Als een vrouw tegen de 40 loopt is het nu of nooit. Ik snap dat wel.quote:Op zondag 10 april 2022 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap dat dat kan ja... Maar dan zit je al compleet met jezelf in de knoop en kies je er toch voor om zwanger te worden (een bewust alleenstaande moeder te worden dus), het is niet dat dit per ongeluk is gekomen omdat er een condoom scheurde ofzo...
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.quote:Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als een vrouw tegen de 40 loopt is het nu of nooit. Ik snap dat wel.
Waarom zou het kind geen goed leven kunnen leiden? Vanwege de bijstand???quote:Op zondag 10 april 2022 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.
Je weet toch niet of het een goede of slechte moeder is? Kind kan prima terechtgekomen zijn.quote:Op zondag 10 april 2022 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.quote:Op zondag 10 april 2022 22:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom zou het kind geen goed leven kunnen leiden? Vanwege de bijstand???
Fysiek gezond zijn is leuk, maar mentale gezondheid is belangrijker. En juist daar kun je je vraagtekens achter zetten bij veel bijstandsgerechtigden. Velen zijn "gek" maar helaas niet meer gek genoeg voor een ziekte uitkering.quote:Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
ik vraag me ook af welke gemeente al 13 jaar niets doet met het feit dat een fysiek gezonde jonge vrouw
Een vrouw is nu eenmaal korter vruchtbaar dan een man. Soms heb je niet alles 100% in orde. Dat is het leven.quote:Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.
Kan wel, natuurlijk. Maar net zoals je ook even twee keer moet nadenken of je een kind wilt als bijvoorbeeld je relatie niet goed is, of je er eigenlijk geen tijd voor hebt, is niet financieel zelfstandig zijn waardoor je kind misschien in aftandse kleding moet lopen en schoolreisjes mist, ook wel een puntje.quote:Op zondag 10 april 2022 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet toch niet of het een goede of slechte moeder is? Kind kan prima terechtgekomen zijn.
Met deze redenatie zou iedereen die niet minstens een mbo niveau 3/4 baan heeft geen kinderen moeten krijgen. Leven in Nederland is nou eenmaal (te) duur bij een minimumloon.quote:Op zondag 10 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kan wel, natuurlijk. Maar net zoals je ook even twee keer moet nadenken of je een kind wilt als bijvoorbeeld je relatie niet goed is, of je er eigenlijk geen tijd voor hebt, is niet financieel zelfstandig zijn waardoor je kind misschien in aftandse kleding moet lopen en schoolreisjes mist, ook wel een puntje.
Dat klopt helemaal. Maar 'gek' is niet per se het eindstation. Met behandeling, wat geduld en werk op maat kan iemand nog best wat bijdragen. Maar daar is geen geld voor, dus gaan ze maar hun hele leven aan de bijstand.quote:Op zondag 10 april 2022 22:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Fysiek gezond zijn is leuk, maar mentale gezondheid is belangrijker. En juist daar kun je je vraagtekens achter zetten bij veel bijstandsgerechtigden. Velen zijn "gek" maar helaas niet meer gek genoeg voor een ziekte uitkering.
En genoeg autisten hier op fok met kinderen.quote:Op zondag 10 april 2022 22:05 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Met deze redenatie zou iedereen die niet minstens een mbo niveau 3/4 baan heeft geen kinderen moeten krijgen. Leven in Nederland is nou eenmaal (te) duur bij een minimumloon.
Ik zou het ook niet aanraden om in zo'n situatie aan kinderen te beginnen. Maar in theorie met alle toeslagen (en kinderbijslag) zou een kind niets tekort hoeven te komen.quote:Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.
https://gemeente.leiden.n(...)lp-bij-laag-inkomen/quote:Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
En gelijk heeft ze. Fok werken man, je bent niet geboren op aarde zodat je als een slaaf voor een baas gaat werken die geen kk om je geeft en je enkel stress biedt
Met dat niveau kun je wel meer (gaan) verdienen dan minimumloon. Ik ken iemand die een paar jaar na de geboorte van haar kind is gescheiden, van hem amper financiële hulp kreeg en toen haar best is gaan doen om een goede baan te krijgen. Ook met mbo niveau. Is heel goed gelukt. Vanuit 13 jaar bijstand is dat echter een stuk lastiger.quote:Op zondag 10 april 2022 22:05 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Met deze redenatie zou iedereen die niet minstens een mbo niveau 3/4 baan heeft geen kinderen moeten krijgen. Leven in Nederland is nou eenmaal (te) duur bij een minimumloon.
Nu je het zegt, terwijl het regulier onderwijs krimp doordat de vijver kinderen kleiner wordt, kan het speciaal onderwijs waaronder een autisten m/h/v in Leiden niet iedereen plaatsenquote:Op zondag 10 april 2022 22:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En genoeg autisten hier op fok met kinderen.
Zoals? Wasknijpers in elkaar zetten of papier prikken met behoud van uitkering?quote:Op zondag 10 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Maar 'gek' is niet per se het eindstation. Met behandeling, wat geduld en werk op maat kan iemand nog best wat bijdragen. Maar daar is geen geld voor, dus gaan ze maar hun hele leven aan de bijstand.
Vanaf mbo 3/4 is prima salarisperspectief. Ik bedoelde meer alles waar geen opleiding voor nodig is of slechts mbo-2 vereist. De vakmensen die Nederland nodig heeft zijn niet die mensen...quote:Op zondag 10 april 2022 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Met dat niveau kun je wel meer (gaan) verdienen dan minimumloon. Ik ken iemand die een paar jaar na de geboorte van haar kind is gescheiden, van hem amper financiële hulp kreeg en toen haar best is gaan doen om een goede baan te krijgen. Ook met mbo niveau. Is heel goed gelukt. Vanuit 13 jaar bijstand is dat echter een stuk lastiger.
Horizontaal misschien,met een drugsverslaving om daarmee om te kunnen gaan. Of met drie banen tegelijk terwijl dat kind alleen is. Nee, de VS is niet het voorbeeld van hoe het wel moet.quote:
Nee, werk en leertraject ofzo. Of de Melkertbaan weer terug. Werken met behoud van uitkering vind ik helemaal niks, je werkt en dan hoor je gewoon salaris te krijgen. En als je alleen maar wasknijpers leert maken kun je over een jaar nog steeds niks anders.quote:Op zondag 10 april 2022 22:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zoals? Wasknijpers in elkaar zetten of papier prikken met behoud van uitkering?
Ze heeft niet 13 jaar niks gedaan. Ze kiest niet de juiste banen.quote:Op zondag 10 april 2022 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Met dat niveau kun je wel meer (gaan) verdienen dan minimumloon. Ik ken iemand die een paar jaar na de geboorte van haar kind is gescheiden, van hem amper financiële hulp kreeg en toen haar best is gaan doen om een goede baan te krijgen. Ook met mbo niveau. Is heel goed gelukt. Vanuit 13 jaar bijstand is dat echter een stuk lastiger.
Of zwaar verslaafd aan crystal meth in een trailer wonen. Met 5 kids ipv 1.quote:
Ik heb in de familie ervaring met de thuiszorg, waarvan ik het hele sterke vermoeden heb dat een deel van de medewerkers er verplicht zit. Geloof me, die mensen wil je niet je familie laten verzorgen.quote:Op zondag 10 april 2022 22:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee, werk en leertraject ofzo. Of de Melkertbaan weer terug. Werken met behoud van uitkering vind ik helemaal niks, je werkt en dan hoor je gewoon salaris te krijgen. En als je alleen maar wasknijpers leert maken kun je over een jaar nog steeds niks anders.
Dat zeg ik niet. Meteen zo overdrijven.quote:Op zondag 10 april 2022 22:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Horizontaal misschien,met een drugsverslaving om daarmee om te kunnen gaan. Of met drie banen tegelijk terwijl dat kind alleen is. Nee, de VS is niet het voorbeeld van hoe het wel moet.
Dat zeg ik niet. Meteen zo overdrijven.quote:Op zondag 10 april 2022 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of zwaar verslaafd aan crystal meth in een trailer wonen. Met 5 kids ipv 1.
Moet in samenspraak met, denk ik. En mensen die echt niks willen laat je dan inderdaad maar papier prikken ofzo, in elk geval niet met (kwetsbare) mensen werken.quote:Op zondag 10 april 2022 22:15 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Ik heb in de familie ervaring met de thuiszorg, waarvan ik het hele sterke vermoeden heb dat een deel van de medewerkers er verplicht zit. Geloof me, die mensen wil je niet je familie laten verzorgen.
Dan zeg je niet, maar zo is het vaak wel daar.quote:Op zondag 10 april 2022 22:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Meteen zo overdrijven.
Of ze verplicht daar moeten werken denk ik niet. Maar thuiszorg is niet een baan waar hoge eisen aan worden gesteld.quote:Op zondag 10 april 2022 22:15 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Ik heb in de familie ervaring met de thuiszorg, waarvan ik het hele sterke vermoeden heb dat een deel van de medewerkers er verplicht zit. Geloof me, die mensen wil je niet je familie laten verzorgen.
Ze is in elk geval niet goed in het vasthouden van een baan. Zoals ik eerder aanhaalde klinkt ze als het soort persoon dat met een zetje in de goede richting nog wel ergens kan komen. Een gesprekje met een coach ofzo.quote:Op zondag 10 april 2022 22:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze heeft niet 13 jaar niks gedaan. Ze kiest niet de juiste banen.
Dat laatste, daarvan vrees ik dat dit waar is. Als ik het goed heb gaan veel "serieuze" zorgmedewerkers dan ook in dienst van het ziekenhuis of aan de slag als ZZP'ers.quote:Op zondag 10 april 2022 22:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of ze verplicht daar moeten werken denk ik niet. Maar thuiszorg is niet een baan waar hoge eisen aan worden gesteld.
Het siert je dat je uitgaat van het beste in de mens maar ik betwijfel het aangezien ze niet erg werkwillend overkomtquote:Op zondag 10 april 2022 18:01 schreef laforest het volgende:
Die heeft gewoon zwart bijverdiend als thuisprostituee heb ik het gevoel.
Nou je post was ook zo lekker uitgebreid.quote:Op zondag 10 april 2022 22:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Meteen zo overdrijven.
Ik bedoel dat ze hier makkelijk kan overgeven aan, baantje x is te druk voor me, baantje y geeft mij faalangst. Ze is opzoek naar haar roeping. Leuk maar op een gegeven moment houdt het zoeken naar je roeping op. In de VS krijg je niet zoveel tijd om je roeping te voelen en zul je wel moeten werken om je huur/eten/gas/water/elektra te betalen.quote:Op zondag 10 april 2022 22:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou je post was ook zo lekker uitgebreid.
Wat bedoel je dan?
Ja hoe plotseling gaat dat idd.quote:
Bezat? Het was meer een huurquote:Op zondag 10 april 2022 19:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gast gisternacht bezat ik je moeder nog.
Ja. In Afrika ook.quote:Op zondag 10 april 2022 22:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze hier makkelijk kan overgeven aan, baantje x is te druk voor me, baantje y geeft mij faalangst. Ze is opzoek naar haar roeping. Leuk maar op een gegeven moment houdt het zoeken naar je roeping op. In de VS krijg je niet zoveel tijd om je roeping te voelen en zul je wel moeten werken om je huur/eten/gas/water/elektra te betalen.
« Dom werk », jemig.. deze uitspraak valt me tegen van je…quote:Op zondag 10 april 2022 22:19 schreef potjecreme het volgende:
Nou ben ik ook een keer werkeloos geraakt en dacht ik, ik ga dom werk doen om rekeningen te betalen. Dan willen ze je niet aannemen want te hoog opgeleid.
Dat het een luxe is dat je hier 13 jaar lang je roeping kan zoeken. Niks mis met werken bij de AH.quote:Op zondag 10 april 2022 22:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja. In Afrika ook.
Wat is nu je punt?
Mijn punt blijft overigens staan. In de VS zijn er een hoop mensen die zwaar verslaafd in erbarmelijke omstandigheden leven vanwege het gebrek aan degelijke sociale voorzieningen. Om het maar niet te hebben over grote inkomensverschillen en kansenongelijkheid. Weet je zeker dat je dat land als voorbeeld wil neerzetten?
Correctie, ongeschoold werk.quote:Op zondag 10 april 2022 22:50 schreef Prego het volgende:
[..]
« Dom werk », jemig.. deze uitspraak valt me tegen van je…
Geen idee. Ik heb ook ooit een WW'tje gehad - zoals wrs. de meesten van werkend Nederland - en toen kreeg ik mails van het UWV over dat als ik niet binnen 3 maanden een baan vind ik de bijstand in moet en wellicht verplicht aan de slag moet als coach om mensen helpen met afvallen (in gewicht). Ten eerste kan ik mezelf al niet eens gewicht laten verliezen. Als tweede weet ik niet hoe ik kan verantwoorden dat ik zonder enige kennis en ervaring andere mensen moet coachen in gewichtsverlies verkrijgenquote:Op zondag 10 april 2022 22:48 schreef livelink het volgende:
Yvette valt na 13 jaar bijstand in de klauwen van transformationele trainers had ook de TT kunnen zijn.
Echt, wie verzint dat soort beroepen. En waarom zou iemand die haar eigen leven niet op de rit krijgt anderen kunnen helpen met hun transformaties?
Moet ze wel eerst aangenomen worden bij de AH. Er is een tijd geweest dat de AH genoeg goedkope 17-jarigen met een tussenjaar dan wel scholieren aantrok die flink wat uurtjes konden draaien. Al is dat de laatste 2 jaar ook veranderd door concurrentie van interessantere werkgevers die tieners ook nog eens beter betalen.quote:Op zondag 10 april 2022 22:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat het een luxe is dat je hier 13 jaar lang je roeping kan zoeken. Niks mis met werken bij de AH.
Ik vind het echt heel gek dat deze mevrouw nog recht had op een WW-uitkering, maar dat kan natuurlijk ook maar 3 maanden zijn geweest of zo.quote:Op zondag 10 april 2022 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had destijds een tijdelijk contract bij een nieuwe werkgever en zei: verleng ‘m maar niet, ik heb even rust nodig
Al snel weet ze zeker: ik moet hiermee stoppen. ,,Ik had destijds een tijdelijk contract bij een nieuwe werkgever en zei: verleng ‘m maar niet, ik heb even rust nodig.” Even van een WW-uitkering leven terwijl ze op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging die beter bij haar past, voelt voor de twintiger acceptabel. Maar dan breekt de crisis uit, en verandert een selectieve zoektocht in wanhopig solliciteren op alles wat géén ergotherapie is. Maar ze komt nergens meer aan de bak. ,,En zo belandde ik in de bijstand.”
quote:Meestal heeft u na afloop van uw tijdelijke contract recht op een WW-uitkering. Biedt uw werkgever u (weer) een tijdelijk contract aan en weigert u dit? Dan krijgt u geen WW-uitkering.
quote:U heeft recht op WW als u werkloos raakt vanuit een dienstverband en aan de volgende voorwaarden voldoet:
U bent verzekerd voor werkloosheid.
U verliest 5 uur of meer van uw werk per week.
U bent direct beschikbaar voor betaald werk.
U heeft in de laatste 36 weken voordat u werkloos werd minstens 26 weken gewerkt.
U bent niet door uw eigen schuld werkloos geworden.
Ik ken mensen die bij het UWV werken als "uitkeringsdeskundige". Zij zijn zo overbelast dat als er in de Polis (Suwinet) staat dat het contract van rechtswege is beëindigd (of zelfs helemaal niets omdat werkgevers dat niet altijd direct doorgeven), en de aanvrager van een uitkering zegt dat ook, ze niet eens meer gaan bellen met de werkgever.quote:Op zondag 10 april 2022 23:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind het echt heel gek dat deze mevrouw nog recht had op een WW-uitkering, maar dat kan natuurlijk ook maar 3 maanden zijn geweest of zo.Die werkgever betaalt de WW wel, of zo? Riekt imh naar verwijtbaar werkeloos. Tenzij er een VSO in het spel is, maar misschien zie ik het wel heel verkeerd.
[..]
[..]![]()
Bron: UWV
Klopt. De gouden tijden zijn voorbij dat er mensen voor het oprapen lagen die bij AH wilden werken. Ze hebben nu de grootst mogelijke moeite om nieuwe mensen te werven. Zal ook wel liggen aan geen tot weinig vaste contracten geven en dat het nog steeds jong moet zijn. Ik weet zeker dat als je naar 30+ gaat er genoeg te vinden is.quote:Op zondag 10 april 2022 23:12 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Moet ze wel eerst aangenomen worden bij de AH. Er is een tijd geweest dat de AH genoeg goedkope 17-jarigen met een tussenjaar dan wel scholieren aantrok die flink wat uurtjes konden draaien. Al is dat de laatste 2 jaar ook veranderd door concurrentie van interessantere werkgevers die tieners ook nog eens beter betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |