abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 15:07:28 #51
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_204413805
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:37 schreef Slobeend het volgende:
Ik ga nu (pas) beginnen aan De Raboploeg van Maarten Kolsloot.

Ter info.
Best aardig.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_204413992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 15:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Best aardig.
Maar niet heel spannend.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 19:45:03 #53
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_204416222
Pine BarrensGod
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_204418365
Krijgt Ten Hag United op de rit / Is het op korte termijn mogelijk om op te boksen tegen City/Liverpool en Chelsea?
  dinsdag 12 april 2022 @ 21:52:11 #55
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204418388
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
Krijgt Ten Hag United op de rit / Is het op korte termijn mogelijk om op te boksen tegen City/Liverpool en Chelsea?
Ik denk dat ie een heel seizoen nodig heeft, maar vanaf dan zou het kunnen. Top 4 in het 1e seizoen lijkt me sowieso realistisch, dat zou genoeg moeten zijn om nog een 2e seizoen te mogen doen toch?
pi_204418429
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik denk dat ie een heel seizoen nodig heeft, maar vanaf dan zou het kunnen. Top 4 in het 1e seizoen lijkt me sowieso realistisch, dat zou genoeg moeten zijn om nog een 2e seizoen te mogen doen toch?
Je zou zeggen dat plek 4 wel mogelijk moet zijn ja. Al zou het ook wel afhangen in hoeverre die door kan selecteren komende zomer. Al moet ie niet te veel bekende spelers voor hem gaan meenemen, want dat kan alleen maar tegen je gaan werken.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 22:04:59 #57
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_204418543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
Krijgt Ten Hag United op de rit / Is het op korte termijn mogelijk om op te boksen tegen City/Liverpool en Chelsea?
Geen enkele trainer kan wat maken van Mengvoeders United.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 12 april 2022 @ 22:12:39 #58
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_204418702
Wiljan Vloet zou ze kampioen maken
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 13 april 2022 @ 09:37:37 #59
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204421508
https://nos.nl/artikel/24(...)r-grondwetswijziging

CDA :') Ernstig vervelende partij. Dat ze maar gauw gedecimeerd mogen worden
  woensdag 13 april 2022 @ 09:47:17 #60
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204421583
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)r-grondwetswijziging

CDA :') Ernstig vervelende partij. Dat ze maar gauw gedecimeerd mogen worden
Waarom? Los van de gedachte dat wetten en andere materie veel te ingewikkeld zijn om met een kruisje ja dan nee af te wikkelen, is het Nederlandse volk niet bij machte om daar gezond mee om te gaan. Om nog een stap verder te gaan over deze wetswijziging specifiek, niet alleen moet de meerderheid van de stemmers bij een eventueel referendum de betrokken wet afwijzen, maar dat aantal moet tenminste zo groot zijn als de meerderheid van de uitgebrachte stemmen bij de meest recente Kamerverkiezingen. Zie je het al voor je?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_204421694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)r-grondwetswijziging

CDA :') Ernstig vervelende partij. Dat ze maar gauw gedecimeerd mogen worden
Referenda zijn echt een waanzinnig slecht idee en iets wat je helemaal niet moet willen. Laat staan een correctief referendum, dat wordt een ramp. De gemiddelde Nederlander is veel te achterlijk om dat te laten werken. Zo'n correctief referendum wordt natuurlijk een prooi voor de populisten, remember het Oekraine-referendum? Wat een ongekende farce was dat zeg.

Verder natuurlijk wel eens dat het CDA een ranzige kutpartij is.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 10:04:04 #62
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204421700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)r-grondwetswijziging

CDA :') Ernstig vervelende partij. Dat ze maar gauw gedecimeerd mogen worden
Eens dat het een vervelende partij is, maar dat referenda niet werken, daar hebben ze wel gelijk in.
  Redactie Sport woensdag 13 april 2022 @ 10:15:04 #63
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204421770
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik denk dat ie een heel seizoen nodig heeft, maar vanaf dan zou het kunnen. Top 4 in het 1e seizoen lijkt me sowieso realistisch, dat zou genoeg moeten zijn om nog een 2e seizoen te mogen doen toch?
Het valt en staat bij of hij dat middenveld kan herstructureren. Er staan voorin en achterin (muv Maguire) toch wel spelers waar ik in geloof.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 13 april 2022 @ 10:44:02 #64
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204422038
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:47 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Waarom? Los van de gedachte dat wetten en andere materie veel te ingewikkeld zijn om met een kruisje ja dan nee af te wikkelen, is het Nederlandse volk niet bij machte om daar gezond mee om te gaan. Om nog een stap verder te gaan over deze wetswijziging specifiek, niet alleen moet de meerderheid van de stemmers bij een eventueel referendum de betrokken wet afwijzen, maar dat aantal moet tenminste zo groot zijn als de meerderheid van de uitgebrachte stemmen bij de meest recente Kamerverkiezingen. Zie je het al voor je?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:01 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Referenda zijn echt een waanzinnig slecht idee en iets wat je helemaal niet moet willen. Laat staan een correctief referendum, dat wordt een ramp. De gemiddelde Nederlander is veel te achterlijk om dat te laten werken. Zo'n correctief referendum wordt natuurlijk een prooi voor de populisten, remember het Oekraine-referendum? Wat een ongekende farce was dat zeg.

Verder natuurlijk wel eens dat het CDA een ranzige kutpartij is.
Ik vind het bijzonder dat als een staatscommissie na een onderzoek laat zien dat een referendum noodzakelijk is om het vertrouwen in politiek weer te laten toenemen het steeds niet doorheen komt. Er zijn uiteraard mitsen en maren bij. Het moet ook geen methode worden die je te pas en onpas op tafel gaat neerleggen zodat hele maatschappij politiek kan gaan torpederen. Maar ik vind dat er een manier moet zijn waarbij wij als burgers politiek kunnen laten weten dat wij ergens absoluut niet mee eens zijn.

Je zou een referendum prima kunnen combineren met een al bestaande verkiezingen waardoor je opkomst wellicht zelfs mee verhoogt. Tevens zou politiek drempel ook kunnen verlagen; dat is aan de EK/TK.
  woensdag 13 april 2022 @ 10:55:43 #65
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204422123
Waar komt die fietshelm discussie ineens vandaan?
pi_204422257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:55 schreef hhh38 het volgende:
Waar komt die fietshelm discussie ineens vandaan?
https://www.parool.nl/ned(...)e-fietsers~be781c86/
pi_204422393
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]
Ik vind het bijzonder dat als een staatscommissie na een onderzoek laat zien dat een referendum noodzakelijk is om het vertrouwen in politiek weer te laten toenemen het steeds niet doorheen komt. Er zijn uiteraard mitsen en maren bij. Het moet ook geen methode worden die je te pas en onpas op tafel gaat neerleggen zodat hele maatschappij politiek kan gaan torpederen. Maar ik vind dat er een manier moet zijn waarbij wij als burgers politiek kunnen laten weten dat wij ergens absoluut niet mee eens zijn.

Je zou een referendum prima kunnen combineren met een al bestaande verkiezingen waardoor je opkomst wellicht zelfs mee verhoogt. Tevens zou politiek drempel ook kunnen verlagen; dat is aan de EK/TK.
We hebben al een doorlopend referendum: Twitter. :P

Zonder dollen, politici zijn meer dan ooit bezig met de beeldvorming - wat er in de samenleving leeft bereikt "Den Haag" m.i. wel degelijk. Het is juist doorgeslagen. Wat niet wegneemt dat veel mensen ervaren dat hun stem niet wordt gehoord, en inderdaad, het vertrouwen is enorm laag. De conclusie dat een referendum een noodzakelijk instrument is en het vertrouwen in de politiek zal vergroten vind ik wel bijzonder. Op de manier waarop we in het verleden referenda hebben georganiseerd gaat het niet werken (maar die waren dan ook niet correctief).
  woensdag 13 april 2022 @ 12:19:51 #68
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204422955
quote:
Oude mensen op een e-bike zijn inderdaad levensgevaarlijk, maar laat die dan alleen een helm dragen.
pi_204423168
quote:
Types als Kelderman verpesten het voor de rest
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_204423353
Het laatste referendum is geregeld door Jan Fucking Roos en Sherry Baudet. Lekker met 60% de middelvinger geven aan Oekraïne en vuistdiep bij Putin naar binnenkruipen.

Nee, het Nederlandse volk is verre van bekwaam voor correctieve referenda.
  woensdag 13 april 2022 @ 13:03:26 #71
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204423386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:00 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Het laatste referendum is geregeld door Jan Fucking Roos en Sherry Baudet. Lekker met 60% de middelvinger geven aan Oekraïne en vuist diep bij Putin naar binnenkruipen.

Nee, het Nederlandse volk is verre van bekwaam voor correctieve referenda.
Het laatste referendum ging over de sleepwet :)

Wat een goede discussie op gang bracht over privacy en de mogelijkheden van overheidsinstanties, maar vervolgens werd ook daar niets mee gedaan. Mensen nemen graag het slechtste voorbeeld als uitgangspunt, maar als het referendum als middel normaliseert zullen juist de mensen die politiek het meest betrokken zijn stemmen: de mensen die overblijven bij een lage opkomst. Dat is over het algemeen niet de achterban van de grootste populisten.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 13:04:58 #72
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_204423405
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:00 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Het laatste referendum is geregeld door Jan Fucking Roos en Sherry Baudet. Lekker met 60% de middelvinger geven aan Oekraïne en vuistdiep bij Putin naar binnenkruipen.

Nee, het Nederlandse volk is verre van bekwaam voor correctieve referenda.
Oprecht nog nooit zo'n spijt van iets in m'n leven gehad als mijn handtekening onder dat verzoek tot referendum. (Wel voor Oekraïne gestemd maar toen was het fenomeen Baudet al geboren).
pi_204423476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:03 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Het laatste referendum ging over de sleepwet :)

Wat een goede discussie op gang bracht over privacy en de mogelijkheden van overheidsinstanties, maar vervolgens werd ook daar niets mee gedaan. Mensen nemen graag het slechtste voorbeeld als uitgangspunt, maar als het referendum als middel normaliseert zullen juist de mensen die politiek het meest betrokken zijn stemmen: de mensen die overblijven bij een lage opkomst. Dat is over het algemeen niet de achterban van de grootste populisten.
Ohja, die hebben we ook nog gehad. Blijkbaar een niemendalletje in mijn geheugen...

Het probleem is dat een referendum wel gewoon gebruikt kan worden als populistische speeltje in de democratie. Zie de Brexit, zie het Oekraïne referendum, en, last-but-not-least, zie Het Oostenrijks referendum met betrekking tot de Anschluss.
  woensdag 13 april 2022 @ 13:20:10 #74
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204423501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:03 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Het laatste referendum ging over de sleepwet :)

Wat een goede discussie op gang bracht over privacy en de mogelijkheden van overheidsinstanties, maar vervolgens werd ook daar niets mee gedaan. Mensen nemen graag het slechtste voorbeeld als uitgangspunt, maar als het referendum als middel normaliseert zullen juist de mensen die politiek het meest betrokken zijn stemmen: de mensen die overblijven bij een lage opkomst. Dat is over het algemeen niet de achterban van de grootste populisten.
Maar het referendum over de Wiv laat ook juist zien waarom een referendum, in ieder geval in zijn huidige vorm, een best wel onwenselijk instrument is. Bent u voor of tegen, dat is een veel te simpele vraag over een gecompliceerd vraagstuk. Ik kan een wet voor 99% prima vinden, maar dat alleen laten merken door een kruisje bij een van de twee vakjes te zetten.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 13 april 2022 @ 13:22:32 #75
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204423518
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:16 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:

[..]
Ohja, die hebben we ook nog gehad. Blijkbaar een niemendalletje in mijn geheugen...

Het probleem is dat een referendum wel gewoon gebruikt kan worden als populistische speeltje in de democratie. Zie de Brexit, zie het Oekraïne referendum, en, last-but-not-least, zie Het Oostenrijks referendum met betrekking tot de Anschluss.
Dat klopt, maar het voorkomen van misbruik is gewoon te regelen in de wet. Ik verwacht niet dat er straks 4x per jaar een populistische campagne komt om een goeie wet tegen te houden, zoiets verliest op een gegeven moment ook z'n kracht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')