abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2022 @ 16:47:15 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_204405220
Kabinet hoeft pas in 2028 duurzaam te rijden: ’Comfort laat nu nog te wensen over’.
quote:
DEN HAAG - Het kabinet hoeft pas in 2028 in duurzame dienstauto’s te rijden. Volgens minister Bruins Slot (Binnenlandse Zaken) moeten dan pas alle auto’s volledig elektrisch zijn, onder meer omdat het comfort volgens haar nog te wensen over laat.

quote:
Dat is opmerkelijk voor een zelfbenoemd zeer ’groen’ kabinet. De CDA-bewindsvrouw erkent dat op dit moment maar 2 van de 31 dienstauto’s van het kabinet volledig elektrisch zijn aangedreven. „Momenteel worden twee bewindspersonen gereden in een zero-emissie dienstauto. Daarnaast worden 20 semi-elektrische voertuigen ingezet voor het vervoer van bewindslieden.” Dat zijn voertuigen die worden aangedreven met een benzine- en elektromotor.

Volgens Bruins Slot is op dit moment de keuze gemaakt niet verder te verduurzamen. „In de verduurzamingsopgave van het Rijkswagenpark moet wel rekening gehouden worden met lopende contracten voor het wagenpark en doelmatige besteding van middelen. Gelet op het voorgaande zie ik voor het aanscherpen van de richtlijnen op dit moment geen aanleiding.”

Comfort
Ze beklaagt zich ook over het comfort. „Het aanbod op de markt van zero-emissie auto’s die aan de gewenste inrichting voldoen (zoals voldoende been- en hoofdruimte en een ergonomisch aan te passen zitplek), is op dit moment nog beperkt.”

De minister zegt dat het uit veiligheidsoverwegingen ook lastig is. „Zo moet onder alle omstandigheden een dienstauto direct weg kunnen rijden van de locatie waar de bewindspersoon zich op dat moment bevindt. Daardoor is een grote batterij met hoge laadsnelheden noodzakelijk.” Ook bepantsering speelt een rol, zegt ze. „Deze toepassingen leiden tot een verhoging van het gewicht van de auto. Daardoor is een groter motorvermogen of ander motortype of –aandrijving noodzakelijk om dezelfde prestaties te kunnen leveren.”

Toch kunnen twee bewindslieden kennelijk wel al volledig elektrisch rijden. „Een aantal nieuw aangetreden bewindspersonen heeft aangegeven zero-emissie te willen rijden”, erkent Bruins Slot. Soms kan dat door veiligheidsmaatregelen of nog lopende contracten volgens haar niet. „In beginsel krijgen bewindspersonen de dienstauto van hun voorganger als het contract daarvan nog niet is verstreken.”

17 procent
Uit een brief van de minister aan de Tweede Kamer blijkt dat ook andere auto’s van de Rijksoverheid lang niet allemaal zo groen zijn. „Eind 2021 bestond het civiele wagenpark van de Rijksoverheid uit 17 procent (2.330 van de 13.900 personen- en bestelauto’s) zero-emissie voertuigen.” Ze voert als verdediging aan dat het voor Defensie door de specifieke eisen niet eenvoudig is om elektrische auto’s te gebruiken.
Je zou zeggen als een leasecontract (bewindspersonen) afloopt dat je dan als overheid (goede voorbeeld :')) gaat kijken of het volledig electrisch kan?! (Mercedes EQE of EQS, Tesla Model S of X, Audi Etron lijken mij groot genoeg en hebben nu al voldoende range...)
En ach, 2028 is het ook zo...(5 1/2 jaar nog maar)... en das nix in leaseland... Hoezo opmerkelijk allemaal?
pi_204405226
Mercedes EQ O+
pi_204405252
Rutte komt op de fiets.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_204405269
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 16:50 schreef halfway het volgende:
Rutte komt op de fiets.
Rutte heeft gewoon een dienstauto met chauffeur, een gepantserde zelfs.

Wordt nog knap lastig om die te vervangen door een EV, trouwens, pantsering is zwaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 16:53:11 ]
pi_204405274
Mooie Telegraaf titel. Moet zoveel mogelijk verdraaid worden.
pi_204405279
Altijd amusant als ambtenaren achter de praktische uitwerking van hun eigen plannetjes komen en dan uiteraard exceptioneel zijn.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_204405328
Niet dagelijks in een Isle of Man Green metallic M3 Competition het binnenhof op komen driften :')
pindazakje
pi_204405366
Niet thuiswerken :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 11 april 2022 @ 17:08:01 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204405426
quote:
4s.gif Op maandag 11 april 2022 16:47 schreef Bocaj het volgende:
Kabinet hoeft pas in 2028 duurzaam te rijden: ’Comfort laat nu nog te wensen over’.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Je zou zeggen als een leasecontract (bewindspersonen) afloopt dat je dan als overheid (goede voorbeeld :')) gaat kijken of het volledig electrisch kan?! (Mercedes EQE of EQS, Tesla Model S of X, Audi Etron lijken mij groot genoeg en hebben nu al voldoende range...)
En ach, 2028 is het ook zo...(5 1/2 jaar nog maar)... en das nix in leaseland... Hoezo opmerkelijk allemaal?
Serieuze vraag: heb je het artikel zelf ook daadwerkelijk gelezen?
  maandag 11 april 2022 @ 17:12:45 #11
65846 Bocaj
47th President.
pi_204405435
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:03 schreef Het_Bokje het volgende:
Niet thuiswerken :')
Zou eigenlijk nog zoveel mogelijk de 'standaard' regel moeten zijn voor iedereen...
pi_204405442
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 16:53 schreef nostra het volgende:
Altijd amusant als ambtenaren achter de praktische uitwerking van hun eigen plannetjes komen en dan uiteraard exceptioneel zijn.
De persoon die aan het woord is geen ambtenaar, volgens mij. Ik geloof niet dat ambtenaren een probleem hebben met EV's

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 17:16:35 ]
  maandag 11 april 2022 @ 17:14:36 #13
65846 Bocaj
47th President.
pi_204405443
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Serieuze vraag: heb je het artikel zelf ook daadwerkelijk gelezen?
Ehhhhmmmm, even denken hoor.... Ik zeg: Ja! (En ik heb het dan wel over de kabinetsleden...)
pi_204405446
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:12 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Zou eigenlijk nog zoveel mogelijk de 'standaard' regel moeten zijn voor iedereen...
Het is niet voor iedereen een optie en ook niet voor iedereen gezond, daar moet gewoon een balans in zijn, mensen die wel willen en kunnen thuiswerken, prima, maar hou ook rekening met degenen voor wie dat geen optie is of die zich prettiger op kantoor voelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 17:16:03 ]
  maandag 11 april 2022 @ 17:16:41 #15
65846 Bocaj
47th President.
pi_204405454
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
niet voor iedereen gezond.
Om het hoofdje? Niet zonder je zeurende collega's kunnen? :')
pi_204405465
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De persoon die aan het woord is geen ambtenaar, volgens mij. Ik geloof niet dat ambtenaren een probleem hebben met EV's
Bruins Slot is gewoon ambtenaar?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_204405468
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Om het hoofdje? Niet zonder je zeurende collega's kunnen? :')
In een land waar burnouts een groot probleem zijn lijkt mij het hoofdje wel relevant, ja. Kost werkgevers aardig wat productiviteit en manuren per jaar dus als je dat kan vermijden door gebruik te maken van kantoorruimte die je toch hebt...no brainer.

Niet iedereen werkt op een onprettige plek met zeurende collega's, minder projecteren, mijn beste :P
pi_204405472
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 17:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Bruins Slot is gewoon ambtenaar?
CDA minister.
pi_204405476
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ehhhhmmmm, even denken hoor.... Ik zeg: Ja! (En ik heb het dan wel over de kabinetsleden...)
Dat stukje over bepantsering en snel kunnen wegrijden heb je even gemist?
pi_204405483
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
CDA minister.
Ja?
pi_204405491
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2022 17:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja?
Dus is ze geen ambtenaar.
pi_204405492
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:12 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ja, maar 'Den Haag' is natuurlijk niet standaard. Remote werken? Ze kunnen nog niet eens compliant een mailtje sturen. En als je een echte baan hebt, dan kun je niet thuis werken. Ik neem de heftruck wel mee naar huis. Zal volgens 'Den Haag' wel geen probleem zijn, want elektrisch. :')

Thuiswerken, alsjeblieft niet zeg. Als ik thuis ben, werk ik niet.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_204405515
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus is ze geen ambtenaar.
Jawel. Je bent in dienst van de overheid, er is niet een soort grens waarboven je uit het ambtenarenschap stijgt. :')
  maandag 11 april 2022 @ 17:27:56 #24
65846 Bocaj
47th President.
pi_204405519
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat stukje over bepantsering en snel kunnen wegrijden heb je even gemist?
Nee, dat zijn de uitzonderingen... volgens mij alleen Rutte en misschien bij militair personeel... en snel weg kunnen rijden... dat kun je als de beste met een electrische auto...
pi_204405523
:{w je gaat pas met woorden strooien wanneer je ze zelf waar kunt maken.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')