abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 7 april 2022 @ 12:07:47 #31
35723 crew  GGMM
pi_204357919
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Feyenoord had dit seizoen ook wel een belachelijk programma na Europese wedstrijden op donderdag waaronder:

Utrecht (uit)
PSV (uit), al speelden we toen op dinsdag vanwege die teringjoden dus dat kan je wegstrepen
Vitesse (uit)
Cambuur (uit)
AZ (thuis)
Twente (uit)
Zwolle (uit)
Ajax (uit)
Ajax in dat seizoen toen jullie kampioen werden ook.

Niet dat dat relevant is, maar ik blijf daar op hameren.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204357927
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Feyenoord had dit seizoen ook wel een belachelijk programma na Europese wedstrijden op donderdag waaronder:

Utrecht (uit)
PSV (uit), al speelden we toen op dinsdag vanwege die teringjoden dus dat kan je wegstrepen
Vitesse (uit)
Cambuur (uit)
AZ (thuis)
Twente (uit)
Zwolle (uit)
Ajax (uit)
dit soort wedstrijden zijn een garantie op punten als feyenoord geen europees speelt

stukje wensdenken
pi_204357935
@hhh38 Eventuele winst van die ECL levert trouwens in totaal nog maximaal 7 miljoen op, plus dan dus nog wat tonnen aan publieksinkomsten. Ook pak je daarmee gegarandeerd een groepsfase ticket voor de EL wat dus al 15 miljoen oplevert. Lijken me toch aardige bedragen voor een armlastige club als Feyenoord.

Belangrijker is wellicht dat een winst de waarde van je spelers (met name Sini) behoorlijk op kan drijven.
  donderdag 7 april 2022 @ 12:09:34 #34
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204357936
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dit soort wedstrijden zijn een garantie op punten als feyenoord geen europees speelt

stukje wensdenken
Niet per definitie inderdaad, maar vooral bij Utrecht (om 12.15 ook nog eens) en Ajax was het vermoeidheidseffect echt duidelijk zichtbaar imo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 april 2022 @ 12:11:30 #35
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204357947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:HHH38 Eventuele winst van die ECL levert trouwens in totaal nog maximaal 7 miljoen op, plus dan dus nog wat tonnen aan publieksinkomsten. Ook pak je daarmee gegarandeerd een groepsfase ticket voor de EL wat dus al 15 miljoen oplevert. Lijken me toch aardige bedragen voor een armlastige club als Feyenoord.

Belangrijker is wellicht dat een winst de waarde van je spelers (met name Sini) behoorlijk op kan drijven.
Je bedoelt @Elan denk ik? Ik twijfel hier niet aan :)
pi_204357954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:07 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Volgens dit overzicht van Bert KassiesGod is het de 3e voorronde: https://kassiesa.net/uefa/AccessList2022.html
Als dat waar is, dan is dit wel weer vrij jammer allemaal. Troosten we ons maar met de gedachte dat de laatste 2 keer dat Feyenoord Champions League haalde (2002 en 2017) we binnen een jaar alweer met een enorme financiële puinbak zaten.

Zelfs Champions League halen zegt dus niet altijd alles bij Feyenoord. :')
pi_204357955
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Niet per definitie inderdaad, maar vooral bij Utrecht (om 12.15 ook nog eens) en Ajax was het vermoeidheidseffect echt duidelijk zichtbaar imo.
Oh ja, het is ook een bekende statistiek dat clubs meer punten laten liggen na europees voetbal. Maar dat betekent niet dat je niet blij moet zijn met een goede europese reeks, zoals elan nu doet.

Die Europese potjes (zeker in het begin) zorgde er ook wel voor dat Arnegod zijn stempel kon drukken denk ik.
pi_204357979
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:07 schreef Elan het volgende:

[..]
De verwachting in mei was ook dat Feyenoord totaal niet mee zou doen voor de tweede plek omdat de kloof tussen PSV en Feyenoord enorm was. Terug naar het hier en nu is plek 2 is gewoon veel belangrijker vanuit sportief en financieel oogpunt.

Had je zoals de verwachting was op 15 punten achter de top 2 gestaan was die post prima van toepassing geweest :) .

Vorig jaar vierde plek 59 punten tegen PSV 71, geen geld om te investeren. Het zag er op voorhand niet echt rooskleurig uit voor dit seizoen in de zin dat we serieus mee zouden gaan doen om de bovenste plekken.
Ik vind je argument nog niet eens zo slecht hoor. Het gaat de komende jaren echt wel bepalend worden wie er op consequente basis die tweede plek gaat pakken, zeker als dat vaker groepsfase op gaat leveren.

Maar er zijn ook een boel mitsen en maren. Ik heb hierboven uitgelegd dat een Conference League winst indirect ook forse financiële winsten in het laatje brengen die behoorlijk in de buurt kunnen komen van de Champions League.

Daarnaast is het lang niet zeker dat een tweede plek in Nederland ook echt Champions League betekent.
pi_204358013
@hhh38 Volgens jouw lijstje haalt de derde plek in Nederland dus geen direct ticket voor de EL. Dacht dat dit eerder in het topic gezegd werd.
pi_204358035
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind je argument nog niet eens zo slecht hoor. Het gaat de komende jaren echt wel bepalend worden wie er op consequente basis die tweede plek gaat pakken, zeker als dat vaker groepsfase op gaat leveren.

Maar er zijn ook een boel mitsen en maren. Ik heb hierboven uitgelegd dat een Conference League winst indirect ook forse financiële winsten in het laatje brengen die behoorlijk in de buurt kunnen komen van de Champions League.

Daarnaast is het lang niet zeker dat een tweede plek in Nederland ook echt Champions League betekent.
Er is geen argument. Feyenoord staat in de kwartfinale van de ECL.

Maar we kunnen best doen alsof Feyenoord zonder de goede Europese campagne nog goed mee zou doen in de competitie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2022 12:18:25 ]
  donderdag 7 april 2022 @ 12:18:58 #41
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204358045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:07 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ajax in dat seizoen toen jullie kampioen werden ook.

Niet dat dat relevant is, maar ik blijf daar op hameren.
Ja, daar zie ik je inderdaad nu al voor de vierde keer ofzo over janken dit seizoen. Blijkbaar zit dat nog steeds ontzettend diep. Het is bijna 5 jaar geleden René, laat het rusten man.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204358053
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:18 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Er is geen argument. Feyenoord staat in de kwartfinale van de ECL.

Maar we kunnen best doen alsof Feyenoord zonder de goede Europese campagne nog goed mee zou doen in de competitie.
Dat is altijd lastig hard te maken ja. Maar een paar puntjes extra hadden wel betekend dat je die tweede plek had gehaald.

Heb overigens ook veel liever prijzen dan geld. :)
pi_204358070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is altijd lastig hard te maken ja. Maar een paar puntjes extra hadden wel betekend dat je die tweede plek had gehaald.

Heb overigens ook veel liever prijzen dan geld. :)
7 punten extra momenteel

en hoe gaan we in dit scenario om met het feit dat ook PSV nog Europees speelt?

tel je daar dan ook een paar puntjes bij op?
pi_204358083
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
7 punten extra momenteel

en hoe gaan we in dit scenario om met het feit dat ook PSV nog Europees speelt?

tel je daar dan ook een paar puntjes bij op?
Ik verwacht wel dat Feyenoord PSV verslaat, dus 4 dan.

Had ik nog niet eens over nagedacht inderdaad. _O- Maar goed punt wel.
pi_204358115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Groepsfase CL is toch al 45 miljoen? Dat is 2/3 van onze begroting voor dit seizoen :X . Natuurlijk is Europees spelen altijd goed voor de ontwikkeling alleen je moet je af vragen (zelfs als je hem wint) tegen welke prijs als je maar een paar punten achter PSV zou eindigen.

Het is ook helemaal geen zekerheid DAT je zonder Conference League überhaupt boven ze zou eindigen maar er zijn wel wat wedstrijden geweest waarbij de vermoeidheid wel heel duidelijk een rol speelde.
blablablabla
  donderdag 7 april 2022 @ 12:27:55 #46
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_204358162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:50 schreef fetX het volgende:
Tweede plek had gekund dit jaar, maar is gewoon niet meer realistisch. Dus lekker laten gaan en proberen dit cupje te winnen en derde te worden. :)
Mwah, wij moeten de komende drie potjes wel winnen (alhoewel zeker Heracles wel een bananenschil is), mocht PSV ergens gelijkspelen in een overigens erg makkelijk schema dan gaat die onderlinge pot nog wel ergens om. Maar denk dat de kans groter is dat PSV uitloopt dan dat wij inlopen.

Anders makkelijk derde en het conference cupje, EL is ook leuk :)
Met pijn en moeite derde
  donderdag 7 april 2022 @ 12:28:15 #47
262211 hhh38
pi_204358168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:HHH38 Volgens jouw lijstje haalt de derde plek in Nederland dus geen direct ticket voor de EL. Dacht dat dit eerder in het topic gezegd werd.
Volgens mij schuift dat door als de winnaar van de ECL al een beter Europees ticket haalt via de competitie. Dat is nog even afwachten dus
  donderdag 7 april 2022 @ 12:31:14 #48
474254 GurneyIsBestOke
pi_204358203
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Precies. PSV uit daarentegen win je juist enorm makkelijk door hun vermoeidheid. Het speelt gewoon een grote rol. Valt niet te ontkennen.

UEFA Cup jaar speelden we ook lange tijd voor de titel totdat we door de Europese campagne echt punten gingen morsen.
Met pijn en moeite derde
pi_204358208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Groepsfase CL is toch al 45 miljoen? Dat is 2/3 van onze begroting voor dit seizoen :X . Natuurlijk is Europees spelen altijd goed voor de ontwikkeling alleen je moet je af vragen (zelfs als je hem wint) tegen welke prijs als je maar een paar punten achter PSV zou eindigen.
Paar reacties daarop: Historisch gezien verliest Feyenoord vrijwel elke wedstrijd in de Champions League terwijl je in de Europa League wel 3 of 4 keer wint. Dat scheelt volgens mij al iets van 7 ton per wedstrijd en dus aan prijzengeld zo 2 of 3 miljoen.

Daarnaast zou eventueel doorgaan in de Europa League naar de 8ste finale ook weer 1,2 miljoen opleveren, kwartfinale 2 miljoen etcetera. Daar is kortom ook behoorlijk veel geld te verdienen.

Nee je komt niet aan die 45 miljoen. Maar rond de 30-35 kom je alles bij elkaar opgeteld wel uit. En dan nog de spelers die aan transferwaarde meer opleveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2022 12:32:25 ]
  donderdag 7 april 2022 @ 12:33:31 #50
262211 hhh38
pi_204358234
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Paar reacties daarop: Historisch gezien verliest Feyenoord vrijwel elke wedstrijd in de Champions League terwijl je in de Europa League wel 3 of 4 keer wint. Dat scheelt volgens mij al iets van 7 ton per wedstrijd en dus aan prijzengeld zo 2 of 3 miljoen.

Daarnaast zou eventueel doorgaan in de Europa League naar de 8ste finale ook weer 1,2 miljoen opleveren, kwartfinale 2 miljoen etcetera. Daar is kortom ook behoorlijk veel geld te verdienen.

Nee je komt niet aan die 45 miljoen. Maar rond de 30-35 kom je alles bij elkaar opgeteld wel uit. En dan nog de spelers die aan transferwaarde meer opleveren.
30-35 miljoen is een zeer optimistische inschatting. Voor hetzelfde geld zit je in een poule als die van PSV dit jaar en moet je weer een stapje omlaag doen naar de Conference League
  donderdag 7 april 2022 @ 12:34:35 #51
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204358245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Precies. PSV uit daarentegen win je juist enorm makkelijk door hun vermoeidheid. Het speelt gewoon een grote rol. Valt niet te ontkennen.

UEFA Cup jaar speelden we ook lange tijd voor de titel totdat we door de Europese campagne echt punten gingen morsen.
Helpt wat dat betreft ook niet mee dat ze geen brede selectie hebben/gebruiken, las in een tweet van Wijffels dat 11 spelers 81% van de minuten in de Eredivisie hebben gemaakt.
pi_204358251
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]
30-35 miljoen is een zeer optimistische inschatting. Voor hetzelfde geld zit je in een poule als die van PSV dit jaar en moet je weer een stapje omlaag doen naar de Conference League
PSV blijft nu toch ook gewoon geld binnenharken in de Conference League? Die zitten al ruim over de 20 miljoen dit seizoen aan Europese inkomsten en er gaat nog meer binnenkomen.
  donderdag 7 april 2022 @ 12:36:14 #53
262211 hhh38
pi_204358255
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:34 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Helpt wat dat betreft ook niet mee dat ze geen brede selectie hebben/gebruiken, las in een tweet van Wijffels dat 11 spelers 81% van de minuten in de Eredivisie hebben gemaakt.
Dat deed Slot bij AZ ook al. Wellicht ook uit noodzaak natuurlijk maar hij houdt wel van een vaste kern volgens mij.
pi_204358269
@hhh38 En bij die ruim 20 miljoen tel ik dan het prijzengeld van Feyenoord bij Conference League winst op. Dat is 10 miljoen of zelfs meer. Dan is 30 miljoen volgens mij realistisch.
  donderdag 7 april 2022 @ 12:37:19 #55
262211 hhh38
pi_204358271
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
PSV blijft nu toch ook gewoon geld binnenharken in de Conference League? Die zitten al ruim over de 20 miljoen dit seizoen aan Europese inkomsten en er gaat nog meer binnenkomen.
Als ze nu worden uitgeschakeld (vrij realistisch) blijven ze steken onder de 25 miljoen. Dat is niet eens in de buurt van de 30-35 en dan hebben ze ook nog play offs voor de Champions League gespeeld.

Edit: je vergeet dat Nederlandse clubs zelden zo'n goed seizoen hebben gedraaid Europees, dat is verre van een trend.
pi_204358305
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:37 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als ze nu worden uitgeschakeld (vrij realistisch) blijven ze steken onder de 25 miljoen. Dat is niet eens in de buurt van de 30-35 en dan hebben ze ook nog play offs voor de Champions League gespeeld
Scenario Elan: Feyenoord wordt rond de winterstop uitgeschakeld, heeft de rest van het seizoen 100 procent frisse benen en pakt een Champions League ticket. Prijzengeld 40-45 miljoen.

Huidige scenario met eventuele ECL-winst: Feyenoord pakt 11 miljoen aan prijzengeld door ECL winst en krijgt een direct ticket voor de EL. In die EL wordt vervolgens ook zo'n 20 miljoen aan prijzengeld gepakt.

Totaalbedrag: Rond de 30 miljoen.

Ik vind die verschillen al met al niet extreem spectaculair. Zeker als je dus meerekent dat spelers nu meer in de etalage komen.
  donderdag 7 april 2022 @ 12:42:46 #57
474254 GurneyIsBestOke
pi_204358336
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:34 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Nee klopt, dat zag je wel echt tegen Ajax terug. Sinisterra en Nelson konden het na 65 minuten gewoon niet meer belopen en je hebt geen goede invallers klaarstaan, waardoor je een linie naar achteren wordt gedrukt.
Met pijn en moeite derde
pi_204358370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

45 miljoen voor de Champions League.
https://www.fcupdate.nl/v(...)miljoen-euro-rijker/

Al is de kans nog zo klein moet dat wel de topprioriteit hebben. En vooral ook PSV daar van weghouden om het gat niet nog groter te laten worden. Als het zo goed blijft gaan met de coëfficiënten hebben straks de nummers 1 én 2 recht op directe plaatsing. Dan moet je wel zorgen dat je sportief en financieel de aansluiting kan houden op die plek.

De route voor de nummer twee gaat via geplaatste status ook steeds eenvoudiger worden, zoals hierboven al beschreven is. Mocht het PSV lukken zich twee keer te kwalificeren voor het hoofdtoernooi vrees ik toch dat ze voor ons ondanks alle goede bedoelingen en werk dat men verzet om de club vooruit te helpen simpelweg niet meer te achterhalen zijn .
blablablabla
  donderdag 7 april 2022 @ 12:46:27 #59
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204358378
Al dat hypothetische gelul :')

Alsof het een keuze is.

Zin in vanavond.
  donderdag 7 april 2022 @ 12:47:05 #60
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204358387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:45 schreef Elan het volgende:
Al is de kans nog zo klein moet dat wel de topprioriteit hebben.
We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu alles moeten winnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')