abonnement Unibet Coolblue
pi_204334199
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:02 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Ik heb echt dingen gelezen over ongevaccineerden waar de honden geen brood van lusten. Zo vol met haat. Helaas ook op fok :{ ik ben bang als ze weer de coronaregels uit de kast komen de haat naar ongevaccineerden terug komt.

Als je 2 jaar geleden dit zou vertellen aan mensen, zouden ze je voor gek verklaren :{
De haat is niet weggeweest.

Ze praten open en bloot over extreme gedachtes ze voelen zich veilig in dat narratief.. Dan ben je tering ver heen en het is dus ook zeker geen enkeling.

Tis ronduit beangstigend.

Dat demonstratie topic was altijd goud. Op willekeurig moment inbreken en extremistische comments waren er ALTIJD.

Mag allemaal.

En ik kreeg dan bans want uitte mij onnodig grievend oid. Grapjurken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ludovico op 05-04-2022 13:19:21 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 april 2022 @ 22:18:28 #202
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204334240
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou.....die agressie is vooral de andere kant op:
[..]

Ik doelde meer op mijn persoonlijke ervaring en heb heftige discussies gehad met mensen die geen enkel begrip op konden brengen voor de ongevaccineerden en me van alles toewenstten, van uitsluiting tot dood door corona.

Dus die agressie op het museumplein 'overruled' alle shit die de ongevaccineerden in heel Nederland over zich heen hebben gekregen?
Je acht mij ook verantwoordelijk voor die toestanden toen op het museumplein omdat ik ongevaccineerd ben?
To BG or not to BG!
pi_204334268
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:18 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik doelde meer op mijn persoonlijke ervaring en heb heftige discussies gehad met mensen die geen enkel begrip op konden brengen voor de ongevaccineerden en me van alles toewenstten, van uitsluiting tot dood door corona.

Dus die agressie op het museumplein 'overruled' alle shit die de ongevaccineerden in heel Nederland over zich heen hebben gekregen?
Je acht mij ook verantwoordelijk voor die toestanden toen op het museumplein omdat ik ongevaccineerd ben?
Nee, ik gaf aan dat het publieke geweld vooral van 1 kant kwam. Persoonlijke woede en onbegrip onderling zal ongetwijfeld van 2 kanten komen. Geen idee hoe de verhoudingen daarin liggen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204334386
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee, ik gaf aan dat het publieke geweld vooral van 1 kant kwam. Persoonlijke woede en onbegrip onderling zal ongetwijfeld van 2 kanten komen. Geen idee hoe de verhoudingen daarin liggen.
Je mist het punt nogal dat grondrechten schenden ook geweld is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 april 2022 @ 22:41:54 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204334462
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je mist het punt nogal dat grondrechten schenden ook geweld is.
Grondrechten zijn niet absoluut, en er zijn verschillende grondrechten die elkaar in de weg zitten. Welke dan voorrang moet krijgen is een discussie die je kan moet voeren.
Huilen dan.
  maandag 4 april 2022 @ 22:49:41 #206
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204334540
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee, ik gaf aan dat het publieke geweld vooral van 1 kant kwam. Persoonlijke woede en onbegrip onderling zal ongetwijfeld van 2 kanten komen. Geen idee hoe de verhoudingen daarin liggen.
Jij hebt je ook onveilig gevoeld door uitingen van ongevaccineerden, ja? Dat ze je het liefst van de aardbodem zagen verdwijnen? Dat ze je geen medische hulp meer gunden maar een pijnlijke dood door covid?

En dan zullen er zeker ongevaccineerden zijn die de vaxxers een dood door het vaccin gunnen maar dat heb ik persoonlijk nooit gehoord. Want de meeste ongevaccineerden hebben veel gevaxxte bekenden/familie etc.

Nee, in mijn bubbel waren het de gevaccineerde mensen die, opgehitst door de media en de persco's, agressief reageerden naar de ongevaccineerden.

Het was zo erg dat ik vrij snel besloot dat ik gewoon zei dat ik was gevaccineerd. Geen zin in verbale aanvallen.
To BG or not to BG!
pi_204334674
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 22:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Grondrechten zijn niet absoluut, en er zijn verschillende grondrechten die elkaar in de weg zitten. Welke dan voorrang moet krijgen is een discussie die je kan moet voeren.
Als je veiligheid interpreteert als dat een vlieg een dodelijk gevaar is dan is de grondwet defacto pure symboliek want die vlieg rectificeert dan wel even dat we voorbij gaan aan andere grondrechten van mensen.

Het is beschamend, die aanval, die wetten, alles, aan dat hele Covid gebeuren.

En ik denk dat het volk gigantisch vatbaar is voor propaganda.

Puur kwaadaardig is het.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 april 2022 @ 23:14:06 #208
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204334828
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 22:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je veiligheid interpreteert als dat een vlieg een dodelijk gevaar is
Wat een rare karikatuur van de werkelijkheid: corona was wel degelijk een reëel gevaar voor onze samenleving. Ik wil het daar best met je over hebben, maar dan wel op een fatsoenlijke manier waarbij je niet allemaal dingen in het belachelijke trekt om daar vervolgens heel verontwaardigd om te zijn.
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 00:07:34 #209
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204335032
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:49 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Jij hebt je ook onveilig gevoeld door uitingen van ongevaccineerden, ja? Dat ze je het liefst van de aardbodem zagen verdwijnen? Dat ze je geen medische hulp meer gunden maar een pijnlijke dood door covid?

En dan zullen er zeker ongevaccineerden zijn die de vaxxers een dood door het vaccin gunnen maar dat heb ik persoonlijk nooit gehoord. Want de meeste ongevaccineerden hebben veel gevaxxte bekenden/familie etc.

Nee, in mijn bubbel waren het de gevaccineerde mensen die, opgehitst door de media en de persco's, agressief reageerden naar de ongevaccineerden.

Het was zo erg dat ik vrij snel besloot dat ik gewoon zei dat ik was gevaccineerd. Geen zin in verbale aanvallen.
In mijn omgeving, vrienden, werk geen enkel probleem gehad. Sommigen gevaccineerd anderen niet. En serieus niet 1 slecht woord gehad, ow ja 1x van een klant van me die mijn standpunten niet begreep en na heftige discussie hebben we het maar over Formule 1 gehad. All good. Ik snap de discussie niet meer zo goed.

Wat er op de lange termijn met de vaccins gaat gebeuren weten we niet, op de korte termijn zijn er wel een aantal bijwerkingen die niet goed zijn wat ook zeldzaam is.. Maar ik zie het directe gevaar van de prikken die ik een poos geleden had niet meer. Of ze echt werken is een 2e vraag. Maar een direct gevaar? Nee dat zie ik niet echt meer tenzij er wel heel veel verzwegen is.

Er kan ADE optreden, of auto immuun ziekten.. Who knows? Dat is iets voor later. Misschien zijn ze uiteindelijk wel "veilig" voor grootste deel van de bevolking en zijn er een hoop levens mee gered. Ik weet het niet, heb nu 2 varianten gehad dus voor mij is een prik onnodig en daarbij vertrouw ik nog steeds niet wat erin zit :D

Het is mooi geweest, wellicht heeft de big pharma de wereld gered met hun prikken. Misschien niet, ik denk dat in de staat waarin we nu staat qua "pandemie" het geen fuck meer uitmaakt.

Time will tell :) (en dat is alleen mijn vaxx view nu :D, jullie weten hoe ik erover denk)
Lach met een schone bips
pi_204335047
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 23:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een rare karikatuur van de werkelijkheid: corona was wel degelijk een reëel gevaar voor onze samenleving. Ik wil het daar best met je over hebben, maar dan wel op een fatsoenlijke manier waarbij je niet allemaal dingen in het belachelijke trekt om daar vervolgens heel verontwaardigd om te zijn.
In de zin dat een groot deel van Nederland dood had kunnen gaan?
  dinsdag 5 april 2022 @ 00:29:04 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204335072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 00:16 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
In de zin dat een groot deel van Nederland dood had kunnen gaan?
Nee, niet in die zin.
Huilen dan.
  dinsdag 5 april 2022 @ 00:37:21 #212
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204335079
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 00:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
In mijn omgeving, vrienden, werk geen enkel probleem gehad.
Idem. De meeste mensen laten een ander dan ook gewoon in hun waarde, al delen ze niet dezelfde standpunten en opvattingen met betrekking tot corona. Bij onbekenden, en zeker anoniem op internet, is het makkelijker om te oordelen.

In mijn sociale kring zijn de meeste mensen gevaccineerd (veelal hoogopgeleide vrienden en familie en ik werk in een academische omgeving), maar ik ken ook een paar mensen die niet gevaccineerd zijn waaronder één van mijn goede vrienden en mijn broertje. We kunnen het prima over corona, vaccinaties, en maatregelen (of totaal andere zaken) hebben zonder het met elkaar eens te zijn maar nog steeds prima door één deur kunnen. Ik denk ook dat dat voor de meeste mensen geldt, wat niet wegneemt dat het jammer is van de gevallen waarin dat niet lukt. Als je elkaar gewoon een beetje probeert te begrijpen (dat hoeft niet te betekenen dat je het met elkaar eens wordt) dan scheelt dat al gigantisch veel.

Vanzelfsprekend werkt dat twee kanten op.
Huilen dan.
pi_204335089
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 00:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Idem. De meeste mensen laten een ander dan ook gewoon in hun waarde, al delen ze niet dezelfde standpunten en opvattingen met betrekking tot corona. Bij onbekenden, en zeker anoniem op internet, is het makkelijker om te oordelen.

In mijn sociale kring zijn de meeste mensen gevaccineerd (veelal hoogopgeleide vrienden en familie en ik werk in een academische omgeving), maar ik ken ook een paar mensen die niet gevaccineerd zijn waaronder één van mijn goede vrienden en mijn broertje. We kunnen het prima over corona, vaccinaties, en maatregelen (of totaal andere zaken) hebben zonder het met elkaar eens te zijn maar nog steeds prima door één deur kunnen. Ik denk ook dat dat voor de meeste mensen geldt, wat niet wegneemt dat het jammer is van de gevallen waarin dat niet lukt. Als je elkaar gewoon een beetje probeert te begrijpen (dat hoeft niet te betekenen dat je het met elkaar eens wordt) dan scheelt dat al gigantisch veel.

Vanzelfsprekend werkt dat twee kanten op.
Jij was volledig in de stress, geeft niet, maar doe dat niet meer. Ok? In en uit.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  dinsdag 5 april 2022 @ 00:43:42 #214
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204335093
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 00:41 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Jij was volledig in de stress, geeft niet, maar doe dat niet meer. Ok? In en uit.
Waar de neuk heb jij het nou weer over? Ik heb eerder last van te weinig stress dan van het tegenovergestelde :') .
Huilen dan.
pi_204335095
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2022 00:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar de neuk heb jij het nou weer over? Ik heb eerder last van te weinig stress dan het tegenovergestelde :') .
Wat jij wil *;
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  dinsdag 5 april 2022 @ 00:45:29 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204335097
Oké is goed joh.
Huilen dan.
pi_204335102
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 00:45 schreef Isdatzo het volgende:
Oké is goed joh.
Mooi
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204335390
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2022 17:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Hé leuk je weer terug te zien hier op bnw :D Long time no see o|O
[..]
Mijn handen jeuken wederom om te fed posten maar zal maar op mijn tong bijten ofzo :X
Werd een beetje ongelukkig van al het nieuws. Even een tijdje geen nieuws en internet gedaan.

En mooi weer helpt ook wel mee om de boel even te vergeten. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat er rond september weer van alles gaat gebeuren qua maatregelen, zeker met de nieuwe klimaatrapporten die moord en brand schreeuwen, dus dan komen we gewoon weer hier klagen.
pi_204335398
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 18:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol die gast is knettergek, maar dit is waar de onzichtbare elite ons heen drukt. De propaganda valt mij wel op in ieder geval, vrij subtiel allemaal maar okay.

Het valt nog het meeste op bij alles wat Covid gerelateerd is en wat een beetje tegengas geeft, men raakt echt alle - is mijn opvatting - redelijkheid kwijt, als een rode lap voor een stier.
Surveillance. Dat is voor mij het woord wat alles samenvat.

Controle over je uitgaven, je eco-voetafdruk, je mening.. Overal je pas voor laten zien..

De beste man heeft er in ieder geval veel werk aan gehad om het over te doen komen alsof het allemaal natuurlijke bewegingen zijn van de mensheid. Heb best genoten van zijn boeken, word hier (die visie op de toekomst) alleen niet zo gelukkig van.
pi_204335401
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 18:50 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Ik kwam al dit tegen

[ afbeelding ]
Noten… Maar dat heeft weer heel veel water nodig. Is vast rood op een ander lijstje.

Ugh, insecten. Die pootjes.. :r
pi_204335407
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:49 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Jij hebt je ook onveilig gevoeld door uitingen van ongevaccineerden, ja? Dat ze je het liefst van de aardbodem zagen verdwijnen? Dat ze je geen medische hulp meer gunden maar een pijnlijke dood door covid?

En dan zullen er zeker ongevaccineerden zijn die de vaxxers een dood door het vaccin gunnen maar dat heb ik persoonlijk nooit gehoord. Want de meeste ongevaccineerden hebben veel gevaxxte bekenden/familie etc.

Nee, in mijn bubbel waren het de gevaccineerde mensen die, opgehitst door de media en de persco's, agressief reageerden naar de ongevaccineerden.

Het was zo erg dat ik vrij snel besloot dat ik gewoon zei dat ik was gevaccineerd. Geen zin in verbale aanvallen.
Oh, dat is zelfs hier op BNW te lezen geweest, dat er werd gehoopt dat gevaccineerden en langzame, pijnlijke dood zouden sterven.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204335650
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 23:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een rare karikatuur van de werkelijkheid: corona was wel degelijk een reëel gevaar voor onze samenleving. Ik wil het daar best met je over hebben, maar dan wel op een fatsoenlijke manier waarbij je niet allemaal dingen in het belachelijke trekt om daar vervolgens heel verontwaardigd om te zijn.
Hou toch op. Gevaar voor de samenleving. Een overvolle IC met gebrek aan handen is een gevaar voor de samenleving?

Keb geen idee hoe jij dat soort subjectieve woorden interpreteert.

Maar we hadden geen honger gehad. De oversterfte was enkele jaren misschien marginaal hoger dan anders. Netto effect was marginaal geweest.

Voor een individu heel significant. Op de staat als totaal insignificant.

En alle maatregelen precies omgekeerd.

Geen idee waarom jij anders denkt behalve dan slachtoffer zijn van propaganda. Zet de zaken eens serieus in perspectief.

Die maatregelen hadden nauwelijks effect op het virus maar gigantisch op de samenleving.

Je accepteert die realiteit niet. Je moet eens heel eerlijk naar jezelf kijken waarom niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204335663
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 23:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een rare karikatuur van de werkelijkheid: corona was wel degelijk een reëel gevaar voor onze samenleving. Ik wil het daar best met je over hebben, maar dan wel op een fatsoenlijke manier waarbij je niet allemaal dingen in het belachelijke trekt om daar vervolgens heel verontwaardigd om te zijn.
Hou toch op. Gevaar voor de samenleving. Een overvolle IC met gebrek aan handen is een gevaar voor de samenleving?

Keb geen idee hoe jij dat soort subjectieve woorden interpreteert.

Maar we hadden geen honger gehad. De oversterfte was enkele jaren misschien marginaal hoger dan anders. Netto effect was marginaal geweest.

Voor een individu heel significant. Op de staat als totaal insignificant.

En alle maatregelen precies omgekeerd.

Geen idee waarom jij anders denkt behalve dan slachtoffer zijn van propaganda. Zet de zaken eens serieus in perspectief.

Die maatregelen hadden nauwelijks effect op het virus maar gigantisch op de samenleving.

Je accepteert die realiteit niet. Je moet eens heel eerlijk naar jezelf kijken waarom niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 00:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
In mijn omgeving, vrienden, werk geen enkel probleem gehad. Sommigen gevaccineerd anderen niet. En serieus niet 1 slecht woord gehad, ow ja 1x van een klant van me die mijn standpunten niet begreep en na heftige discussie hebben we het maar over Formule 1 gehad. All good. Ik snap de discussie niet meer zo goed.

Wat er op de lange termijn met de vaccins gaat gebeuren weten we niet, op de korte termijn zijn er wel een aantal bijwerkingen die niet goed zijn wat ook zeldzaam is.. Maar ik zie het directe gevaar van de prikken die ik een poos geleden had niet meer. Of ze echt werken is een 2e vraag. Maar een direct gevaar? Nee dat zie ik niet echt meer tenzij er wel heel veel verzwegen is.

Er kan ADE optreden, of auto immuun ziekten.. Who knows? Dat is iets voor later. Misschien zijn ze uiteindelijk wel "veilig" voor grootste deel van de bevolking en zijn er een hoop levens mee gered. Ik weet het niet, heb nu 2 varianten gehad dus voor mij is een prik onnodig en daarbij vertrouw ik nog steeds niet wat erin zit :D

Het is mooi geweest, wellicht heeft de big pharma de wereld gered met hun prikken. Misschien niet, ik denk dat in de staat waarin we nu staat qua "pandemie" het geen fuck meer uitmaakt.

Time will tell :) (en dat is alleen mijn vaxx view nu :D, jullie weten hoe ik erover denk)
Raar om die prik nu nog door te drukken. Het is een shift in hoe we omgaan met nauwelijks dodelijke virussen voor het gros van de samenleving.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 april 2022 @ 08:43:03 #224
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204335702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hou toch op. Gevaar voor de samenleving. Een overvolle IC met gebrek aan handen is een gevaar voor de samenleving?
Overvolle ziekenhuizen en een groot deel van de samenleving ziek thuis levert linksom of rechtsom maatschappij-ontwrichtende toestanden op ja.
quote:
Keb geen idee hoe jij dat soort subjectieve woorden interpreteert.

Maar we hadden geen honger gehad. De oversterfte was enkele jaren misschien marginaal hoger dan anders. Netto effect was marginaal geweest.

Voor een individu heel significant. Op de staat als totaal insignificant.

En alle maatregelen precies omgekeerd.

Geen idee waarom jij anders denkt behalve dan slachtoffer zijn van propaganda. Zet de zaken eens serieus in perspectief.

Die maatregelen hadden nauwelijks effect op het virus maar gigantisch op de samenleving.

Je accepteert die realiteit niet. Je moet eens heel eerlijk naar jezelf kijken waarom niet.
Nee Ludo, jij accepteert de realiteit niet. Hou eens op met je blindstaren op de oversterfte; moeten mensen doodgaan voordat iets een probleem kan zijn? Als morgen 10% van de bevolking met een gebroken been zit dan ligt het land ook volledig plat. Zoals ik zei: ik wil het er best serieus met je over hebben, maar dan wel op een normale manier en niet wanneer je zo hoog in je emotie zit.
Huilen dan.
pi_204336174
Covid is en was nooit maatschappij ontwrichtend en heeft nooit die potentie gehad ook. Het is wereldvreemd dat je denkt van wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')