Ik zie een nieuwe rage opkomen: boeken plat in de kast.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:30 schreef loveli het volgende:
96 hoog, 92 breed, 33 diep, niet verstelbaar en kleine vakjes (doet niet mee aan een design wedstrijd).
https://www.hoeffner.de/artikel/13347299
[ afbeelding ]
Ik denk omdat het toch relatief "simpel" klussen is en, zolang je de breedte niet aanpast, je makkelijk extra planken kan aanschaffen enzoquote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan gaat het budget op aan een cirkelzaag.![]()
Ik snap niet zo goed waarom mensen zoveel moeite doen voor het aanpassen van een Billy. Het is een prima kast, hoor, maar het is uiteindelijk gewoon spaanplaat met folie.
aah, bij de kleine stond die afmeting niet op de technische tekening wat ik zo snel kon zienquote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, 8 centimeter dus:
[ afbeelding ]
In mijn geval omdat ik de cirkelzaag al in huis had, net als één van de drie Billys, omdat spaanplaat los bijna duurder is, omdat het vrijwel precies paste en omdat ik inderdaad geen zin had om heel veel gaatjes precies gemikt te boren voor een verstelbare kastquote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom mensen zoveel moeite doen voor het aanpassen van een Billy. Het is een prima kast, hoor, maar het is uiteindelijk gewoon spaanplaat met folie.
Ook met een wiebelend kind erop?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Juist niet, vier poten bij een kruk wordt ook wel overbepaald genoemd. 3 poten is stabieler
Ja, die kan ik de rest van de dag in hoek zetten, en dan kunnen er vriendjes meegamen. Bovendien hangt onze tv vrij hoog, dus vanaf de grond kijkt dat niet lekker, denk ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je al zeker dat je krukjes wilt? Je kunt ook kiezen voor een poef, eventueel met opbergruimte erin.
De Ikea heeft dit vloerkussen niet meer in het assortiment, maar ik vind het ideaal om neer te kwakken voor het gamen:
[ afbeelding ]
Je kunt 'em ook ophangen:
[ afbeelding ]
Ik heb zo’n kruk en volgens mij kun je niet wiebelen op een 3-pootskruk. Niet zoals op een 4-poter in ieder geval.quote:
Mijn ronde tafeltjes met 4 poten staan beduidend steviger dan die met 3 poten. Daar hoef ik maar wat op te zetten en t dondert om, dus ik deel persoonlijk je mening nietquote:Op zondag 26 februari 2023 13:25 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik heb zo’n kruk en volgens mij kun je niet wiebelen op een 3-pootskruk. Niet zoals op een 4-poter in ieder geval.
De pootjes moeten natuurlijk wel even lang zijn hequote:Op zondag 26 februari 2023 13:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Mijn ronde tafeltjes met 4 poten staan beduidend steviger dan die met 3 poten. Daar hoef ik maar wat op te zetten en t dondert om, dus ik deel persoonlijk je mening niet
Tafeltje =/= krukjequote:Op zondag 26 februari 2023 13:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Mijn ronde tafeltjes met 4 poten staan beduidend steviger dan die met 3 poten. Daar hoef ik maar wat op te zetten en t dondert om, dus ik deel persoonlijk je mening niet
Omdat zelf maken duurder is en sowieso meer tijd kost dan met een cirkelzaag ff een kast in kortenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het net nog even uitgeprobeerd. Op *deze* 3-pootskruk (dus die Ikea-kruk die @Bleie postte, de Ikea Kyrre) kan ik een beetje wiebelen maar veel minder dan op de oude 4-poots variatie (frosta). Ik gebruik ‘m voor bij mijn pottenbakkersdraaischijf. Daarvoor moet je best stevig kunnen zitten want je zet best veel kracht op zo’n schijf. En dan vind ik de 3-potige variant stabieler dan de 4-potige.quote:Op zondag 26 februari 2023 13:30 schreef Puala het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 februari 2023 17:57 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik heb het net nog even uitgeprobeerd. Op *deze* 3-pootskruk (dus die Ikea-kruk die @:bleie postte, de Ikea Kyrre) kan ik een beetje wiebelen maar veel minder dan op de oude 4-poots variatie (frosta). Ik gebruik ‘m voor bij mijn pottenbakkersdraaischijf. Daarvoor moet je best stevig kunnen zitten want je zet best veel kracht op zo’n schijf. En dan vind ik de 3-potige variant stabieler dan de 4-potige.
Ik heb ook een salontafeltje met 3 poten dat bijzonder gammel in elkaar zit en eentje met 1 poot die zo stevig staat als een huis, overigens. Dus de plaats waar de poten onder het blad of de zitting bevestigd zitten en de bouwkwaliteit zal ongetwijfeld ook meespelen
Goed om te weten. Eens kijken wanneer ik tijd heb om naar Ikea te gaan. Bedankt!quote:Op zondag 26 februari 2023 17:57 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik heb het net nog even uitgeprobeerd. Op *deze* 3-pootskruk (dus die Ikea-kruk die @:bleie postte, de Ikea Kyrre) kan ik een beetje wiebelen maar veel minder dan op de oude 4-poots variatie (frosta). Ik gebruik ‘m voor bij mijn pottenbakkersdraaischijf. Daarvoor moet je best stevig kunnen zitten want je zet best veel kracht op zo’n schijf. En dan vind ik de 3-potige variant stabieler dan de 4-potige.
Ik heb ook een salontafeltje met 3 poten dat bijzonder gammel in elkaar zit en eentje met 1 poot die zo stevig staat als een huis, overigens. Dus de plaats waar de poten onder het blad of de zitting bevestigd zitten en de bouwkwaliteit zal ongetwijfeld ook meespelen
Ik ben van plan het binnenkort hier eens te proberenquote:Op maandag 27 februari 2023 15:20 schreef gcjoel het volgende:
Ik krijg nu steeds facebook reclame voor dit spul:
https://www.detalecph.com/products-overview/kabric
Ziet er potentieel wel tof uit, dit is vast iets wat je ook gewoon in Nederland kan kopen. Iemand enig idee waar ik op moet zoeken? en iemand ervaring met zulk spul? is het ook echt wat?
Op hun website staan geen verkooppunten in Nederland helaas.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik ben van plan het binnenkort hier eens te proberen![]()
Ik vroeg ze online of ik het hier ook in een winkel kon krijgen en dat kan. Wellicht dat dat in NL ook ergens wel kan?
En in Duitsland of in België?quote:Op maandag 27 februari 2023 15:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Op hun website staan geen verkooppunten in Nederland helaas.
Deze nemen we mee naar achteren, om op de brandstapel te leggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie een nieuwe rage opkomen: boeken plat in de kast.
[ afbeelding ]
Pvc, voldoet zeker aan de eisen en werkt goed met vloerverwarming/koeling.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:59 schreef Puala het volgende:
Ik ben op zoek naar een dunne vloer voor over vloerverwarming/vloerkoeling. Liefst vrij van risico op scheuren, makkelijk te onderhouden, huisdiervriendelijk. Iemand aanraders? Of juist afraders? En waar moet ik aan denken qua m2 kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |