Bij mij is dat na mijn vorige zwangerschap nooit meer weggegaanquote:Op zondag 24 april 2022 20:44 schreef Debsterr het volgende:
Ik merk momenteel een enorme toename in mijn emoties :’) werkelijk alles kan ik om janken. Toch niet altijd even fijn tijdens series en boeken lezen haha!
Ik ben na de bevalling veel emotioneler geworden haha en dat is ook niet meer weggegaan. Vroeger stalen zenuwen en een thrill seeker. Nu veel meer nadenken. Echt een groot verschilquote:Op zondag 24 april 2022 22:12 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Bij mij is dat na mijn vorige zwangerschap nooit meer weggegaan
Hier ook niet meer weggegaan nee. Bij elk zielig verhaal springen de tranen in m’n ogen, had ik vroeger precies nooit.quote:Op zondag 24 april 2022 20:44 schreef Debsterr het volgende:
Ik merk momenteel een enorme toename in mijn emoties :’) werkelijk alles kan ik om janken. Toch niet altijd even fijn tijdens series en boeken lezen haha!
Ze heeft het nu wel zwaar, hoor, pff...quote:
Haha dat was hier bij mijn eerste wel het gevalquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:57 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ze heeft het nu wel zwaar, hoor, pff...
En als ze pech heeft, lijkt onze dochter op mij en zit ze daar nog wel rustig 2 weken te chillen
Ik wil graag iemand die er helemaal voor mij is en mijn grenzen kan bewaken. Mij eraan kan herinneren wat ik belangrijk vind, iemand die buiten protocollen denkt en me helpt in mijn eigen kracht te staan. Ik weet niet of de verloskundige dit kan zijn voor mij. Het is een praktijk met meerdere vrouwen en het is maar net wie er bij de bevalling is. Sowieso weet ik niet eens of ik er wel een vk bij wil eigenlijk, maar ik durf ook niet echt zonder. Met een doula weet ik in ieder geval zeker dat zij er bij is. Mijn man is een hele goede steun ook hoor, maar voor hem was de vorige bevalling ook heftig en hij was ook niet de hele tijd in staat om sterk te zijn (na slaaptekort, veel emoties, toch in het ziekenhuis belanden en niet in staat om tegen het onbeschofte personeel op te boksen en ook zijn grenzen te bewaken).quote:Op dinsdag 26 april 2022 17:35 schreef Debsterr het volgende:
Fijne geruststelling @:Elleska! En ja, het blijft allemaal maar millimeter werk eigenlijk he...
@:-Mellow- leuk om te lezen wat voor keuzes je maakt. Wat is je verwachting/wens bij een doula?
Een postpartum doula wil ik eigenlijk ook wel. In ieder geval wil ik geen kraamzorg meer, dat vond ik echt onprettig. Ze was heel lief, maar ik vond het veel te druk en ze zat veel te veel in mijn persoonlijke ruimte en dat gedoe met thermometers de hele tijd vond ik ook niet zo nodig. Het enige chille was dat m'n huis nog nooit zo netjes was geweest.quote:Op dinsdag 26 april 2022 18:12 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn van de mooie echo’s!
Wij hebben de vorige keer ook een doula gehad. Maar dat was een postpartum doula omdat je hier geen kraamverzorging hebt en ik überhaupt nog nooit een baby had vastgehouden
.
Ik had het de eerste keer vrij heftig en nu bij de tweede zwangerschap veel vroeger ook, denk rond de 10 weken al. Door aanpassingen is het te doen maar fysio, oefeningen, rust of andere hulpmiddelen (luchtkussen bijv) helpen het niet erger te maken.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:34 schreef Peacefulll het volgende:
Ik kom even spieken hier.
Zijn er dames die bekkenproblemen hadden in de eerste zwangerschap en bij een volgende zwangerschap weer (en vooral vroeger) bekkenproblemen hadden? Hoeveel vroeger speelde dat op? Werd het gedurende de zwangerschap veel erger of bleef het onder controle? Misschien heeft iemand nog tips?
Bij de eerste had ik nagenoeg geen klachten, behoudens vanaf week 39/40. Nu al veel vroeger, vanaf week of 20. Mijn bekkenfysio zei dat ik wel oefeningen kon doen, maar dat belast je bekkenbodem nog meer en dat betekent dus ook meer rusten. Bij mij werkt het goed om even 15min te gaan liggen, verschillende houdingen aan te nemen gesurende dah, peuter niet teveel te tillen etc. Dan is het te doen en kan ik normaal functioneren. Soms voel ik me suoer, ga dan meer doen, maar dat is toch teveel. Ik kan dan 's avonds nauwelijks meer lopen..quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:34 schreef Peacefulll het volgende:
Ik kom even spieken hier.
Zijn er dames die bekkenproblemen hadden in de eerste zwangerschap en bij een volgende zwangerschap weer (en vooral vroeger) bekkenproblemen hadden? Hoeveel vroeger speelde dat op? Werd het gedurende de zwangerschap veel erger of bleef het onder controle? Misschien heeft iemand nog tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
Thnx voor je antwoord. Ik was al een beetje bang voor het "niet erger maken". Het is dus vooral kwestie van zo goed mogelijk uitzitten.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:24 schreef Sway- het volgende:
[..]
Ik had het de eerste keer vrij heftig en nu bij de tweede zwangerschap veel vroeger ook, denk rond de 10 weken al. Door aanpassingen is het te doen maar fysio, oefeningen, rust of andere hulpmiddelen (luchtkussen bijv) helpen het niet erger te maken.
quote:Op woensdag 27 april 2022 12:23 schreef June. het volgende:
[..]
Bij de eerste had ik nagenoeg geen klachten, behoudens vanaf week 39/40. Nu al veel vroeger, vanaf week of 20. Mijn bekkenfysio zei dat ik wel oefeningen kon doen, maar dat belast je bekkenbodem nog meer en dat betekent dus ook meer rusten. Bij mij werkt het goed om even 15min te gaan liggen, verschillende houdingen aan te nemen gesurende dah, peuter niet teveel te tillen etc. Dan is het te doen en kan ik normaal functioneren. Soms voel ik me suoer, ga dan meer doen, maar dat is toch teveel. Ik kan dan 's avonds nauwelijks meer lopen..
Gelukkig is het stabiel gebleven. Nu de laatste weken wel iets meer klachten, maar sinds gisteren met verlof dus dat is minder erg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nu wel. Maar ik ben nog niet heel hoopvol en positief. Eerst de echo's maar afwachten.
Ik merkte tijdens de miskraam in januari al dat ik last kreeg van mijn bekken (met name vanuit de onderrug naar mijn rechterbeen). De miskraam was met 9,5e week.
Nu ben ik bijna 6 weken, maar sinds gisteren behoorlijk last. Ook een drukke dag gehad gisteren met veel wandelen, tillen en hurken/bukken. Met name dat laatste is funest volgens mij. Maar ik vind 6 weken wel heul vroeg.![]()
Oh Peacefulll, wat spannend! Ik doe alvast een stiekeme jompel voor je maar snap je terughoudendheid volledig.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:37 schreef Peacefulll het volgende:
[..]Voor nu wel. Maar ik ben nog niet heel hoopvol en positief. Eerst de echo's maar afwachten.
Ik merkte tijdens de miskraam in januari al dat ik last kreeg van mijn bekken (met name vanuit de onderrug naar mijn rechterbeen). De miskraam was met 9,5e week.
Nu ben ik bijna 6 weken, maar sinds gisteren behoorlijk last. Ook een drukke dag gehad gisteren met veel wandelen, tillen en hurken/bukken. Met name dat laatste is funest volgens mij. Maar ik vind 6 weken wel heul vroeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat ontzettend balen dat je nu al last van je bekken hebt.Ik hoop heel erg voor je dat het een tijdelijk iets is.
![]()
Ik duim voor je mee hoor dat deze nu eindelijk eens blijft plakken.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:37 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Thnx voor je antwoord. Ik was al een beetje bang voor het "niet erger maken". Het is dus vooral kwestie van zo goed mogelijk uitzitten.
[..]Voor nu wel. Maar ik ben nog niet heel hoopvol en positief. Eerst de echo's maar afwachten.
Nu ben ik bijna 6 weken, maar sinds gisteren behoorlijk last. Ook een drukke dag gehad gisteren met veel wandelen, tillen en hurken/bukken. Met name dat laatste is funest volgens mij. Maar ik vind 6 weken wel heul vroeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat heb ik dus ook. Maar denk dat het vooral bij mij komt door het indalen. Dat heeft mijn eerste niet echt gedaan.. Gyn kon het hoofd nu niet goed meer meten. Schatte baby nu op 3kg bij 36 weken. Dus ongeveer 4kg bij 40 weken, niet klein maar zeker ook niet te groot. Ik mag dus gewoon lekker afwachtenquote:Op donderdag 28 april 2022 18:37 schreef Smart_ass het volgende:
Ik duim ook mee en wens je alvast een voorzichtig welkom, @:peacefulll.
Ik heb eigenlijk niet super relevante ervaring/advies. Had bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk nagenoeg geen klachten. Bij deze zwangerschap kreeg ik een aantal weken geleden ineens schietende pijnen in mijn billen/benen/stuitje. Vooral met lopen en vanuit zitten naar opstaan, echt heel pijnlijk. Maar het is dus (even afkloppen) net zo plotseling weer verdwenen als dat het gekomen is. Heel gek maar ik klaag niet.
Ik leefde tussen week 8 en week 14 op boterhammen met hagelslag en in de avond witte rijst met vissticks. Soms had ik wel zin in ander eten, maar dan had ik een paar happen op en begon het gedoe alweer. Dat resulteerde in boven de pot hangen. Ik heb in die weken echt geen groenten gegeten. Pasta viel ook zo slecht, echt bizar. Dat heb ik tot bijna twintig weken vermeden. En ik ben nooit helemaal van m'n overgeven af geweest, zelfs tot in mijn laatste weken moest ik heel af en toe 's ochtends nog overgeven als ik moest hoesten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 18:47 schreef -Mellow- het volgende:
Wat eten/ aten jullie graag in tijden van misselijkheid?
De combinatie honger en constant misselijk vind ik nogal lastig. Ik krijg weinig met plezier weg, behalve misosoep met rijst. En soms acuut ergens zin in, maar bij het eten dan weer afwisselend kokhalsneigingen
Haha, oh nee bah, daar moet ik niet aan denken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:05 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik leefde tussen week 8 en week 14 op boterhammen met hagelslag en in de avond witte rijst met vissticks.
Rijstwafel of cracker met kaas, boterham/cracker met pindakaas of smeerkaas, soep (heel veel soepquote:Op vrijdag 29 april 2022 18:47 schreef -Mellow- het volgende:
De combinatie honger en constant misselijk vind ik nogal lastig. Ik krijg weinig met plezier weg, behalve misosoep met rijst. En soms acuut ergens zin in, maar bij het eten dan weer afwisselend kokhalsneigingen
Kaas en krokettenquote:Op vrijdag 29 april 2022 18:47 schreef -Mellow- het volgende:
Ik voel me goed, wel dus last van m'n bekken. Enne obstipatie. Maagzuur. Elke 2-3u wakker worden 's nachts. Moeheid. Iets oprapen van de grond voelt als een marathon, etc. Echte laatste loodjes dusquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:09 schreef Smart_ass het volgende:
Voel je je verder goed @:June. ? Laatste loodjes!
Hahaquote:Op vrijdag 29 april 2022 21:46 schreef Lokasenna het volgende:
In de ochtend wanneer ik wakker word en niet helemaal comfy ben, heb ik wel eens de gedachte 'het lijkt wel alsof ik elke dag dikker word'. Als ik daarna eenmaal goed wakker ben, besef ik pas dat dat natuurlijk gewoon waar is
Maar ze vroeg wanneer je uitgerekend was toch? Ze zei niet "je ziet er uit alsof je elk moment kunt bevallen"? Want dan zou ik het gewoon opvatten als een vraag en niet als een oordeelquote:Op vrijdag 29 april 2022 22:08 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Haha!
Een vrouw hier uit de buurt vroeg me gisteren wanneer ik uitgerekend ben. Ik ben 24 weken..![]()
ik hoop maar dat ze het vroeg uit beleefdheid en niet omdat ik er nu al uit zie alsof ik op springen sta, haha. Hoewel ik mezelf voor 24 weken toch ook wel fors begin te vinden ondertussen
.
Zo begon het bij mij ook. Dag later overal spierpijn en heb hele dag in bed gelegen.. Gelukkig daarna wel snel weer beterende hand. Lang nog zo'n droge hoest gehad. Beterschap..quote:Op zaterdag 30 april 2022 15:05 schreef Smart_ass het volgende:
Nou, ik neem ook plaats op het covid bankje. Gelukkig niet teveel last van behalve een zere keel, beetje hoesten en wat nachtzweten. Ben eerlijk gezegd blij dat ik het nu heb en niet over 2 weken wanneer we naar Nederland komen.
Ja echt he! Door vakantie en het betaalde ouderschapsverlof wat per augustus 2022 ingaatquote:Op maandag 2 mei 2022 10:07 schreef Debsterr het volgende:
Woah, 5 maanden?! Wat een luxe. En geniet van je verlof!
Ah, je pakt meteen die 9 weken tegen 70% volledig mee?quote:Op maandag 2 mei 2022 10:28 schreef June. het volgende:
[..]
Ja echt he! Door vakantie en het betaalde ouderschapsverlof wat per augustus 2022 ingaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |