abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204336560
Ik weet dat de auto-industrie het zwaar lastig heeft, ook elektrisch schakelmateriaal voor demerlichtjes, de uitgifte van bankkaarten en VISA-kaarten heeft het lastig, de productie van smartphones staat op een lager pitje, ...

Maar welke alledaagse sectoren worden nog getroffen?
Cindy De Vuyst
pi_204336619
Nieuwe generatie gamesconsoles zijn nog steeds amper te krijgen.
blablablabla
pi_204336700
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 10:42 schreef Elan het volgende:
Nieuwe generatie gamesconsoles zijn nog steeds amper te krijgen.
Ja en dat houdt vermoedelijk aan tot het najaar.
Cindy De Vuyst
pi_204336731
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 10:53 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ja en dat houdt vermoedelijk aan tot het najaar.
En we weten nog niet van welk jaar.
  dinsdag 5 april 2022 @ 10:59:42 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204336751
Ben blij dat ik m'n EV vorig jaar al heb gekocht, dat was toen al een van de vragen; nieuw bestellen of niet met geen garantie op prijsverhogingen of levertijden natuurlijk

dan maar geen subsidie. (maar wel een fatsoenlijk accupakket tenminste)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204336785
Vraag me af of die chiptekorten niet gewoon kunstmatig gecreëerd worden? Tot 3 jaar terug waren daar nooit problemen mee, iedereen kon ook tijdig leveren.

De voorbije 2 jaar hebben de grote chipmakers alleen maar geïnvesteerd in nieuw materiaal om de productie op te voeren en plotseling lijken alle bedrijven getroffen te zijn door te korten.
Cindy De Vuyst
pi_204337381
Als Lays maar geen tekorten heeft @KingRoland
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:35:29 #8
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_204342766
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:53 schreef Wereldgozer het volgende:
Als Lays maar geen tekorten heeft @:kingroland
Dán is er pas een serieus probleem.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_204372085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:02 schreef einzeinz het volgende:
Vraag me af of die chiptekorten niet gewoon kunstmatig gecreëerd worden? Tot 3 jaar terug waren daar nooit problemen mee, iedereen kon ook tijdig leveren.

De voorbije 2 jaar hebben de grote chipmakers alleen maar geïnvesteerd in nieuw materiaal om de productie op te voeren en plotseling lijken alle bedrijven getroffen te zijn door te korten.
Het probleem is veel groter dan alleen maar de chip-sector. Alles wat Azië moet komen heeft zo ongeveer vertraging opgelopen de afgelopen twee jaren. Omdat er continu overal fabrieken dicht moesten vanwege uitbraken van Corona, en omdat het versturen veel meer gedoe was. Tel daar nog bij op dat er ook nog eens een boot dwars lag in het suez-kanaal.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_204374788
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:19 schreef knoopie het volgende:

[..]
Het probleem is veel groter dan alleen maar de chip-sector. Alles wat Azië moet komen heeft zo ongeveer vertraging opgelopen de afgelopen twee jaren. Omdat er continu overal fabrieken dicht moesten vanwege uitbraken van Corona, en omdat het versturen veel meer gedoe was. Tel daar nog bij op dat er ook nog eens een boot dwars lag in het suez-kanaal.
Vergeet ook niet dat goed opgeleid technisch personeel niet aan te slepen is. De techniek ontwikkelt ondertussen gestaag door, maar je moet ook de mensen hebben. :)

@TS de man van de keukenzaak waar ik vandaag was, had het erover dat vaatwassers leveren ook wel een ding begint te worden door het tekort aan chips.
Dus ik zou zeggen dat vrijwel de hele elektronicabranche er in min of meerdere mate last van heeft of gaat krijgen.
pi_204376623
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat goed opgeleid technisch personeel niet aan te slepen is. De techniek ontwikkelt ondertussen gestaag door, maar je moet ook de mensen hebben. :)

@:TS de man van de keukenzaak waar ik vandaag was, had het erover dat vaatwassers leveren ook wel een ding begint te worden door het tekort aan chips.
Dus ik zou zeggen dat vrijwel de hele elektronicabranche er in min of meerdere mate last van heeft of gaat krijgen.
ik hoorde van familielid die keuken ging kijken op apparatuur minimaal een half jaar levertijd staat op het moment
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_204384343
Het probleem in het algemeen is niet het "tekort" probleem is dat als je 500 chip achtige componenten hebt dat dan uitrollen lastig word als je er 499 hebt, kortom het luistert zeer nauw, de highend chips zijn vervelend voor videokaarten en spelcomputers, maar er is ook tekort aan bepaalde lowend chips die in zeer veel verschillende dingen zitten. Wij merken het op het werk niet alleen bij bestellen van laptops, maar zelfs bij headsets en keyboards.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')