Toen wij in mei gingen ging fantasyland om 22:00 uur dicht (de dombo trein en het bootje er naast nog iets eerder).
Tips: als je in het park wilt eten, reserveer dan ruim op tijd je restaurants (met hotelreservering kan dat tegenwoordig 6 maanden vooraf). Heb je met ontbijt dan kun je voor ¤15 extra ontbijten met Disneyfiguren in het park, dan komen er vijf figuren bij je tafel langs en kun je daar rustig mee op de foto. Reserveer je daarvoor shift 2, dan kun je gewoon in de early Magic hours vast rustig wat attracties doen, en zodra het dan druk wordt ga je ontbijten en als je dat uitgebreid doet, kun je de lunch ook grotendeels overslaan. Qua restaurants vinden mijn kinderen Chez Remi het leukste, maar qua eten en bediening was dat juist een van de slechtere. Wil je goed gebruik maken van je tijd daar, ga dan voor buffet, a la carte gaat niet zo snel. En mijn kinderen aten beter bij buffet. Buffet in het hotel is beter dan in het park.
Qua shows is de Lion King gericht op volwassenen. Mijn kinderen vonden die niet zo leuk. Frozen is daarentegen weer gericht op jonge kinderen. Stitch is veel gesproken taal in Engels of Frans, dus die hebben wij overgeslagen. Beste show is imo Mickey and the Magician, die mag je eigenlijk niet overslaan. En de dream and shine Brighter show vonden ze bij ons ook geweldig, daarbij komen ook bijna alle figuren dansend voorbij, maar ik weet niet of die er volgend jaar ook nog is, die is in principe voor het 30-jaar bestaan feestje. Net als de Disney D-light drone show. zorg dat je voor de eindshow minimaal 1 keer een uur van te voren een goed plekje hebt met zicht op het kasteel.
En ga je in de (Franse) vakantie/het weekend, zorg dan dat je de Crush Coaster, Big thunder mountain en Peter Pan direct s ochtends een keer pakt. Dat zijn de drukste attracties en pas als het park regulier open gaat, gaat ook de betaalde premium access rij daarvan open en wordt de reguliere wachtrij langzamer daardoor. Its a small world, pirates en de sprookjesboot moet je alleen pakken als je vijf minuten of minder hoeft te wachten, die zijn vaak even heel rustig.