Dat moet Slot goed zien te managen ja, want ik heb sowieso al het idee dat Bassett een iets te hoog aangeschreven talent is om nu nog zo weinig kansen te krijgen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die Bassett is wel een ongeduldig type volgens mij, hoop dat ie genoeg kansen krijgt om te spelen en niet ontevreden weg gaat als we hem na 1,5 jaar vast kunnen leggen
Ik ga Colombia wel missen en ben wel nieuwsgierig naar spelers uit de Eredivisie zoals Sinisterra op zo'n podium. En denk dat de kans dat hij bleef wellicht wat groter zou zijn als ze het WK zouden halen, zo'n winters WK is wel 'raar'. Denk ook niet dat het nu iets aan zijn waarde afdoet hoor, daar komt een mooi bedrag voor.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind het stiekem wel leuk dat Peru het gewoon weer lijkt te gaan redden, met een op papier enorm matige ploeg waarin Taap nog altijd de sterspeler is.
Het zal verwacht ik weinig van Sini’s transferwaarde afdoen, tenzij hij nog tot aan de winter blijft, en zelfs dan is het ook wel gunstig want dan hoeft hij niet door te voetballen.
Nijland denkt Stront Larsen (@maxi-mus ) voor meer dan 9,5 miljoen te verkopenquote:Jrgen Strand Larsen staat in de belangstelling van Feyenoord. De Rotterdammers volgen de spits en zien in de Noor een geschikte opvolger van Cyriel Dessers. Het is echter de vraag of de speler van FC Groningen haalbaar is voor de stadionclub.
''FC Groningen heeft een geweldige spits met Strand Larsen. Nog maar 21 jaar, goede lengte, sterk, kan een goal maken'', begint Hans Nijland zijn verhaal in gesprek met VoetbalTijd. ''De recordtransfer bij FC Groningen is tot nu toe 9,5 miljoen, dat was Marcus Berg.''
FC Groningen hoopt nu dat record te verbreken. ''Het zou mij niet verbazen als deze eroverheen gaat. Ik lees wat berichten dat hij in verband wordt gebracht met Feyenoord. Daar kan ik me niks bij voorstellen, want Feyenoord kan deze jongen niet betalen.''
Feyenoord-watcher Sinclair Bischop van RTV Rijnmond liet afgelopen maandag al weten dat zijn komst niet reel is. ''Dat Feyenoord Strand Larsen volgt, ok, maar het is niet zo dat de kans groot is dat hij de nieuwe spits van Feyenoord wordt.''
''Er staan veel spelers op de lijst, want Feyenoord moet doorschakelen. Maar Cyriel Dessers kost vier miljoen, ik kan me niet voorstellen dat FC Groningen Strand Larsen voor minder laat gaan'', ook zijn er twijfels. ''Ik begreep dat in Groningen lang het stempel lui op hem geplakt is, maar hij scoort makkelijk en er zit rek in.''
Daar gaat Nijland niet meer over he. Maar Fludderus schijnt ook vrij vervelend te zijn tijdens onderhandelingen. Zou er sowieso niet aan gaan beginnen en al helemaal niet voor dat soort bedragen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:13 schreef fetX het volgende:
[..]
Nijland denkt Stront Larsen (@:maxi-mus ) voor meer dan 9,5 miljoen te verkopen
Ik kan mijn stokpaardje weer uit de kast halen: spelers in de Eredivisie waar ook maar een beetje hype omheen is zijn tegenwoordig veel te duur om het waard te zijn voor Feyenoord.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daar gaat Nijland niet meer over he. Maar Fludderus schijnt ook vrij vervelend te zijn tijdens onderhandelingen. Zou er sowieso niet aan gaan beginnen en al helemaal niet voor dat soort bedragen.
Sowieso is 9,5 miljoen een achterlijk bedrag voor een paar kools bij de grijze middenmoot (in de Eredivisie). Dat is hij echt niet waard. Sluit me verder ook hierbij aan hoor. Die spelers uit de Eredivisie die enigszins opvallen bij de middenmoot/subtop hoeven wat mij betreft niet meer naar ons te komen. Doe dan maar 5 talenten uit Scandinavi. Als daar 1 Pedersen of Aursnes tussen zit heb je het er alweer lachend uit.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik kan mijn stokpaardje weer uit de kast halen: spelers in de Eredivisie waar ook maar een beetje hype omheen is zijn tegenwoordig veel te duur om het waard te zijn voor Feyenoord.
Uitzondering is Veerman die uiteindelijk best een koopje is geworden, maar die moest eerst ook 10m kosten
Larsen is in principe een talent uit Scandinaviquote:Op woensdag 30 maart 2022 15:37 schreef fetX het volgende:
[..]
Sowieso is 9,5 miljoen een achterlijk bedrag voor een paar kools bij de grijze middenmoot (in de Eredivisie). Dat is hij echt niet waard. Sluit me verder ook hierbij aan hoor. Die spelers uit de Eredivisie die enigszins opvallen bij de middenmoot/subtop hoeven wat mij betreft niet meer naar ons te komen. Doe dan maar 5 talenten uit Scandinavi. Als daar 1 Pedersen of Aursnes tussen zit heb je het er alweer lachend uit.
Feyenoord wilde ook heel graag die Abraham hebben. Hoop dat dat nog een streek van de oude scouting wasquote:Op woensdag 30 maart 2022 17:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Larsen is in principe een talent uit Scandinavi
Die budgetbak daar is natuurlijk wel uitputbaar, en de tussencategorie uit die landen komt juist al lange tijd naar clubs als AZ, Heerenveen en Groningen (en vanuit daar maken ze zelden tot nooit succesvol de stap naar de top 3 van de Eredivisie). Ook Feyenoord heeft een hoop Noorse en Zweedse troep onder contract gehad in het verleden.
Aursnes en Pedersen zijn wat dat betreft wel uitzonderingen geweest. Heb liever dat Feyenoord gericht grote aankopen doet, dan een blik talenten opentrekken en maar zien wat er uitrolt, en als zo’n speler uit de Eredivisie is, prima (niet Larsen natuurlijk).
Spelers uit de Eredivisie die naar Feyenoord gaan slagen eigenlijk zeer zelden, maar dat zijn vaak gevalletjes 'oh die doen het daar wel goed dus laten we het hier proberen' en dan betaal je er nog fors voor. Er is een verschil tussen Larsen oppikken voor een paar ton en voor een paar miljoen. Gericht aankopen doen kan in die zin net zo goed bij talenten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Larsen is in principe een talent uit Scandinavi
Die budgetbak daar is natuurlijk wel uitputbaar, en de tussencategorie uit die landen komt juist al lange tijd naar clubs als AZ, Heerenveen en Groningen (en vanuit daar maken ze zelden tot nooit succesvol de stap naar de top 3 van de Eredivisie). Ook Feyenoord heeft een hoop Noorse en Zweedse troep onder contract gehad in het verleden.
Aursnes en Pedersen zijn wat dat betreft wel uitzonderingen geweest. Heb liever dat Feyenoord gericht grote aankopen doet, dan een blik talenten opentrekken en maar zien wat er uitrolt, en als zo’n speler uit de Eredivisie is, prima (niet Larsen natuurlijk).
Mwah dat was vGeel-beleid, daar zijn we sowieso van afgestapt inmiddels. We moeten niet de andere kant door slaan, een Veerman (en Berghuis, lol) laat zien dat een top 3 club ook in de Eredivisie prima directe versterkingen kan halen met doorgroei potentieel. Alleen die mogelijkheden zijn wel beperkt natuurlijk, dat stipte Slot laatst ook al aan.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:24 schreef fetX het volgende:
Spelers uit de Eredivisie die naar Feyenoord gaan slagen eigenlijk zeer zelden, maar dat zijn vaak gevalletjes 'oh die doen het daar wel goed dus laten we het hier proberen' en dan betaal je er nog fors voor.
Op zich wel eens, maar ja, er zijn ook voorbeelden genoeg die toch aardig gelukt zijn; Toornstra, Bosvelt, Van Wonderen, Paauwe, Zoetebier (tja), Kuyt, Vlaar, Castelen, Janmaat, El Ahmadi, Schaken, etc.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:24 schreef fetX het volgende:
[..]
Spelers uit de Eredivisie die naar Feyenoord gaan slagen eigenlijk zeer zelden, maar dat zijn vaak gevalletjes 'oh die doen het daar wel goed dus laten we het hier proberen' en dan betaal je er nog fors voor. Er is een verschil tussen Larsen oppikken voor een paar ton en voor een paar miljoen. Gericht aankopen doen kan in die zin net zo goed bij talenten.
Zelfs dan kan je nog Botteghin, vdHeijden, Jones, Vermeer en StJuste (weet dat je die sportief niet veel vond maar wel dikke financile winst op gepakt) noemen als recente Eredivisie spelers die enigszins succesvol waren.quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:23 schreef Scrummie het volgende:
En niet van de laatste pakweg 10 jaar.
Wie zegt dat er niet mee wordt samengewerkt. En is ook geen scout, meer een zaakwaarnemer (en een ontzettende droplul, zoals elke zaakwaarnemer)quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:58 schreef leeroy het volgende:
Waarom word er eigenlijk niet meer samen gewekt met Timmer? Zie graag uit die hoek een nieuwe Senesi of Wellicht een Sinistera komen.
Is niet in dienst van Feyenoord. Hij wilde zelf graag Senesi naar Nederland brengen, Ajax had al Martinez voor die positie gekocht en aangezien Feyenoord geld had, een CV zocht plus een mongool als TD zonder enig netwerk was viel Senesi het best aan ons te slijten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:58 schreef leeroy het volgende:
Waarom word er eigenlijk niet meer samen gewekt met Timmer? Zie graag uit die hoek een nieuwe Senesi of Wellicht een Sinistera komen.
Akkoord met het laatste, hij gaf toen aan dat er nog meer dan genoeg van het kaliber Senesi rond liep daar.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niet mee wordt samengewerkt. En is ook geen scout, meer een zaakwaarnemer (en een ontzettende droplul, zoals elke zaakwaarnemer)
Sjaakgod, wat een geweldenaar was datquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Is niet in dienst van Feyenoord. Hij wilde zelf graag Senesi naar Nederland brengen, Ajax had al Martinez voor die positie gekocht en aangezien Feyenoord geld had, een CV zocht plus een mongool als TD zonder enig netwerk was viel Senesi het best aan ons te slijten.
Ja dat snap ik, levert hem weer provisie op. Voor Senesi hebben we ook gewoon teveel betaaldquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:41 schreef leeroy het volgende:
[..]
Akkoord met het laatste, hij gaf toen aan dat er nog meer dan genoeg van het kaliber Senesi rond liep daar.
Die eerste 4 uit Nederland was ook juist geen hype omheen en ze waren 28+. Daarvoor zijn die binnenlandse transfers prima inderdaad.quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zelfs dan kan je nog Botteghin, vdHeijden, Jones, Vermeer en StJuste (weet dat je die sportief niet veel vond maar wel dikke financile winst op gepakt) noemen als recente Eredivisie spelers die enigszins succesvol waren.
Toen we die spelers haalden hadden we nog geen Bjarne HansenGod. Ik ben ervan overtuigd dat talent vrij mooi verdeeld is over Europa, maar dat je die het best op kan pikken uit de competities met de kleinste begrotingen. Een Heerenveen of Groningen kan een bedrag van 5m voor hun sterspeler gewoon weigeren, maar een middenmoter uit Zweden, Tsjechi of Kroati niet.quote:En aan de andere kant hebben we met Gustafson, Singh, Elabdellaoui en Hansson ook uit die gebieden een paar ernstig matige spelers gehaald.
Vanuit welke competitie dan ook het aantal directe versterkingen wat Feyenoord voor een habbekrats kan halen is gewoon enorm beperkt. Dat maakt het extra knap dat het er deze zomer drie zijn geweest, waarvan twee met een enorm doorgroei potentieel.
Naja, op Larsson en Botius vang je uiteindelijk ook een kleine winst. Enkel op Haps hebben we volgens mij echt flink verlies geleden en die heeft sportief wel zijn waarde gehad, dat heeft vooral met blessures en mentale problemen te maken gehad .quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die eerste 4 uit Nederland was ook juist geen hype omheen en ze waren 28+. Daarvoor zijn die binnenlandse transfers prima inderdaad.
Maar St. Juste was ook geen goedkope speler en we mogen heel blij zijn dat we daar nog een paar miljoen winst op hebben gemaakt.
Maar de Eredivisie staat bij heel Europa bekend als talentenfabriek.quote:Op donderdag 31 maart 2022 00:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Naja, op Larsson en Botius vang je uiteindelijk ook een kleine winst. Enkel op Haps hebben we volgens mij echt flink verlies geleden en die heeft sportief wel zijn waarde gehad, dat heeft vooral met blessures en mentale problemen te maken gehad .
Je noemt Heerenveen/Groningen tegenover middenmoters uit Zweden, Kroati en Tsjechi, maar uiteindelijk is de kans toch groter dat je bij eerdergenoemde clubs een directe versterking haalt dan uit een kleine competitie. De stap van Groningen naar Feyenoord is kleiner dan van Hacken of Osijek naar Feyenoord. Uiteindelijk heb ik liever een gerichte aankoop uit de Eredivisie dan uit een kleinere competitie, alleen is het aantal spelers in de Eredivisie die aan dat label voldoen gewoon heel klein.
Het is geen simpel rekensommetje. Voor spelers die op termijn een versterking moeten blijken (zoals Wlemark) kan je bij kleinere clubs kijken, maar de kans is nihil dat je daar een directe versterking vindt. Na zo’n grote stap hebben spelers altijd tijd nodig.quote:Op donderdag 31 maart 2022 00:45 schreef hhh38 het volgende:
En buiten de Eredivisie zijn veel meer clubs dan erin, dus die kleine kans verspreid over veel meer clubs levert alsnog meer spelers op die een versterking zijn.
Ik denk dat die jongen z'n draai steeds meer kan gaan vinden, kan geen kwaad om hem nog een jaar te huren. Zeker als Sinisterra vertrekt zitten we niet breed in de buitenspelers. Dan kunnen we nog 1 echt gerichte versterking voor de vleugel doen daarnaast.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:11 schreef Scrummie het volgende:
Nelson nog een seizoen, wat vinden jullie? Laatste paar wedstrijden begin ik toch te twijfelen, maar daarvoor was het echt helemaal niets.
Eens wel ja, en daarna is ie ook nog eens transfervrij, dus wie weet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat die jongen z'n draai steeds meer kan gaan vinden, kan geen kwaad om hem nog een jaar te huren. Zeker als Sinisterra vertrekt zitten we niet breed in de buitenspelers. Dan kunnen we nog 1 echt gerichte versterking voor de vleugel doen daarnaast.
Als je hem betaalbaar nog een jaar kunt lenen of voor weinig kunt overnemen is het de gok wel waard denk ik. Zeker als Sini zou vertrekken.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:11 schreef Scrummie het volgende:
Nelson nog een seizoen, wat vinden jullie? Laatste paar wedstrijden begin ik toch te twijfelen, maar daarvoor was het echt helemaal niets.
Conclusie is sowieso wel denk ik dat je dat soort jongens (talentvol/hoog aangeschreven en bij grote clubs spelen) wel even de tijd moet geven en minimaal 2 jaar zou moeten huren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:59 schreef H.FR het volgende:
[..]
Als je hem betaalbaar nog een jaar kunt lenen of voor weinig kunt overnemen is het de gok wel waard denk ik. Zeker als Sini zou vertrekken.
Diallo bakt er trouwens ook weinig van bij Rangers.
Eens, maar 2 jaar huren kan binnenkort niet meer.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Conclusie is sowieso wel denk ik dat je dat soort jongens (talentvol/hoog aangeschreven en bij grote clubs spelen) wel even de tijd moet geven en minimaal 2 jaar zou moeten huren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |