Ajax in dat seizoen toen jullie kampioen werden ook.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord had dit seizoen ook wel een belachelijk programma na Europese wedstrijden op donderdag waaronder:
Utrecht (uit)
PSV (uit), al speelden we toen op dinsdag vanwege die teringjoden dus dat kan je wegstrepen
Vitesse (uit)
Cambuur (uit)
AZ (thuis)
Twente (uit)
Zwolle (uit)
Ajax (uit)
dit soort wedstrijden zijn een garantie op punten als feyenoord geen europees speeltquote:Op donderdag 7 april 2022 12:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord had dit seizoen ook wel een belachelijk programma na Europese wedstrijden op donderdag waaronder:
Utrecht (uit)
PSV (uit), al speelden we toen op dinsdag vanwege die teringjoden dus dat kan je wegstrepen
Vitesse (uit)
Cambuur (uit)
AZ (thuis)
Twente (uit)
Zwolle (uit)
Ajax (uit)
Niet per definitie inderdaad, maar vooral bij Utrecht (om 12.15 ook nog eens) en Ajax was het vermoeidheidseffect echt duidelijk zichtbaar imo.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dit soort wedstrijden zijn een garantie op punten als feyenoord geen europees speelt
stukje wensdenken
Je bedoelt @Elan denk ik? Ik twijfel hier niet aanquote:Op donderdag 7 april 2022 12:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:HHH38 Eventuele winst van die ECL levert trouwens in totaal nog maximaal 7 miljoen op, plus dan dus nog wat tonnen aan publieksinkomsten. Ook pak je daarmee gegarandeerd een groepsfase ticket voor de EL wat dus al 15 miljoen oplevert. Lijken me toch aardige bedragen voor een armlastige club als Feyenoord.
Belangrijker is wellicht dat een winst de waarde van je spelers (met name Sini) behoorlijk op kan drijven.
Als dat waar is, dan is dit wel weer vrij jammer allemaal. Troosten we ons maar met de gedachte dat de laatste 2 keer dat Feyenoord Champions League haalde (2002 en 2017) we binnen een jaar alweer met een enorme financiële puinbak zaten.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens dit overzicht van Bert KassiesGod is het de 3e voorronde: https://kassiesa.net/uefa/AccessList2022.html
Oh ja, het is ook een bekende statistiek dat clubs meer punten laten liggen na europees voetbal. Maar dat betekent niet dat je niet blij moet zijn met een goede europese reeks, zoals elan nu doet.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet per definitie inderdaad, maar vooral bij Utrecht (om 12.15 ook nog eens) en Ajax was het vermoeidheidseffect echt duidelijk zichtbaar imo.
Ik vind je argument nog niet eens zo slecht hoor. Het gaat de komende jaren echt wel bepalend worden wie er op consequente basis die tweede plek gaat pakken, zeker als dat vaker groepsfase op gaat leveren.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
De verwachting in mei was ook dat Feyenoord totaal niet mee zou doen voor de tweede plek omdat de kloof tussen PSV en Feyenoord enorm was. Terug naar het hier en nu is plek 2 is gewoon veel belangrijker vanuit sportief en financieel oogpunt.
Had je zoals de verwachting was op 15 punten achter de top 2 gestaan was die post prima van toepassing geweest.
Vorig jaar vierde plek 59 punten tegen PSV 71, geen geld om te investeren. Het zag er op voorhand niet echt rooskleurig uit voor dit seizoen in de zin dat we serieus mee zouden gaan doen om de bovenste plekken.
Er is geen argument. Feyenoord staat in de kwartfinale van de ECL.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind je argument nog niet eens zo slecht hoor. Het gaat de komende jaren echt wel bepalend worden wie er op consequente basis die tweede plek gaat pakken, zeker als dat vaker groepsfase op gaat leveren.
Maar er zijn ook een boel mitsen en maren. Ik heb hierboven uitgelegd dat een Conference League winst indirect ook forse financiële winsten in het laatje brengen die behoorlijk in de buurt kunnen komen van de Champions League.
Daarnaast is het lang niet zeker dat een tweede plek in Nederland ook echt Champions League betekent.
Ja, daar zie ik je inderdaad nu al voor de vierde keer ofzo over janken dit seizoen. Blijkbaar zit dat nog steeds ontzettend diep. Het is bijna 5 jaar geleden René, laat het rusten man.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ajax in dat seizoen toen jullie kampioen werden ook.
Niet dat dat relevant is, maar ik blijf daar op hameren.
Dat is altijd lastig hard te maken ja. Maar een paar puntjes extra hadden wel betekend dat je die tweede plek had gehaald.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Er is geen argument. Feyenoord staat in de kwartfinale van de ECL.
Maar we kunnen best doen alsof Feyenoord zonder de goede Europese campagne nog goed mee zou doen in de competitie.
7 punten extra momenteelquote:Op donderdag 7 april 2022 12:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is altijd lastig hard te maken ja. Maar een paar puntjes extra hadden wel betekend dat je die tweede plek had gehaald.
Heb overigens ook veel liever prijzen dan geld.
Ik verwacht wel dat Feyenoord PSV verslaat, dus 4 dan.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
7 punten extra momenteel
en hoe gaan we in dit scenario om met het feit dat ook PSV nog Europees speelt?
tel je daar dan ook een paar puntjes bij op?
Groepsfase CL is toch al 45 miljoen? Dat is 2/3 van onze begroting voor dit seizoenquote:Op donderdag 7 april 2022 12:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind je argument nog niet eens zo slecht hoor. Het gaat de komende jaren echt wel bepalend worden wie er op consequente basis die tweede plek gaat pakken, zeker als dat vaker groepsfase op gaat leveren.
Maar er zijn ook een boel mitsen en maren. Ik heb hierboven uitgelegd dat een Conference League winst indirect ook forse financiële winsten in het laatje brengen die behoorlijk in de buurt kunnen komen van de Champions League.
Daarnaast is het lang niet zeker dat een tweede plek in Nederland ook echt Champions League betekent.
Mwah, wij moeten de komende drie potjes wel winnen (alhoewel zeker Heracles wel een bananenschil is), mocht PSV ergens gelijkspelen in een overigens erg makkelijk schema dan gaat die onderlinge pot nog wel ergens om. Maar denk dat de kans groter is dat PSV uitloopt dan dat wij inlopen.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:50 schreef fetX het volgende:
Tweede plek had gekund dit jaar, maar is gewoon niet meer realistisch. Dus lekker laten gaan en proberen dit cupje te winnen en derde te worden.
Volgens mij schuift dat door als de winnaar van de ECL al een beter Europees ticket haalt via de competitie. Dat is nog even afwachten dusquote:Op donderdag 7 april 2022 12:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:HHH38 Volgens jouw lijstje haalt de derde plek in Nederland dus geen direct ticket voor de EL. Dacht dat dit eerder in het topic gezegd werd.
Precies. PSV uit daarentegen win je juist enorm makkelijk door hun vermoeidheid. Het speelt gewoon een grote rol. Valt niet te ontkennen.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet per definitie inderdaad, maar vooral bij Utrecht (om 12.15 ook nog eens) en Ajax was het vermoeidheidseffect echt duidelijk zichtbaar imo.
Paar reacties daarop: Historisch gezien verliest Feyenoord vrijwel elke wedstrijd in de Champions League terwijl je in de Europa League wel 3 of 4 keer wint. Dat scheelt volgens mij al iets van 7 ton per wedstrijd en dus aan prijzengeld zo 2 of 3 miljoen.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Groepsfase CL is toch al 45 miljoen? Dat is 2/3 van onze begroting voor dit seizoen. Natuurlijk is Europees spelen altijd goed voor de ontwikkeling alleen je moet je af vragen (zelfs als je hem wint) tegen welke prijs als je maar een paar punten achter PSV zou eindigen.
30-35 miljoen is een zeer optimistische inschatting. Voor hetzelfde geld zit je in een poule als die van PSV dit jaar en moet je weer een stapje omlaag doen naar de Conference Leaguequote:Op donderdag 7 april 2022 12:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Paar reacties daarop: Historisch gezien verliest Feyenoord vrijwel elke wedstrijd in de Champions League terwijl je in de Europa League wel 3 of 4 keer wint. Dat scheelt volgens mij al iets van 7 ton per wedstrijd en dus aan prijzengeld zo 2 of 3 miljoen.
Daarnaast zou eventueel doorgaan in de Europa League naar de 8ste finale ook weer 1,2 miljoen opleveren, kwartfinale 2 miljoen etcetera. Daar is kortom ook behoorlijk veel geld te verdienen.
Nee je komt niet aan die 45 miljoen. Maar rond de 30-35 kom je alles bij elkaar opgeteld wel uit. En dan nog de spelers die aan transferwaarde meer opleveren.
Helpt wat dat betreft ook niet mee dat ze geen brede selectie hebben/gebruiken, las in een tweet van Wijffels dat 11 spelers 81% van de minuten in de Eredivisie hebben gemaakt.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies. PSV uit daarentegen win je juist enorm makkelijk door hun vermoeidheid. Het speelt gewoon een grote rol. Valt niet te ontkennen.
UEFA Cup jaar speelden we ook lange tijd voor de titel totdat we door de Europese campagne echt punten gingen morsen.
PSV blijft nu toch ook gewoon geld binnenharken in de Conference League? Die zitten al ruim over de 20 miljoen dit seizoen aan Europese inkomsten en er gaat nog meer binnenkomen.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
30-35 miljoen is een zeer optimistische inschatting. Voor hetzelfde geld zit je in een poule als die van PSV dit jaar en moet je weer een stapje omlaag doen naar de Conference League
Dat deed Slot bij AZ ook al. Wellicht ook uit noodzaak natuurlijk maar hij houdt wel van een vaste kern volgens mij.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Helpt wat dat betreft ook niet mee dat ze geen brede selectie hebben/gebruiken, las in een tweet van Wijffels dat 11 spelers 81% van de minuten in de Eredivisie hebben gemaakt.
Als ze nu worden uitgeschakeld (vrij realistisch) blijven ze steken onder de 25 miljoen. Dat is niet eens in de buurt van de 30-35 en dan hebben ze ook nog play offs voor de Champions League gespeeld.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
PSV blijft nu toch ook gewoon geld binnenharken in de Conference League? Die zitten al ruim over de 20 miljoen dit seizoen aan Europese inkomsten en er gaat nog meer binnenkomen.
Scenario Elan: Feyenoord wordt rond de winterstop uitgeschakeld, heeft de rest van het seizoen 100 procent frisse benen en pakt een Champions League ticket. Prijzengeld 40-45 miljoen.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als ze nu worden uitgeschakeld (vrij realistisch) blijven ze steken onder de 25 miljoen. Dat is niet eens in de buurt van de 30-35 en dan hebben ze ook nog play offs voor de Champions League gespeeld
Nee klopt, dat zag je wel echt tegen Ajax terug. Sinisterra en Nelson konden het na 65 minuten gewoon niet meer belopen en je hebt geen goede invallers klaarstaan, waardoor je een linie naar achteren wordt gedrukt.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Helpt wat dat betreft ook niet mee dat ze geen brede selectie hebben/gebruiken, las in een tweet van Wijffels dat 11 spelers 81% van de minuten in de Eredivisie hebben gemaakt.
45 miljoen voor de Champions League.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Paar reacties daarop: Historisch gezien verliest Feyenoord vrijwel elke wedstrijd in de Champions League terwijl je in de Europa League wel 3 of 4 keer wint. Dat scheelt volgens mij al iets van 7 ton per wedstrijd en dus aan prijzengeld zo 2 of 3 miljoen.
Daarnaast zou eventueel doorgaan in de Europa League naar de 8ste finale ook weer 1,2 miljoen opleveren, kwartfinale 2 miljoen etcetera. Daar is kortom ook behoorlijk veel geld te verdienen.
Nee je komt niet aan die 45 miljoen. Maar rond de 30-35 kom je alles bij elkaar opgeteld wel uit. En dan nog de spelers die aan transferwaarde meer opleveren.
We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu alles moeten winnenquote:Op donderdag 7 april 2022 12:45 schreef Elan het volgende:
Al is de kans nog zo klein moet dat wel de topprioriteit hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |