Juist niet, vier poten bij een kruk wordt ook wel overbepaald genoemd. 3 poten is stabielerquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:42 schreef Bleie het volgende:
Mijn zoon heeft sinds kort een Playstation, die in de woonkamer staat en gekoppeld is aan de tv. Hij pakt nu altijd stoelen van de eettafel als hij gaat gamen, maar dat vind ik irritant, want dan kun je dus niet meer aan de eettafel zitten. Ik overweeg dus om wat krukjes te kopen; die moeten dan wel stapelbaar zijn, want dan kunnen ze gewoon in een hoek als hij niet gamet.
Ik wilde eigenlijk de Ikea Frosta:
[ afbeelding ]
Maar die wordt niet meer verkocht, en op Marktplaats zie ik ze ook niet erg.
Ikea heeft nu deze:
[ afbeelding ]
Maar die heeft maar drie poten. Vallen ze dan niet snel om?
Weet je al zeker dat je krukjes wilt? Je kunt ook kiezen voor een poef, eventueel met opbergruimte erin.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:42 schreef Bleie het volgende:
Mijn zoon heeft sinds kort een Playstation, die in de woonkamer staat en gekoppeld is aan de tv. Hij pakt nu altijd stoelen van de eettafel als hij gaat gamen, maar dat vind ik irritant, want dan kun je dus niet meer aan de eettafel zitten. Ik overweeg dus om wat krukjes te kopen; die moeten dan wel stapelbaar zijn, want dan kunnen ze gewoon in een hoek als hij niet gamet.
Ik wilde eigenlijk de Ikea Frosta:
[ afbeelding ]
Maar die wordt niet meer verkocht, en op Marktplaats zie ik ze ook niet erg.
Ikea heeft nu deze:
[ afbeelding ]
Maar die heeft maar drie poten. Vallen ze dan niet snel om?
Ja, dat is echt jammer. Veel lage kasten zijn zo tussen de 100-120cm hoog.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:12 schreef Debsterr het volgende:
En een combinatie van 2 Billy's? 80 + 40 breed?
edit: oh nee die is dus te hoog...
Ken je het belgische Kewlox? Een soort alternatief voor Lundia, ik vind dat ze mooie kasten maken, en je kan het erg individueel samen stellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:09 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een lage boekenkast:
- Max. 96cm hoog en max. 130cm lang. (Hoe dichter de kast bij die afmetingen in de buurt komt, hoe beter.)
- Ondiep, maar diep genoeg voor boeken. Ideaal is de 28cm van Ikea Billy.
- Verstelbare planken.
- Niet landelijk.
- Geen gammel ding.
Het beste wat ik tot nog toe tegen ben gekomen, is om zelf een Lundiakast samen te laten stellen. Dat lukt voor circa 920 euro. Weet iemand een (goedkoper) alternatief? Ik kwam deze Ivar nog tegen, maar die is maar 80cm breed, ik wil geen deurtjes, ik wil geen grenen en ik heb geen zin om te lakken.
[ afbeelding ]
Ikea Eket stapelen?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:09 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een lage boekenkast:
- Max. 96cm hoog en max. 130cm lang. (Hoe dichter de kast bij die afmetingen in de buurt komt, hoe beter.)
- Ondiep, maar diep genoeg voor boeken. Ideaal is de 28cm van Ikea Billy.
- Verstelbare planken.
- Niet landelijk.
- Geen gammel ding.
Het beste wat ik tot nog toe tegen ben gekomen, is om zelf een Lundiakast samen te laten stellen. Dat lukt voor circa 920 euro. Weet iemand een (goedkoper) alternatief? Ik kwam deze Ivar nog tegen, maar die is maar 80cm breed, ik wil geen deurtjes, ik wil geen grenen en ik heb geen zin om te lakken.
[ afbeelding ]
Iets bouwen van Eket of Besta?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is echt jammer. Veel lage kasten zijn zo tussen de 100-120cm hoog.
Mooie configurator hebben ze! En de kasten lijken veel goedkoper te zijn dan Lundia. Ik vind ze alleen niet mooi.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ken je het belgische Kewlox? Een soort alternatief voor Lundia, ik vind dat ze mooie kasten maken, en je kan het erg individueel samen stellen.
Verstelbare schappen zijn een must, anders benut ik de weinige ruimte die ik heb niet goed.quote:
Ondiepe keukenkasten een optie? Zoals de Metod bovenkastjesquote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verstelbare schappen zijn een must, anders benut ik de weinige ruimte die ik heb niet goed.
Die dusty pink is wel gaaf, zeg! En met mijn voorkeuren kom ik zo'n 300 euro goedkoper uit dan bij Lundia. Alleen heb ik dan geen verstelbare schappen. Oh wacht, ik kan de rijhoogte aanpassen. Even mee pielen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:35 schreef SQ het volgende:
Ik dacht aan tylko, maar die zijn ook best aan de prijs.
Ja, heb ik ook over na zitten denken. Maar dat zijn wel veel compromissen: niet zo mooi (niet zonder deuren in ieder geval) en eigenlijk te diep (37 cm).quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ondiepe keukenkasten een optie? Zoals de Metod bovenkastjes
Is daar geen hack voor?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is echt jammer. Veel lage kasten zijn zo tussen de 100-120cm hoog.
Ja, 8 centimeter dus:quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:21 schreef Debsterr het volgende:
Ik vroeg me idd ook al af hoe hoog de plint is van een Billy.. want op zich zijn die zijkanten makkelijk in te korten natuurlijk.
Dan wordt het net een paar centimeter te hoog. En de andere ingrepen maken het er niet beter op, vrees ik. (De kast staat vrij. In een nis had ik anders schappen gemaakt.)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, 8 centimeter dus:
[ afbeelding ]
Dan gaat het budget op aan een cirkelzaag.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Is daar geen hack voor?
https://ikeahackers.net/2(...)billy-bookcases.html
dat zijn leuke postvakjes maar geen boekenkastquote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:30 schreef loveli het volgende:
96 hoog, 92 breed, 33 diep, niet verstelbaar en kleine vakjes (doet niet mee aan een design wedstrijd).
https://www.hoeffner.de/artikel/13347299
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |