abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 28 april 2022 @ 09:21:02 #156
70532 loveli
N
pi_204562277
twitter
crap in = crap out
pi_204563395
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:31 schreef jogy het volgende:

[..]
.

En was tijdens de bekend van Johnny Depp echt naar aan het zijn met zijn bezwaren, elke zijn weer. Probeerde denk ik Johnny Depp van de leg te krijgen maar is gelukkig mislukt.
Wtf zeg je nou?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_204563654
Waarom heeft ze in bed gepoept dan? Foutje bedankt of/
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 28 april 2022 @ 12:37:15 #159
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_204563843
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:16 schreef Geerd het volgende:
Ik las ergens anders weer dat het van haar hond was.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_204563853
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zag net een filmpje idd dat hij zei dat ze de honten de schuld gaf...maar de poep was teveel voor die honten _O- _O- _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_204563865
quote:

[..]
vanaf 25sec

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100029136_7b75baeb
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 28 april 2022 @ 12:42:51 #162
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204563893
quote:

[..]
Die drol was groter dan die hond, dus ik betwijfel het.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 28 april 2022 @ 13:04:43 #163
438527 MissButterflyy
pi_204564101
We waren er allemaal niet bij… En de drol zal wel opgeruimd zijn, dus er kan geen onderzoek meer worden gedaan naar de herkomst. _O-
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 28 april 2022 @ 14:16:59 #164
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204564925
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:04 schreef MissButterflyy het volgende:
We waren er allemaal niet bij… En de drol zal wel opgeruimd zijn, dus er kan geen onderzoek meer worden gedaan naar de herkomst. _O-
Er is wel fotografisch bewijs dus als je ver wilt gaan, kan je denk ik die foto geheel onderzoeken en ratio berekenen etc. :+.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 28 april 2022 @ 15:11:55 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204565415
quote:

[..]
De schoonmaakster vond van niet :P zag er ook uit als een grote natte hoop.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 28 april 2022 @ 15:33:09 #166
459912 FlippingCoin
pi_204565574
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig heeft ze er zelf een foto van gemaakt en deze opgestuurd. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 28 april 2022 @ 15:46:10 #167
438527 MissButterflyy
pi_204565680
Hahaha wat een rare mensen zijn het toch.
  donderdag 28 april 2022 @ 18:42:38 #168
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_204567352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 11:48 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]
Wtf zeg je nou?
Oh dat was idd een beetje verneukt door autocorrect :@.

"En de advocaat was tijdens de bekentenis van Johnny Depp echt naar aan het zijn met zijn bezwaren, elke zin weer. Hij (de advocaat) probeerde denk ik Johnny Depp van de leg te krijgen maar dat is gelukkig mislukt."

[ Bericht 8% gewijzigd door jogy op 29-04-2022 08:04:29 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 28 april 2022 @ 19:46:23 #169
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204567943
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De schoonmaakster vond van niet :P zag er ook uit als een grote natte hoop.
:r
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 28 april 2022 @ 19:58:24 #170
459912 FlippingCoin
pi_204568083
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:42 schreef jogy het volgende:

[..]
Oh dat was idd een beetje verneukt door autocorrect :@.

"En de advocaat was tijdens de bekentenis van Johnny Depp echt naar aan het zijn met zijn bezwaren, elke zijn weer. Hij (de advocaat) probeerde denk ik Johnny Depp van de leg te krijgen maar dat is gelukkig mislukt."
Was je dronken?
  donderdag 28 april 2022 @ 20:06:08 #171
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_204568178
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:16 schreef Geerd het volgende:
Omdat ze een gestoorde narcist is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_204568434
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Omdat ze een gestoorde narcist is.
Dat vind ik nog steeds geen goede reden :(
-nee-
  vrijdag 29 april 2022 @ 07:34:23 #173
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_204573157
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dat vind ik nog steeds geen goede reden :(
Meest storende vind ik dat Depp overal wordt ontslagen terwijl Heard beschermd wordt. Typisch deze tijd, en een van de redenen waarom ik eigenlijk al jaren geen films meer kijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 29 april 2022 @ 07:41:50 #174
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_204573193
Ik ben inmiddels verslaafd aan de uitzendingen, helaas gaat het maandag pas verder
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 april 2022 @ 08:03:07 #175
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204573323
quote:
Elon Musk betaalde maar liefst de helft van Ambers donatie aan het goede doel ACLU, dat zich inzet tegen geweld tegen vrouwen. Dat terwijl Heard had beloofd om de helft van het schikkingsgeld na haar scheiding met Johnny Depp weg te geven. In totaal doneerde ze er nog geen derde van.

Terence Dougherty, hoofd van de organisatie ACLU (American Civil Liberties Union), zorgde in de Amerikaanse rechtbank gisteren voor een grote onthulling: hij wist dat Elon Musk maar liefst een half miljoen euro van Ambers donatie aan de organisatie betaalde. Amber beloofde na haar scheiding met Depp dat ze de helft van het bedrag dat ze van de acteur ontving weg zou schenken aan het goede doel. In totaal ging het over een donatie van 3,3 miljoen euro, waarvan uiteindelijk maar 1,4 miljoen euro werd gedoneerd in naam van Heard. Dat Musk bijna de helft van dat bedrag betaalde, betekent dat Amber haar belofte helemaal niet is nagekomen.

Dougherty zei ook dat de ACLU nauw betrokken is geweest bij het opiniestuk in The Washington Post, waarin Haerd schrijft over huiselijk geweld. Het is het stuk waardoor Depp en Heard nu tegenover elkaar staan in de Amerikaanse rechtbank. Depp beschuldigt zijn ex-vrouw van het afleggen van valse verklaringen in het stuk, waarin Heard verklaarde dat ze slachtoffer was van huiselijk geweld. Ze noemde Depp niet bij naam, maar die laatste meent dat het opiniestuk zijn imago schaadt en dus eist hij 50 miljoen dollar.

Volgens Dougherty bevatte het oorspronkelijke stuk, waar hij en de advocaten van ACLU nog niet doorheen waren geweest ‘taal die erg anders was dan wat er uiteindelijk in de krant verscheen’. Heard had veel meer verwijzingen naar haar ex willen maken. ,,In het definitieve stuk wordt er niet direct gerefereerd aan Heards relatie met Depp.”

Gevoelige snaar
Musk raakt duidelijk een gevoelige snaar bij de actrice, zo bleek deze week tijdens een getuigenis. Amber was niet zelf aan het woord, wel Christian Carino, de voormalige manager van Depp. Hij had een goed contact met Amber vlak na haar breuk met Johnny. Bijna onmiddellijk na die breuk begon ze te daten met Musk. Volgens Carino, die in die periode verschillende sms’jes kreeg, was Heard dan ook nooit verliefd op Musk.

Enkele sms’jes werden weer bovengehaald in de rechtbank. Zo schrijft Amber in augustus 2017 aan Christian dat ze ‘een breuk aan het verwerken is’. ,,Waarom zou je verdriet hebben als je hem nooit graag zag?”, schrijft Christian terug. Je hebt me 1000 keer verteld dat je geen gevoelens voor hem had.”

,,Dat weet ik”, aldus het antwoord van Amber. ,,Maar ik wil het toch even verwerken op mijn eigen tempo. Ik vind het vreselijk dat alweer een man ervoor zorgt dat ik negatieve publieke aandacht krijg.” Daarop antwoordde Christian dat ze dan maar ‘moest stoppen met het daten van überbekende personen’.

Terwijl Carino deze uitleg doet en de berichtjes doorloopt, moet Amber haar tranen wegvegen.

‘Ze miste Johnny’
Volgens Carino is Amber nooit over Johnny heen gekomen. ,,In de zomer van 2016 liet ze mij een meeting met hem regelen, ook al had ze een tijdelijk contactverbod tegen hem. Zij wilde hém zien. ‘Ik ben nog steeds verliefd op hem’, stuurde ze me dan. Ze sms’te me verschillende keren dat ze hem miste, zelfs in 2018 nog”, klonk het. De verdediging van Depp wil daarmee aantonen dat Heard helemaal niet zo’n grote afkeer van Depp had als ze zelf beweert.

Het proces tussen Johnny en Amber is ongeveer halverwege, en zal in totaal zo’n zes weken duren.
Opvallend verhaal want ik zweer je dat ik eerder ergens heb gelezen dat Depp het geld rechtstreeks overgemaakt zou hebben aan de goede doelen, aangezien Amber dat toch zou doen, en dat ze daar echt woest over was.

Of gaat dit dan weer om ander geld?
  vrijdag 29 april 2022 @ 08:03:56 #176
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_204573334
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 07:41 schreef scrub_nurse het volgende:
Ik ben inmiddels verslaafd aan de uitzendingen, helaas gaat het maandag pas verder
het is fantastisch idd, maar jammer dat die verhoren van de agenten enzo zo fucking lang duren.
Wanneer word Amber zelf gehoord?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_204573359
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:03 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
het is fantastisch idd, maar jammer dat die verhoren van de agenten enzo zo fucking lang duren.
Wanneer word Amber zelf gehoord?
Believe all woman.

Zal dus niet nodig zijn?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 april 2022 @ 08:13:29 #178
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204573411
Deze is ook wel intens. Ik vraag me af of dit soort dingen blijven hangen bij een jury of rechter. Ook in deze zaak wordt geoordeeld door een jury, toch? Bij die eerdere psycholoog zouden zowel Depp als Heard toestemming gegeven moeten hebben om te getuigen in court. Zij gaan toen aan dat er sprake zou zijn geweest can ‘mutual abuse’. Ik kan me niet voorstellen dat Amber ook hier een vrijbrief heeft gegeven bij deze therapeute gezien haar getuigenis. Maar goed, misschien meende ze dat er iets anders gezegd zou worden?

quote:
Klinisch psycholoog Dr. Shannon Curry, die dinsdag getuigde tijdens het proces tussen Johnny Depp en Amber Heard, meent dat Amber haar posttraumatisch stresssyndroom faket. Volgens de psychologe zou de actrice wel twee andere persoonlijkheidsstoornissen hebben. Ook een agente twijfelt aan de eerlijkheid van Heard. “Ik identificeer Heard niet als een slachtoffer van huiselijk geweld.” De actrice kon er duidelijk niet om lachen, en rolde met haar ogen tijdens de getuigenis.

Dokter Curry werd door de advocaten van Depp opgeroepen als getuige, om te oordelen over de geestelijke toestand van Johnny’s ex vrouw, Amber Heard. Volgens Curry valt daar wel wat over te zeggen. Volgens haar heeft Amber niet één, maar twee persoonlijkheidsstoornissen. Om te beginnen zou ze omschreven kunnen worden als borderliner, maar er is ook sprake van een ‘histrionische persoonlijkheidsstoornis’. Dat betekent dat Amber een onverzadigbaar verlangen heeft naar dramatische situaties, en daarbij dagdagelijkse akkefietjes bewust uitvergroot tot grote aanvaringen.

Volgens Curry schippert Amber Heard tussen “prinses en slachtoffer”. De psycholoog legde uit dat mensen met die stoornis zich als schattig en meisjesachtig voordoen, maar dat ze eigenlijk heel grillig en onvoorspelbaar zijn. Ze hebben verlatingsangst en willen in het middelpunt van de belangstelling staan. De stoornis wordt getypeerd door een instabiele persoonlijkheid. “Ze is heel zelfingenomen”, aldus Dr. Curry. “Ze gebruikt veel grote woorden om in feite heel weinig te zeggen. Ze heeft weinig substantie. Dat werd erg duidelijk toen ik haar behandelde.” Curry behandelde zowel Amber als Johnny tijdens hun relatietherapie. “Ze zit wel vol woede en agressie. En ze is er heel goed in om al haar persoonlijke problemen te minimaliseren.” Volgens Curry is het ook typisch voor mensen met borderline om aanvallend te zijn als partner, te dreigen met het rechtssysteem of met een contactverbod en te beweren dat er misbruik is.

Amber Heard kon er niet om lachen. Hoewel ze normaal gezien met een uitgestreken gezicht naar alle getuigenissen luistert, kon ze het niet laten om een paar keer met haar ogen te rollen terwijl Dr. Curry aan het woord was. De actrice zelf beweert namelijk dat ze lijdt aan een posttraumatisch stresssyndroom (PTSD) als gevolg van misbruik door Depp, maar volgens Curry is dat een van de makkelijkste aandoeningen om te faken. Ze zei dat de actrice aanvankelijk had beweerd dat ze leed aan 19 van de 20 symptomen van PTSS, wat voortkwam uit een test. “Dat is niet eens typisch voor iemand die lijdt aan de meest invaliderende vorm van PTSS”, aldus de psycholoog.

Geen bewijs van misdaad
Ook Melissa Saenz, agente bij de politie van Los Angeles, getuigde dinsdag in de rechtszaal. Ook zij nam het op voor Depp. Enkele dagen voor de actrice de scheiding aanvroeg, kwam Saenz naar het penthouse van Depp en Heard. De actrice beweerde dat Depp die avond een gsm tegen haar gezicht had gegooid. “Maar ik identificeer Heard niet als een slachtoffer van huiselijk geweld", aldus de politieagente. Toen ze ter plaatse was gekomen, kon de agent zien dat Heard gehuild had en daardoor rood in het gezicht was, maar ze zag geen bewijs van een verwonding. Ze zag ook geen bewijs van een misdaad, zoals gebroken glas of rommel in het penthouse. Volgens Depps advocaten bewijst de getuigenis van Saenz dat Heard haar verwonding veinsde om de reputatie van Deppp te beschadigen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 april 2022 @ 08:21:01 #179
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204573457
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:06 schreef Nober het volgende:

[..]
Believe all woman.

Zal dus niet nodig zijn?
Typische reactie weer.

Er kan ook voor gekozen worden om in eerste instantie vrouwen mensen die als slachtoffer naar voren stappen te geloven maar als uit veel bewijs blijkt dat er toch iets niet helemaal lijkt te kloppen, dat geloof in dat ene specifieke geval op te schorten. Dat staat los van het in eerste instantie altijd uitgaan van het verhaal van het slachtoffer. En dat geldt net zo goed als een man als eerste naar voren stapt. Het verhaal is hier ook anders dan wat ik normaal gesproken vaak hoor: vrouw zegt mishandeld te zijn en man zegt van niet. Hier komt de man als reactie juist naar voren om aan te geven dat dat niet alleen niet waar is maar dat juist híj ernstig werd mishandeld. Dan is er dus sprake van twee slachtoffers.

Nu vind ik deze case een erg lastige en weet ik echt niet meer wie of wat ik moet geloven. Een echte shitshow dit.
pi_204573508
She’s going down. :Y
Tot op heden wordt alles in het nadeel van Heard gebracht.
Haar verleden met die ex helpt ook niet.
pi_204573535
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:21 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Typische reactie weer.

Er kan ook voor gekozen worden om in eerste instantie vrouwen mensen die als slachtoffer naar voren stappen te geloven maar als uit veel bewijs blijkt dat er toch iets niet helemaal lijkt te kloppen, dat geloof in dat ene specifieke geval op te schorten. Dat staat los van het in eerste instantie altijd uitgaan van het verhaal van het slachtoffer. En dat geldt net zo goed als een man als eerste naar voren stapt. Het verhaal is hier ook anders dan wat ik normaal gesproken vaak hoor: vrouw zegt mishandeld te zijn en man zegt van niet. Hier komt de man als reactie juist naar voren om aan te geven dat dat niet alleen niet waar is maar dat juist híj ernstig werd mishandeld. Dan is er dus sprake van twee slachtoffers.

Nu vind ik deze case een erg lastige en weet ik echt niet meer wie of wat ik moet geloven. Een echte shitshow dit.
Ik vind het wel hartstikke goed dat dit in het openbaar getoond wordt.
Een machtige man die zelf slachtoffer zou zijn van huiselijk geweld.
Ik hoop dat Depp zijn gelijk mag halen en enigszins weet te bewijzen dat hij slachtoffer is. Een stem voor alle andere mannen die met huiselijk geweld te maken hebben.

Zoals Amber al claimde: spreek jezelf uit Johnny. Laten we zien wie jou gelooft. _O-
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 april 2022 @ 08:50:17 #182
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204573722
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:27 schreef vencodark het volgende:
She’s going down. :Y
Tot op heden wordt alles in het nadeel van Heard gebracht.
Haar verleden met die ex helpt ook niet.
Is het verleden met die ex ook al naar voren gekomen in deze rechtszaak?

Maar goed, niet álles is in haar nadeel gebracht: de relatietherapeut zei dat er sprake was van mutual abuse, er zijn appjes waarin Depp zegt zelf zijn vinger te hebben afgesneden etc. Heard moet ook nog aan het woord komen en we weten niet wat daaruit gaat voortkomen. Ze zal sowieso gaan huilen (misschien terecht, dat weten we dus niet) en dat raakt mensen right in the feels vaak (voordeel voor haar). Wellicht komt ze met goede verhalen en antwoorden. Who knows.

Ik ben zeer benieuwd hoe dit drama zich ontvouwt. Deze rechtszaak draait erom of zij Depp een vrouwenmepper mag noemen. Niet of zij ook gemept heeft. Dat is tegelijkertijd een beetje het probleem. Zij is niet aangeklaagd voor mishandeling. Als Depp haar maar één keer aangeraakt zou hebben dan staat zij in principe in haar recht om hem een vrouwenmepper te noemen en krijgt ze gelijk. Dat is de genadeslag voor Depp. Of zij geslagen heeft, is voor de publieke opinie niet meer relevant, ben ik bang. Maar als zij veroordeeld kon en zou worden voor mishandeling dan was het een ander verhaal.

Het is imo wel opvallend dat Hollywood zich nu, in tegenstelling tot voorheen, veel stiller houdt rondom Heard. Mijn gevoel zegt dat ze daar inmiddels ook twijfelen aan haar onschuld en slachtofferschap.

Edit: in 2020 beschuldigde Heard Johnny ervan haar hondje uit het raam van een rijdende auto te hebben gehouden en te dreigen hem in de magnetron te stoppen en een ander hondje zou veel van Depps cannabis opgegeten hebben.
Als dit ook in deze zaak weer naar voren komt, pleit dat ook niet echt in Depps voordeel, :D.

[ Bericht 9% gewijzigd door ChipsZak. op 29-04-2022 09:01:52 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 april 2022 @ 08:51:15 #183
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204573732
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik vind het wel hartstikke goed dat dit in het openbaar getoond wordt.
Een machtige man die zelf slachtoffer zou zijn van huiselijk geweld.
Ik hoop dat Depp zijn gelijk mag halen en enigszins weet te bewijzen dat hij slachtoffer is. Een stem voor alle andere mannen die met huiselijk geweld te maken hebben.

Zoals Amber al claimde: spreek jezelf uit Johnny. Laten we zien wie jou gelooft. _O-
Nou, dit dus zeker wel inderdaad. Het is belangrijk om te laten zien dat ook mannen slachtoffer kunnen zijn van huiselijk geweld.
  vrijdag 29 april 2022 @ 08:53:19 #184
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_204573742
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:13 schreef ChipsZak. het volgende:
Deze is ook wel intens. Ik vraag me af of dit soort dingen blijven hangen bij een jury of rechter. Ook in deze zaak wordt geoordeeld door een jury, toch? Bij die eerdere psycholoog zouden zowel Depp als Heard toestemming gegeven moeten hebben om te getuigen in court. Zij gaan toen aan dat er sprake zou zijn geweest can ‘mutual abuse’. Ik kan me niet voorstellen dat Amber ook hier een vrijbrief heeft gegeven bij deze therapeute gezien haar getuigenis. Maar goed, misschien meende ze dat er iets anders gezegd zou worden?
[..]

Maar had die psycholoog nu wel of geen muffins meegenomen voor Amber?
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 april 2022 @ 08:53:59 #185
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204573751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:53 schreef L3viathan het volgende:

[..]
Maar had die psycholoog nu wel of geen muffins meegenomen voor Amber?
Wat? :')
  vrijdag 29 april 2022 @ 09:00:19 #186
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_204573812
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 april 2022 08:53 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Wat? :')
een van die advocaten van Amber bleef maar doorzagen over muffins :P

deze hele rechtzaak is gewoon topentertainment
niet te geloven dat het gratis te volgen is!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')