En terecht. Er gaat (te) veel belastinggeld naar de uitkeringsgerechtigden. Ondertussen is er een deel die misbruikt maakt van dit systeem door allerlei extraatjes te ontvangen. Daarnaast kan een deel best een bijdrage leveren aan de maatschappij, ook al zou het schoffelen of onderhoud van groen in de gemeente zijn. Er is altijd wel iets te doen. Ik heb verdorie 2 banen en ik vind het schrijnend hoeveel ik dien af te dragen aan de belastingdienst.quote:Op zondag 10 april 2022 17:38 schreef Gehrman het volgende:
Alsof de bijstand zo geweldig is. De bijstand gestapo komt bij je thuis kijken of er geen twee tandenborstels in gebruik zijn.
Maar dat is niet Yvette, dat is een FOK!user.quote:Op zondag 10 april 2022 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Alleen al die zogenaamde reden dat ze altijd te laat op het werk komt vind ik stuitend. Dat is gewoon luiheid.
Dat zei een user over zichzelf hier, niet de Yvette uit de OP.quote:Op zondag 10 april 2022 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Alleen al die zogenaamde reden dat ze altijd te laat op het werk komt vind ik stuitend. Dat is gewoon luiheid.
En jij denkt dat het controleren van tandenborstels en uitkeringsgerechtigden in een rondje laten lopen, bijhouden hoelang ze er over doen en of ze niet teveel water drinken gratis is? Dat is een nog veel duurdere hobby dan bijstand betalen.quote:Op zondag 10 april 2022 19:03 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
En terecht. Er gaat (te) veel belastinggeld naar de uitkeringsgerechtigden. Ondertussen is er een deel die misbruikt maakt van dit systeem door allerlei extraatjes te ontvangen. Daarnaast kan een deel best een bijdrage leveren aan de maatschappij, ook al zou het schoffelen of onderhoud van groen in de gemeente zijn. Er is altijd wel iets te doen. Ik heb verdorie 2 banen en ik vind het schrijnend hoeveel ik dien af te dragen aan de belastingdienst.
Het kind krijgen maakt het alleen maar overtuigender als iemand die een uitvreter is. Zijn er genoeg die blij in de bijstand zitten, lekker niets doen en klagen.quote:Op zondag 10 april 2022 19:04 schreef CoolGuy het volgende:
Een 'studie' ergotherapie, dan lekker geitenwollensokkerig alles veel te zwaar vinden, dan denken dat alles op z'n pootjes terecht kwam MAAR toen werd ze zwanger. En niet een ongelukje, nee nee, een sperma donor, want als alles te zwaar is en te moeilijk zonder kind, dan is het natuurlijk een puik idee om dan een kind te nemen, in je eentje.
Dit kan toch gewoon niet echt zijn?
Nee. Er zou in ieder geval controle moeten plaats vinden of mensen naast hun uitkering eventueel extra verdienen,quote:Op zondag 10 april 2022 19:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En jij denkt dat het controleren van tandenborstels en uitkeringsgerechtigden in een rondje laten lopen, bijhouden hoelang ze er over doen en of ze niet teveel water drinken gratis is? Dat is een nog veel duurdere hobby dan bijstand betalen.
Mja, ook geitenwollensokken kunnen een vurige kinderwens hebben. Dat stukje staat me niet het meeste tegen uit dit verhaal.quote:Op zondag 10 april 2022 19:04 schreef CoolGuy het volgende:
Een 'studie' ergotherapie, dan lekker geitenwollensokkerig alles veel te zwaar vinden, dan denken dat alles op z'n pootjes terecht kwam MAAR toen werd ze zwanger. En niet een ongelukje, nee nee, een sperma donor, want als alles te zwaar is en te moeilijk zonder kind, dan is het natuurlijk een puik idee om dan een kind te nemen, in je eentje.
Ja, sorry.quote:Op zondag 10 april 2022 19:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat zei een user over zichzelf hier, niet de Yvette uit de OP.
Ik krijg eerder het idee dat het hele verhaal fake is, want je kunt niet dit verhaal schrijven met het idee dat je wil beschrijven wat voor horrorverhaal de bijstand is en dan deze ingrediënten nemen om tot dié conclusie te komen. Terwijl je dit schrijft moet je zelf al doorhebben dat dit niet het verhaal gaat zijn waarmee je dát doel gaat bereiken.quote:Op zondag 10 april 2022 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het kind krijgen maakt het alleen maar overtuigender als iemand die een uitvreter is. Zijn er genoeg die blij in de bijstand zitten, lekker niets doen en klagen.
Ja, dat snap ik, maar niet alles wat je wenst is een strak plan gegeven bepaalde omstandigheden. Dat is wel dingen willen die je leuk vindt, maar weglopen voor verantwoordelijkheden als dat dingen zijn die je niet leuk vindt.quote:Op zondag 10 april 2022 19:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Mja, ook geitenwollensokken kunnen een vurige kinderwens hebben. Dat stukje staat me niet het meeste tegen uit dit verhaal.
Aha, net noemde je het terecht dat ze je tandenborstels komen tellen, maar dat is nu veranderd?quote:Op zondag 10 april 2022 19:07 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Nee. Er zou in ieder geval controle moeten plaats vinden of mensen naast hun uitkering eventueel extra verdienen,
Ik snap je punt, maar zij kan goed in een twee kamerappartement zitten, vegan eten en alleen een fiets hebben. De was doen bij haar moeder en haar kleding kopen bij de kringloop.quote:Op zondag 10 april 2022 19:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik krijg eerder het idee dat het hele verhaal fake is, want je kunt niet dit verhaal schrijven met het idee dat je wil beschrijven wat voor horrorverhaal de bijstand is en dan deze ingrediënten nemen om tot dié conclusie te komen. Terwijl je dit schrijft moet je zelf al doorhebben dat dit niet het verhaal gaat zijn waarmee je dát doel gaat bereiken.
Dat kind is 2 jaar oud, dus ze werd zwanger toen ze 10-11 jaar in de bijstand zat.quote:Op zondag 10 april 2022 19:04 schreef CoolGuy het volgende:
Dat van de tandenborstel controleren zie ik meer als een voorbeeld van. Niet perse letterlijk tandenborstels controleren.quote:Op zondag 10 april 2022 19:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Aha, net noemde je het terecht dat ze je tandenborstels komen tellen, maar dat is nu veranderd?
En tja, dat kun je doen maar van een afstand bezien is het allemaal een beetje water naar zee dragen. Degene die je wil pakken komt er vaak toch wel onderuit met als resultaat dat je vooral het leven van mensen zuur maakt die van goede zin zijn maar een vinkje te weinig op een formulier hebben gezet en daardoor nu veroordeeld zijn tot een negatieve spiraal aan ellende.
Ik vraag me oprecht af hoeveel voorstanders van dergelijk beleid enig idee hebben hoe dat er in de praktijk uitziet, wat tegenwoordig nodig is om iemand fraudeur te noemen en wat dat hele circus zoal moet kosten. Alles bij elkaar opgeteld kan ik me geen enkel argument bedenken wat de huidige situatie rechtvaardigt.
We zijn volledig doorgeslagen, maar als er een toeslagenschandaal boven water komt m.b.t. getroffen ouders dan ineens moeten er poppetjes weg en kan dit nooit meer. Het onderliggende systeem, de vernauwing van de juridische kaders en de uitzendkrachten die werkzaam zijn bij de belastingdienst gemaakt blijven ongeroerd. Heel treurig.
Dat is wel waar dit op uitloopt en op uit is gelopen. Het is een ongekend fiasco geworden. Waarom je zelfs nu nog voor strenge controle zou pleiten is me een raadsel.quote:Op zondag 10 april 2022 19:19 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Dat van de tandenborstel controleren zie ik meer als een voorbeeld van. Niet perse letterlijk tandenborstels controleren.
Wat het leven kost als je niet naar de kroeg gaat maar wél in je eentje rond moet komen van de bijstand én een kind hebt? Jij denkt dat een kind gratis is?quote:Op zondag 10 april 2022 19:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar zij kan goed in een twee kamerappartement zitten, vegan eten en alleen een fiets hebben. De was doen bij haar moeder en haar kleding kopen bij de kringloop.
Zo sociaal ziet ze er niet (spermabank verhaal) uit dus de uitjes, naar de kroeg gaan of gezellig doen met anderen, wat normaal geld kost kunnen haar gestolen worden, denk ik.
Tja wat kost het leven dan nog?
Ja, want dán is het wel een goed idee, als je al 10 a 11 jaar ziet hoe zwaar het is om rond te komen leidt tot de keuze 'hey een kind, dat zal het vast allemaal makkelijker maken financieel' ?quote:Op zondag 10 april 2022 19:19 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Dat kind is 2 jaar oud, dus ze werd zwanger toen ze 10-11 jaar in de bijstand zat.
We begrijpen mekaar.quote:Op zondag 10 april 2022 18:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt. Veel bijstandsgerechtigden en ook AOW-gerechtigden, gaan stiekem samenwonen en houden 2 huizen bezet. Ben het weleens tegengekomen dat iemand een huis onderverhuurde en bij zijn vriendin introk. Die is overigens wel door de mand gevallen. En ja, dat moet, bij een vermoeden (vaak verraden) wel gecontroleerd kunnen worden.
Vermoeiend vooral.quote:Op zondag 10 april 2022 17:38 schreef Mortaxx het volgende:
Yvette lijkt me een zeer vervelend persoon. Ook zielig voor dat kind.
Niet iedereen regelt het zoals jouw moeder dat doet.quote:Op zondag 10 april 2022 18:01 schreef laforest het volgende:
Die heeft gewoon zwart bijverdiend als thuisprostituee heb ik het gevoel.
Nouja, je krijgt natuurlijk weer verschillende toeslagen erbij. Geen idee of dat genoeg is om een kind ervan te kunnen onderhouden.quote:Op zondag 10 april 2022 19:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want dán is het wel een goed idee, als je al 10 a 11 jaar ziet hoe zwaar het is om rond te komen leidt tot de keuze 'hey een kind, dat zal het vast allemaal makkelijker maken financieel' ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |