abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! maandag 11 april 2022 @ 07:03:19 #256
367000 roos94
pi_204400721
Even tussen alle ellende door een spermadonor fixen, dat zal helpen :')
pi_204400728
Trainingen geven als zzp’er maakt haar enthousiast, en even denkt ze haar roeping gevonden te hebben. ,,Maar toen werd ik zwanger – van een spermadonor, een gevalletje: nu of nooit – en kwam corona om de hoek kijken. Als alleenstaande moeder is het me nooit meer gelukt om dat weer op te pakken

Een gevalletje ook _O-
pi_204400733
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Natuurlijk wel leuk om met zijn allen te gaan zitten schelden op deze mevrouw. En toegegeven, ze lokt het zeker uit en de verontwaardiging is ook niet onterecht. Maar ik vraag me ook af welke gemeente al 13 jaar niets doet met het feit dat een fysiek gezonde jonge vrouw in een prima economie zo lang aan de bijstand hangt. Vroeger had je daar programma's voor, met begeleiding en subsidiebaantjes en zelfs een kans om door te leren. Dat was fijn voor de mensen die dat stukje aandacht gewoon moeten hebben om weer te gaan functioneren. Je ziet dat weinig meer na de zoveelste bezuiniging, en een gevolg daarvan is dat je vaak meer geld kwijt bent aan de uitkering en je mensen kwijt raakt waar je misschien nog iets aan had kunnen hebben.
Als je een gat van 13 jaar in je cv hebt dan moet je maar zelfs de meest simpele baantjes gaan oppakken om het weer op te gaan bouwen. Ze staan te springen om mensen in bijvoorbeeld de horeca.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204400738
Ik vraag me ook af waar een jobcoach is in dit verhaal. Mijn moeder van toen 65 kreeg er zelfs nog eentje. Waarom zij niet?
  maandag 11 april 2022 @ 07:36:00 #260
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204400797
Als ze zo snel in de stress en de slaapstoornissen raakt is het ook niet echt handig om een kind te nemen denk ik dan. Maargoed, ik weet er gelukkig niks van.

edit: ik ben weer eens spuit 11, sorry. Moest gewoon even mijn onderbuikgevoelens spuien op deze mooie maandag.
pi_204400808
In de bijstand zitten en dan ook nog een sperma donor kunnen regelen en een kind nemen dat ook op kosten van de staat opgevoed wordt. Sinds wanneer is dit allemaal mogelijk? Waarom moet NL belasting betalen om deze egoïstische muts te blijven financieren?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_204400953
Trainer worden, waar dan bij Feyenoord? :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Manager PR/Moderator maandag 11 april 2022 @ 08:08:02 #263
269689 crew  Viv
pi_204400995
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 07:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me ook af waar een jobcoach is in dit verhaal. Mijn moeder van toen 65 kreeg er zelfs nog eentje. Waarom zij niet?
Misschien had ze er wel eentje, maar kan die ook wel een training persoonlijke effectiviteit gebruiken. :+
pi_204401068
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:38 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Ik ken mensen die bij het UWV werken als "uitkeringsdeskundige". Zij zijn zo overbelast dat als er in de Polis (Suwinet) staat dat het contract van rechtswege is beëindigd (of zelfs helemaal niets omdat werkgevers dat niet altijd direct doorgeven), en de aanvrager van een uitkering zegt dat ook, ze niet eens meer gaan bellen met de werkgever. _O- !

Ik hoorde ook dat het UWV moet uitgaan van het ontslagverhaal van de aanvrager. Al kan ik me niet voorstellen dat als er op papier staat "ik neem ontslag" en de aanvrager zegt dat dat niet zo is, die dan ook een uitkering krijgt.
Ik heb er zelf gewerkt, het klopt dat je uit moet gaan wat de klant zelf zegt... belachelijk natuurlijk maar alles controleren kost te veel tijd en geld.

En die vaststellingsovereenkomst is ook een makkelijke manier om fraude te plegen. Ik had eens een dossier waar werknemer en werkgever telefonisch bevestigden dat werknemer zelf ontslag had genomen omdat ze een half jaar later een studie zou gaan doen. WW afgewezen natuurlijk. In beroep komt er opeens een getekende vaststellingsovereenkomst te voorschijn en moest ik alsnog toekennen :')
Ik was het er natuurlijk niet mee eens. Maar volgens de juristen ging je dit sowieso verliezen voor een rechter dus beter meteen maar toekennen...
No bitch to me
  Redactie Sport maandag 11 april 2022 @ 08:22:10 #265
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204401070
Ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat dit een uitkeringstrekker is, je hebt geen idee hoe deze vrouw zich voelde in haar werkende bestaan. Daarna echter vind ik dat ook vanuit het UWV meer gedaan kan worden om deze vrouw echt aan het werk te zetten, en is het inderdaad de vraag of ze het zelf niet allemaal best vindt op deze manier.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 april 2022 @ 08:45:56 #266
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204401232
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat dit een uitkeringstrekker is, je hebt geen idee hoe deze vrouw zich voelde in haar werkende bestaan. Daarna echter vind ik dat ook vanuit het UWV meer gedaan kan worden om deze vrouw echt aan het werk te zetten, en is het inderdaad de vraag of ze het zelf niet allemaal best vindt op deze manier.
kijk maar even op haar linked in. Blog uit 2018… Ze heeft het prima voor elkaar zegt ze.
pi_204401271
Nu ligt het ook wel aan de gemeente. De ene gemeente is strenger dan de ander wat dit betreft.

Ik ken iemand die moest echt het eerste aanpakken wat op haar pad kwam, anders mindering op uitkering. Bizar dat daar zoveel verschil in zit.
pi_204401288
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:12 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Moet ze wel eerst aangenomen worden bij de AH. Er is een tijd geweest dat de AH genoeg goedkope 17-jarigen met een tussenjaar dan wel scholieren aantrok die flink wat uurtjes konden draaien. Al is dat de laatste 2 jaar ook veranderd door concurrentie van interessantere werkgevers die tieners ook nog eens beter betalen.
AH was natuurlijk gewoon maar 1 voorbeeld. Nu wilt ze gaan zzp-en. Dat wordt ook niks. De stress van het vinden van klanten,je administratie doen. Ze kiest steeds dingen die niks worden.

Ze is kieskeurig.
pi_204401313
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 08:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]
AH was natuurlijk gewoon maar 1 voorbeeld. Nu wilt ze gaan zzp-en. Dat wordt ook niks. De stress van het vinden van klanten,je administratie doen. Ze kiest steeds dingen die niks worden.
Deze mevrouw weet dat ze altijd een backup heeft, dus ook al verkloot de boel weer, gewoon weer een uitkering aanvragen _O_ Zo makkelijk kan het allemaal zijn toch? Ik zal er maar niet teveel bij stil staan wanneer mijn wekker om 5.15 gaat om te gaan werken.
pi_204401322
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:12 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Moet ze wel eerst aangenomen worden bij de AH. Er is een tijd geweest dat de AH genoeg goedkope 17-jarigen met een tussenjaar dan wel scholieren aantrok die flink wat uurtjes konden draaien. Al is dat de laatste 2 jaar ook veranderd door concurrentie van interessantere werkgevers die tieners ook nog eens beter betalen.
Inspirerend artikel in dat licht https://www.rtlnieuws.nl/(...)-werving-en-selectie
pi_204401347
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Inspirerend artikel in dat licht https://www.rtlnieuws.nl/(...)-werving-en-selectie
Dat was vij min ook. In 2 minuten was ik vakkenvuller en begon direct. Dat is wel een tijdje geleden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 11 april 2022 @ 09:04:43 #272
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204401362
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Deze mevrouw weet dat ze altijd een backup heeft, dus ook al verkloot de boel weer, gewoon weer een uitkering aanvragen _O_ Zo makkelijk kan het allemaal zijn toch? Ik zal er maar niet teveel bij stil staan wanneer mijn wekker om 5.15 gaat om te gaan werken.
Nee, waarom ook?
Uit alles blijkt dat je jaloers bent op deze vrouw. Hoeveel topics heb je aangemaakt om tekeer te gaan tegen graaiende bedrijven?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204401370
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 09:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee, waarom ook?
Uit alles blijkt dat je jaloers bent op deze vrouw. Hoeveel topics heb je aangemaakt om tekeer te gaan tegen graaiende bedrijven?
Geen één?

Nee, ik ben niet jaloers op iemand die vrijwel 13 jaar lang een blanco CV heeft. En het gaat mij in de eerste plek ook niet om deze mevrouw, wél dat dit allemaal zo kan in Nederland.
  maandag 11 april 2022 @ 09:06:33 #274
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204401375
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik vind dat ook een mooi verhaal, zeker dat hij nu personeel levert aan andere supermarkten.
pi_204401406
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 17:38 schreef Gehrman het volgende:
Alsof de bijstand zo geweldig is. De bijstand gestapo komt bij je thuis kijken of er geen twee tandenborstels in gebruik zijn.
ik heb er 3, en dan?
  Manager PR/Moderator maandag 11 april 2022 @ 09:13:25 #276
269689 crew  Viv
pi_204401414
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 08:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ze is kieskeurig.
Deze poging heeft ze ook al gesaboteerd, door op LinkedIn te posten dat ze al 13 jaar in de bijstand zit. Klanten zullen nu wel in de rij staan voor haar trainingen op het gebied van persoonlijke effectiviteit. 8)7
pi_204401497
Tenzij je echt met serieuze arbeidsbeperkingen kampt, kan je binnen een week starten in een nieuwe baan; in een winkel of via een uitzendbureau bijv. Het werk ligt voor het oprapen, zelfs voor mensen zonder arbeidsverleden. Je moet je wel enigszins toonbaar en gemotiveerd op kunnen stellen natuurlijk.

Tegelijkertijd verdient een baantje op minimumsalaris nauwelijks meer dan bijstand; dat motiveert niet. Je proeft in het artikel dat de betreffende mevrouw gewoon geen hoog arbeidsethos heeft. Dat geeft niet, maar sta daar dan wel realistisch in i.p.v. met een zielig verhaal de media op te zoeken.

En altijd weer die drogredenen zoals zwangerschap en corona. :') :')
  Redactie Sport maandag 11 april 2022 @ 09:50:51 #278
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204401626
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
kijk maar even op haar linked in. Blog uit 2018… Ze heeft het prima voor elkaar zegt ze.
Zal wel zwart bijklussen ofzo. Tsja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 april 2022 @ 09:57:08 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204401666
Ik kan niet geloven dat ik ooit zo'n verhaal zou lezen waarbij ik denk "dat is wel echt gewoon gigantisch kut voor haar"...

quote:
Maar toen werd ik zwanger – van een spermadonor, een gevalletje: nu of nooit
Laat maar... dat je niet zomaar tussen de scholieren in een supermarkt terecht kan komen kan ik nog wel in komen, maar dit geeft toch echt wel een heel duidelijk signaal aan wie het echt ligt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204401723
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 07:39 schreef Bloemkool het volgende:
In de bijstand zitten en dan ook nog een sperma donor kunnen regelen en een kind nemen dat ook op kosten van de staat opgevoed wordt. Sinds wanneer is dit allemaal mogelijk? Waarom moet NL belasting betalen om deze egoïstische muts te blijven financieren?
We importeren tegen allerlei kosten dagelijks mensen omdat we ze schijnbaar nodig hebben. Het lijkt me derhalve dat de staat niet ontevreden mag zijn met mevrouw.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204401727
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 09:29 schreef Justinn het volgende:
Tenzij je echt met serieuze arbeidsbeperkingen kampt, kan je binnen een week starten in een nieuwe baan; in een winkel of via een uitzendbureau bijv. Het werk ligt voor het oprapen, zelfs voor mensen zonder arbeidsverleden. Je moet je wel enigszins toonbaar en gemotiveerd op kunnen stellen natuurlijk.

Tegelijkertijd verdient een baantje op minimumsalaris nauwelijks meer dan bijstand; dat motiveert niet. Je proeft in het artikel dat de betreffende mevrouw gewoon geen hoog arbeidsethos heeft. Dat geeft niet, maar sta daar dan wel realistisch in i.p.v. met een zielig verhaal de media op te zoeken.

En altijd weer die drogredenen zoals zwangerschap en corona. :') :')
Bijstand is 270 per week en minimumloon 400. Dat is een substantieel verschil (ik weet niet wat het verschil is als alle toeslagen en arbeidskorting verrekend is)

Het probleem met de bijstand is, is dat mensen die een halfjaar in de bijstand zitten er bijna niet meer uitkomen. Daarom kennen we sinds dit kabinet een minister van participatie (Armoedebestrijding, Participatie en Pensioenen) omdat er geleerd hebben dat mensen een prikkel nodig hebben om weer aan het werk te gaan (lees: durven!). Een aantal gemeentes hebben een afdeling participatie waar ze fulltime bezig zijn om de mensen te motiveren weer te gaan werken en daar worden goede resultaten mee geboekt. Zie je eigen omgeving, iedereen kent wel iemand die zich enorm druk omdat hij of zij al een halfjaar werkloos thuis zit (na studie), kan je nagaan als iemand vijf jaar thuis zit. Het is niet altijd onwil, het is vaak angst. En als je met iemand praat die in de bijstand zit, hoor je dat er altijd een verhaal achter zit
pi_204401780
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:38 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Ik ken mensen die bij het UWV werken als "uitkeringsdeskundige". Zij zijn zo overbelast dat als er in de Polis (Suwinet) staat dat het contract van rechtswege is beëindigd (of zelfs helemaal niets omdat werkgevers dat niet altijd direct doorgeven), en de aanvrager van een uitkering zegt dat ook, ze niet eens meer gaan bellen met de werkgever. _O- !

Ik hoorde ook dat het UWV moet uitgaan van het ontslagverhaal van de aanvrager. Al kan ik me niet voorstellen dat als er op papier staat "ik neem ontslag" en de aanvrager zegt dat dat niet zo is, die dan ook een uitkering krijgt.
Ja, die medewerkers van het UWV zullen allemaal overwerkt zijn met hun 12000 dossiers in hun caseload, maar dat er dan geen werkgever gaat piepen? Die krijgt uiteindelijk (deels) de rekening gepresenteerd.
Vind dit zo opmerkelijk :') Of ze hebben zoiets van: ah, 3 maanden WW betalen en we zien dat mens nooit meer terug.. dat kan natuurlijk ook.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 april 2022 @ 10:17:04 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204401792
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 10:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Bijstand is 270 per week en minimumloon 400. Dat is een substantieel verschil (ik weet niet wat het verschil is als alle toeslagen en arbeidskorting verrekend is)
Met minimumloon lever je wel een tikkie in, denk dat netto ongeveer 60-70% van wat je extra verdient gewoon weer verdwijnt. Dan is het dus 40 uur werken voor ¤200 extra in de maand.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Miss 200.000.000! maandag 11 april 2022 @ 10:22:09 #284
367000 roos94
pi_204401828
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Met minimumloon lever je wel een tikkie in, denk dat netto ongeveer 60-70% van wat je extra verdient gewoon weer verdwijnt. Dan is het dus 40 uur werken voor ¤200 extra in de maand.
Jezus is dat echt zo. Logisch dat mensen op de bank blijven zitten
pi_204401838
quote:
Je kunt er zoveel jobcoaches er tegen aangooien als je wil, als iemand niet gemotiveerd is om laag op de ladder te beginnen of de kortste route naar werk (dus het inschikken in wensen en eisen van de werkeloze) dan speelt zo'n jobcoach ook niets klaar in de WW periode. Hoe dat in de bijstand werk, geen idee.

En misschien heeft ze er zo'n 5 gehad en dat niet vermeld in haar verhaal, dat kan ook :')

Het enige wat eventueel werkt is sanctioneren (kort op de uitkering), echter heb je met de bijstand weinig te sanctioneren, die mensen leven al van een minimuminkomen, dus dan jaag je ze verder de afgrond in.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 11 april 2022 @ 10:27:42 #286
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204401879
quote:

[..]

Het probleem met de bijstand is, is dat mensen die een halfjaar in de bijstand zitten er bijna niet meer uitkomen. Daarom kennen we sinds dit kabinet een minister van participatie (Armoedebestrijding, Participatie en Pensioenen) omdat er geleerd hebben dat mensen een prikkel nodig hebben om weer aan het werk te gaan (lees: durven!). Een aantal gemeentes hebben een afdeling participatie waar ze fulltime bezig zijn om de mensen te motiveren weer te gaan werken en daar worden goede resultaten mee geboekt. Zie je eigen omgeving, iedereen kent wel iemand die zich enorm druk omdat hij of zij al een halfjaar werkloos thuis zit (na studie), kan je nagaan als iemand vijf jaar thuis zit. Het is niet altijd onwil, het is vaak angst. En als je met iemand praat die in de bijstand zit, hoor je dat er altijd een verhaal achter zit
Mooie post.
pi_204401943
quote:

[..]

Moet je wel 40 uur werken :+ , ga je minder werken word je aangevuld tot bijstand niveau en dan schiet je weinig op.

Ik ken ze die bewust niet meer uren gaan werken want dan raken ze de huurtoeslag kwijt -O- (en aangezien ze toch geen cariere ambities hebben kan ik het me nog voorstellen vanuit hun positie)
  maandag 11 april 2022 @ 10:38:12 #288
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_204401968
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:27 schreef descon het volgende:

[..]
Probleem is dat in de bijstand zitten of een kutbaan hebben financieel weinig uitmaakt.

Denk dat een boel mensen ineens dan wel kunnen werken zodra het de moeite is om te gaan werken.

Een kutbaan hebben op minimum loon zonder perspectief of in de bijstand voor iets minder geld....ik ging dan ook de bijstand in.
Bijstand is toch 70% van het minimumloon? Als je voor minimumloon aan de slag gaat, is je brutomaandloon al 100/70 hoger. Bij dat maandinkomen krijg je ook arbeidskorting en is de invloed op je toeslagen vrij klein. Lijkt me toch een behoorlijke stap vooruit.
  maandag 11 april 2022 @ 10:41:30 #289
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204401998
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:38 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]
Bijstand is toch 70% van het minimumloon? Als je voor minimumloon aan de slag gaat, is je brutomaandloon al 100/70 hoger. Bij dat maandinkomen krijg je ook arbeidskorting en is de invloed op je toeslagen vrij klein. Lijkt me toch een behoorlijke stap vooruit.
Dat is het ook. En werken heeft nog veel meer voordelen.
Maar het is natuurlijk leuker om hier op Fok! uit je nek te lullen en beweren dat het verschil enorm klein is zodat mensen denken dat we eindelijk eens van die verdomde uitkeringen af moeten!
pi_204402086
quote:

[..]
Komt door het jaarlijkse verhaal van de bijstandsmoeder en al haar toeslagen en kortingen.

Wat mensen vergeten is dat als de kinderen volwassenen zijn alle voordelen wegvallen.
pi_204402212
quote:

[..]
Exact. Bovendien hebben mensen rond het minimumloon ook gewoon recht op alle toeslagen. Dat wordt ook nog weleens vergeten in de vergelijking.

Daarnaast is Bijstand nooit een keuze, aangezien je niet zomaar even je baan kunt opzeggen en een uitkering aanvragen omdat je dan verwijtbaar werkloos bent en je aanvraag dan wordt afgewezen (in ieder geval voor minimaal 3 maanden).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_204402229
quote:

[..]
Moet je wel de volle 40 uur werken. Situatie veranderd als je minder gaat werken.

En als je dan een beetje pech hebt werk je op onmogelijke tijden, krijg je ineens met reiskosten te maken, geest dodend werk etc.

Ben je wat intelligenter kan je nog de pech hebben om de hele dag met van die simpele collegas het shownieuws van gisteren te bespreken.

Als je dan toch met bijstand kan rondkomen, waarom werken voor iets waar je toch niet blij van word of perspectief in zit.
pi_204402304
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef descon het volgende:

[..]
Moet je wel de volle 40 uur werken. Situatie veranderd als je minder gaat werken.

En als je dan een beetje pech hebt werk je op onmogelijke tijden, krijg je ineens met reiskosten te maken, geest dodend werk etc.

Ben je wat intelligenter kan je nog de pech hebben om de hele dag met van die simpele collegas het shownieuws van gisteren te bespreken.

Als je dan toch met bijstand kan rondkomen, waarom werken voor iets waar je toch niet blij van word of perspectief in zit.
Maar je doet net alsof Bijstand een keuze is, maar het lukt slechts in enkele gevallen om daarmee weg te komen. Aangezien talloze gemeenten Bijstandsgerechtigden verplichten op bepaalde vacatures te solliciteren of aan het werk te gaan bij bedrijf X of Z.

Natuurlijk kun je dit opzettelijk frustreren, maar dit gaat natuurlijk opvallen en in veel gevallen zal er in dat geval ook een sanctie aan hangen (korting op de uitkering).

Kortom, langdurig wegkomen met het daadwerkelijk zelfstandig kiezen voor een bestaan in de Bijstand is voor de meeste mensen niet realistisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_204402321
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar je doet net alsof Bijstand een keuze is, maar het lukt slechts in enkele gevallen om daarmee weg te komen. Aangezien talloze gemeenten Bijstandsgerechtigden verplichten op bepaalde vacatures te solliciteren of aan het werk te gaan bij bedrijf X of Z.

Natuurlijk kun je dit opzettelijk frustreren, maar dit gaat natuurlijk opvallen en in veel gevallen zal er in dat geval ook een sanctie aan hangen (korting op de uitkering).

Kortom, langdurig wegkomen met het daadwerkelijk zelfstandig kiezen voor een bestaan in de Bijstand is voor de meeste mensen niet realistisch.
Behalve voor yvette die al 13 jaar in de bijstand zit.
pi_204402340
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef descon het volgende:

[..]

Er is genoeg werk, ook niet geestdodend, in de hele straat hangen hier briefjes personeel gezocht, veelal leuke eet/koffie zaakjes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204402348
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:35 schreef descon het volgende:

[..]
Moet je wel 40 uur werken :+ , ga je minder werken word je aangevuld tot bijstand niveau en dan schiet je weinig op.

Ik ken ze die bewust niet meer uren gaan werken want dan raken ze de huurtoeslag kwijt -O- (en aangezien ze toch geen cariere ambities hebben kan ik het me nog voorstellen vanuit hun positie)
Moet je inderdaad wel 40 uur werken. Eerder in dit topic had iemand anders het er ook al over dat je met 60 uur per week minder verdient dan een bijstander. Lijkt mij niet zo gek, maar niet iedereen lukt het om wat voor reden dan ook om fulltime te werken.

Met die huurtoeslag, dat verhaal van jou klinkt bekend, maar ik heb net op de site van de BD proefberekeningen gemaakt. Stel de huur zit tegen de grens aan en je inkomen is net onder maximaal (32.000) dan krijg je maar ¤ 22 toeslag per maand. Een beetje salarisverhoging is qua toeslag toch wel (marginaal) interessant. Is wellicht recent veranderd?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 11:16:31 ]
pi_204402402
quote:
Jouw moeder heeft geen thuiswonende kinderen. Deze dame heeft een kind van twee.

Je kan je voorstellen hoe hoog de drempel voor haar is. Solliciteren met een gat van 10 jaar op de CV, ondertussen tijdens het gesprek de uren zo draaien dat er tijd is om het kind van en naar de opvang te brengen. Financieel is wellicht de eerste paar jaar onaantrekkelijk vanwege minimumloon en (dure) kinderopvang (in een situatie waar sowieso geld te kort is). En dan moet zij ook nog over haar eigen persoonlijke grenzen stappen.

Niet elke gemeente werkt hetzelfde. Maar ik kan me voorstellen dat de behandelaar van deze dame haar kaart ziet en denkt: deze dame krijgen we voorlopig niet aan het werk, zonde van de tijd en energie, volgende.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 11:24:08 ]
pi_204402478
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 11:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Een beetje salarisverhoging is qua toeslag toch wel (marginaal) interessant. Is wellicht recent veranderd?
Een klein beetje ,niet gigantisch.

Overzichtje (op basis van 1 kostwinner in een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen):

https://www.rijksoverheid(...)t-belastingplan-2022

Het verschil wordt wel ieder jaar groter, in 2018 ging je er helemaal geen reet op vooruit als je tussen de verschillende toeslagtreden opschoof. In 2018 ging een gezin er tussen de 23k en 36k bruto, maar 1k netto op voorruit 8)7 Dan kan je net zo goed van 40 naar 32 uur gaan als je ergens in het midden zit. Intussen hebben ze dat er redelijk uit weten te slopen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204402558
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er is genoeg werk, ook niet geestdodend, in de hele straat hangen hier briefjes personeel gezocht, veelal leuke eet/koffie zaakjes.
Vaak niet fulltime. Dat veranderd de rekensom in combi met de bijstand nogal.

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Denk dat het voor de meesten onbewust is en als ze er inzitten dat ze er in blijven hangen omdat ze aansluiting missen met beroepen waarbij je echt wat op vooruit kwa salaris gaat in vergelijking met de bijstand. Dan is het gevolg wel dat de bijstand zakelijk gezien een goede korte termijns keuze is.

Zulke mensen moeten een duidelijke reality check hebben dat ze niet meer marktrelevant zijn met hun ambities en dat ze weer onder aan de carriere ladder moeten beginnen.

Mensen met een goede mentaliteit zullen zeker in de huidige markt wel iets vinden.
pi_204402627
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 11:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Jouw moeder heeft geen thuiswonende kinderen. Deze dame heeft een kind van twee.

Je kan je voorstellen hoe hoog de drempel voor haar is. Solliciteren met een gat van 10 jaar op de CV, ondertussen tijdens het gesprek de uren zo draaien dat er tijd is om het kind van en naar de opvang te brengen. Financieel is wellicht de eerste paar jaar onaantrekkelijk vanwege minimumloon en (dure) kinderopvang (in een situatie waar sowieso geld te kort is). En dan moet zij ook nog over haar eigen persoonlijke grenzen stappen.

Niet elke gemeente werkt hetzelfde. Maar ik kan me voorstellen dat de behandelaar van deze dame haar kaart ziet en denkt: deze dame krijgen we voorlopig niet aan het werk, zonde van de tijd en energie, volgende.
Kinderopvang is voor lage inkomens bekant gratis, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ze zijn vaak open van 7 tot 18.00, dus ook dat hoeft geen probleem te zijn.

Ook staat ergens in het stuk:
Ook wil ik het goede voorbeeld aan mijn zoon geven. Een moeder zijn die werkt.”

Als dit werkelijk haar uitgangspunt is om te gaan werken, had ze allang een baan gehad.
  Manager PR/Moderator maandag 11 april 2022 @ 11:57:46 #301
269689 crew  Viv
pi_204402683
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ook staat ergens in het stuk:
Ook wil ik het goede voorbeeld aan mijn zoon geven. Een moeder zijn die werkt.”

Als dit werkelijk haar uitgangspunt is om te gaan werken, had ze allang een baan gehad.
Ik vind het ook niet zo'n sterke motivatie. :X Ze wil dus niet werken omdat ze het zélf belangrijk vindt om haar eigen broek op te houden, maar omdat ze dat aan haar kind over wil brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')