abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 12:26:51 #126
236264 crew  capricia
pi_204316980
Willem Engel weer aangehouden.
twitter
Definitely not CIA
  zondag 3 april 2022 @ 12:32:37 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204317060
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:26 schreef capricia het volgende:
Willem Engel weer aangehouden.
[ twitter ]
Ik snap werkelijk de timing van die aanhoudingen niet. Dat is dan wel weer in lijn met de rest van de besluiten en acties van dit en vorige kabinet, dat wel :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 april 2022 @ 12:48:31 #128
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_204317280
quote:
Woensdag werd het voorarrest van de Viruswaarheid-voorman opgeheven. Voorwaarde was dat hij geen uitlatingen mocht plaatsen op sociale media.

Twee dagen later zond YouTube-kanaal Café Weltschmerz een gesprek met Engel en jurist Jeroen Pols uit. Dat is ook nu nog op de website te zien.

In het gesprek gaat Engel onder meer in op zijn arrestatie. Het OM kon zaterdag nog niet zeggen of de Viruswaarheid-voorman inderdaad de voorwaarden rond het opheffen van zijn voorarrest heeft geschonden.
https://www.nu.nl/coronav(...)euw-aangehouden.html
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 3 april 2022 @ 12:58:27 #129
13309 nostra
ask why
pi_204317338
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:26 schreef capricia het volgende:
Willem Engel weer aangehouden.
[ twitter ]
Die vent spoort niet, maar dit rare, mediageile machtsvertoon van het OM is ook wel vrij misplaatst. Maar goed, zo kennen we ze.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 3 april 2022 @ 13:00:10 #130
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_204317354
Vorige week zaterdagavond ineens een vrij hardnekkige hoest ontwikkeld. De zondag daarna een wat lusteloos gevoel erbij en een zelftest eraan gewaagd: negatief. Logisch ook, want griep/verkoudheidsvirussen gaan natuurlijk nu ook rond. Maandag voelde ik me het slechtst met verhoging en wegvallen van smaak en reuk, maar in de dagen daarna verminderde de verkoudheidsverschijnselen en dit weekeinde weer 20 kilometer gefietst. Smaak en reuk zijn echter nog steeds afwezig en da's wel opvallend na bijna een hele week. Ik vraag me af die zelftest wellicht iets gemist heeft?
  zondag 3 april 2022 @ 13:02:39 #131
13309 nostra
ask why
pi_204317370
quote:
5s.gif Op zondag 3 april 2022 13:00 schreef MissionPhailed het volgende:
Vorige week zaterdagavond ineens een vrij hardnekkige hoest ontwikkeld. De zondag daarna een wat lusteloos gevoel erbij en een zelftest eraan gewaagd: negatief. Logisch ook, want griep/verkoudheidsvirussen gaan natuurlijk nu ook rond. Maandag voelde ik me het slechtst met verhoging en wegvallen van smaak en reuk, maar in de dagen daarna verminderde de verkoudheidsverschijnselen en dit weekeinde weer 20 kilometer gefietst. Smaak en reuk zijn echter nog steeds afwezig en da's wel opvallend na bijna een hele week. Ik vraag me af die zelftest wellicht iets gemist heeft?
Dat zou kunnen, maar wat moet je nu nog met die info?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204317375
quote:
5s.gif Op zondag 3 april 2022 13:00 schreef MissionPhailed het volgende:
Vorige week zaterdagavond ineens een vrij hardnekkige hoest ontwikkeld. De zondag daarna een wat lusteloos gevoel erbij en een zelftest eraan gewaagd: negatief. Logisch ook, want griep/verkoudheidsvirussen gaan natuurlijk nu ook rond. Maandag voelde ik me het slechtst met verhoging en wegvallen van smaak en reuk, maar in de dagen daarna verminderde de verkoudheidsverschijnselen en dit weekeinde weer 20 kilometer gefietst. Smaak en reuk zijn echter nog steeds afwezig en da's wel opvallend na bijna een hele week. Ik vraag me af die zelftest wellicht iets gemist heeft?
Heb je maar 1x een zelftest gedaan?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 3 april 2022 @ 13:06:45 #133
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_204317399
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Heb je maar 1x een zelftest gedaan?
Jawel! Gaf een duidelijk negatief resultaat en toen had ik geen zelftests meer :+

quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 13:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, maar wat moet je nu nog met die info?
Ik ben wel benieuwd of ik iets gemist heb. Maar de info is inderdaad mosterd na de maaltijd in die zin dat de Covid-crisis nu min of meer achter ons ligt.
  zondag 3 april 2022 @ 13:10:23 #134
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_204317434
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu in Londen. In het straatbeeld echt niks te merken van Corona. Er is nog steeds een advies om mondkapjes te dragen, maar 95% draagt er geen meer. Op Schiphol werd er nog steeds opgeroepen dat het nodig is, maar in de praktijk enorm veel mensen die er niet eentje droegen, ook niet in het vliegtuig zelf. Werd ook niks van gezegd. Zelfs het personeel op onze vlucht had er geen op. Voelt ergens toch wel apart. Volle restaurants, geen Micro manage maatregelen. Alles gewoon eigen verantwoordelijkheid. Fijn O+ En wat hebben we Engeland gemist.
UK de bakermat van corona verlichting gebleken. Wat hebben wij dat land toch vaak nodig :)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_204318112
twitter

twitter

B-cellen _O_ _O_ _O_ !
pi_204318536
Iedereen heeft wel eens een hoestje.
Ik ook nu maar ik ga niet testen. Tenzij ik erg ziek ga worden. Dan zie ik wel. Er zijn nou zoveel besmettingen dat het toch niet uitmaakt.
pi_204319194
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
B-cellen _O_ _O_ _O_ !
Is ook gewoon common sense en hoe ons lichaam werkt. Verbaasd me echt niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204319572
quote:
Vanaf zaterdag 9 april verversen we de cijfers op het coronadashboard op alle werkdagen, en niet meer in weekenden en op feestdagen. Dit sluit aan op de huidige situatie rond het coronavirus. We blijven de ontwikkeling van het virus nauwgezet monitoren.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
pi_204319605
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 12:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Die vent spoort niet, maar dit rare, mediageile machtsvertoon van het OM is ook wel vrij misplaatst. Maar goed, zo kennen we ze.
Ja want als je je schorsende voorwaarden overtreedt moet je niet opgepakt worden :')
De rechtbank laat hem onder bepaalde voorwaarden zijn uiteindelijke strafzaak in vrijheid afwachten en nu wordt hij, net zoals elke dag genoeg andere Nederlanders, opgepakt vanwege het overtreden van die voorwaarden.

Je hebt wel gelijk wat betreft dat mediageile want daar doet Engel het natuurlijk gewoon om.
  zondag 3 april 2022 @ 16:52:38 #140
13309 nostra
ask why
pi_204320009
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:26 schreef Questular het volgende:
Ja want als je je schorsende voorwaarden overtreedt moet je niet opgepakt worden
De rechtbank laat hem onder bepaalde voorwaarden zijn uiteindelijke strafzaak in vrijheid afwachten en nu wordt hij, net zoals elke dag genoeg andere Nederlanders, opgepakt vanwege het overtreden van die voorwaarden.

Het middel voorlopige hechtenis is voor zo'n relatief klein feit als dit inderdaad disproportioneel (maar formeel een optie), en al helemáál voor de opwaardering van bewaring naar gevangenschap. Wat wil het OM hier nu precies daadwerkelijk mee bereiken? Dat meneer geen tweets meer plaatst nu heel corona voorbij is? Een interview geven bij Weltschmerz is daarnaast wel een heel brede uitleg van "het onthouden van uitingen op social media" binnen het kader waarvan hij verdacht wordt. Als die vent in de tussentijd nu mensen had aangezet om Femke te liquideren, á la, maar bij freaking Weltschmerz aanschuiven. :') Het OM is verder inderdaad notoir mediagevoelig, zie ook het spektakel waarmee ze Sywert in een kantoorvilla meenden te moeten aanhouden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204320079
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:29 schreef YoshiBignose het volgende:

Ik al twee concerten geweest, beide ongeveer 17.000 man (Genesis en Hans Zimmer)
Oh wow, zo'n fenomeen!, ik had geen idee anders was ik er heen gegaan.
Het was vast fantastisch.
pi_204320091
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 16:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Het middel voorlopige hechtenis is voor zo'n relatief klein feit als dit inderdaad disproportioneel (maar formeel een optie), en al helemáál voor de opwaardering van bewaring naar gevangenschap. Wat wil het OM hier nu precies daadwerkelijk mee bereiken? Dat meneer geen tweets meer plaatst nu heel corona voorbij is? Een interview geven bij Weltschmerz is daarnaast wel een heel brede uitleg van "het onthouden van uitingen op social media" binnen het kader waarvan hij verdacht wordt. Als die vent in de tussentijd nu mensen had aangezet om Femke te liquideren, á la, maar bij freaking Weltschmerz aanschuiven. :') Het OM is verder inderdaad notoir mediagevoelig, zie ook het spektakel waarmee ze Sywert in een kantoorvilla meenden te moeten aanhouden.
Als het disproportioneel was dan had de rechter-commissaris bij de behandeling van de inbewaringstelling wel de vordering van het OM afgewezen. En vervolgens stelt de rechtbank de voorwaarde op. Dus schijnbaar kan het juridisch prima. Het aan de simpele voorwaarden houden is schijnbaar het lastigste in het hele verhaal.

Maar wees niet bang. De rechtbank zal ook dit weer toetsen op rechtmatigheid en proportionaliteit.
  zondag 3 april 2022 @ 17:03:38 #143
13309 nostra
ask why
pi_204320145
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 16:59 schreef Questular het volgende:
Als het disproportioneel was dan had de rechter-commissaris bij de behandeling van de inbewaringstelling wel de vordering van het OM afgewezen. En vervolgens stelt de rechtbank de voorwaarde op. Dus schijnbaar kan het juridisch prima.
Ik zeg ook niet dat het juridisch niet kan, ik vind het alleen vrij misplaatst. Die tweetjes erbij waar ze het volk nog even informeren, het ademt me allemaal wat te veel bewijsdrang. Dat Engel niet bijster slim is om de kat op het spek te binden is weer een ander verhaal.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 3 april 2022 @ 19:44:42 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204322003
O ja corona.

Daar doe ik niet meer aan :W
pi_204322390
Zucht, wederom doet het 8 uur-journaal alsof het een enorm verrassend en nieuw gegeven is dat allochtone Nederlanders vaker het slachtoffer zijn geworden van corona. Dat, en de redenen erachter, is toch al tijden bekend? Ook flinke mosterd na de maaltijd inmiddels...
  zondag 3 april 2022 @ 23:27:27 #146
13309 nostra
ask why
pi_204324402
Het zal je MinVWS maar zijn. Stampvoetend op Twitter omdat de FDP voor de bus is gaan liggen.

twitter
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204324551
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:26 schreef Questular het volgende:

[..]
Ja want als je je schorsende voorwaarden overtreedt moet je niet opgepakt worden :')
De rechtbank laat hem onder bepaalde voorwaarden zijn uiteindelijke strafzaak in vrijheid afwachten en nu wordt hij, net zoals elke dag genoeg andere Nederlanders, opgepakt vanwege het overtreden van die voorwaarden.

Je hebt wel gelijk wat betreft dat mediageile want daar doet Engel het natuurlijk gewoon om.
Het punt voor het OM is natuurlijk ook, als je schorsende voorwaarden oplegt, en er vervolgens niet naar handelt, je natuurlijk helemaal af bent. Dus ze konden in deze ook niet anders dan hem weer opnieuw oppakken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_204324561
Toch een nieuwe variant van omicron in China.
@Tarado
blablablabla
  maandag 4 april 2022 @ 00:21:03 #149
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_204324744
Nieuwe variant in de UK
  maandag 4 april 2022 @ 07:13:39 #150
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_204325112
XE variant, combinatie van BA1 en BA2?
Isn't it ironic, don't you think
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')