Ja zo kun je koffie ook wel "thee getrokken van de koffieboon" noemen.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:04 schreef pokkerdepok het volgende:
ik hou van kamille thee met honing.
thee is ook een soort drankje, getrokken van iets. niet per se alleen van de theeplant.

zou kunnen, maar die noemen we koffie.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja zo kun je koffie ook wel "thee getrokken van de koffieboon" noemen.

Thee is Nederlands? Dat is wel nieuw.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
Waarom zijn Nederlanders zo vaak geneigd af te zeiken wat Nederlands is. We horen tot de meest welvarende landen ter wereld en het enige wat we doen is onszelf afzeiken.

De gemiddelde Nederlander gaat voor gemak en goedkoop. Goede thee kost nu eenmaal iets meer dan massaproductie prul van Lipton dus gaat men daar niet voor. Afzeiken is dus terecht en is dus niet zeiken om te kunnen zeiken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
Waarom zijn Nederlanders zo vaak geneigd af te zeiken wat Nederlands is. We horen tot de meest welvarende landen ter wereld en het enige wat we doen is onszelf afzeiken.

Moet je mensen afzeiken omdat ze andere keuzes maken?quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander gaat voor gemak en goedkoop. Goede thee kost nu eenmaal iets meer dan massaproductie prul van Lipton dus gaat men daar niet voor. Afzeiken is dus terecht en is dus niet zeiken om te kunnen zeiken.
Zelfde met koffie, zie het succes van de Senseo.

Mensen? Neequote:Op vrijdag 8 april 2022 10:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet je mensen afzeiken omdat ze andere keuzes maken?

En dus indirect de mensen die ze wel kopen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:58 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Mensen? Nee
Slechte producten? Ja

Nee want dat staat er los van.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dus indirect de mensen die ze wel kopen.

Dus als ik zeg dat een doos frikandellen met 40 stuks voor 1,49 rotzooi is, dan vind jij dat ik de mensen die deze meuk kopen afzeik?quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dus indirect de mensen die ze wel kopen.

En de mensen die wel beter weten maar er gewoon niet voor kiezen om de dure variant te kopen? Omdat ze er niet het belang aan hechten dat jij er wel aan hecht?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Nee want dat staat er los van.
Als je slechte producten niet afzeikt gaan mensen ook niet overstappen
Veel mensen weten eenmaal niet beter want die groeien gewoon op met wat er in de supermarkt (Lees producten van massaproductie) te koop is.

Die moeten dat zelf weten, alhoewel ik me dat niet snel kan voorstellen. Meestal zal dat gewoon een geld kwestie zijn en dat is gewoon begrijpelijk, je kan niet overal het beste van kopen. Iedereen moet lekker zelf keuzes maken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En de mensen die wel beter weten maar er gewoon niet voor kiezen om de dure variant te kopen? Omdat ze er niet het belang aan hechten dat jij er wel aan hecht?

Ik koop de blikjes losse thee van Twinings. Die zijn okay. Heb in Nieuw Zeeland duidelijk betere thee gedronken, maar ben die hier nog niet tegengekomen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:05 schreef potjecreme het volgende:
Koopt er hier iemand thee bij Simon Lévelt?

quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sommige mensen voelen zich blijkbaar op hun teentjes getrapt als je wat zegt over de producten die zij kopen

Het is inderdaad een kwestie van keuzes maken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:05 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Die moeten dat zelf weten, alhoewel ik me dat niet snel kan voorstellen. Meestal zal dat gewoon een geld kwestie zijn en dat is gewoon begrijpelijk, je kan niet overal het beste van kopen. Iedereen moet lekker zelf keuzes maken.

Ik denk voornamelijk dat bepaalde mensen zichzelf zo graag feliciteren met hun goede smaak.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sommige mensen voelen zich blijkbaar op hun teentjes getrapt als je wat zegt over de producten die zij kopen

Nou ja, als je er moeite voor hebt gedaan (want daar komt het vaak wel op neer) mag je er ook best een klein beetje trots op zijn vind ik.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk voornamelijk dat bepaalde mensen zichzelf zo graag feliciteren met hun goede smaak.

Dat vind ik prima. Maar ik denk ook dat je je lol wel kunt halen als liefhebber van het een of ander zonder dat je vervalt in afzeiken van wat je dus inferieur acht.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, als je er moeite voor hebt gedaan (want daar komt het vaak wel op neer) mag je er ook best een klein beetje trots op zijn vind ik.

Wat hij zei was feitelijk. Lipton meuk is echt geen goede thee.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik prima. Maar ik denk ook dat je je lol wel kunt halen als liefhebber van het een of ander zonder dat je vervalt in afzeiken van wat je dus inferieur acht.

Eensquote:Op donderdag 7 april 2022 14:07 schreef Sfancta het volgende:
De beste thee is Pickwick Winter Glow. Change my mind.

over afzeiken gesproken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk voornamelijk dat bepaalde mensen zichzelf zo graag feliciteren met hun goede smaak.

Hij nam ook zelf het woord ‘afzeiken’ in de mond en dat noemde hij terecht.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wat hij zei was feitelijk. Lipton meuk is echt geen goede thee.

Dit was wel sympathiek, bedoel je?quote:
quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Klopt het niet?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit was wel sympathiek, bedoel je?
[..]
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |