abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204396874
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 17:38 schreef Gehrman het volgende:
Alsof de bijstand zo geweldig is. De bijstand gestapo komt bij je thuis kijken of er geen twee tandenborstels in gebruik zijn.
En terecht. Er gaat (te) veel belastinggeld naar de uitkeringsgerechtigden. Ondertussen is er een deel die misbruikt maakt van dit systeem door allerlei extraatjes te ontvangen. Daarnaast kan een deel best een bijdrage leveren aan de maatschappij, ook al zou het schoffelen of onderhoud van groen in de gemeente zijn. Er is altijd wel iets te doen. Ik heb verdorie 2 banen en ik vind het schrijnend hoeveel ik dien af te dragen aan de belastingdienst.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:04:30 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204396888
Een 'studie' ergotherapie, dan lekker geitenwollensokkerig alles veel te zwaar vinden, dan denken dat alles op z'n pootjes terecht kwam MAAR toen werd ze zwanger. En niet een ongelukje, nee nee, een sperma donor, want als alles te zwaar is en te moeilijk zonder kind, dan is het natuurlijk een puik idee om dan een kind te nemen, in je eentje.

Dit kan toch gewoon niet echt zijn?
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 10 april 2022 @ 19:04:41 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204396890
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Alleen al die zogenaamde reden dat ze altijd te laat op het werk komt vind ik stuitend. Dat is gewoon luiheid.
Maar dat is niet Yvette, dat is een FOK!user.

Wel met je eens verder, uiteraard.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:05:15 #104
269689 crew  Viv
pi_204396893
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Alleen al die zogenaamde reden dat ze altijd te laat op het werk komt vind ik stuitend. Dat is gewoon luiheid.
Dat zei een user over zichzelf hier, niet de Yvette uit de OP. ;)
  zondag 10 april 2022 @ 19:06:07 #105
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204396903
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:03 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
En terecht. Er gaat (te) veel belastinggeld naar de uitkeringsgerechtigden. Ondertussen is er een deel die misbruikt maakt van dit systeem door allerlei extraatjes te ontvangen. Daarnaast kan een deel best een bijdrage leveren aan de maatschappij, ook al zou het schoffelen of onderhoud van groen in de gemeente zijn. Er is altijd wel iets te doen. Ik heb verdorie 2 banen en ik vind het schrijnend hoeveel ik dien af te dragen aan de belastingdienst.
En jij denkt dat het controleren van tandenborstels en uitkeringsgerechtigden in een rondje laten lopen, bijhouden hoelang ze er over doen en of ze niet teveel water drinken gratis is? Dat is een nog veel duurdere hobby dan bijstand betalen.
  zondag 10 april 2022 @ 19:06:14 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204396904
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:04 schreef CoolGuy het volgende:
Een 'studie' ergotherapie, dan lekker geitenwollensokkerig alles veel te zwaar vinden, dan denken dat alles op z'n pootjes terecht kwam MAAR toen werd ze zwanger. En niet een ongelukje, nee nee, een sperma donor, want als alles te zwaar is en te moeilijk zonder kind, dan is het natuurlijk een puik idee om dan een kind te nemen, in je eentje.

Het kind krijgen maakt het alleen maar overtuigender als iemand die een uitvreter is. Zijn er genoeg die blij in de bijstand zitten, lekker niets doen en klagen.
pi_204396909
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]
En jij denkt dat het controleren van tandenborstels en uitkeringsgerechtigden in een rondje laten lopen, bijhouden hoelang ze er over doen en of ze niet teveel water drinken gratis is? Dat is een nog veel duurdere hobby dan bijstand betalen.
Nee. Er zou in ieder geval controle moeten plaats vinden of mensen naast hun uitkering eventueel extra verdienen,
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:08:03 #108
269689 crew  Viv
pi_204396915
quote:

Mja, ook geitenwollensokken kunnen een vurige kinderwens hebben. Dat stukje staat me niet het meeste tegen uit dit verhaal.

Wel dat ze na 13 jaar nadenken op kosten van de belastingbetaler op de proppen komt met het beroep van trainer op het gebied van persoonlijke effectiviteit. :'(
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:08:16 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_204396916
[quote]0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:05 schreef Viv het volgende:

[..]
[/qute]
Thanks.
Dan blijft alsnog de luiheid.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:08:56 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_204396925
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:05 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, sorry.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:10:06 #111
16180 crew  CoolGuy
pi_204396940
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het kind krijgen maakt het alleen maar overtuigender als iemand die een uitvreter is. Zijn er genoeg die blij in de bijstand zitten, lekker niets doen en klagen.
Ik krijg eerder het idee dat het hele verhaal fake is, want je kunt niet dit verhaal schrijven met het idee dat je wil beschrijven wat voor horrorverhaal de bijstand is en dan deze ingrediënten nemen om tot dié conclusie te komen. Terwijl je dit schrijft moet je zelf al doorhebben dat dit niet het verhaal gaat zijn waarmee je dát doel gaat bereiken.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:17:34 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_204397005
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:08 schreef Viv het volgende:

[..]
Mja, ook geitenwollensokken kunnen een vurige kinderwens hebben. Dat stukje staat me niet het meeste tegen uit dit verhaal.

Ja, dat snap ik, maar niet alles wat je wenst is een strak plan gegeven bepaalde omstandigheden. Dat is wel dingen willen die je leuk vindt, maar weglopen voor verantwoordelijkheden als dat dingen zijn die je niet leuk vindt.
  zondag 10 april 2022 @ 19:18:05 #113
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204397012
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:07 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Nee. Er zou in ieder geval controle moeten plaats vinden of mensen naast hun uitkering eventueel extra verdienen,
Aha, net noemde je het terecht dat ze je tandenborstels komen tellen, maar dat is nu veranderd?

En tja, dat kun je doen maar van een afstand bezien is het allemaal een beetje water naar zee dragen. Degene die je wil pakken komt er vaak toch wel onderuit met als resultaat dat je vooral het leven van mensen zuur maakt die van goede zin zijn maar een vinkje te weinig op een formulier hebben gezet en daardoor nu veroordeeld zijn tot een negatieve spiraal aan ellende.

Ik vraag me oprecht af hoeveel voorstanders van dergelijk beleid enig idee hebben hoe dat er in de praktijk uitziet, wat tegenwoordig nodig is om iemand fraudeur te noemen en wat dat hele circus zoal moet kosten. Alles bij elkaar opgeteld kan ik me geen enkel argument bedenken wat de huidige situatie rechtvaardigt.

We zijn volledig doorgeslagen, maar als er een toeslagenschandaal boven water komt m.b.t. getroffen ouders dan ineens moeten er poppetjes weg en kan dit nooit meer. Het onderliggende systeem, de vernauwing van de juridische kaders en de uitzendkrachten die werkzaam zijn bij de belastingdienst gemaakt blijven ongeroerd. Heel treurig.
  zondag 10 april 2022 @ 19:18:34 #114
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204397016
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik krijg eerder het idee dat het hele verhaal fake is, want je kunt niet dit verhaal schrijven met het idee dat je wil beschrijven wat voor horrorverhaal de bijstand is en dan deze ingrediënten nemen om tot dié conclusie te komen. Terwijl je dit schrijft moet je zelf al doorhebben dat dit niet het verhaal gaat zijn waarmee je dát doel gaat bereiken.
Ik snap je punt, maar zij kan goed in een twee kamerappartement zitten, vegan eten en alleen een fiets hebben. De was doen bij haar moeder en haar kleding kopen bij de kringloop.

Zo sociaal ziet ze er niet (spermabank verhaal) uit dus de uitjes, naar de kroeg gaan of gezellig doen met anderen, wat normaal geld kost kunnen haar gestolen worden, denk ik.

Tja wat kost het leven dan nog?
pi_204397024
quote:

Dat kind is 2 jaar oud, dus ze werd zwanger toen ze 10-11 jaar in de bijstand zat.
pi_204397028
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:18 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Aha, net noemde je het terecht dat ze je tandenborstels komen tellen, maar dat is nu veranderd?

En tja, dat kun je doen maar van een afstand bezien is het allemaal een beetje water naar zee dragen. Degene die je wil pakken komt er vaak toch wel onderuit met als resultaat dat je vooral het leven van mensen zuur maakt die van goede zin zijn maar een vinkje te weinig op een formulier hebben gezet en daardoor nu veroordeeld zijn tot een negatieve spiraal aan ellende.

Ik vraag me oprecht af hoeveel voorstanders van dergelijk beleid enig idee hebben hoe dat er in de praktijk uitziet, wat tegenwoordig nodig is om iemand fraudeur te noemen en wat dat hele circus zoal moet kosten. Alles bij elkaar opgeteld kan ik me geen enkel argument bedenken wat de huidige situatie rechtvaardigt.

We zijn volledig doorgeslagen, maar als er een toeslagenschandaal boven water komt m.b.t. getroffen ouders dan ineens moeten er poppetjes weg en kan dit nooit meer. Het onderliggende systeem, de vernauwing van de juridische kaders en de uitzendkrachten die werkzaam zijn bij de belastingdienst gemaakt blijven ongeroerd. Heel treurig.
Dat van de tandenborstel controleren zie ik meer als een voorbeeld van. Niet perse letterlijk tandenborstels controleren.
pi_204397029
Je baan opzeggen omdat je het niks vind, zoeken naar de perfecte "nieuwe uitdaging" en dan wanneer je leven eindelijk weer een beetje op de rails is een kind nemen van een spermadonor.

Echt typisch voorbeeld van iemand zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel. En dan is alles natuurlijk ook de schuld van de ander, want zij is echt klaar om te werken.

Snap ook niet dat de gemeente haar niet gewoon naar Picnic of iets dergelijks stuurt. Daar heeft ze vandaag nog werk en verdien je meer dan de bijstand. Maarja dat is natuurlijk niet de uitdaging waar ze naar zoekt.
  zondag 10 april 2022 @ 19:23:06 #118
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204397067
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:19 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Dat van de tandenborstel controleren zie ik meer als een voorbeeld van. Niet perse letterlijk tandenborstels controleren.
Dat is wel waar dit op uitloopt en op uit is gelopen. Het is een ongekend fiasco geworden. Waarom je zelfs nu nog voor strenge controle zou pleiten is me een raadsel.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:25:21 #119
16180 crew  CoolGuy
pi_204397101
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik snap je punt, maar zij kan goed in een twee kamerappartement zitten, vegan eten en alleen een fiets hebben. De was doen bij haar moeder en haar kleding kopen bij de kringloop.

Zo sociaal ziet ze er niet (spermabank verhaal) uit dus de uitjes, naar de kroeg gaan of gezellig doen met anderen, wat normaal geld kost kunnen haar gestolen worden, denk ik.

Tja wat kost het leven dan nog?
Wat het leven kost als je niet naar de kroeg gaat maar wél in je eentje rond moet komen van de bijstand én een kind hebt? Jij denkt dat een kind gratis is?

Even los van de zorgen die daarbij komen kijken en de stress en en en, terwijl je niet eens een 9 to 5 kunt behouden want 'stress' en 'tot rust komen'.

Een kind is niet 9 toto 5. Een kind is 24/7. Hou op hoor.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:27:00 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_204397115
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:19 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Dat kind is 2 jaar oud, dus ze werd zwanger toen ze 10-11 jaar in de bijstand zat.
Ja, want dán is het wel een goed idee, als je al 10 a 11 jaar ziet hoe zwaar het is om rond te komen leidt tot de keuze 'hey een kind, dat zal het vast allemaal makkelijker maken financieel' ?
  zondag 10 april 2022 @ 19:27:15 #121
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204397119
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat klopt. Veel bijstandsgerechtigden en ook AOW-gerechtigden, gaan stiekem samenwonen en houden 2 huizen bezet. Ben het weleens tegengekomen dat iemand een huis onderverhuurde en bij zijn vriendin introk. Die is overigens wel door de mand gevallen. En ja, dat moet, bij een vermoeden (vaak verraden) wel gecontroleerd kunnen worden.
We begrijpen mekaar.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204397120
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 17:38 schreef Mortaxx het volgende:
Yvette lijkt me een zeer vervelend persoon. Ook zielig voor dat kind.
Vermoeiend vooral.
pi_204397134
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:01 schreef laforest het volgende:
Die heeft gewoon zwart bijverdiend als thuisprostituee heb ik het gevoel. :{
Niet iedereen regelt het zoals jouw moeder dat doet.
PWBF
pi_204397139
Klinkt alsof het leven deze dame al te zwaar valt :') vroeger gingen zulke mensen gewoon dood van de honger.
pi_204397141
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, want dán is het wel een goed idee, als je al 10 a 11 jaar ziet hoe zwaar het is om rond te komen leidt tot de keuze 'hey een kind, dat zal het vast allemaal makkelijker maken financieel' ?
Nouja, je krijgt natuurlijk weer verschillende toeslagen erbij. Geen idee of dat genoeg is om een kind ervan te kunnen onderhouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')