Ja. Het zou me echter niets verbazen wanneer Mclaren zou worden overgenomen. Mclaren heeft de laatste jaren veel financiële tegenslagen moeten verwerken, zowel het F1 team als het automerk.quote:Op maandag 4 april 2022 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zou die 3 alleen maar toejuichen.
Kom maar. Maar er wel bij. Niet een mooi team als Mclaren kopen en rebranden.
Niet echt. De indruk van de FIA/F1 richting Andretti was niet positief.quote:Op maandag 4 april 2022 15:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..].
Verder gooi je nu met termen die helemaal van toepassing zijn, je vergeet dat Andretti niet de enige is met interesse en dat FIA/F1 meer verwacht dan "Amerikaans talent" van een nieuw team.
Dat Wolff een beetje schamper doet is niet erg relevant voor de beslissing.
Andretti speelt een spelletje, snap je dat niet?quote:Op maandag 4 april 2022 15:50 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Niet echt. De indruk van de FIA/F1 richting Andretti was niet positief.
De snelste weg naar Amerikaans talent in de F1 is een Amerikaans F1 team.
En Wolff laat ik zelf volledig buitenbeschouwing, maar zijn significante invloed over F1, is niet te bagatelliseren.
Er mogen van mij best merken bij op zich, MITS ze dan dat gekleuter en geklooi in Q3 anders gaan regelen.. Wmb éen voor één de baan op in een soort van schema, en dan een warmup ronde en daarna do or die je rondje doen met eventueel een optie om er eentje achteraan te plakken als je hem verklooit, maar wel strak geregisseerd. Dan heeft iedereen een faire kans om te laten zien wat ze in hun auto met die setup in huis hebben. Is minder leuk, maar ik begin dat ge-matennaai en getreuzel op de laatste seconde echt beu te worden, dat kan en moet gewoon anders.quote:Op maandag 4 april 2022 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
20 auto's is te krap voor de koningsklasse. Traditioneel zijn er ook veel meer plekken maar door de idiote engine specs van de afgelopen jaren is het te duur geworden en wil niemand meer instappen. Nu heb je ook nog maar 4 motorfabrikanten, met geluk. Nee, ik zie graag 1 a 2 teams er bij komen. Grotere hoeveelheid merken en privateers en daarbij wat meer plekken voor coureurs.
Voor de bende in Q3 ben ik het wel eens. Misschien wat langer de tijd geven. Meer spreiding door de sessie. Daarna gewoon top 15 en top 10 hetzelfde houden.
Iedereen speelt een spelletje...quote:Op maandag 4 april 2022 15:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Andretti speelt een spelletje, snap je dat niet?
Er is meer interesse volgens Domenicali voor nieuwe teams maar die willen niet in de publiciteit treden.
Gaan we auto racen of drs'en?quote:Op maandag 4 april 2022 15:34 schreef Tijn het volgende:
Flink wat DRS-zones straks in Albert Park!
[ afbeelding ]
Het lijkt wel een arcade spelletje zoquote:
Oh, dat is anders dan de vorige kaart die ik zag, daar was het 2 zones en een detectiepunt.quote:Op maandag 4 april 2022 16:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, elk detectiepunt heeft twee DRS-zones erna.
Nee, hoeft ook weer niet. Albert Park is een tof circuit.quote:
Ik zou het gewoon zo houden. Verantwoordelijkheid van de teams en coureurs om op de juiste tijd naar buiten te gaan. Je kunt er ook voor kiezen buiten het gedrang de baan op te gaan. Ook straks met 24 coureurs.quote:Op maandag 4 april 2022 15:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er mogen van mij best merken bij op zich, MITS ze dan dat gekleuter en geklooi in Q3 anders gaan regelen.. Wmb éen voor één de baan op in een soort van schema, en dan een warmup ronde en daarna do or die je rondje doen met eventueel een optie om er eentje achteraan te plakken als je hem verklooit, maar wel strak geregisseerd. Dan heeft iedereen een faire kans om te laten zien wat ze in hun auto met die setup in huis hebben. Is minder leuk, maar ik begin dat ge-matennaai en getreuzel op de laatste seconde echt beu te worden, dat kan en moet gewoon anders.
Je ziet toch wat er gebeurt nu het de verantwoordelijkheid is van de teams zelf? Ze maken er een zooitje van waardoor anderen gedupeerd worden.quote:Op maandag 4 april 2022 16:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon zo houden. Verantwoordelijkheid van de teams en coureurs om op de juiste tijd naar buiten te gaan. Je kunt er ook voor kiezen buiten het gedrang de baan op te gaan. Ook straks met 24 coureurs.
Dat komt dan omdat die 'anderen' ook voor dat moment hebben gekozen. Eigen verantwoordelijkheid. En daarnaast maakt het de kwalificatie spannender.quote:Op maandag 4 april 2022 16:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je ziet toch wat er gebeurt nu het de verantwoordelijkheid is van de teams zelf? Ze maken er een zooitje van waardoor anderen gedupeerd worden.
Ja dag, omdat ze elkaar ertoe dwingen door alles last minute doen.. ik vind dat er op het circuit geracet moet worden, niet slalommend als gansjes achter elkaar aan slenteren om te proberen om de enige te zijn die nog zijn tijd kan verbeteren omdat de rest buiten de tijd gefopt wordt. Gas gaven met die troep.. minimaal 80% vd gangbare snelheid rijden ofzo. In-lap en out-lap mag op 80% maar zodra je de pit uit bent ga je gas geven, en niet klooien.quote:Op maandag 4 april 2022 16:56 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat komt dan omdat die 'anderen' ook voor dat moment hebben gekozen. Eigen verantwoordelijkheid. En daarnaast maakt het de kwalificatie spannender.
Minimunsnelheid of iets dergelijks kan ik nog wel inkomen. Maar niet 1 voor 1 kwalificeren zoals je eerder voorstelde. Hebben we natuurlijk ooit al gehad, maar de kwalificatie zoals die nu is vind ik een veel spannendere opzet. De kwalificaties waren de afgelopen jaren soms spannender dan de races. Daarom zou ik er niets aan veranderen, ook niet als er meer teams bij komen.quote:Op maandag 4 april 2022 17:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja dag, omdat ze elkaar ertoe dwingen door alles last minute doen.. ik vind dat er op het circuit geracet moet worden, niet slalommend als gansjes achter elkaar aan slenteren om te proberen om de enige te zijn die nog zijn tijd kan verbeteren omdat de rest buiten de tijd gefopt wordt. Gas gaven met die troep.. minimaal 80% vd gangbare snelheid rijden ofzo. In-lap en out-lap mag op 80% maar zodra je de pit uit bent ga je gas geven, en niet klooien.
Ik vind het juist irritant, het zijn spelletjes die niet op een racebaan thuishoren.
Het hoort gewoon bij, maar dan ook niet janken als je geen snelle lap meer kan zetten.quote:Op maandag 4 april 2022 17:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja dag, omdat ze elkaar ertoe dwingen door alles last minute doen.. ik vind dat er op het circuit geracet moet worden, niet slalommend als gansjes achter elkaar aan slenteren om te proberen om de enige te zijn die nog zijn tijd kan verbeteren omdat de rest buiten de tijd gefopt wordt. Gas gaven met die troep.. minimaal 80% vd gangbare snelheid rijden ofzo. In-lap en out-lap mag op 80% maar zodra je de pit uit bent ga je gas geven, en niet klooien.
Ik vind het juist irritant, het zijn spelletjes die niet op een racebaan thuishoren.
Q3 blijft gewoon met 10 auto's. Was ook al toen er 11 teams waren. Toen vielen er 6 af in Q1 en Q2.quote:Op maandag 4 april 2022 15:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nóg grotere teringzooi tijdens Q3, ik zeg: NEEN.
Of ze moeten daar paal en perk aan gaan stellen, want ik vind dat echt verkloterij.
Goed punt, ik wist niet dat daar al regeltjes voor waren... maar inderdaad, het ligt net aan het aantal auto's, maar gewoon aan dat stomme tijdspelletje en rekken..quote:Op maandag 4 april 2022 18:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Q3 blijft gewoon met 10 auto's. Was ook al toen er 11 teams waren. Toen vielen er 6 af in Q1 en Q2.
Met 24 auto's worden dat er 7 en 7 en met 26 8 en 8, etc. Dit is al op deze manier opgenomen in de Sporting Regulations.
Maar kan in mijn optiek absoluut niet tippen aan Adelaide. 250.000 bezoekers op raceday btw in 1995!quote:Op maandag 4 april 2022 16:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, hoeft ook weer niet. Albert Park is een tof circuit.
Alles beter dan de verdomme hele dag zitten te wachten op de race.quote:Op maandag 4 april 2022 18:12 schreef _UserName_ het volgende:
Met een beetje geluk deze keer ben ik om 5 uur wel wakker, meestal baal ik dan omdat de dag dan simpelweg te lang duurt. Zaterdag de kwali voor het werk is dan wel weer tof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |