Waarschijnlijk hebben ze bij het nieuwe maandbedrag wel rekening gehouden met je teveel betaalde gelden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 06:18 schreef Haags het volgende:
Vandaag gaat het nieuwe contract in bij eneco. Ik betaalde 180 p.m en ze bieden nu 241 p.m.
Nu moet ik zeggen dat die 180 al belachelijk hoog was, deed ik bewust zodat ik altijd lekker veel terugkrijg, zo ook dit jaar.
Al met al valt mij dit erg mee, had erger verwacht.
Wat zijn je prijzen geworden? Ik lees grote verschillen tussen opnieuw afsluiten en verlengen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 06:18 schreef Haags het volgende:
Vandaag gaat het nieuwe contract in bij eneco. Ik betaalde 180 p.m en ze bieden nu 241 p.m.
Nu moet ik zeggen dat die 180 al belachelijk hoog was, deed ik bewust zodat ik altijd lekker veel terugkrijg, zo ook dit jaar.
Je geld helemaal renteloos wegzetten bij een niet beschermde organisatie heb ik eigenlijk nooit begrepen. Wat is daar het voordeel van?quote:Op donderdag 12 mei 2022 06:18 schreef Haags het volgende:
Beetje hetzelfde als speelgoed kopen voor jezelf als volwassene, en het toch laten inpakken. Het is denk ik iets psychisch ^^quote:Op donderdag 12 mei 2022 07:50 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je geld helemaal renteloos wegzetten bij een niet beschermde organisatie heb ik eigenlijk nooit begrepen. Wat is daar het voordeel van?
Ja, als gas wegvalt dan maakt dat een enorm verschil. Als je dan ook nog eens zonnepanelen hebt dan zit je helemaal lekker.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:17 schreef Edensnator het volgende:
Ik krijg deze maand mijn nieuwbouwhuis (gasloos) dus ik was me ook aan het oriënteren. Maar voor mij wordt het echt supercheap met mijn zonnepanelen. Wereld van verschil met nu (huis uit 1906).
[ afbeelding ]
Dat is wel gek. Ik heb ca 28ct/kwh met netto 4500 kwh verbruik en mijn voorschot ligt 20 euro hoger en dat bedrag klopt ook na herberekeningquote:Op donderdag 12 mei 2022 12:17 schreef Edensnator het volgende:
Ik krijg deze maand mijn nieuwbouwhuis (gasloos) dus ik was me ook aan het oriënteren. Maar voor mij wordt het echt supercheap met mijn zonnepanelen. Wereld van verschil met nu (huis uit 1906).
[ afbeelding ]
Ja netto 2800 kWhquote:Op donderdag 12 mei 2022 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is wel gek. Ik heb ca 28ct/kwh met netto 4500 kwh verbruik en mijn voorschot ligt 20 euro hoger en dat bedrag klopt ook na herberekening
Of bedoel je hier netto 2800 kwh?
Hoe verwarm je je huis dan?quote:
Warmtepomp met bodembron. Maar die 4000 kWh is een schatting van mij. Ik heb geen flauw idee hoeveel stroom een warmtepomp verbruikt.quote:
Ik heb 105m2 en een l/w pomp en die verbruikt ca 2400 kwh per jaar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:38 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Warmtepomp met bodembron. Maar die 4000 kWh is een schatting van mij. Ik heb geen flauw idee hoeveel stroom een warmtepomp verbruikt.
Mijn totaalverbruik in een jaar (dus inclusief alles) is rond de 7000kwh hier. Maar ik woon hier nog geen jaar, dus ik weet het nog niet zeker. Ik weet wél dat mijn jaar over 1,5 maand voorbij is, en dat ik volgens de app op dit moment 570 euro terug krijg van mijn energieleverancier.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:38 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Warmtepomp met bodembron. Maar die 4000 kWh is een schatting van mij. Ik heb geen flauw idee hoeveel stroom een warmtepomp verbruikt.
Ik zat op 114 euro, maar daar was het verbruik duidelijk te hoog ingeschat. Afgelopen jaar veel minder thuisgewerkt, vijf winter/lenteweken niet thuis geweest, een zachte winter en natuurlijk geprofiteerd van het belastingvoordeeltje. Daarom begin dit jaar het termijnbedrag op 50 euro ingesteld.quote:Op zondag 29 mei 2022 12:39 schreef paulowna het volgende:
Wat betaalde je eerst?
ik verwacht (hoop) op hetzelfde als jou uit te komen, mijn gebruik is wat lager maar ik zit bij eneco en die zijn best duur,
Irritante gasten trouwens, sturen me een bericht dat de rekening hoger wordt maar zeggen niet hoe hoog,
moet ik zelf gaan uitrekenen na verwijzing naar site met veranderde kosten in procenten,
ik wacht het wel af.
Hoezo zo weinig gas en zoveel stroom? Bij mij is het eerder het dubbele aan gas en de helft aan stroom, zonder zonnepanelen oid.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 10:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Helaas is afgelopen week mijn vaste contract afgelopen; heb nu een variabel contract.
[ afbeelding ]
138 euro/maand valt me eerlijk gezegd goed mee. Dit termijnbedrag is gebaseerd op 493 kuub gas en 2653 kWh stroom.
Onze luchtwarmtepomp heeft na 1 jaar 2.800 kWh verbruikt waarvan 1.600 kWh voor warm water en 1.200 kWh voor het verwarmen van de woning.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:38 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Ik zat op 70 voor gas en stroom samen,quote:Op zondag 29 mei 2022 14:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik zat op 114 euro, maar daar was het verbruik duidelijk te hoog ingeschat. Afgelopen jaar veel minder thuisgewerkt, vijf winter/lenteweken niet thuis geweest, een zachte winter en natuurlijk geprofiteerd van het belastingvoordeeltje. Daarom begin dit jaar het termijnbedrag op 50 euro ingesteld.
Ben ik ook benieuwd naar, ons vast contract loopt 1 juli afquote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:49 schreef monkyyy het volgende:
Ben benieuwd waar Greenchoice mee komt per 1 juli. Ik zit nu op:
Normaal: ¤0,3228
Dal: ¤0,2568
Gas: ¤1,4397
All-in prijzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |