Ook hier maar even een silly season overzicht.
Volgend seizoen gaan we rijden met compleet nieuwe Gen3 wagens en powertrains, die weer een stuk krachtiger zijn dan de huidige powertrains. De nieuwe wagens kunnen 350kW leveren, in plaats van de 250kW nu en kunnen zelfs 600kW aan energie terugwinnen. De topsnelheid zou rond de 320 km/uur liggen.
Het belangrijkste nieuws van de afgelopen tijd is dat McLaren het team van Mercedes overneemt (echter zonder de huidige coureurs, maar met teambaas Ian James, die ook het Extreme E team onder zijn hoede krijgt) en dat het team van Abt terugkeert in de Formule E.
Het overzicht per team:
Abt Formula E Team (Mahindra)
Het team van Abt keert onder eigen naam terug in de Formule E (na jarenlang als Audi's fabrieksteam te hebben rondgereden) en gaat waarschijnlijk rijden met een Mahindra powertrain. Als coureurs worden oude bekenden van Abt, Robin Frijns (nu nog Envision) en Nico Müller, genoemd.
Andretti Formule E (Porsche)
Het Andretti team gaat komend seizoen rijden met Porsche powertrains. Jake Dennis blijft, maar het is nog niet duidelijk wie de tweede coureur wordt. Mogelijk dat dit huidige coureur Oliver Askew blijft, maar het zou ook een andere (misschien wel Amerikaanse?) coureur kunnen worden.
Dragon Racing (DS)
Dragon Racing stopt met het maken van een eigen (Penske) powertrain en gaat waarschijnlijk het fabrieksteam van DS worden, dat vertrekt bij Techeetah. En ze nemen Jean-Éric Vergne mee. Als zijn teamgenoot wordt Stoffel Vandoorne genoemd, die nu nog bij Mercedes rijdt.
Envision Racing (Jaguar)
Envision wordt een klantenteam van Jaguar. Robin Frijns vertrekt, maar Nick Cassidy blijft. Als vervanger van Frijns wordt Sébastien Buemi genoemd, die overkomt van Nissan.
Jaguar TCS Racing (Jaguar)
Bij Jaguar blijft alles bij het oude. De coureurs volgend seizoen blijven Mitch Evans en Sam Bird.
Mahindra Racing (Mahindra)
Oliver Rowland lijkt bij Mahindra te blijven, terwijl Alexander Sims al heeft aangegeven te stoppen met Formule E om zich op endurance racen te richten. Zijn vervanger wordt waarschijnlijk Lucas Di Grassi die dit seizoen bij Venturi rijdt.
Maserati (Maserati)
Maserati treedt toe tot de Formule E en gaat een samenwerking met het Venturi team aan, waarbij het naast leverancier van de powertrain ook naamgever van het team wordt. De Maserati powertrain is eigenlijk een DS powertrain met een Maserati label. Beide leveranciers zijn onderdeel van de Stellantis groep. Als coureurs worden Edoardo Mortara en Nyck de Vries genoemd. Ook de naam van Antonio Giovinazzi wordt hier nog genoemd. Lucas Di Grassi had een contract bij Venturi voor een jaar maar lijkt te gaan verkassen naar Mahindra.
McLaren Formula E (Nissan)
McLaren neemt het team van Mercedes over en gaat rijden met Nissan powertrains. Wie er voor dit team gaat rijden is nog onduidelijk, maar wat wel duidelijk is, is dat dit niet de huidige coureurs zijn. Vandoorne gaat naar DS Dragon en Nyck de Vries waarschijnlijk naar Maserati. Dat hij niet bij McLaren zou kunnen blijven komt doordat hij volgens de geruchten waarschijnlijk ook in de WEC voor Toyota gaat rijden. McLaren zou niet willen dat een coureur Formule E races moet missen door een dubbelprogramma. Iets waar teams als Maserati en Nissan minder problemen mee lijken te hebben. Een van de coureurs die wel genoemd wordt is Felix Rosenqvist, die nu voor McLaren in de IndyCar rijdt. Andere coureurs die genoemd worden zijn Rene Rast, McLaren testrijder Oliver Turvey (nu NIO) en Sergio Sette Camara (nu Dragon).
NIO 333 Formula E Team (NIO)
De verwachting is dat Oliver Turvey bij NIO blijft, tenzij hij naar McLaren kan. Verder is het onduidelijk wie er volgend seizoen bij dit team gaan rijden. Naast de huidige rijder Dan Ticktum (die terug lijkt te willen naar de F2), worden ook de namen van Sergio Sette Camara, Sacha Fenestraz, Norman Nato (nu testrijder bij Jaguar en rijdend in de WEC) en Jake Hughes genoemd.
Nissan Formula E Team (Nissan)
Maximilian Günther lijkt bij het team te blijven, terwijl Sébastien Buemi op weg lijkt naar Envision. Als mogelijke vervanger van Buemi worden de namen van Nyck de Vries (al lijkt die op weg naar Maserati), Theo Pourchaire, Sasha Fenestraz en Norman Nato genoemd.
Porsche Formula E Team (Porsche)
Pascal Wehrlein lijkt hier te blijven, terwijl Lotterer zich gaat richten op de WEC met de Porsche LMDh. Als vervanger wordt Antonio Felix da Costa genoemd, die nu nog voor Techeetah rijdt.
Techeetah (?)
Powertrain leverancier DS heeft de banden met dit team verbroken en is overgestapt naar het Dragon team. Of Techeetah volgend seizoen nog terugkeert is onduidelijk, gezien de financiële problemen waarin ze schijnen te verkeren. Als ze terugkeren is het onduidelijk met welke powertrain en welke coureurs, maar zeker is dat Vergne en Da Costa hier volgend seizoen niet zullen terugkeren.
No Dyson Barrier is going to stop me!