abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204274749
Ik bezit wat index trackers (ETFs) en maak me zorgen over mogelijke sterke daling van de beurs. Nou zou ik alles kunnen verkopen natuurlijk, maar dat is ook weer niet de bedoeling want het is voor de lange termijn.

Is er iets wat ik aan kan kopen wat tegengesteld werkt? Stel ik heb 10k ETFs, dat ik voor 1k CDSen koop of zo iets?

Wat gebruiken jullie om risico te hedgen?
  PR/Manusje van alles woensdag 30 maart 2022 @ 17:07:36 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_204274800
Blijven zitten en niets doen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 30 maart 2022 @ 17:11:59 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204274850
Puts op de aex kopen
Aex shorten
The End Times are wild
  woensdag 30 maart 2022 @ 17:16:26 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204274917
Gâhd.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204274951
Als de beurs daalt gewoon extra bijkopen. Zeker als het voor de lange termijn is is een beursdaling niet perse iets om bang voor te zijn.
pi_204275547
Daling bijkopen juist...
Ik zwaai naar dieren.
pi_204282773
minder maandelijks inleggen en dan in 1 klap bijkopen als de koersen laag staan.

Dat heeft mij begin 2020 een heel mooi rendement opgeleverd.

Omdat je niet weet wanneer je op het laagste punt zit kan je het bijkopen bij een daling het beste in stappen doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204282932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 17:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Blijven zitten en niets doen.
pi_204285251
Ok, duidelijk! Dan doe ik voorlopig even niets. Ik heb nog wat spaargeld achter de hand om bij te kopen als de koersen dalen.
pi_204285625
Daadwerkelijk hedgen kan op allerlei manieren, maar de meeste kosten (uiteraard) wel geld als het niet tegenzit. Putopties zijn het meest generiek en eenvoudigst, maar betaal je (tijd)premie voor en zijn eindig qua tijdsduur. Je kan ook aandelen kopen in bedrijven die geld verdienen bij een (sterk) dalende markt, zoals marketmakers, herstructureerders of bedrijven die achter wanbetalers aangaan. Of als je een specifieke reden voor mogelijke koersdaling voor ogen hebt, daar op inspelen (defensieaandelen, rentestijging, tankopslag bij contango etc.).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_204316084
Ik zou zeggen: in elk geval niets doen. Maar niets doen, biedt nog geen hedge tegen sterke koersdalingen.

quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:35 schreef nostra het volgende:
Je kan ook aandelen kopen in bedrijven die geld verdienen bij een (sterk) dalende markt, zoals marketmakers, herstructureerders of bedrijven die achter wanbetalers aangaan.
Een voorbeeld hiervan is het aandeel FlowTraders. Dat aandeel doet het goed als het stormachtig is op de beurs, omdat FlowTraders daaraan het meest kan verdienen.

Disclaimer: geen positie.
pi_204359306
Shorten is makkelijker gezegd dan gedaan. Behoorlijk riskant.

Je kunt je de vraag ook omdraaien.

Als je op een bepaalde markt of sector niet long wilt gaan?
Op welke markt of sector wil je dan long gaan?

Ik vind technologie aandelen overgeprijsd. Dat is de reden dat ik long ga op grondstoffen.
Als ik uitreken wat de waarde van olie en gas is in de prijs van goud, zijn deze brandstoffen nog steeds goedkoop.
pi_204368461
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:59 schreef Groepfunder het volgende:
Een voorbeeld hiervan is het aandeel FlowTraders. Dat aandeel doet het goed als het stormachtig is op de beurs, omdat FlowTraders daaraan het meest kan verdienen.

Disclaimer: geen positie.
Ja, goede aanvulling. Een ander voorbeeld is Virtu - ben ik meer van gecharmeerd, maar kan je ook als aanvulling zien omdat die beter gepositioneerd zijn in de Americas en Flow in de etf en crypto. Zit ik zelf long in en long juni-calls Flow omdat ik denk dat Q1 (veel) sterker gaat zijn dan verwacht.

De NPL-markt (non-performing loans) zal met de strakkere kapitalisatie-eisen ook wel gaan aantrekken en dat maakt spelers als B2Holding wel interessant. Voor exposure in de VS Encore Capital en als de moratoria op evictions worden versoepeld Altisource.

Manolete (MANO) en Begbiers Traynor (BGE) zijn insolvency firms op de LSE met ieder een verschillende angle. MANO koopt faillissementszaken op en Begbies is meer adviserend bij herstructureringen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')