Bron: NOS https://nos.nl/l/2422903quote:De relatief onverwachte Oscar voor Beste Film voor CODA of de zes Oscars voor Dune: het zal allemaal niet datgene zijn wat blijft hangen na de 94ste uitreiking van de belangrijkste filmprijzen. Dat zal namelijk de klap zijn die acteur Will Smith komiek Chris Rock verkocht, kort voordat hij zijn prijs voor Beste Acteur ophaalde.
Presentator Rock maakte tijdens zijn praatje in aanloop naar de uitreiking van Beste Documentaire een grap over Smiths vrouw, Jada Pinkett Smith. Hij grapte dat ze met haar kale hoofd klaar was voor een vervolg op G.I. Jane, de film waar Demi Moore in 1997 haar hoofd voor kaalschoor.
Omdat zijn vrouw besloot haar hoofd kaal te scheren na jarenlange problemen met haaruitval liet Smith zich dat niet zeggen. Hij liep het podium op en haalde uit naar het hoofd van Rock.
Het moment van de uithaal van Smith:
0:51
Acteur Will Smith slaat uitreiker van zijn Oscar Chris Rock
Hoewel aanwezigen nog even dachten dat het vooropgezette grap was - het is tenslotte Hollywood - sloeg de sfeer in de zaal dood toen aan Rock te merken was dat het echt was. "Het was maar een grap over G.I. Jane", probeerde hij nog, maar Smith beet hem toe dat hij "de naam van mijn vrouw niet meer in je mond moet nemen, verdomme".
Schaapachtig zei Rock die eis in te willigen en probeerde over te gaan naar de orde van de dag: de winst voor de documentaire Summer of Love.
Buiten beeld werd Smith tot bedaren gebracht door collega-acteurs. Daniel Kaluuya omhelsde hem en Denzel Washington begeleidde hem naar de coulissen. Ze spraken samen en omhelsden opnieuw. Ook regisseur Tyler Perry kwam kort even spreken om hem te kalmeren.
“
Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader.
Will Smith
Daarna was het wachten op de prijs voor Beste Acteur, waarvan vooraf al duidelijk was dat Smith hem dit jaar zou winnen voor zijn complexe rol in King Richard. Daarin speelt hij de gedreven tennisvader Richard Williams, die tot het uiterste gaat om van zijn dochters Serena en Venus tennissterren te maken.
"Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader, net zoals ze over Richard Williams zeiden", zei Smith in zijn dankspeech toen zijn naam inderdaad uit de envelop was gekomen. "Liefde laat je gekke dingen doen."
Tegenover een in gespannen stilte afwachtende zaal zei hij met tranen op zijn wangen dat hij zijn gezin, de reputatie van de familie Williams en de medewerkers van de film wilde beschermen. "In ons vak moet je tegen schelden kunnen, tegen mensen die gestoorde dingen over je zeggen, tegen mensen die je beledigen. En dan moet je maar lachen en doen alsof dat oké is."
Smith bood zijn medegenomineerden en de organisatie van de Oscars zijn excuses aan, maar zei niets over Chris Rock in zijn dankwoord. "Ik hoop maar dat de Academy me de volgende keer nog wil uitnodigen." Rock liet zich verder niet meer zien in de ceremonie.
Mijn god..quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:53 schreef Eufonie het volgende:
White outrage about Will Smith's slap is rooted in anti-Blackness. It's inequality in plain sight
https://www.theguardian.c(...)ality-in-plain-sight
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik snap dus oprecht geen fuck van dit artikel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:53 schreef Eufonie het volgende:
White outrage about Will Smith's slap is rooted in anti-Blackness. It's inequality in plain sight
![]()
![]()
![]()
![]()
Gewoon een zwarte vrouw die spoken ziet. Een zwarte man deelt een tik uit en daar is logischerwijs veel om te doen en dan is dat in haar verwrongen wereldbeeld racisme, net als een grap over een vrouw natuurlijk seksisme is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik snap dus oprecht geen fuck van dit artikel.
Natuurlijk. Antiracisten zijn de grootste racisten die er zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:57 schreef Viv het volgende:
Is een term als "White outrage" niet gewoon racisme trouwens?Alsof je huidskleur bepaalt of en hoe je mag reageren op een gebeurtenis?
Dat hoeft ook niet. White people bad.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Komt er op neer dat je als blanke alle criminaliteit van zwarten onderling niet mag veroordelen. Prima, dan geven we er toch niks meer om.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het een grote poppenkast is, maar ik zie gewoon niet in dat dit in scene gezet zou zijn. En ik keek de Oscars alleen met Ricky Gervais, wat overigens nog wel 10x grover (en hilarischer) was dan dit grapje van Chris Rock. Volgens mij is ie nog wel 4x geweest en waren dat ook de best bekeken edities haha.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:50 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nogmaals we hebben het hier over een acteur.
Wat ook meespeelt is dat niemand meer naar die neppe onzin wil kijken. Vroeger keek heel Amerika daar naar.
Ineens zei iemand die geen prijs had gewonnen dat dat kwam door zijn huidskleur. In feite was het een slechte film en was zijn werk ook helemaal niet zo best. Heel woke internet stond achter hem.
Een jaar later wonnen bijna alleen nog zwarte acteurs prijzen.
Nog een jaar later keek bijna niemand nog, want ze zagen in wat voor neppe zooi het was. Maar 13 of 14 % van de Amerikanen is zwart en toch winnen ze alles. Dat niemand het nog een flikker interesseert komt door die huilende acteur die klaagde over vermeend racisme.
Nu nog een jaar later is de interesse dusdanig geslonken dat niemand weet dat die oscar uitreikingen nog bestaan. Dit was de manier hoe het weer aandacht kreeg anders had niemand geweten dat die uitreikingen gehouden werden.
Nu mag jij raden wie die acteur was die destijds huilde dat er te weinig zwarten waren en die de veroorzaker was van de decline in die award show. Wie denk je? Wie was dat?
Dat waren de Emmy's toch?quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het een grote poppenkast is, maar ik zie gewoon niet in dat dit in scene gezet zou zijn. En ik keek de Oscars alleen met Ricky Gervais, wat overigens nog wel 10x grover (en hilarischer) was dan dit grapje van Chris Rock. Volgens mij is ie nog wel 4x geweest en waren dat ook de best bekeken edities haha.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gewoon een zwarte vrouw die spoken ziet. Een zwarte man deelt een tik uit en daar is logischerwijs veel om te doen en dan is dat in haar verwrongen wereldbeeld racisme, net als een grap over een vrouw natuurlijk seksisme is.
Niet serieus te nemen.
Dus als een zwart persoon een ander zwart persoon slaat/vermoordt/oplicht/gijselt mag je je daar als witte collega/voorbijganger/FOK!ker/rechter niet over uitspreken, want dan is het racisme?quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Komt er op neer dat je als blanke alle criminaliteit van zwarten onderling niet mag veroordelen. Prima, dan geven we er toch niks meer om.
Blijkbaar. Die lui willen de segregatie terug denk ikquote:Op woensdag 30 maart 2022 08:25 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Dus als een zwart persoon een ander zwart persoon slaat/vermoordt/oplicht/gijselt mag je je daar als witte collega/voorbijganger/FOK!ker/rechter niet over uitspreken, want dan is het racisme?
Maar dat is toch niet houdbaar?Ik verbaas me echt over deze kronkel. Hopelijk wordt het geen gemeengoed, maar ik vrees het ergste.
Het was natuurlijk wachten op iemand die hier een racistische draai aan ging geven. Zelfs als twee negers elkaar te lijf gaan is er ergens wel een schuld voor blanke mannen te vinden. Zouden ze ook nog het lef hebben om het over institutioneel racisme te beginnen, bij deze verzameling puissant rijke en volgevreten mensen? Het wachten is op de New York Times...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:53 schreef Eufonie het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
adquote:Dat de producenten van de show uiteindelijk besloten Smith niet te verwijderen van het evenement had volgens Goldberg met tijd te maken. ,,Dan zou je weer zo’n vijftien tot twintig minuten hebben moeten uitleggen waarom er een zwarte man wordt verwijderd
Kale koppen niet te stoppen!quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:25 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Dus als een zwart persoon een ander zwart persoon slaat/vermoordt/oplicht/gijselt mag je je daar als witte collega/voorbijganger/FOK!ker/rechter niet over uitspreken, want dan is het racisme?
Maar dat is toch niet houdbaar?Ik verbaas me echt over deze kronkel. Hopelijk wordt het geen gemeengoed, maar ik vrees het ergste.
Welkom bij Woke, iets dat niet zou bestaan volgens sommigen in NWSquote:Op woensdag 30 maart 2022 08:25 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |