abonnement Unibet Coolblue
pi_204396369
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 17:20 schreef Schaamlap het volgende:
Ik krijg dagelijks tientallen filmpjes over de oorlog.
Filmpje van Russen die een Ultra rechtse Oekrainische bunker veroverden en lijk vonden van een meisje met een hakenkruis in haar rug gebrand.
Filmpjes over Mariupol waar burgers dankbaar zijn dat de Russen gekomen zijn en getuigen van moord door Ultra rechtse Nationalistne op burgers die de stad wensen te ontvluchten maar neergeschoten werden.
Filmpjes van honderden Oekrainiers van het Reguliere leger die zich overgeven in Mariupol en getuigen dat de Ultra Nationalisten ze dwongen om verder te vechten en diverse soldaten neerschoten.

We moeten jou dus maar gewoon geloven. Het bewijs wat jij geeft is "ik heb filmpjes gezien".
pi_204396584
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:17 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
We moeten jou dus maar gewoon geloven. Het bewijs wat jij geeft is "ik heb filmpjes gezien".
Plus dat het niet abnormaal is dat soldaten moeten blijven doorvechten in een oorlog.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204396606
In de korte tijd dat dit topic gesloten is geweest is er trouwens veel gebeurd.
Oekraïne heeft meer dan 10 miljard Euro _O_ aan humanitaire en militaire steun gekregen. Aan de andere kant is er door o.a. Europa nieuwe pakketten sancties toegezegd om de Russische economie nieuwe klappen toe te brengen. De schaal is duidelijk de kant van Oekraïne opgeslagen. Elke dag krijgt Oekraïne nieuwe wapens van Europa en Amerika geleverd en word het voor Rusland economisch moeilijker om de oorlog vol te blijven houden. De komende tijd word beslissend.

Verder zijn Boris Johnson en voorzitster van de Europese Unie Ursula Von der Leyen in Kiev op bezoek geweest. Boris heeft naast honderden gepantserde aanvalswagen ook zware langeafstand raketten toegezegd. Met die raketten kan je van grote afstand zware doelen mee vernietigen zoals grote oorlogsschepen.

De volgende fase in de oorlog begint morgen. Dan word de aanval waarmee Rusland alles op alles zet in het Zuiden en Oosten overwinningen te behalen verwacht. De eerste versterkingen voor de Oekraïners worden dinsdag en woensdag verwacht. Het gigantische bedrag van 10 miljard geeft Oekraïne daarentegen lucht om de strijd nog heel lang voort te zetten indien nodig.

Dit is trouwens hoe er op het Russische staatskanaal gereageerd werd op de nieuwe toezeggingen:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204396715
Nu moet ik zeker weer met bewijs komen dat de beweringen op de Russische staatsmedia niet waar zijn?
Want het zou natuurlijk kunnen dat Zelensky echt een duivel met een anathema is en de rest van zijn regering mini-duivels. Zolang er geen tegenbewijs is klopt dat natuurlijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 10 april 2022 @ 19:01:28 #280
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204396855
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is trouwens hoe er op het Russische staatskanaal gereageerd werd op de nieuwe toezeggingen:

[ twitter ]
Wat een raar schouwspel. _O- Hij trekt alle registers van z'n onderbuik open en de rest staat er een beetje verloren en schaapachtig bij.
  zondag 10 april 2022 @ 20:11:18 #281
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204397653
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:17 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
We moeten jou dus maar gewoon geloven. Het bewijs wat jij geeft is "ik heb filmpjes gezien".
Nou in Marioepol waren +-5000 Oekraïnse militairen een aantal had zit iets meer dan een week geleden over gegeven ongeveer 300+
Wat hij verder aangaf zouden ook oudere beelden kunnen zijn geweest van 2014 tot 2019btoen werden er veelal door azov bataljon daar veel wreedheden begaan.

Onduidelijk is wel hoe groot dat bataljon is de ene keer spreekt men over 5000 man de andere keer 10000 en nu hoor ik dat er nog maar 500+ man over is..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204397796
Nu op Nederland 2: de Nederlandse documentaire over Zelensky _O_
Een prachtige en emotionele documentaire over de levensloop van deze dappere leider van het Oekraïense volk.

https://www.tvgids.nl/inf(...)ident-in-oorlogstijd
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204399118
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu op Nederland 2: de Nederlandse documentaire over Zelensky _O_
Een prachtige en emotionele documentaire over de levensloop van deze dappere leider van het Oekraïense volk.

https://www.tvgids.nl/inf(...)ident-in-oorlogstijd
The Masked Singer ?
So you think you can dance ?
Ukraine got talent ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204399225
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
The Masked Singer ?
So you think you can dance ?
Ukraine got talent ?
Het was een ontroerende en objectieve documentaire van de Publieke Omroep.
Beelden van de heroïsche strijd van zijn voorouders tegen de nazi's en zijn strijd tegen de Russen werden afgewisseld met luchtigere beelden van zijn dans- en acteertalenten.
Als je de eerste 11 minuten kijkt dan krijg je al een goede impressie van de hele docu. Ongeacht je mening over deze man zijn de eerste 11 minuten erg vermakelijk:
https://www.npostart.nl/z(...)4-2022/VPWON_1340890
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204399297
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In de korte tijd dat dit topic gesloten is geweest is er trouwens veel gebeurd.
Oekraïne heeft meer dan 10 miljard Euro _O_ aan humanitaire en militaire steun gekregen. Aan de andere kant is er door o.a. Europa nieuwe pakketten sancties toegezegd om de Russische economie nieuwe klappen toe te brengen. De schaal is duidelijk de kant van Oekraïne opgeslagen. Elke dag krijgt Oekraïne nieuwe wapens van Europa en Amerika geleverd en word het voor Rusland economisch moeilijker om de oorlog vol te blijven houden. De komende tijd word beslissend.

Verder zijn Boris Johnson en voorzitster van de Europese Unie Ursula Von der Leyen in Kiev op bezoek geweest. Boris heeft naast honderden gepantserde aanvalswagen ook zware langeafstand raketten toegezegd. Met die raketten kan je van grote afstand zware doelen mee vernietigen zoals grote oorlogsschepen.

De volgende fase in de oorlog begint morgen. Dan word de aanval waarmee Rusland alles op alles zet in het Zuiden en Oosten overwinningen te behalen verwacht. De eerste versterkingen voor de Oekraïners worden dinsdag en woensdag verwacht. Het gigantische bedrag van 10 miljard geeft Oekraïne daarentegen lucht om de strijd nog heel lang voort te zetten indien nodig.

Dit is trouwens hoe er op het Russische staatskanaal gereageerd werd op de nieuwe toezeggingen:

[ twitter ]
quote:
Stoltenberg: “NAVO klaar om volledige strijdmacht in te zetten om grenzen te verdedigen”

Militaire bevelhebbers van de NAVO werken aan plannen om op de oostflank van het bondgenootschap een permanente, volwaardige militaire macht in te zetten die een invasieleger zou kunnen verslaan. Dat heeft NAVO-secretaris-generaal Jens Stoltenberg gezegd in de Sunday Telegraph.
https://www.hln.be/buiten(...)verdedigen~a0132319/
En de Navo full power aan de grens ...
Weeral stap dichter bij WW3 *O*
:{
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204399328
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het was een ontroerende en objectieve documentaire van de Publieke Omroep.
Beelden van de heroïsche strijd van zijn voorouders tegen de nazi's en zijn strijd tegen de Russen werden afgewisseld met luchtigere beelden van zijn dans- en acteertalenten.
Als je de eerste 11 minuten kijkt dan krijg je al een goede impressie van de hele docu. Ongeacht je mening over deze man zijn de eerste 11 minuten erg vermakelijk:
https://www.npostart.nl/z(...)4-2022/VPWON_1340890
Strijd tegen de nazis.
Maar hun volksheld vecht daarna samen met de nazis ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204399381
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Strijd tegen de nazis.
Maar hun volksheld vecht daarna samen met de nazis ?
Zelensky is Joods en zijn voorouders hebben in WW2 tegen de nazi's gevochten. Het geeft maar weer aan hoe hallucinant de beweringen van Poetin zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204399417
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zelensky is Joods en zijn voorouders hebben in WW2 tegen de nazi's gevochten. Het geeft maar weer aan hoe hallucinant de beweringen van Poetin zijn.
Dus je hebt nog niet van Stepan Bandera gehoord. :?

Wordt niet vernoemd in westerse propaganda natuurlijk. :{
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204399425
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
En de Navo full power aan de grens ...
Weeral stap dichter bij WW3 *O*
:{
Dit is trouwens wel opmerkelijk nieuws. Poetin heeft altijd aangegeven dat hij de NAVO troepenmacht langs zijn grens als een provocatie ziet en nu gaat de NAVO in korte tijd zijn troepenmacht aan de Russische grens vertienvoudigen en daar ook nog eens permanent gaat plaatsen. Ik ben benieuwd wat de Russische reactie daar weer op gaat worden.

Het gaat allemaal wel erg snel momenteel. De ontwikkelingen worden steeds groter en zijn in een stroomversnelling geraakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door voetbalmanager2 op 10-04-2022 22:00:07 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204399454
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus je hebt nog niet van Stepan Bandera gehoord. :?

Wordt niet vernoemd in westerse propaganda batuurlijk. :{
In 1959 vermoord zag ik.
Wat heeft dat met Zelensky te maken?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204399534
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 16:20 schreef UncleScorp het volgende:
Ow en komt er nu ook een arrestatiebevel tegen Zelensky na de live beelden van russische gevangenen die op straat afgeschoten worden door zijn troepen ?
Live beelden hé ... geen discussie mogelijk.
Als jij kunt bewijzen dat dat in opdracht van Zelensky is gedaan...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204399555
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dit is trouwens wel opmerkelijk nieuws. Poetin heeft altijd aangegeven dat hij de NAVO troepenmacht langs zijn grens als een provocatie ziet en nu gaat de NAVO in korte tijd zijn troepenmacht vertienvoudigen en daar ook nog eens permanent gaat plaatsen. Ik ben benieuwd wat de Russische reactie daar weer op gaat worden.

Het gaat allemaal wel erg snel momenteel. De ontwikkelingen worden steeds groter en zijn in een stroomversnelling geraakt.
Ik had dan ook totaal niet verwacht dat het westen zou opkomen voor bestendigen van vrede ...
De oorlog is fout (maar zal toch zijn redenen hebben) maar men zou toch mogen verwachten dat iedereen zou ijveren voor een wreedzame oplossing.
Ik zie eerder het tegenovergestelde ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204399635
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik had dan ook totaal niet verwacht dat het westen zou opkomen voor bestendigen van vrede ...
De oorlog is fout (maar zal toch zijn redenen hebben) maar men zou toch mogen verwachten dat iedereen zou ijveren voor een wreedzame oplossing.
Ik zie eerder het tegenovergestelde ...
Europa en het Westen hebben vanaf het begin af aan aangegeven dat ze niet accepteren dat Rusland (een deel van) Oekraïne inneemt, dat ze zelf niet in zullen grijpen zolang Rusland het niet laat escaleren, maar dat als Rusland dat wel doet dat er dan direct en hard ingegrepen zal worden.

Dat deden ze door wel geld en wapens te sturen, maar zelf niet mee zijn gaan doen. Als Rusland in de toekomst nog eens zo'n geintje doet dan staan er direct tienduizenden NAVO troepen klaar om in te grijpen.
Het is nu aan Rusland om niet te ver te gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204399642
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 21:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
In 1959 vermoord zag ik.
Wat heeft dat met Zelensky Oekraine te maken?
Dat is toch allemaal onbelangrijk ?
Waarom het nodeloos ingewikkeld maken als het nu zo lekker eenvoudig bekt ?

Leve easy propaganda *O*
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204399659
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Europa en het Westen hebben vanaf het begin af aan aangegeven dat ze niet accepteren dat Rusland...
Als Rusland jarenlang aangeeft dat ze iets niet zullen accepteren, is dat onbelangrijk en doen we er nog een schepje bovenop...
Maar als de VS spreekt moet de wereld zwijgen en buigen ;(
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204399717
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dat is toch allemaal onbelangrijk ?
Waarom het nodeloos ingewikkeld maken als het nu zo lekker eenvoudig bekt ?

Leve easy propaganda *O*
Tja, ik mis de relevantie.
Hij wordt als volksheld gezien, en zoals zo vaak met volkshelden is het geen lieverdje geweest.
Maar wat heeft dat te maken met de huidige oorlog in Oekraïne.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 22:29:28 #297
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204399819
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als Rusland jarenlang aangeeft dat ze iets niet zullen accepteren, is dat onbelangrijk en doen we er nog een schepje bovenop...
Maar als de VS spreekt moet de wereld zwijgen en buigen ;(
Ja, dat is onbelangrijk. Als jouw buurman jarenlang met geweld dreigt omdat jij groene struiken plant die hij haat dan vind jij het ook prima als hij jouw tuin omspit? Simplistisch gesteld mischien maar ik begrijp niet waarom juist mensen die zeggen de algemene heersende mening niet te accepteren wel een dergelijk standpunt accepteren.
Waarom heeft Oekraine het recht niet om zich bij andere landen aan te sluiten en waarom heeft Rusland wel het recht om Oekraine met geweld te bedreigen en uiteindelijk een oorlog te beginnen tegen Oekraine?

Ik had van BNW posters juist verwacht dat ze voor de underdog opkwamen en de aangevallen partij zouden steunen maar, voor mij, vreemd genoeg is dat niet zo. Mischien heb ik het streven van mensen hier naar vrijheid niet goed begrepen, dat kan.

Rusland wil geen vrede, Rusland wil overgave. En daar gaan wij, als Westelijke landen, niet mee akkoord want het is nu al meermaals gebleken dat Poetin niet tevreden is totdat hij alles wat hij begeert ingelijfd heeft.
Iedereen zou liever vrede zien maar dat mag niet ten koste van de vrijheid van Oekraine gaan, dat lijkt mij toch een allezins redelijk standpunt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 10 april 2022 @ 23:19:26 #298
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204400231
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat is onbelangrijk. Als jouw buurman jarenlang met geweld dreigt omdat jij groene struiken plant die hij haat dan vind jij het ook prima als hij jouw tuin omspit? Simplistisch gesteld mischien maar ik begrijp niet waarom juist mensen die zeggen de algemene heersende mening niet te accepteren wel een dergelijk standpunt accepteren.
Waarom heeft Oekraine het recht niet om zich bij andere landen aan te sluiten en waarom heeft Rusland wel het recht om Oekraine met geweld te bedreigen en uiteindelijk een oorlog te beginnen tegen Oekraine?

Ik had van BNW posters juist verwacht dat ze voor de underdog opkwamen en de aangevallen partij zouden steunen maar, voor mij, vreemd genoeg is dat niet zo. Mischien heb ik het streven van mensen hier naar vrijheid niet goed begrepen, dat kan.

Rusland wil geen vrede, Rusland wil overgave. En daar gaan wij, als Westelijke landen, niet mee akkoord want het is nu al meermaals gebleken dat Poetin niet tevreden is totdat hij alles wat hij begeert ingelijfd heeft.
Iedereen zou liever vrede zien maar dat mag niet ten koste van de vrijheid van Oekraine gaan, dat lijkt mij toch een allezins redelijk standpunt?
Doet hij ook tegen de landen die dichtbij liggen en nog niet lid zijn van de NAVO..
Zo duw je ze juist richting de NAVO.
Bijvoorbeeld Finland, die kreeg al dreigementen van als je naar de NAVO wil gaan we je bombarderen..
https://www.bnnvara.nl/jo(...)reiging-door-rusland
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204400247
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 23:22:34 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204400248
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:19 schreef theguyver het volgende:

[..]
Doet hij ook tegen de landen die dichtbij liggen en nog niet lid zijn van de NAVO..
Zo duw je ze juist richting de NAVO.
Bijvoorbeeld Finland, die kreeg al dreigementen van als je naar de NAVO wil gaan we je bombarderen..
https://www.bnnvara.nl/jo(...)reiging-door-rusland
Ja, lijkt mij evident en een compleet rationele en logische reactie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')