abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2022 @ 10:06:31 #201
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204595692
Grappig hoe kids zo zijn. Maakt niet uit hoe laat je ze naar bed brengt. Zijn net zo vroeg weer wakker! Waarom?! :D Snap het dan kleintjes, je kan uitslapen!! Vooral op zondag, was 6 uur hier weer vanochtend! Gaaaaap!

@Seven. Prachtig vind ik dat, om ze een taal te zien leren spreken. Vooral als ze uit het niets ineens een woord zeggen. Heb je dat vannacht geleerd in je slaap ofzo?

J kent al verbazingwekkend veel woorden voor zijn leeftijd. Hij zit al rond de 20-25 juiste woorden en gebruikt twee woorden soms al samen! Laatst in de speeltuin vroeg een vader daar hoe oud J was, maar ik denk niet dat hij mij geloofde toen ik zei bijna 15 maanden! :D Kan er niets aan doen, hij is echt nog zo jong, maar gedraagt zich gewoon veel ouder!
  zondag 1 mei 2022 @ 10:53:23 #202
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204596036
J is volgens mij een wonderkind Bienelientje! En omg dat verhaal over I scream _O-
@Seven. Heb je Collin wel eens eerder naar bed gedaan? Misschien paar keer proberen en zien wat effect is? Ik zou mij al gelukkig voelen met het feit dat hij tot 7.30 slaapt joh. Onze ochtenden starten om 6 uur en soms al tussen 5.00-6.00 }:| . Ik heb sowieso gelezen dat we hebben gefaald als ouders door hem nog een flesje te geven sochtends bij ons in bed. Het gevolg is dat meteen binnen 10 minuten na het wakker worden een gefrustreerd projectiel, die lanceert zich bijna als een raket op ons in bed joh. Het flesje moet dus binnen 10 minuten aanwezig zijn.

We hebben voor het eerst een kindvrije nacht achter de rug! E. Sliep bij oma! Is allemaal goed verlopen gelukkig, maar ergens voelt het voor ons wel bizar rustig ofzo :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 1 mei 2022 @ 11:01:42 #203
318361 Bienelientjee
pi_204596101
@monsterd. Ja, hij is een hele snelle! Tijd zal het leren of hij gewoon heel erg snel is of dat hij wat meer begaafd is! Hij is zelfs al met kleuren herkennen bezig en nog veel meer! We moeten hem echt uitdagen, anders verveeld hij zich en wordt hij vervelend

Ik zal dat ijs gilletje eens een keer filmen, haha!

En voel je zeker geen faalouder hoor! J krijgt/wilt ook gewoon nog een klein flesje 's nachts of 's morgens vroeg als eerst, tijd is afhankelijk of hij doorslaapt of niet. Hij slaapt er snachts direct op door. Liever zo, dan dat hij een uur of langer huilt!

En ik neem aan dat ze tegen 4 jaar oud dat flesje niet meer hoeven! :D
  zondag 1 mei 2022 @ 11:17:05 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204596203
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:53 schreef monsterd. het volgende:
J is volgens mij een wonderkind Bienelientje! En omg dat verhaal over I scream _O-
@:seven. Heb je Collin wel eens eerder naar bed gedaan? Misschien paar keer proberen en zien wat effect is? Ik zou mij al gelukkig voelen met het feit dat hij tot 7.30 slaapt joh. Onze ochtenden starten om 6 uur en soms al tussen 5.00-6.00 }:| . Ik heb sowieso gelezen dat we hebben gefaald als ouders door hem nog een flesje te geven sochtends bij ons in bed. Het gevolg is dat meteen binnen 10 minuten na het wakker worden een gefrustreerd projectiel, die lanceert zich bijna als een raket op ons in bed joh. Het flesje moet dus binnen 10 minuten aanwezig zijn.

We hebben voor het eerst een kindvrije nacht achter de rug! E. Sliep bij oma! Is allemaal goed verlopen gelukkig, maar ergens voelt het voor ons wel bizar rustig ofzo :P
Hehe, wie had dat nou gedacht van jouw lieve jochie }) . Colin krijgt ook wel vaak een fles 's morgens. Ligt eraan hoe vaak hij 's nachts komt. We zetten tot voor kort 2 flesjes water en melkpoederporties klaar, als er 1 overblijft dan gaat die 's morgens op.
Resistance is futile.
  zondag 1 mei 2022 @ 13:09:26 #205
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204597202
Wij zetten het ook altijd wel klaar hoor, anders duurt het nog langer :P. Geven trouwens wel nog steeds opvolgmelk 2 ipv gewone melk. Gewone melk krijgt hij meestal tussen de middag.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_204597247
Haha @Bienelientjee ik moet altijd zo lachen om wat J. kan. :D In mijn hoofd is hij nog een baby.

Mijn oudste kon op deze leeftijd vijftig woorden maar zonder perfecte uitspraak. Hij is nog steeds heel sterk in taal.
Poffertje gebruikt af en toe een nieuw woordje, gisteren thee. Voor mijn idee gaat ze lang niet zo snel als haar broer. Toch denk ik dat het niet lang meer duurt.

En Poffertje kan fluiten, dat kan kleuter nu nog niet eens. *)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204598770
Leer je J. eigenlijk ook Nederlands, Bien? Of spreken jullie alleen Engels met 'm?
pi_204601544
  dinsdag 3 mei 2022 @ 16:17:16 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204616752
De tijd vliegt en kleine jongetjes worden groot...hij loopt! 🥰💪🏻🥲 met 13 maanden en 14 dagen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 3 mei 2022 @ 19:59:47 #210
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204618663
Mijlpaal Tink! O+

Iemand vroeg hoe t met Pep was: de waterpokken waren wel aardig onder controle maar hij had voor/in t weekend ineens weer hoge koorts. Zondag kwam de aap uit de mouw: zesde ziekte. Hij zit dus onder de uitslag daarvan en de waterpokken waren nog niet eens weg ;(

Voelt zich nu wel prima en is ook weer naar t kdv enzo. Mijn eerste vakantieweek was dus wel naar de maan, maar deze week al twee dagen kindloos (morgen ook nog en dan familieweekend). Kan ik ook even opladen.

Pep probeert nu stapjes langs de tafel en bank. En hij is super ongeduldig en dat vind ik stiekem heel grappig. T was ze nu op de opvang pas opgevallen, thuis is dat al langer.

Hier s ochtends en s avonds nog een fles hoor! Ben er ook nog niet aan toe om die af te wennen.
Kwak
pi_204618702
A krijgt nog steeds een fles voor het slapen gaan en ook nog steeds de nr 1. Hij wil 'm echt nog heel graag.

Wat goed Tink!
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:56:10 #212
318361 Bienelientjee
pi_204623826
Nee, we spreken eigenlijk alleen Engels. Hij kent wel het woordje oma. :D Zou het eigenlijk wel moeten doen, hem Nederlands gaan leren.

Net ff flink geschrokken. J was lekker aan het kliederen met wat keuken ingredienten (aardbeien jam, bloem en water en droge pasta). Hij eet regelmatig aardbeien en nooit reactie. Eet regelmatig pasta, brood en zo met bloem, nooit reactie. Hij heeft wel een gevoelige huid en is eczeem gevoelig, maar als er een echte allergie was dan hadden we dat met eten wel gemerkt?

Na een half uur dikke pret, zat hij ineens binnen 0 tot 15 minuten overal onder de rode vlekken en van die kleine witte blaasjes. ;( Zat man al bericht te sturen, sta klaar met je auto voor het geval dat. Gelukkig werd het na 15 minuten niet meer erger. Gegoogled, misschien dat hij allergisch reageerde op rauw bloem inhaleren?
pi_204646865
Zou je moeten doen! Je hebt toch zo’n snelle, die pikt het waarschijnlijk zo op :P.

Dat kindjes kunnen reageren op aardbeien weet ik wel ja, bloem heb ik nog nooit gehoord maar wie weet. Fijn dat het niet erger werd in ieder geval.

Hier is iedereen in huis weer aan de betere hand. Bubbles had eerst erg last van doorkomende tandjes, koorts en toen hoesten (en ondertussen covid hier in huis, daar zal ze ongetwijfeld ook wat van mee hebben gekregen). Nu lijkt het eindelijk weer wat beter te gaan. Wist helemaal niet wat ik ermee aan moest, een zieke dreumes. Ze is normaal gesproken nooit ziek :P.

Volgende week komen we naar Nederland, onwijs veel zin in O+. Kijk wel op tegen de vlucht maar dat overleven we ook wel weer.

Hoe is het met jullie dreumesen?
pi_204652054
Wij zijn terug van vakantie met onze dreumes. Slaap ritme was eruit, dus hopelijk snel herstel thuis. :')

Ze heeft wel genoten volgens mij. De eerste avond klom ze meteen het podium op voor de Minidisco. :D kleuter volgde daarna haha.
De zandbak, de reuze glijbaan en het zwembad vielen ook in de smaak en tijdens de wandelingen lekker vertellen wat ze allemaal zag.
Ze heeft de hele vakantie 'ei, ei, zo blij, zo blij' gezongen. Zelfs om 3 uur snachts konden we dat nog wel waarderen. O+

Schrikken Bien, is het al weggetrokken?

Veel plezier in NL smartass. Veel gepland of valt dat mee?

Hier wil ze voor ze naar bed gaat ook nog een fles (gewone melk) en 1x per nacht nog ergens een borstvoeding. Ben benieuwd wanneer het stopt.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:24:45 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204652094
Colin is blij dat hij weer ruimte heeft, want onze woonkamer is weer bewoonbaar. Verder zijn er onlangs 4 kiezen doorgekomen maar de snijtanden en hoektanden ertussen ontbreken nog steeds :') . We maken dit weekend ons balkon hufterproof zodat hij naar buiten kan.
Resistance is futile.
pi_204656189
Oh dat klinkt als een heerlijke vakantie, Nolita! En wat heerlijk dat kletsen en zingen he O+.

Deze vakantie nauwelijks dingen gepland. De vorige keer dat ik alleen met Bubbles was zaten die drie weken vol met elke dag (meerdere) bezoekjes etc en daar heb ik nu echt geen zin meer in. Wil echt gewoon lekker uitrusten die twee weken en voornamelijk tijd besteden met mijn ouders, oma en goede vriendinnen. Komt wel handig uit dat mijn moeder haar verjaardag viert die periode dus iedereen die ons graag wil zien en waar we niet super close mee zijn die zien we dan wel, ipv dat we daar allemaal apart mee afspreken :P.
pi_204657717
Ik had vandaag een heerlijke dag alleen met mijn dreumes, omdat kleuter met papa op pad was. Wat kan ik enorm genieten van dat kind zeg. O+ Soms mopper ik wel eens dat ze nog niet los loopt (want dat zou zo makkelijk zijn icm broer waarvoor ik vaker dan me lief is ook beide handen nodig heb), of ook maar aanstalten doet dat te gaan doen. Maar op dagen als vandaag geniet ik er optimaal van dat ze niet zoveel haast heeft. Ze maakt duizend gezellige geluidjes en maakt grapjes en ontdekt de wereld op haar eigen tempo. En altijd met een lach op haar snufferd. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator zondag 8 mei 2022 @ 23:04:09 #218
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204673649
Ik probeer steeds aan te haken maar het is zo vreselijk druk de laatste tijd met werk en verhuizing dat het me niet lukt. Ik lees wel met veel plezier de verhalen over jullie dreumesen O+

Hier gaat alles goed, Aapie is zo vreselijk lief de laatste tijd. Hij geeft zijn waterbeker aan zijn knuffel, biedt zijn speentje aan aan de poes en kopieert ons in alles. Vandaag blies mijn man de warme aardappel af en dat kopieerde hij meteen O+ Praten gaat nog steeds niet fantastisch, het blijft bij mama, papa en die! Maar hij begrijpt alles zo goed. Als je vraagt of hij naar bed wil dan loopt hij naar de deur, klimt de trap op en doet zijn armpjes omhoog bij zijn bed. Mijn eierstokken, wat doe je _O- Ook kan hij heerlijk geconcentreerd spelen. Naast blokken is hij nu helemaal gek op auto's, daar zit hij heerlijk mee te spelen terwijl hij "toet toet" zegt. Damn, wat hou ik van dit kleine mannetje O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204676414
Poffertje kan vooral heel veel halve woordjes. Net zat ze bij de vormenstoof steeds "ne ne ne". Maar ik hoorde later ineens ook een volle "nee". :D
Mooi begin.

Dat begrip is ook leuk ja. Ze begrijpt al heel vaak wat ik zeg, ook als ik het niet tegen haar heb.

Maar ze is wel een handvol met een keiharde eigen mening. En ze is sterk. En snel. _O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 9 mei 2022 @ 11:29:54 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204676783
Ik kom niet echt aangehaakt. We slapen nog steeds niet al te best en het kdv had spruit donderdag koemelk gegeven, dus hij heeft drie dagen/nachten gemopperd/gegild van de buikpijn...

Hij begint wel goed met praten nu. Papa, mama, kijk, die, de naam van z'n zusje in verbasterde vorm, pen, boek en nee zitten er al goed in O+ O+

En vorige week liep hij ineens een keer of vijf los, zonder moeite. Na die dag heeft hij het alleen nooit meer gedaan _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 22:01:18 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204725302
Ik vind mezelf de laatste dagen niet zo’n leuke moeder :@ ik ben zo moe en daardoor veel sneller geïrriteerd. Aapie is een schatje maar hij is continu bezig, ik heb geen moment rust. En vooral dingen die niet mogen zijn leuk, zoals steeds dingen uit de kast trekken en meubels verplaatsen :') Ik merk dat ik dan geïrriteerd raak en daar voel ik me weer schuldig over want hij kan er ook niks aan doen. Herkenbaar? Is dit het aangeboren moederschuldgevoel?

Ik vind het wel leuk om te zien hoe Aapie zich ontwikkeld. Zo vindt hij tekenen momenteel helemaal geweldig, en hij is er best goed in O+ Ik heb uitwasbare stiften gekocht (iemand had dat hier ook gepost) en hij begint lekker te tekenen. Ik heb nu ook een tekenblok en dikke potloden aangeschaft, eens kijken wat hij daarvan vindt.

Hoe is het verder met iedereen? Het is rustig hier!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204725892
Heb ik ook hoor als ik moe ben. Ik vind het momenteel ook lastig allemaal, slaapgebrek icm de 50 a 60-urige werkweken van m'n vriend maakt dat ik het maar net aan vol hou allemaal. Dus ook hier een kort lontje soms, terwijl de kinderen er niks aan kunnen doen. En ik kom hier dus ook absoluut niet meer aangehaakt :Z :O
  vrijdag 13 mei 2022 @ 06:33:00 #223
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204730464
Pittig dames, ik voel met jullie mee.
Aapje klinkt zo lief hea. Welke stiften zijn dat trouwens? E. Heeft welgeteld 90 seconden interesse in tekenen op een magneetbord dus miss is dit ook leuk voor ons. Hij is bij ons into met een vork eten en kopieert allerlei zaken nu, zoals schoenen aantrekken :+
En baby 2 is ook uit buik, bijna weekje oud. De dynamiek samen is heel erg lief maar man o man… ik was vergeten hoeveel zorgen een mens kan hebben of alles wel goed gaat met een kleintje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 13 mei 2022 @ 06:57:52 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_204730507
Gefeliciteerd monsterd! Dat zal inderdaad wel pittig zijn zo. Maar ze (hij? Help! In mijn hoofd is het een meisjesnaam maar Google zegt dat het uniseks is :D) is prachtig!
disclaimer
  vrijdag 13 mei 2022 @ 07:05:43 #225
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204730525
Het is een broertje voor E ;), hahaha we krijgen idd al de vragen over het geslacht over de naam. Dus maak je niet druk .P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')