Ja en dat houdt vermoedelijk aan tot het najaar.quote:Op dinsdag 5 april 2022 10:42 schreef Elan het volgende:
Nieuwe generatie gamesconsoles zijn nog steeds amper te krijgen.
En we weten nog niet van welk jaar.quote:Op dinsdag 5 april 2022 10:53 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ja en dat houdt vermoedelijk aan tot het najaar.
Dán is er pas een serieus probleem.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:53 schreef Wereldgozer het volgende:
Als Lays maar geen tekorten heeft @:kingroland
Het probleem is veel groter dan alleen maar de chip-sector. Alles wat Azië moet komen heeft zo ongeveer vertraging opgelopen de afgelopen twee jaren. Omdat er continu overal fabrieken dicht moesten vanwege uitbraken van Corona, en omdat het versturen veel meer gedoe was. Tel daar nog bij op dat er ook nog eens een boot dwars lag in het suez-kanaal.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:02 schreef einzeinz het volgende:
Vraag me af of die chiptekorten niet gewoon kunstmatig gecreëerd worden? Tot 3 jaar terug waren daar nooit problemen mee, iedereen kon ook tijdig leveren.
De voorbije 2 jaar hebben de grote chipmakers alleen maar geïnvesteerd in nieuw materiaal om de productie op te voeren en plotseling lijken alle bedrijven getroffen te zijn door te korten.
Vergeet ook niet dat goed opgeleid technisch personeel niet aan te slepen is. De techniek ontwikkelt ondertussen gestaag door, maar je moet ook de mensen hebben.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:19 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het probleem is veel groter dan alleen maar de chip-sector. Alles wat Azië moet komen heeft zo ongeveer vertraging opgelopen de afgelopen twee jaren. Omdat er continu overal fabrieken dicht moesten vanwege uitbraken van Corona, en omdat het versturen veel meer gedoe was. Tel daar nog bij op dat er ook nog eens een boot dwars lag in het suez-kanaal.
ik hoorde van familielid die keuken ging kijken op apparatuur minimaal een half jaar levertijd staat op het momentquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat goed opgeleid technisch personeel niet aan te slepen is. De techniek ontwikkelt ondertussen gestaag door, maar je moet ook de mensen hebben.![]()
@:TS de man van de keukenzaak waar ik vandaag was, had het erover dat vaatwassers leveren ook wel een ding begint te worden door het tekort aan chips.
Dus ik zou zeggen dat vrijwel de hele elektronicabranche er in min of meerdere mate last van heeft of gaat krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |