abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Forum Admin woensdag 30 maart 2022 @ 18:50:41 #1
35723 crew  GGMM
pi_204275871

The story of House Targaryen will be told. House of the Dragon, the prequel to Game of Thrones, is coming to HBO and HBO Max on August 21

POLL

[ Bericht 3% gewijzigd door GGMM op 27-07-2022 11:10:22 ]
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204275938
Ik geef het sobizo een kans :)
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
  woensdag 30 maart 2022 @ 19:17:54 #3
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204276204
Ondanks dat ik er na het laatste seizoen wel wat klaar mee was kriebelt het nu wel weer hoor. Het blijft een prachtige wereld die zich leent voor mooie verhalen. Ik heb hier onwijs zin in.
  Admin woensdag 30 maart 2022 @ 19:18:32 #4
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204276218
(uit het persbericht)

De tiendelige HBO Original serie HOUSE OF THE DRAGON verschijnt op maandag 22 augustus a.s. op HBO Max.

HOUSE OF THE DRAGON is gebaseerd op Fire & Blood van George R.R. Martin. De serie speelt zich 200 jaar eerder af dan de gebeurtenissen uit Game of Thrones en vertelt het verhaal van House Targaryen.

CAST:

Paddy Considine als King Viserys Targaryen, gekozen door de Lords van Westeros om de Old King, Jaehaerys Targaryen, op te volgen in de Great Council bij Harrenhal. Viserys is een warme, vriendelijke en goedaardige man, en wil alleen zijn grootvaders nalatenschap eren. Maar goede mannen zijn niet altijd goede koningen.

Matt Smith als Prince Daemon Targaryen, de jongere broer van King Viserys en erfgenaam van de troon. Daemon is een ongeėvenaarde krijger en drakenrijder en heeft het ware bloed van de draak. Maar er wordt gezegd dat elke keer als er een Targaryen geboren wordt de goden een muntje opgooien...

Olivia Cooke als Alicent Hightower, de dochter van Otto Hightower, Hand of the King, en de meest bekoorlijke vrouw in de Seven Kingdoms. Ze groeide op in de Red Keep, dicht bij de koning en zijn vertrouwelingen. Ze heeft een hoffelijke elegantie en een scherp politiek inzicht.

Emma D'Arcy als Princess Rhaenyra Targaryen, het eerste kind van de koning, ze is van puur Valyriaans bloed en een drakenrijder. Veel zouden zeggen dat Rhaenyra alles heeft... maar ze is niet geboren als een man.

Steve Toussaint als Lord Corlys Velaryon, "The Sea Snake.". Heer van House Velaryon, een Valyriaanse bloedlijn zo oud als House Targaryen. Als The Sea Snake is hij de meest beroemde zeevarende avonturier in de geschiedenis van Westeros. Lord Corlys maakte van zijn huis een machtige zetel die nog rijker is dan dat van de Lannisters met de grootste marine ter wereld.

Eve Best als Princess Rhaenys Targaryen, een drakenrijder en echtgenote van Lord Corlys Velaryon, The Queen Who Never Was, werd gepasseerd als troonopvolger tijdens de Great Council omdat het rijk haar neef, Viserys, de voorkeur gaf, omdat hij een man was.

Fabien Frankel als Ser Criston Cole, van Dornerse afkomst, zoon van de rentmeester van Lord of Blackhaven. Cole heeft geen aanspraak op land of titels; alles wat hij op zijn naam heeft staan is zijn eer en zijn bovennatuurlijke vaardigheid met een zwaard.

Sonoya Mizuno als Mysaria, zij die met niets naar Westeros kwam, en vaker verkocht werd dan ze zich kan herinneren. Ze had kunnen verwelken... maar in plaats daarvan werd ze de meest vertrouwde - en meest onwaarschijnlijke - bondgenoot van prins Daemon Targaryen, de erfgenaam van de troon.

Rhys Ifans als Otto Hightower. Ser Otto, Hand of the King, dient loyaal en trouw zowel zijn koning als zijn rijk. Zoals hij het ziet, is de grootste bedreiging voor het rijk de broer van de koning, Daemon, en zijn positie als erfgenaam van de troon.

AANVULLENDE CAST (in alfabetische volgorde):

Milly Alcock als jonge Princess Rhaenyra Targaryen, het eerste kind van de koning, ze is van puur Valyriaans bloed en een drakenrijder. Veel zouden zeggen dat Rhaenyra alles heeft... maar ze is niet geboren als een man.

Bethany Antonia als Baela Targaryen, de oudste dochter van Laena Velaryon en rijder van de jonge draak Moondancer.

Phoebe Campbell als Rhaena Targaryen, tweede dochter van Lady Laena en zus van Baela.

Emily Carey als jonge Alicent Hightower, de dochter van Otto Hightower, Hand of the King, en de meest bekoorlijke vrouw in de Seven Kingdoms. Ze groeide op in de Red Keep, dicht bij de koning en zijn vertrouwelingen. Ze heeft een hoffelijke elegantie en een scherp politiek inzicht.

Harry Collett als Jacaerys Velaryon, oudste zoon van Rhaenyra Targaryen.

Ryan Corr als Ser Harwin 'Breakbones' Strong. Het wordt gezegd dat 'Breakbones' Harwin de sterkste man is in de Seven Kingdoms. Ser Harwin is de oudste zoon van Master of Laws Lyonel Strong en erfgenaam van Harrenhal.

Tom Glynn-Carney als Aegon Targaryen, eerste zoon van King Viserys.

Jefferson Hall als Tyland Lannister, een sluwe politicus, tweelingbroer van Lord Jason Lannister.

Jefferson Hall als heer Jason Lannister, Lord of Casterly Rock en tweelingbroer van Ser Tyland Lannister.

David Horovitch als Grootmaester Mellos, stem van de rede en vertrouwde adviseur van King Viserys.

Wil Johnson als Ser Vaemond Velaryon, jongere broer van Coryls Velaryon en commandant bij de marine van Velaryon.

John Macmillan als Ser Laenor Velaryon, zoon van Corlys Velaryon en Rhaenys Targaryen.

Graham McTavish als Ser Harrold Westerling, heeft de Kingsguard gediend sinds de dagen van Koning Jaehaerys. Hij is het toonbeeld van ridderlijkheid en eer.

Ewan Mitchell als Aemond Targaryen, tweede zoon van Viserys, neef van Daemon, en half-broer van Rhaenyra.

Theo Nate als Ser Laenor Velaryon, zoon van Corlys Velaryon en Rhaenys Targaryen.

Matthew Needham als Larys Strong, jongere zoon van Master of Laws Lyonel Strong, naar het hof gebracht door zijn vader.

Bill Paterson als Lord Lyman Beesbury, Lord of Honeyholt en Master of Coin bij de small council van King Viserys.

Phia Saban als Helaena Targaryen, tweede dochter van Viserys, zus van Aegon en Aemond, half-zus van Rhaenyra.

Gavin Spokes als Lord Lyonel Strong, Master of Laws van King Viserys en Lord of Harrenhal.

Savannah Steyn als Lady Laena Velayron, dochter van Corlys Velaryon en Rhaenys Targaryen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 maart 2022 @ 19:59:41 #5
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_204277026
Mijn gewenste keuze staat niet in de OP :(

Maar goed, ik vond Game of Thrones aanvankelijk wat saai en alsmaar leuker worden en ga dit ook zeker kijken *O*
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_204277387
We krijgen wel lekker wat overlap zo met ook die LotR-serie die 2 september begint qua high budget fantasy serie.

Laat de vergelijkingen maar komen.
Oh.
pi_204281441
Oke maar waar is Aegon the Conqueror?
  Forum Admin donderdag 31 maart 2022 @ 10:39:46 #8
35723 crew  GGMM
pi_204281588
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:28 schreef Funzel het volgende:
Oke maar waar is Aegon the Conqueror?
Al een jaar of 100 dood
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204281602
Ik ben wel benieuwd. Eigenlijk kan het alleen maar tegenvallen, maar we gaan het zien.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204281734
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:39 schreef GGMM het volgende:

[..]
Al een jaar of 100 dood
Ah oke jammer, had Aegon's Landing en The Doom of Valyria graag gezien.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:50:08 #11
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_204285243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:53 schreef Funzel het volgende:

[..]
Ah oke jammer, had Aegon's Landing en The Doom of Valyria graag gezien.
Aegon's Landing zou echt mokersaai worden. Een kerel die iedereen bedreigt met zijn draken en daardoor alles overwint zonder echte weerstand (behalve Dorne).
Oh.
pi_204288292
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 20:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
We krijgen wel lekker wat overlap zo met ook die LotR-serie die 2 september begint qua high budget fantasy serie.

Laat de vergelijkingen maar komen.
Lotr wordt helemaal niks. Hier stille hoop.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:51:26 #13
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_204288601
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:31 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Lotr wordt helemaal niks.
Bron?
Oh.
  Forum Admin donderdag 31 maart 2022 @ 20:52:38 #14
35723 crew  GGMM
pi_204289217
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Bron?
Heb je die teaser gezien?
pi_204289224
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:31 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Lotr wordt helemaal niks. Hier stille hoop.
Same. LOTR gaat echt gigantisch floppen ben ik bang...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204289237
quote:
Top comment: "So they are superfans of diversity and inclusion, but not Tolkien."

Jep...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204289274
Amazone maakt bijna alleen maar troep. Mr Robot was nog wel oke.
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:15:36 #19
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_204289576
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:39 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Heb je die teaser gezien?
Dat was niet zo denderend, maar teasers zijn wel vaker niet zo boeiend.

Ik sta tegenover die serie totaal neutraal, het kan een enorme flop worden maar het kan ook best prima vermaak worden. Ze zullen dat geld toch wel ergens goed aan besteden? Al denk ik ook dat House of the Dragon uiteindelijk de betere serie wordt.
Oh.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:39:54 #20
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204292166
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:46 schreef LordVoldermort het volgende:
Amazone maakt bijna alleen maar troep. Mr Robot was nog wel oke.
Nooit geweten dat Mr Robot door Amazone is gemaakt.
  Forum Admin donderdag 5 mei 2022 @ 16:02:09 #21
35723 crew  GGMM
pi_204635756
De nieuwe posters zijn uit *O*

Princess Rhaenyra Targaryen

Prince Daemon Targaryen

King Viserys Targaryen

Ser Otto Hightower, Hand of the King

Alicent Hightower, de dochter van Otto Hightower

Lord Corlys Velaryon, "The Sea Snake."

Princess Rhaenys Targaryen

Ser Criston Cole

Mysaria

[ Bericht 21% gewijzigd door GGMM op 05-05-2022 16:57:10 ]
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin donderdag 5 mei 2022 @ 17:04:05 #22
35723 crew  GGMM
pi_204637223
De setting lijkt veel minder leuk dan GoT.
Om het een beetje cru te stellen: zonder bloot is dit een flop.
  donderdag 5 mei 2022 @ 19:39:11 #24
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_204637647
Laat het alsjeblieft goed geschreven zijn.

De teaser ziet er wel interessant uit.
Oh.
  donderdag 5 mei 2022 @ 23:39:01 #25
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_204641564
Wat een leuk topic. Ik hoop deze serie ook samen te gaan kijken met @JR-Style-93
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')