de machtigste mannen een van de grootste media-outlets koopt, heb ik geen seconde de illusie dat hij dat voor de vrijheid van meningsuiting van jou en mij doet, maar denk ik eerder dat hij dat ten behoeve van zijn eigen macht en invloed doet
Laffe huichelaar
pi_204561107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 23:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Geen idee, maar bij zo'n man heb ik er weinig vertrouwen in als hij doet of het hem om vrijheid gaat. Je verdient niet zoveel geld met weldoenerij, als een van de machtigste mannen een van de grootste media-outlets koopt, heb ik geen seconde de illusie dat hij dat voor de vrijheid van meningsuiting van jou en mij doet, maar denk ik eerder dat hij dat ten behoeve van zijn eigen macht en invloed doet
Waarom zou er niet een beter verdienmodel te maken zijn als bijvoorbeeld een Trump zijn account terugkrijgt, fake accounts worden geblokkeerd en er een edit-functie wordt geïmplementeerd? Die twee zaken kunnen best aligned zijn.
pi_204561118
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 23:21 schreef timmmmm het volgende:
Geen idee
En verder is het natuurlijk wat vreemd om iets niet te willen waarvan je niet weet wat dat wat je niet wil dan is.
pi_204561555
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik probeer wanhopig om een accountje aan te maken op morningstar.nl maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar joh. :'( Ik heb vier verschillende emailadressen geprobeerd maar ik krijg iedere keer de melding: "Het e-mailadres is reeds in gebruik. Gelieve een ander e-mailadres invoeren." Ik ben toch zeker niet achterlijk???? Heeft deze site technische problemen, of zo? Lukt het jullie wel om te registreren? Ik begin haast te twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens.
Het klinkt inderdaad als een technisch probleem. Ik meen wel dat morningstar.nl de user database deelt met morningstar.com (en alle overige morningstar sites). Misschien dat je door de jaren heen een aantal accounts op morningstar.com hebt gehad met deze email addressen?
pi_204561573
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat is dan raar? Je vindt dat de wettelijke vrijheid van meningsuiting teveel vrijheid geeft?
  donderdag 28 april 2022 @ 07:47:42 #193
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204561790
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 05:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is dan raar? Je vindt dat de wettelijke vrijheid van meningsuiting teveel vrijheid geeft?
Nee, dat vind ik niet. Maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur willen steken dat hij dat wil
Laffe huichelaar
pi_204561800
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 07:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nee, dat vind ik niet. Maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur willen steken dat hij dat wil
Nouja het vorige management werkte meningsuiting wel enorm tegen.

Dus dat die een altruistisch sausje kan geven aan die koop is niet moeilijk te bedenken.
  donderdag 28 april 2022 @ 07:54:28 #195
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204561820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 07:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nouja het vorige management werkte meningsuiting wel enorm tegen.

Dus dat die een altruistisch sausje kan geven aan die koop is niet moeilijk te bedenken.
Ik merk dat jullie allemaal meer vertrouwen hebben in het woord van deze man dan ik
Laffe huichelaar
pi_204561826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 07:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik merk dat jullie allemaal meer vertrouwen hebben in het woord van deze man dan ik
Ben vooral teleurgesteld in de huidige politieke sfeer van censuur.

Teleurgesteld is zacht uitgedrukt ik vind het doodeng.
pi_204561920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 04:43 schreef jaco het volgende:

[..]
Het klinkt inderdaad als een technisch probleem. Ik meen wel dat morningstar.nl de user database deelt met morningstar.com (en alle overige morningstar sites). Misschien dat je door de jaren heen een aantal accounts op morningstar.com hebt gehad met deze email addressen?
Op morningstar.com lukte het net wel om een account aan te maken. Raar. Ik kan in ieder geval weer verder met mijn leven.
pi_204561939
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 07:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je vindt het nu wel lekker gaan met de vrijheid van meningsuiting op twitter blijkbaar? Waar politici zoals Trump en Wilders worden kaltgestellt?
pi_204562168
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Je vindt het nu wel lekker gaan met de vrijheid van meningsuiting op twitter blijkbaar? Waar politici zoals Trump en Wilders worden kaltgestellt?
Niet om hier de hele discussie over "vrijheid van meningsuiting" te gaan voeren maar een commercieel bedrijf is niet de springplank naar "vrijheid van meningsuiting" en kan wel degelijk op eigen voorwaarden modereren.

Als FOK! morgen besluit dat er geen afbeeldingen of berichten over of door Femke Halsema geplaatst mogen worden, dan is dat opvallend maar niet in strijd met "vrijheid van meningsuiting". Ze kan nog prima op een plein gaan staan of een eigen website maken om haar boodschap te verspreiden.

Als de overheid dat morgen besluit, dan tornt dat wel aan de vrijheid van meningsuiting. Want dat is waar het om gaat: dat de overheid je niet zomaar monddood kan maken (al heeft deze vrijheid enkele beperkingen, zoals haatzaaien, leugens verspreiden, etc). En uiteraard heeft "freedom of speech" per land z'n eigen interpretatie.

Zolang iemand als Trump of Wilders nog ergens op internet een kistje mag neerzetten om vanaf te schreeuwen (eigen website bijvoorbeeld) wordt niemand beperkt in de "vrijheid van meningsuiting". Dat ik er vervolgens niet naar wil luisteren beperkt ze ook niet.
pi_204562241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Niet om hier de hele discussie over "vrijheid van meningsuiting" te gaan voeren maar een commercieel bedrijf is niet de springplank naar "vrijheid van meningsuiting" en kan wel degelijk op eigen voorwaarden modereren.

Als FOK! morgen besluit dat er geen afbeeldingen of berichten over of door Femke Halsema geplaatst mogen worden, dan is dat opvallend maar niet in strijd met "vrijheid van meningsuiting". Ze kan nog prima op een plein gaan staan of een eigen website maken om haar boodschap te verspreiden.

Als de overheid dat morgen besluit, dan tornt dat wel aan de vrijheid van meningsuiting. Want dat is waar het om gaat: dat de overheid je niet zomaar monddood kan maken (al heeft deze vrijheid enkele beperkingen, zoals haatzaaien, leugens verspreiden, etc). En uiteraard heeft "freedom of speech" per land z'n eigen interpretatie.

Zolang iemand als Trump of Wilders nog ergens op internet een kistje mag neerzetten om vanaf te schreeuwen (eigen website bijvoorbeeld) wordt niemand beperkt in de "vrijheid van meningsuiting". Dat ik er vervolgens niet naar wil luisteren beperkt ze ook niet.
Het gaat mij erom dat gebruiker timmmmm insinueert dat het nu gedaan is met de vrijheid van meningsuiting op twitter terwijl daar dus sowieso al geen sprake van was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')