Dus een maand lang leggen ze hele straten, wijken en allerlei doelen plat en bij één vermoedelijke tegenaanval vanuit Oekraïne hebben ze een formele reden om de oorlog te verklaren? Alsof Rusland daar een formele reden voor nodig heeft.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Wat boeit het.
Ze hebben nu een formele reden om de oorlog te verklaren.
Het is je bekend dat er al eerder een aanval in Rusland is geweest door Ukraine?quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ze hebben nu een formele reden om de oorlog te verklaren. Niet voor niets ontkend Zelensky ondanks al het gejuich uit het westen.
Misschien omdat hij het ook niet weet, communicatie is soms lastig in tijden van oorlog. Misschien omdat ie van een beetje mindfuck houdt en dat iedereen het over die actie heeft? Genoeg redenen om te ontkennen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ze hebben nu een formele reden om de oorlog te verklaren. Niet voor niets ontkend Zelensky ondanks al het gejuich uit het westen.
De Baltische staten zijn bij lange na niet groot genoeg om een offensief tegen Rusland te beginnen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? De Amerikanen liggen momenteel in de Baltische Staten en doen helemaal niks tegen Rusland en daar liggen ze al sinds die staten tot de NAVO toegetreden zijn.
De NAVO ligt al decennia tegen de Russische en Sovjet grens aan en is in al die tijd nooit binnengevallen.
Dat wilden ze een maand geleden al, maar als je met voornamelijk uitzendkrachten werkt en tanks uit een museum haalt dan schiet dat niet heel erg op.quote:
Ik vind die redenering wel van een kinderlijk naïef niveau. Als men de EU aan gaat vallen heb je praktisch dezelfde situatie als een artikel 5 NATO. In uitwerking zie ik 0 verschil tussen het EU lidmaatschap en dat van NATO. Overduidelijk een gezicht redder voor Putinquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat het met het NAVO lidmaatschap van de Oekraïne te maken heeft.
Persoonlijk vind ik het ook niet nodig om Oekraïne lid van de NAVO te maken.
Dat hadden ze wel iets tactischer aan kunnen pakken.
Bijvoorbeeld eerst de corruptie aan te pakken en dan praten over een EU lidmaatschap.
Net zoals Finland, is lid van de EU maar niet van de NAVO en is dus geen militaire bedreiging voor Rusland.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ze hebben nu een formele reden om de oorlog te verklaren.
Dat is toch echt iets anders.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:36 schreef Poem_ het volgende:
Rusland verklaart Oekraïne de oorlog? Je zou bijna denken dat Rusland dat al een tijd geleden heeft gedaan.
Ja de 29e ook op een wapendepot, dat heeft niet veel aandacht gekregen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:48 schreef PluggieOD het volgende:
Het is je bekend dat er al eerder een aanval in Rusland is geweest door Ukraine?
O.a. een VKS Flanker heeft toen het leven gelaten.
[ afbeelding ]
Teruggetrokken?quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:58 schreef polderturk het volgende:
Even offtopic.
Welke is de Franse?
[ twitter ]
Oh, een invasie op buitenlands grondgebied, zorgen dat half Oekraïne het land ontvlucht, met artillerie diverse steden bestoken, verantwoordelijk zijn voor duizenden doden is een gevolg van... een speciale vredesmissie?quote:
Daar klinkt geen trots uit.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:51 schreef speknek het volgende:
April 1 (Reuters) - Ukraine's defence ministry declined to comment directly on Russian allegations that its forces struck a fuel depot in Belgorod, but said it was conducting a defensive operation and could not be held responsible for "every catastrophe on Russia's territory".
[ twitter ]
Rusland bombardeert half Oekraine plat en nu Oekraine een bom gegooid heeft op Russisch grondgebied (misschien is het ook nog eens een false flag), moet Oekraine keihard aangepakt worden ?quote:
Zou dat de reden voor de false flag zijn? Zodat ze de andere CSTO leden kunnen meesleuren in de oorlog?quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:24 schreef Za het volgende:
Een aanval door Oekraïense helikopters op Belgorod zou voor Rusland een reden kunnen worden om Oekraïne de oorlog te verklaren. Dat zei de voormalige voorzitter van de ministerraad van de Volksrepubliek Loehansk, politicoloog Marat Bashirov.
“De aanval van Oekraïense gevechtshelikopters op Belgorod creëert een casus belli (een juridische term uit de tijd van het Romeinse recht: een formele reden om de oorlog te verklaren - red.) voor Rusland om de oorlog aan Oekraïne te verklaren. Dan is het mogelijk om gebruik te maken van de bepalingen van de CSTO en krijgt Wit-Rusland een legale kans om aan onze kant de oorlog in te gaan', schrijft Bashirov in zijn telegramkanaal.
https://m.ura.news/news/1052542689
Kijk, Rusland hoeft deze beelden natuurlijk niet de wereld in te slingeren, maar kiezen daar uitdrukkelijk voor incluis close up footage.
Nee maar daar hoor je dat geklets van 'ohjee maar straks zet de Navo er kernwapens met een reikwijdte van 20x de afstand tot Moskou neer' niet over. Terwijl ze toch alweer bijna 20 jaar lid van die Navo zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Baltische staten zijn bij lange na niet groot genoeg om een offensief tegen Rusland te beginnen.
Jij had het over Amerikanen die Rusland binnen wilden vallen, toch? Dus ga nou niet ineens van koers lopen veranderen. Oekraine is ook niet groot genoeg om dat te doen. De hele NAVO wel maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Baltische staten zijn bij lange na niet groot genoeg om een offensief tegen Rusland te beginnen.
En wat wil Poetin doen als die daar geen gehoor aan willen geven? Troepen sturen naar Belarus en/of Kazachstan?quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zou dat de reden voor de false flag zijn? Zodat ze nu troepen van de andere CSTO leden kunnen eisen om mee te doen in Ukraine?
Sow.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:51 schreef tralalala het volgende:
Ukraine war footage 2022 - Mi-28 of Russian military was shot down using a MANPADS in Lugansk region
Heli doormidden.
Dat hoeft toch ook niet. Gewoon ontkennen noch bevestigen.quote:
Zou kunnen, er zijn dienstplichtigen opgeroepen naar verluidt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En wat wil Poetin doen als die daar geen gehoor aan willen geven? Troepen sturen naar Belarus en/of Kazachstan?
Ik snap gewoon niet dat zo'n groot land zo fucking kinderachtig kan doen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:56 schreef Momo het volgende:
Rusland bombardeert half Oekraine plat en nu Oekraine een bom gegooid heeft op Russisch grondgebied (misschien is het ook nog eens een false flag), moet Oekraine keihard aangepakt worden ?
Het is niet hetzelfde als een land formeel de oorlog te verklaren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:55 schreef Poem_ het volgende:
Oh, een invasie op buitenlands grondgebied, zorgen dat half Oekraïne het land ontvlucht, met artillerie diverse steden bestoken, verantwoordelijk zijn voor duizenden doden is een gevolg van... een speciale vredesmissie?
Precies geschoten op het moment dat ie het kwetsbaarst was toen hij hoog was geklommen en na het afschieten van zijn raketten en flares, netjes hoor.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:51 schreef tralalala het volgende:
Ukraine war footage 2022 - Mi-28 of Russian military was shot down using a MANPADS in Lugansk region
Heli doormidden.
Hij staat boven het artikel in de link.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
Ik kan geen journalist van die naam vinden bij the Guardian, kun je een link geven?
Nee, strikt gezien niet. Je verkoopt het gewoon als speciale vredesmissie en als Oekraïne dan een keer een kiezelsteen door je ruit gooit nadat je wekenlang de boel kort en klein hebt geslagen en verantwoordelijk bent voor allerlei doden ineens doen alsof je optreden gerechtvaardigd was, want zie je wel, ze hebben je ruit ingegooid!quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:00 schreef Za het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde als een land formeel de te oorlog verklaren.
Waar zie jij die helicopter flares doen?quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies geschoten op het moment dat ie het kwetsbaarst was toen hij hoog was geklommen en na het afschieten van zijn raketten en flares, netjes hoor.
Volgens mij wordt er niet eens op ze geschoten in de beelden die ik gezien heb. Ofwel de Russische luchtverdediging is al even tandeloos als het leger ofwel het waren geen Oekrainse heli'squote:Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waar zie jij die helicopter flares doen?
Ik dacht het te zien tussen 0:30 en 0:35 maar kunnen ook alleen raketten zijn, lastig te zien zo tussen de bomen en deels buiten beeld.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waar zie jij die helicopter flares doen?
idd, tankers die de hele dag rondvliegen maar nooit iets hebben om te tanken (ergo: niet zichtbaar). Ik heb 1x een jet getankt zien worden, dat was wel grappig.quote:
Dat is dan ook de standaard methode in een omstreden gebied maar dit was geen doel met luchtverdediging blijkbaar. Beetje simpel wel van Ruslandquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik dacht het te zien tussen 0:30 en 0:35 maar kunnen ook alleen raketten zijn.
In vorige fimpjes vielen Russische heli's wel allemaal zo aan: laag invliegen, op het laatst klimmen, dan lanceren en flares en snel omdraaien en dalen en weer weg.
lol, is dat een Engels plaatjequote:Op vrijdag 1 april 2022 14:58 schreef polderturk het volgende:
Even offtopic.
Welke is de Franse?
[ twitter ]
Jeetje, dat bestuurdertje spelen in de 'opstandige' regio's is zover doorgetrokken dat een deel van de marionetten daar al voormalig voorzitter van de ministerraad is. Wat een eretitelquote:Op vrijdag 1 april 2022 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
Een aanval door Oekraïense helikopters op Belgorod zou voor Rusland een reden kunnen worden om Oekraïne de oorlog te verklaren. Dat zei de voormalige voorzitter van de ministerraad van de Volksrepubliek Loehansk, politicoloog Marat Bashirov.
Dat is een mooie photoshop, kijk even naar de schaduw.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:08 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
lol, is dat een Engels plaatjeDe CdG is in het midden maar is toch echt een stuk groter dan hier op het plaatje
Dat snap ik ook niet, kernbommen hoeven niet op de grens te staan.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee maar daar hoor je dat geklets van 'ohjee maar straks zet de Navo er kernwapens met een reikwijdte van 20x de afstand tot Moskou neer' niet over. Terwijl ze toch alweer bijna 20 jaar lid van die Navo zijn.
Viel mij ook al op, ja. Het lengte verschil tussen die carriers is 18 meter, 262 om 280quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:08 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
lol, is dat een Engels plaatjeDe CdG is in het midden maar is toch echt een stuk groter dan hier op het plaatje
Zou kunnen hoor maar ik zag er zelf geen flares in maar ik heb niet zo heel veel verstand van Helicopters. Zijn wel 2 verschillende dus die eerste is nog weg gekomen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik dacht het te zien tussen 0:30 en 0:35 maar kunnen ook alleen raketten zijn, lastig te zien zo tussen de bomen en deels buiten beeld.
In vorige fimpjes vielen Russische heli's wel allemaal zo aan: laag invliegen, op het laatst klimmen, dan lanceren en flares en snel omdraaien en dalen en weer weg.
Ik denk dat we ook vooral naar de datum moeten kijkenquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:11 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is een mooie photoshop, kijk even naar de schaduw.
Als die F35s wel boven Ukraine vliegen, hoe hoog moeten ze vliegen zodat ze vanaf de grond niet zichtbaar zijn?quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
idd, tankers die de hele dag rondvliegen maar nooit iets hebben om te tanken (ergo: niet zichtbaar). Ik heb 1x een jet getankt zien worden, dat was wel grappig.
En als het wel zichtbaar is dan is dat bewust ook natuurlijk, AWACS, drones e.d.
Het is van het niveau 'nuttige idioten' om mee te gaan in dit soort halfbakken excuses als 'oorzaak' van de aanval van Rusland en de NAVO zelfs verantwoordelijk te houden voor deze oorlog. Al die zever over die zogenaamde expansie, het is allemaal wegkijkgedrag om de echte overduidelijke agressor, Rusland, te ontzien.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, kernbommen hoeven niet op de grens te staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |