abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:07:15 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204288839

quote:
Bovenstaand zinnetje (cursief) wordt wel eens aan Klaus Schwab van het World Economic Forum toegeschreven, het Zwitserse """praatclubje""" uit Davos, dat mensen met invloed samenbrengt en convenanten laat sluiten. Maar niets is minder waar. Het is een quote van Frans Timmermans uit Brussel, van het praatclubje EU. Vandaag in de Telegraaf. Daar zegt deze obese PvdA-er (360.000 euro per jaar, ex. toeslagen) een soort van rooskleurige toekomst te zien in mensen die niets meer hebben. U hebt geen stofzuiger meer – u belt een Syriër met een stofzuiger. U hebt geen koffiezetapparaat meer – u belt een Irakees met een Jura op de bagagedrager. U hebt geen inductiekookplaat meer – uw eten (meelwormen met zeewier) wordt gebracht door een Ethiopiër op een accubrommer. U hebt geen mooie gele Kärcher meer – u belt een Bulgaar die uw groene stoepie komt hogedrukreinigen. U hebt geen staande schemerlamp meer – er komt een Pool met een lampje door uw raam schijnen als u een boek (geleend) wilt lezen. En u hebt geen vrouw meer – er komt ieder weekend een blonde Oekraīense van 23, oh dat is al zo. Enfin, het wordt tijd dat we de boel gaan resetten & terughalen wat van ONS is.
https://www.geenstijl.nl/(...)-aanpakken/#comments

Het lijkt mij echt buitengewoon onpraktisch en duur wanneer ik licht voortaan moet huren ( en afrekenen per lumen) ipv dat ik een ledlamp koop voor 4 euro die 20.000 branduren meegaat. Dat lampje draai ik er zelf in, dan heb ik die 4 euro al terugverdiend tov een bedrijf dat komt installeren.
Het zal zeker niet goedkoper of praktischer zijn, maar iedereen wordt wel totaal afhankelijk van de staat. Krijg je een WA wanneer je de lamp op de gang te lang laat branden zeker.
The End Times are wild
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:10:11 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204288870
Meneer Timmermans zit hier zelf natuurlijk ook totaal niet op te wachten, maar een ander zoiets op kunnen leggen is altijd mooi.
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:10:37 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204288879
You will own nothing and you will be happy.

Is het al BNW tijd?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:11:12 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_204288883
Het idee is ook dat wanneer je betaalt per gebruik het fabrikanten er alles aan gelegen is om maximaal gebruik uit een product te halen. Dit in tegenstelling tot een eenmalige aankoop waarbij de fabrikant, om omzet te generen, veel producten moet verkopen. Een en ander vanzelfsprekend onder de noemer 'duurzaamheid'. Of in de praktijk elk product zich laat vertalen naar zo'n abonnementsvorm is een tweede maar je ziet het her en der wel.
pi_204288890
Eat the bugs @aTypisch
pi_204288906

Trololol
pi_204288934
Leuk man, generaliseren. Kerel zal er wel een natte onderbroek van krijgen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204288940
Qua vervoer is dat geen vreemde gedachte door de opkomst van zelfrijdende auto's.
pi_204288950
Het mooie aan niets bezitten is dat er aan alles voorwaarden gehangen kan worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:17:19 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204288956
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:11 schreef Scuidward het volgende:
Het idee is ook dat wanneer je betaalt per gebruik het fabrikanten er alles aan gelegen is om maximaal gebruik uit een product te halen. Dit in tegenstelling tot een eenmalige aankoop waarbij de fabrikant, om omzet te generen, veel producten moet verkopen. Een en ander vanzelfsprekend onder de noemer 'duurzaamheid'. Of in de praktijk elk product zich laat vertalen naar zo'n abonnementsvorm is een tweede maar je ziet het her en der wel.
Het gaat extreem duur worden. Je kunt dan geen lamp meer vervangen zonder speciaal gereedschap of een boete en als er iemand voor moet komen ben je alleen aan de voorrijkosten al 20 euro kwijt.
Je wordt gewoon totaal afhankelijk van het kartel tussen overheid, bedrijfsleven en media.

Het zwakzinnige millenialvolk, dat alleen woke-onderwijs genoten heeft zal via de media wel weer opgehitst worden om tegen bezit te gaan demonstreren, net als tegen CO2 en daadkrachtig politie-optreden
The End Times are wild
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:19:09 #11
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_204288972
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat extreem duur worden. Je kunt dan geen lamp meer vervangen zonder speciaal gereedschap of een boete en als er iemand voor moet komen ben je alleen aan de voorrijkosten al 20 euro kwijt.
Je wordt gewoon totaal afhankelijk van het kartel tussen overheid, bedrijfsleven en media.

Het zwakzinnige millenialvolk, dat alleen woke-onderwijs genoten heeft zal via de media wel weer opgehitst worden om tegen bezit te gaan demonstreren, net als tegen CO2 en daadkrachtig politie-optreden
Ja als er een kort-brandende-lampenkartel komt heb jij gelijk.
pi_204288978
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:19 schreef Scuidward het volgende:
Ja als er een kort-brandende-lampenkartel komt heb jij gelijk.
:!
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:19:53 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204288980
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:16 schreef Complotwappie het volgende:
Het mooie aan niets bezitten is dat er aan alles voorwaarden gehangen kunnen worden. Voor de macht althans.
Dit. Als je tussen de middag een hamburger eet gaat je thermostaat ‘s avonds op 18 om dat te compenseren. Maar je bent natuurlijk helemaal vrij om hiervoor te kiezen.
Het gaat door de nieuwe technologie verder dan Stalin of Orwell ooit hadden kunnen dromen.
The End Times are wild
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:20:09 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204288984
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het wordt dus min of meer communisme, je bent totaal afhankelijk van de "staat" in dit geval grote bedrijven, en je moet maar afwachten of ze hun beloftes waarmaken om je alles te leveren, of dat je gewoon niets krijgt en ome Bezos en vriendjes naar Mars vliegen :').

Ik pas even Timmerfrans.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:21:12 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204288994
Bezit is ook ouderwets. Waarom een auto willen hebben die 99% van de tijd stil staat
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204289012
Ze willen dat we geen vertrouwen hebben in de staat en haar toch [in die hoedanigheid] accepteren. Op deze manier zal niemand verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor wat de machthebbers (bedrijf en kapitaal) bepalen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204289020
Verschilt nogal per product natuurlijk. Als je verhalen hoort over mensen die een vloerkleed of bank leasen omdat ze iets direct willen hebben zonder daarvoor te sparen en uiteindelijk dus duurder uit te zijn dan word ik daar altijd wel verdrietig van. Ook wil ik zelf liever gewoon een auto hebben voor mezelf ipv een deelauto regelen met buurtgenoten oid.

Maar er is ook geen reden om overdreven negatief te doen. Met een Netflix of Spotify-abonnement bezit je helemaal niets maar heb je voor relatief lage kosten wel onbeperkt toegang tot een ongekend grote voorraad films/series/muziek. Dat heb ik toch liever dan dat ik voor ieder album of serie naar de winkel zou moeten om het te kopen.
pi_204289023
NEE.
pi_204289024
En dan maken we ons druk om Rusland. De echte dreiging zit in Brussel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204289030
Een van de zogenaamde wappiecomplotten die helemaal niet zo heel ver gezocht blijken te zijn. Het wordt gevaarlijk als mensen als Timmermans gaan bepalen wat mensen willen.
pi_204289035
quote:
84s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:21 schreef Starhopper het volgende:
Bezit is ook ouderwets. Waarom een auto willen hebben die 99% van de tijd stil staat
De afwezigheid van bezit impliceert afhankelijkheid. Eenzijdige overigens, want reken er maar op dat bedrijven -en haar ceos- wel in bezit zullen zijn van wat ze aanbieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 31-03-2022 22:30:56 ]
pi_204289038
quote:
84s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:21 schreef Starhopper het volgende:
Omdat eigen bezit nog altijd op de langere termijn goedkoper is en bovendien vertegenwoordig het ook nog eens een waarde. Bovendien een stuk onafhankelijk.
pi_204289041
quote:
9s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
En dan maken we ons druk om Rusland. De echte dreiging zit in Brussel.
Jij zit liever in Oekraīne dus dan hier in Nederland begrijp ik uit je post?
pi_204289055
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:24 schreef Cherni het volgende:

[..]
Omdat eigen bezit nog altijd op de langere termijn goedkoper is en bovendien vertegenwoordig het ook nog eens een waarde. Bovendien een stuk onafhankelijk.
Vooral dat laatste.

Huren is eigenlijk bijna altijd aids. Of het nu gaat om 'n huis, een ketel of 'n auto.
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:26:48 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204289068
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:24 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als je een auto afrekent is hij direct al veel waarde kwijt.

Beter investeren we flink in het OV ipv geld te pompen in wegen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')