Ja natuurlijk is dat een optie! Zou voor mij iets te besmettelijk zijn. Heb je ook foto's van je trappenhuis nu?quote:Op zondag 10 april 2022 16:30 schreef Bleie het volgende:
Ik gooide deel 7 dicht omdat ik een vraag heb over ons trappenhuis. Dat is na ruim 10 jaar wonen met een gezin hard toe aan een opknapbeurt. We hebben een dichte trap van begane grond naar 1e verdieping en een open trap naar tweede verdieping. Ze zijn nu in 9010, net als de muren. Op de stootborden van de dichte trap zit behang met een barok motief.
Nu twijfel ik erg over wat ik wil met de trappen, en ben dus op zoek naar inspiratie. Budget is niet heel groot, maar groot genoeg om een schilder in te huren (hoop ik, heb alleen nog maar ruwe indicaties op internet gezien, geen concrete offertes).
We kunnen natuurlijk gewoon doen wat we nu hebben: alles in 9010, en dan eventueel weer zelf iets met de stootborden doen. Mooi, maar niet heel spannend. Andere optie is kleur. Ongeveer een half jaar geleden heb ik twee kasten in de woonkamer in grijs-groen van Karwei geschilderd. Heel mooie kleur. Zou dat ook wat zijn voor op een trap?
[ afbeelding ]
Maar dan alleen de eerste trap, of allebei? En de muren? Ook kleur, of die wel wit? Of een heel andere kleur?
Dit lijkt mij echt prachtig, en toch iets spannender dan helemaal wit. Het is nog best een rustige kleur, dus ik denk dat je het ook juist rustig wil houden? Dan kan het prima met wit. Maar dit is ook een kleur waar je echt makkelijk andere kleuren mee kan combineren als je toch wat anders op je muur wil.quote:Op zondag 10 april 2022 16:30 schreef Bleie het volgende:
Ik gooide deel 7 dicht omdat ik een vraag heb over ons trappenhuis. Dat is na ruim 10 jaar wonen met een gezin hard toe aan een opknapbeurt. We hebben een dichte trap van begane grond naar 1e verdieping en een open trap naar tweede verdieping. Ze zijn nu in 9010, net als de muren. Op de stootborden van de dichte trap zit behang met een barok motief.
Nu twijfel ik erg over wat ik wil met de trappen, en ben dus op zoek naar inspiratie. Budget is niet heel groot, maar groot genoeg om een schilder in te huren (hoop ik, heb alleen nog maar ruwe indicaties op internet gezien, geen concrete offertes).
We kunnen natuurlijk gewoon doen wat we nu hebben: alles in 9010, en dan eventueel weer zelf iets met de stootborden doen. Mooi, maar niet heel spannend. Andere optie is kleur. Ongeveer een half jaar geleden heb ik twee kasten in de woonkamer in grijs-groen van Karwei geschilderd. Heel mooie kleur. Zou dat ook wat zijn voor op een trap?
[ afbeelding ]
Maar dan alleen de eerste trap, of allebei? En de muren? Ook kleur, of die wel wit? Of een heel andere kleur?
SPOILER: Negeer de vieze muur, die was nog chaotisch na het schuren van de trapOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dit idee ook tof, dus om een stuk muur mee te pakken. Maar zou persoonlijk wel de hele trap in 1 kleur doen, dit vind ik wat onrustig.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow wat een mooie kleurquote:Op zondag 10 april 2022 16:30 schreef Bleie het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien klinkt het raar, maar ik heb gewoon houten eetkamerstoelen, wel gemaakt door een meubelmaker, maar die zitten zo goed dat je daar uren op kunt blijven zitten (zelfs zonder kussentjes).quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef aeaeae het volgende:
Wat zijn nou eetkamerstoelen waar je lang comfortabel op kan blijven zitten?
Ik neem even aan dat die iets minder diep zijn en je er automatisch dus wat rechter op zit; wat minder relaxt om op te hangen dus.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:17 schreef aeaeae het volgende:
Ik zit eraan te denken om een eetkamerbank in mijn woonkamer te zetten. Iemand hier die er een heeft? Kan me namelijk voorstellen dat er ook nadelen aan zitten en ben benieuwd wat die eventueel zijn.
Ja heb het idee al laten varen, denk dat het toch niet past in mijn woonkamerquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik neem even aan dat die iets minder diep zijn en je er automatisch dus wat rechter op zit; wat minder relaxt om op te hangen dus.
Wat voor model is dat?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Misschien klinkt het raar, maar ik heb gewoon houten eetkamerstoelen, wel gemaakt door een meubelmaker, maar die zitten zo goed dat je daar uren op kunt blijven zitten (zelfs zonder kussentjes).
Ik heb het bij een meubelmaker gekocht. Die zit tegenwoordig in Elst Gelderland, Stronati heten ze tegenwoordig. Durf alleen niet te zeggen of ze nog deze stoelen hebben. maar het zijn gewoon simpele houten stoelen,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik heb Eames Plastic Armchair DAR en vind ze erg fijn zitten. Kun je ook met een verjaardag prima bij de bank erbij zetten. Ze zijn er ook zonder leuningen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef aeaeae het volgende:
Oh wauw, wel aan de prijsquote:Op zondag 15 mei 2022 07:20 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik heb Eames Plastic Armchair DAR en vind ze erg fijn zitten. Kun je ook met een verjaardag prima bij de bank erbij zetten. Ze zijn er ook zonder leuningen.
Sinds corona werk ik volledig thuis en ik werk op deze stoel prettiger dan op de mega dure bureaustoelen van mijn werk (minder last van nek en onderrug).
Ik vind het nog meevallen als het echte Eames zijn, dat de producent dus werkelijk de rechten op het model heeft.quote:
Toevallig was ik ook naar deze stoelen aan het kijken, zitten lekker dus?quote:Op zondag 15 mei 2022 10:40 schreef SQ het volgende:
Ik kocht in 2008 een setje van 6 catifa's van Arper en mocht daar 600 euro per stoel voor afrekenen.
In mijn nieuwe huis kocht ik 8 velvet kuipstoelen van Kick, 80 euro per stoel. Zitten veel beter dan die catifa's!
Ik zou daarvoor echt op zoek gaan en zelf fysiek even zitten. Met even zitten in een winkel kun je weliswaar geen avondje uitgebreid aan tafel zitten proefdraaien, maar er zijn heel veel stoelen die meteen bij het gaan zitten al niet fijn aanvoelen. En dat kun je zelf het beste beoordelen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef aeaeae het volgende:
Ja ik vind van wel, maar het blijven eenvoudige stoelen, het zijn geen superdeluxe tronen natuurlijk.quote:Op zondag 15 mei 2022 11:15 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Toevallig was ik ook naar deze stoelen aan het kijken, zitten lekker dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |