Ja de tweede heb je wel nodig als de eerste staat op te laden na 200 kmquote:Op maandag 11 april 2022 20:16 schreef Tyr80 het volgende:
Hier twee EVs voor de deur. En werken allebei thuis. Upward mobility ftw.
Dan hoef je ook niet met je zonnepanelen te schermen, of heeft je baas die ook betaald? Groeien die in het wild? Kwamen die uit het niets op je dak vallen?quote:Op maandag 11 april 2022 20:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De werkgever heeft er helemaal niets mee te maken dat ik zonnepanelen heb. Dat de stroom die in de auto gaat wel of niet van het dak komt maakt voor de werkgever niet uit, aangezien ik de stroomkosten voor het opladen van de auto gewoon kan declareren.
Je snapt het niet zo goed. Door de saldering kan ik alle verbruikte stroom wegstrepen tegen alle opgewekte stroom. Maar daarnaast is alle stroom voor de auto op rekening van de werkgever. Oftewel, 2x voordeel. Die zonnepanelen zijn erop gelegd door de vorige eigenaar (want die had ook een EVquote:Op dinsdag 12 april 2022 17:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan hoef je ook niet met je zonnepanelen te schermen, of heeft je baas die ook betaald? Groeien die in het wild? Kwamen die uit het niets op je dak vallen?
Dan snap jij het niet zo goed, want de prijs van de zonnepanelen zit natuurlijk gewoon in het huis. Of dacht je dat je die gratis kreeg? Waarschijnlijk heb je ook nog ouwe meuk overgenomen waar je de volle prijs voor hebt betaald en waar de omvormer binnenkort vervangen van moet worden.quote:Op dinsdag 12 april 2022 17:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je snapt het niet zo goed. Door de saldering kan ik alle verbruikte stroom wegstrepen tegen alle opgewekte stroom. Maar daarnaast is alle stroom voor de auto op rekening van de werkgever. Oftewel, 2x voordeel. Die zonnepanelen zijn erop gelegd door de vorige eigenaar (want die had ook een EV)
Proberen om zoiets uit te leggen aan deze TSquote:Op dinsdag 12 april 2022 17:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je snapt het niet zo goed. Door de saldering kan ik alle verbruikte stroom wegstrepen tegen alle opgewekte stroom. Maar daarnaast is alle stroom voor de auto op rekening van de werkgever. Oftewel, 2x voordeel. Die zonnepanelen zijn erop gelegd door de vorige eigenaar (want die had ook een EV)
Aan een EV heb ik ook zoveel in een stadscentrum zonder genoeg laadpalen als mijn werk echt pal naast het station ligtquote:Op dinsdag 12 april 2022 18:07 schreef 2dope het volgende:
[..]
Proberen om zoiets uit te leggen aan deze TSDie zit iedere dag vanuit de trein onderweg naar de sociale werkplaats vol afgunst te kijken naar al die prachtige EV's. Jaloezie is een bitch maar gelukkig heeft TS nog een uitlaatklepje op internet voor het ventileren van frustratie over verkeerde levenskeuzes
Oh ja joh? Hoe dan?quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:34 schreef Intint het volgende:
Nu TS langzaam het besef begint te krijgen dat hij er al jaren naast heeft gezeten op het gebied van klimaat kan hij in ieder geval hier nog zijn pleziertje uit halen.
Hoe dan? Moet ik nu echt in je post historie duiken? Weet je nog dat ik vroeg om een wetenschappelijke bron en jij met die online petitie kwam aankakken. Elk zichzelf respecterend persoon had zijn account toen direct verwijderd maar nee, hij blijft maar bezig.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh ja joh? Hoe dan?
Engnekkige jellynek gespot
Hoi knoopie. Je relaccount maar weer van stal gehaald? Met je 'driedubbel glas'?quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:46 schreef Intint het volgende:
[..]
Hoe dan? Moet ik nu echt in je post historie duiken? Weet je nog dat ik vroeg om een wetenschappelijke bron en jij met die online petitie kwam aankakken. Elk zichzelf respecterend persoon had zijn account toen direct verwijderd maar nee, hij blijft maar bezig.
Op mijn geweldig mooie uiterlijk, intelligentie, fantastische uitstraling en voornaam voorkomen, om mee te beginnen?quote:Jaloers waarop overigens in Godsnaam?
ouwe meuk van 2 jaar en 4 maanden inderdaad.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan snap jij het niet zo goed, want de prijs van de zonnepanelen zit natuurlijk gewoon in het huis. Of dacht je dat je die gratis kreeg? Waarschijnlijk heb je ook nog ouwe meuk overgenomen waar je de volle prijs voor hebt betaald en waar de omvormer binnenkort vervangen van moet worden.
En alles wat je boven de salderingsgrens opwekt, wordt slechts vergoed tegen het kale uurtarief
Waarom heb je dan een normale auto?quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Aan een EV heb ik ook zoveel in een stadscentrum zonder genoeg laadpalen als mijn werk echt pal naast het station ligt
Omdat dat een stuk rendabeler is dan zo'n electrische kutbak.quote:
Wat op geen enkele manier op je verbruik is afgestemd en dus per definitie onrendabel isquote:Op dinsdag 12 april 2022 19:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ouwe meuk van 2 jaar en 4 maanden inderdaad.
Normaal is saai. Maar niet zo saai als die zilvergrijze megane uit 2006 van jou.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat dat een stuk rendabeler is dan zo'n electrische kutbak.
Maar fijn dat je bevestigt dat niet-electrische auto's normaal zijn en elektrische auto's niet.
Nou, zo saai is je gezicht niet, ik lach me er steeds weer een deuk om.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:02 schreef knoopie het volgende:
[..]
Normaal is saai. Maar niet zo saai als die zilvergrijze megane uit 2006 van jou.
Ik verbruik minder dan de vorige eigenaar, maar blijf jij maar vooral hard roepen dat het onrendabel is.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat op geen enkele manier op je verbruik is afgestemd en dus per definitie onrendabel is
Is het ook. Omdat je betaald hebt voor iets waar je nog maar een kale terugleverprijs voor krijgt.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik verbruik minder dan de vorige eigenaar, maar blijf jij maar vooral hard roepen dat het onrendabel is.
Haha kijk die VD eens even viesmad jaloers zijn dat hij niet meteen zijn hele dak volgegooid heeft. Of dat hij zo ontzettend laat pas zonnepanelen heeft genomen. Groen van jaloezie staat je slecht hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is het ook. Omdat je betaald hebt voor iets waar je nog maar een kale terugleverprijs voor krijgt.
Haha, ik heb er precies genoeg om mijn verbruik te dekken en de kortst mogelijke terugverdientijd te hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:30 schreef knoopie het volgende:
[..]
Haha kijk die VD eens even viesmad jaloers zijn dat hij niet meteen zijn hele dak volgegooid heeft. Of dat hij zo ontzettend laat pas zonnepanelen heeft genomen. Groen van jaloezie staat je slecht hoor.
En het geld dat je daarmee bespaard hebt staat nu negatieve rente te trekken op je rekening? Goede investering!quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Haha, ik heb er precies genoeg om mijn verbruik te dekken en de kortst mogelijke terugverdientijd te hebben.
Heerlijk inderdaad. Vandaag is de verwarming niet eens meer aangesprongen terwijl de thermostaat op 21 graden staat. Straks even lekker lang douchen met gratis warm water van de zon.quote:Suck on that pal. Met je 'driedubbel glas'
Mijn aantal zonnepanelen is precies afgestemd op mijn verbruik. Veel beter dan honderden of duizenden euro's uitgeven die je de eerstkomende 15 jaar niet meer terugzietquote:Op dinsdag 12 april 2022 21:03 schreef knoopie het volgende:
[..]
En het geld dat je daarmee bespaard hebt staat nu negatieve rente te trekken op je rekening? Goede investering!
[..]
Want met normaal HR glas zit je altijd in de kou natuurlijk, daar heb je absoluut drie laags glas voor nodigquote:Heerlijk inderdaad. Vandaag is de verwarming niet eens meer aangesprongen terwijl de thermostaat op 21 graden staat. Straks even lekker lang douchen met gratis warm water van de zon.
Wat alles bij elkaar veel minder is dan die zooi die jij driedubbelop in je toko hebt gesmeten met overdreven elkaar overlappende maatregelen waarvan het nog maar heel twijfelachtig is of het zich ooit een keer terugbetaaltquote:Jij nog lekker geld betaald voor je gasaansluiting deze maand? En elektriciteit voor je straalkacheltje om het nog enigszins draaglijk te houden? En motorrijtuigenbelasting voor je megane die de hele tijd stil staat omdat je altijd met de trein gaat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |