abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 april 2022 @ 14:45:28 #76
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204445109
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:14 schreef DJMO het volgende:
Ik ben een beetje dood. Een klein beetje maar. Maar de N70 kan ik van m'n lijstje strepen. B:)B
Dood? Van dat stukkie lopen? Zal wel gebrek aan chocolade zijn.. :+
  Frontpage Koningin vrijdag 15 april 2022 @ 14:47:06 #77
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204445124
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:45 schreef qltel het volgende:

[..]
Dood? Van dat stukkie lopen? Zal wel gebrek aan chocolade zijn.. :+
Je vergeet dat ik al sinds vier uur op ben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 april 2022 @ 14:50:29 #78
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204445148
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:47 schreef DJMO het volgende:

[..]
Je vergeet dat ik al sinds vier uur op ben.
Als je dan maar egen "Jannes van der Wal'letje" gaat doen in de trein.. :P
  Frontpage Koningin vrijdag 15 april 2022 @ 14:55:41 #79
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204445177
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:50 schreef qltel het volgende:

[..]
Als je dan maar egen "Jannes van der Wal'letje" gaat doen in de trein.. :P
Een watte? :?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 april 2022 @ 14:58:39 #80
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204445205
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:55 schreef DJMO het volgende:

[..]
Een watte? :?
De dammer Jannes van der Wal was vooral bekend door: . Zo miste hij ooit een ronde van het NK dammen in Utrecht omdat hij in de trein in slaap was gevallen en (naar eigen zeggen) enkele keren tussen Groningen en Zwolle heen en weer was gereden.
  vrijdag 15 april 2022 @ 14:58:43 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_204445206
zal vast iets met copuleren te maken hebben
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Frontpage Koningin vrijdag 15 april 2022 @ 15:00:26 #82
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204445215
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:58 schreef qltel het volgende:

[..]
De dammer Jannes van der Wal was vooral bekend door: . Zo miste hij ooit een ronde van het NK dammen in Utrecht omdat hij in de trein in slaap was gevallen en (naar eigen zeggen) enkele keren tussen Groningen en Zwolle heen en weer was gereden.
Och, ik ben al meedere malen op een rangeerterrein wakker geworden. Niets nieuws onder de zon.

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 april 2022 @ 15:01:52 #83
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204445222
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:00 schreef DJMO het volgende:

[..]
Och, ik ben al meedere malen op een rangeerterrein wakker geworden. Niets nieuws onder de zon.
_O-
  vrijdag 15 april 2022 @ 15:08:02 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_204445253
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:00 schreef DJMO het volgende:

[..]
Gezellig :D
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 15 april 2022 @ 15:08:22 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_204445255
DJMO Treinen Slaper :D
Een gedicht over Maanvis
  Frontpage Koningin vrijdag 15 april 2022 @ 17:59:37 #86
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204446723
De N70 kan ik van m'n lijstje strepen. Vanmorgen om vier uur ging m'n wekker, om tien over half zes ofzo was ik op het station. Omdat het goede vrijdag is, nam de NS een voorsprong en begon vandaag al met werkzaamheden tussen Alkmaar en Wormerveer. De chauffeur van de bus die ik had sprak geen woord Nederlands, slechts gebrekkig Engels doorspekt met ik meen Pools. Hij had ook geen idee waar hij heen reed volgens mij of wat er van hem verwacht werd. Op station Uitgeest sloeg hij de NS halte over door aan de voorzijde van het station langs de parkeerplaats te crossen, in Krommenie-Assendelft presteerde hij het om naar het normale busstation te rijden om te constateren dat daar niemand stond, Nee klapjostie, de NS bushalte ligt aan de provinciale weg aan de voorzijde van het station. Afijn, heelhuids op Wormerveer aangekomen vol goede moed in de trein naar Nijmegen gestapt. Op Utrecht na ruim een kwartier wachten maar op een andere IC naar Nijmegen gesprongen, want de ic waar ik in zat zou er uiteindelijk helemaal uitgehaald worden door teveel vertraging vanwege een medisch noodgeval aan boord.

Al met al was ik toch ruim een half uur eerder op het afgesproken punt bij de N70. Ik was er nog maar net toen @qltel aan kwam rijden. Spullen in de auto gepropt, garmin aan en gaan. Al heel snel bleken we de route (deels) al eens eerder gelopen te hebben. Een (groot) deel van het pad is namelijk synchroon aan de Walk of Wisdom, die we twee jaar geleden tijdens de alternatie vierdaagse gelopen hebben. Toen ik dat eenmaal doorhad wist ik meteen weer wat ons te wachten stond. Een hoop klimmen en dalen, en vrijwel geen vlak stuk te bekennen. Wel met fraaie doorkijkjes en vergezichten op het hoogtepunt van de Duivelsberg. Kortom: een geslaagde wandeling mag ik wel zeggen.

Uitgebreid fotoverslag volgt morgen wel. Nu eerst een bavaria en een hete douche.

pi_204449718
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:59 schreef DJMO het volgende:
De N70 kan ik van m'n lijstje strepen. Vanmorgen om vier uur ging m'n wekker, om tien over half zes ofzo was ik op het station. Omdat het goede vrijdag is, nam de NS een voorsprong en begon vandaag al met werkzaamheden tussen Alkmaar en Wormerveer. De chauffeur van de bus die ik had sprak geen woord Nederlands, slechts gebrekkig Engels doorspekt met ik meen Pools. Hij had ook geen idee waar hij heen reed volgens mij of wat er van hem verwacht werd. Op station Uitgeest sloeg hij de NS halte over door aan de voorzijde van het station langs de parkeerplaats te crossen, in Krommenie-Assendelft presteerde hij het om naar het normale busstation te rijden om te constateren dat daar niemand stond, Nee klapjostie, de NS bushalte ligt aan de provinciale weg aan de voorzijde van het station. Afijn, heelhuids op Wormerveer aangekomen vol goede moed in de trein naar Nijmegen gestapt. Op Utrecht na ruim een kwartier wachten maar op een andere IC naar Nijmegen gesprongen, want de ic waar ik in zat zou er uiteindelijk helemaal uitgehaald worden door teveel vertraging vanwege een medisch noodgeval aan boord.

Al met al was ik toch ruim een half uur eerder op het afgesproken punt bij de N70. Ik was er nog maar net toen @:qltel aan kwam rijden. Spullen in de auto gepropt, garmin aan en gaan. Al heel snel bleken we de route (deels) al eens eerder gelopen te hebben. Een (groot) deel van het pad is namelijk synchroon aan de Walk of Wisdom, die we twee jaar geleden tijdens de alternatie vierdaagse gelopen hebben. Toen ik dat eenmaal doorhad wist ik meteen weer wat ons te wachten stond. Een hoop klimmen en dalen, en vrijwel geen vlak stuk te bekennen. Wel met fraaie doorkijkjes en vergezichten op het hoogtepunt van de Duivelsberg. Kortom: een geslaagde wandeling mag ik wel zeggen.
[ code verwijderd ]

Uitgebreid fotoverslag volgt morgen wel. Nu eerst een bavaria en een hete douche.
Proost B:)B
  Frontpage Koningin zaterdag 16 april 2022 @ 08:46:06 #88
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204451282
Foto verslag. Weer veel te veel foto's gemaakt. Zoals gezegd, een deel van de route kenden we al, want Walk of Wisdom. En die berg heet niet voor niets Duivelsberg. Helaas was het pannenkoekrestaurant nog dicht toen we daar om kwart over tien aankwamen, dus geen koffie. En een wandeling zou voor mij geen wandeling zijn als ik geen #KUTHAAN tegen zou komen uiteraard. Links van de haan staat nog een spoelput ui 1910. Hier kwamen wekelijks mensen uit de omgeving hun vuile was spoelen. Het leeg laten lopen en schoonmaken op zaterdag was dan ook een smerig karweitje. Op zondag liep de put weer vol met schoon water uit de Elsbeek en stonden mensen op maandagochtend vaak in de rij. De put raakte uiteindelijk in verval maar is in 2001 gerestaureerd. Uiteindelijk 16 km afgelegd in 4:40 uur. Tijd om komende week mijn jaarkaart van de Amsterdamse Waterleiding Duinen weer eens uit de kast te halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DJMO op 16-04-2022 10:34:59 ]

pi_204452093
Wauw wat zitten er weer mooie foto's tussen
Losing means nothing
If there’s nothing to lose..
  Frontpage Koningin zaterdag 16 april 2022 @ 10:42:05 #90
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204452119
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:39 schreef Mrsloveable het volgende:
Wauw wat zitten er weer mooie foto's tussen
Het is ook een prachtige omgeving. Vooral de hoogteverschillen leveren prachtige uitzichten op O+

pi_204452141
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:42 schreef DJMO het volgende:

[..]
Het is ook een prachtige omgeving. Vooral de hoogteverschillen leveren prachtige uitzichten op O+
Is idd heel mooi :Y
Losing means nothing
  Frontpage Koningin zaterdag 16 april 2022 @ 11:59:10 #92
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204452591
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:44 schreef Mrsloveable het volgende:

[..]
Is idd heel mooi :Y
Van de week de Amsterdamse Waterleidingduinen weer eens opzoeken O+

pi_204452630
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:59 schreef DJMO het volgende:

[..]
Van de week de Amsterdamse Waterleidingduinen weer eens opzoeken O+
Ook een mooie omgeving inderdaad O+ *O*
Losing means nothing
pi_204455243
Ik ben geen verrader marruh
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O- O-) O-) :*
  Frontpage Koningin zaterdag 16 april 2022 @ 18:38:40 #95
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204455263
quote:
80s.gif Op zaterdag 16 april 2022 18:35 schreef Rob het volgende:
SPOILER
Echt pijn is het overigens niet, wel een stijf gevoel.

Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 april 2022 @ 19:12:53 #96
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204455485
quote:
80s.gif Op zaterdag 16 april 2022 18:35 schreef Rob het volgende:
SPOILER
Oeps...

IK ben het niet :+
  Frontpage Koningin zaterdag 16 april 2022 @ 20:04:31 #97
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204456001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 19:12 schreef qltel het volgende:

[..]
Oeps...

IK ben het niet :+
Het is niet echt pijnlijk, beetje stijf en gevoelig, maar kan gewoon normaal lopen verder. Vind ik ook niet gek na 5 dagen 21+ km gewandeld te hebben.

Frontpage Koningin maandag 18 april 2022 @ 12:45:39 #98
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204473761
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2022 18:08 schreef borisz het volgende:
*volgt.
Vierdaagse is geen doel. Wandel sinds corona wel bijna iedere week iig 1x +-20km.
Qua Routes af: NHpad, Utrechtpad, Floris V.
Mee bezig: Buiten de BInnenstad van Amsterdam, Limes, Waterliniepad en Westerbork.
Hoe heb jij dat gedaan met schellingwoude, aangezien de oranjesluizen afgesloten zijn?

Moderator / Redactie Sport maandag 18 april 2022 @ 16:21:02 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204475111
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 12:45 schreef DJMO het volgende:

[..]
Hoe heb jij dat gedaan met schellingwoude, aangezien de oranjesluizen afgesloten zijn?
Schellingwouderbrug moet je nemen.

Etappe 2 is nog wel een dingetje. De hoofdroute kan je niet nemen ivm werkzaamheden Uitdammerdijk. Nu Pontje bij Holysloot over anderhalve week weer weer vaart is dat dan wel een optie.
Of Via Ransdorp naar Zunderdorp.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Frontpage Koningin maandag 18 april 2022 @ 16:30:44 #100
147316 crew  DJMO
#TRUT
pi_204475183
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 16:21 schreef borisz het volgende:

[..]
Schellingwouderbrug moet je nemen.

Etappe 2 is nog wel een dingetje. De hoofdroute kan je niet nemen ivm werkzaamheden Uitdammerdijk. Nu Pontje bij Holysloot over anderhalve week weer weer vaart is dat dan wel een optie.
Of Via Ransdorp naar Zunderdorp.
Ja ik ben ook de brug over gegaan, heb het stukje schellingwoude maar gewoon overgeslagen. Oh en de pythonbrug heb ik ook geskipt :@ :')

Naar etappe twee kijk ik volgende week wel even. Thnx!

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')