abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:25:52 #151
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204630419
@Komkommerschijfje, wij prakten aardappel altijd heel fijn. Als het te dik was deden we er kookvocht waar we de aardappelen in kookten bij. Aardappel uit de vriezer lijkt net lijm. Blegh! :N
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_204630589
Als je zelf niet teveel zout door je eten doet (of je voegt het toe wanneer het op je bord ligt) dan kunnen ze ook best snel al echt mee-eten. Zulke hoeveelheden gaan er nog niet in.
Echt volledig apart koken hebben wij bij Sofie amper gedaan.
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:44:28 #153
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204630759
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:34 schreef Takkie88 het volgende:
Als je zelf niet teveel zout door je eten doet (of je voegt het toe wanneer het op je bord ligt) dan kunnen ze ook best snel al echt mee-eten. Zulke hoeveelheden gaan er nog niet in.
Ik zorg inderdaad dat wanneer ik weer eten moet maken voor Bambi, we iets eten waar ik een paar kleine porties voor haar uit kan halen. Gisteren bijvoorbeeld aardappels en broccoli, dus heb nu een paar porties aardappel en broccoli voor haar. Normaal aten we er zelf twee dagen van.

Ze eet echt supergoed, heeft al vanalles geprobeerd en kijkt ons het eten echt al van het bord. Enige wat ze tot nu toe weer uit heeft gespuugd was avocado. Ze is zaterdag 6 maanden maar ben al begonnen met wat grotere porties geven dan alleen maar oefenhapjes. Ook een beetje water te drinken bij het eten. Gaat echt goed O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_204632371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat goed! Dat halen wij echt niet. Ik zal morgen eens wat simpele groenten kopen en dan gewoon wat koken, net als aardappel en rijst en wat kip. Kun je gemalen aardappel, rijst en kip ook gewoon invriezen in een ijsblokjesvorm?
Ja hoor! Ik heb er eentje van bol.com waar je ze dan makkelijk weer eruit kan drukken. Ik vind aardappel makkelijker dan rijst.
Evt voeg ik wat gekookt water toe om het smeuïger te maken.

Ik kijk er echt naar uit om met het brood te beginnen. Heel benieuwd wat j gaat doen.

Overigens krijg ik dagelijks van de opvang te horen dat hij een woede-aanval krijgt als zijn fruit op is. Wat een boefje
pi_204632471
quote:
Wat goed! Dat halen wij echt niet. Ik zal morgen eens wat simpele groenten kopen en dan gewoon wat koken, net als aardappel en rijst en wat kip. Kun je gemalen aardappel, rijst en kip ook gewoon invriezen in een ijsblokjesvorm?
Aardappel zeker niet malen maar altijd prakken, anders krijg je lijm. Rijst ongeprakt invriezen. En blauwe bessen ook, anders krijg je blokjes rubber. Verder kan dat wel ja.
pi_204632477
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 06:45 schreef _Lily_ het volgende:

Overigens krijg ik dagelijks van de opvang te horen dat hij een woede-aanval krijgt als zijn fruit op is. Wat een boefje
:D O+
  donderdag 5 mei 2022 @ 13:25:57 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204634880
Wij gaven al snel brood, maar dan alleen de korstjes (rapley-wise). Die plakken niet zo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204635736
Ik heb courgette, wortel, rijst en kip. Zal het straks eens koken en in kleine porties invriezen.

Vandaag hier al vijf poepluiers gehad, het zijn er normaal een of twee op een dag. Afwisselend zacht en wat vaster, maar niet hard. Laatste keer zat er ook best wat slijm bij. Ze is nu niet verkouden en ze heeft verder ook geen koorts, is gewoon zichzelf. Enig idee wat het kan zijn? Kwijl dat ingeslikt wordt i.p.v. uit het mondje loopt? Komt het door water drinken? Dat doet ze nu ook een paar keer per dag een paar slokjes.
pi_204635762
Doorkomende tandjes?
pi_204636336
Dacht ik eerst ook, maar ik zie niks. Zou wel weer passen bij de hele situatie nu. :')
pi_204638120
Frequente poepexplosies waren hier ook het enige voorteken van de eerste 2 tandjes. Die kwamen een paar dagen daarna ineens boven de oppervlakte. Dus dat zou mijn gok zijn. de darmen zitten vol met slijmvormende cellen dus daar zal het slijm waarschijnlijk vandaan komen. Hier zit soms ook wel wat meer slijm bij de ontlasting.

Mijn baby beet me vanavond tijdens de borstvoeding… auw… het bloedde zelfs een beetje.
pi_204638425
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:34 schreef Takkie88 het volgende:
En kruiden (minus zout) dan? Mogen kleine kinderen dat al hebben?
pi_204638746
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 20:43 schreef Mahra het volgende:

[..]
En kruiden (minus zout) dan? Mogen kleine kinderen dat al hebben?
Ja hoor dat mag gewoon, met milde kruiden beginnen is wel verstandig.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 09:26:59 #164
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204642888
Onze Frummel gaat nog maar net een maand naar de opvang. Heeft iets meer dan een week terug al een buikgriep opgelopen daar, en nu een fikse verkoudheid. Inclusief heel hard en eng hoesten en veel huilen. Zielig dit ;(

We hebben trouwens ook zin in de hapjes geven :D er staat al wat in de vriezer, nog even en hij mag gaan proberen*O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_204644802
quote:
Ja, kun je ook gewoon invriezen.

Wij komen wat er in die potjes zit (broccoli, bloemkool, etc) en dat vriezen we dan in porties in. Is nu net iets meer dan 5 maanden, dus nog geen kip en zo.

Fruit maken we gewoon elke keer vers.

Eet nog geen geweldige hoeveelheden. Borstvoeding blijft de basis. Kauwt wel actief, lijkt het allemaal smakelijk te vinden en wil ook zelf het lepeltje vasthouden.

Hoorde het verhaal dat als je het te fijn prakt, je de vitamines eruit prakt. Lijkt me wel apart eigenlijk.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 14:00:58 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204655013
Bambi alweer een half jaar oud :o O+ Jeetje, wat gaat de tijd snel.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 7 mei 2022 @ 15:45:05 #167
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204655775
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 14:00 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi alweer een half jaar oud :o O+ Jeetje, wat gaat de tijd snel.
Ja het gaat te snel :o .

Anna is vandaag 7 maanden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204658741
Ahh wat een schatje douche-eend!

Ik wil graag even het volgende delen: mijn baby lijkt bij het huilen geen adem te kunnen halen en loopt blauw/grijs aan. Het duurt vaak een seconde of 5 a 10 en hapt dan weer naar adem. In de afgelopen 24 uur is dit al 3 keer voorgekomen. Op internet lees ik dat dit breath-holding spells wordt genoemd en in principe onschuldig is (op een klein percentage na).
Ik weet nu niet zo goed of we hier wat mee moeten. Ik vind het iig heel naar/angstig om te zien.
Hebben jullie hier ervaring mee?
pi_204659256
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:38 schreef Mango91 het volgende:

Ik wil graag even het volgende delen: mijn baby lijkt bij het huilen geen adem te kunnen halen en loopt blauw/grijs aan. Het duurt vaak een seconde of 5 a 10 en hapt dan weer naar adem. In de afgelopen 24 uur is dit al 3 keer voorgekomen. Op internet lees ik dat dit breath-holding spells wordt genoemd en in principe onschuldig is (op een klein percentage na).
Ik weet nu niet zo goed of we hier wat mee moeten. Ik vind het iig heel naar/angstig om te zien.
Geen ervaring mee. Het klinkt wel akelig. Ik zou het verder voorleggen aan 'n dokter i.p.v. op internet te gaan lezen.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 21:51:53 #170
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204660002
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:38 schreef Mango91 het volgende:

Ja, mijn beide kinderen hadden dit. Die konden dan ook in de top van een huil ineens geen geluid meer maken. In het gezicht blazen werkte hier altijd. Maar in geval van twijfel, vraag het bij je CB of huisarts. Film het ook zodat je beeldmateriaal hebt bij zo'n vraag, is mijn ervaring inmiddels :P
  zaterdag 7 mei 2022 @ 22:21:00 #171
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204660759
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 15:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, wat een droppie O+
|| justdiggit.org ||
pi_204661337
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 15:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

SPOILER
O+

Dat lijkt me heel naar, Mango. Ook al weet je dat het geen kwaad kan.
  zondag 8 mei 2022 @ 07:27:05 #173
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204663587
Fijne moederdag mama's! O+
|| justdiggit.org ||
pi_204663658
Ja, fijne moederdag! Ik heb net al cadeautjes gekregen en toch een knutsel van bij de gastouder, super leuk. 🥰 Beetje jammer dat het vannacht niet echt een topnacht was, maar goed, haha.
pi_204664248
Bedankt voor jullie reactie! Ik ga het inderdaad filmen en even voorleggen aan de kinderarts (aangezien we daar toch al lopen voor reflux). En blazen in het gezicht ga ik ook eens uitproberen.

Fijne moederdag! Hier ook een eigen knutsel,ontzettend schattig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')