Hoezo heb je dat niet nodig? Als ik niks van met suiker in huis heb dan kan ik eten wat ik wil maar dat voldoet niet. Dan moet ik gewoon even naar de winkel om wat chocola, koek, ijs, snoep oid te halen.quote:Op zondag 27 maart 2022 14:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Alles wat jullie niet echt nodig hebben (frisdrank, snacks etc.), laten liggen
Dat is toch jouw probleem. Ik probeer Pietje Puk te adviseren.quote:Op zondag 27 maart 2022 14:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoezo heb je dat niet nodig? Als ik niks van met suiker in huis heb dan kan ik eten wat ik wil maar dat voldoet niet. Dan moet ik gewoon even naar de winkel om wat chocola, koek, ijs, snoep oid te halen.
En nee ik ben niet #viesdik zoals braddie
Losse groente is relatief duurder, maar als je er geen soep van maakt, dan flikker je daarna bijna de helft weg, omdat het vrij snel bederft.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:02 schreef Gia het volgende:
Wat groente betreft, merk ik dat losse groentes relatief duurder zijn dan een voorverpakte zak vol.
Wortels bijvoorbeeld. Een losse wortel is rond de 40 cent. Maar een zak vol kost maar 70 cent.
Zo ook met tomaten, courgettes e.d.
En dan heb je eigenlijk teveel voor die ene maaltijd, maar daar maak ik dan weer soep van.
Of verschillende restjes groente roerbakken.
Ja, dat moet je dan niet doen, natuurlijk.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Losse groente is relatief duurder, maar als je er geen soep van maakt, dan flikker je daarna bijna de helft weg, omdat het vrij snel bederft.
Onlangs waren bij de Aldi de zakken puntpaprika en zakken courgette in de aanbieding, ik heb van beide 2 zakken gekocht en daar heb ik in zo’n 2 weken echt vanalles van gemaakt en het was gewoon op voordat het zou bederven. En deze keer niet eens soep gemaakt of paprika alvast gesneden ingevroren.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Losse groente is relatief duurder, maar als je er geen soep van maakt, dan flikker je daarna bijna de helft weg, omdat het vrij snel bederft.
Goed bezigquote:Op zondag 27 maart 2022 14:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Korte update nadat er alweer een maand verstreken is: De kosten liggen ontzettend veel lager momenteel. We kopen alleen nog maar huismerk, letten wat meer op vlees en vis en alcohol en koken nu voor meerdere dagen.
Best bizar wat dat scheelt. Beiden merken we ook de lol die het oplevert als je weer wat geld hebt bespaard.
Ja dat scheelt een heleboel. Goed bezigquote:Op zondag 27 maart 2022 14:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Korte update nadat er alweer een maand verstreken is: De kosten liggen ontzettend veel lager momenteel. We kopen alleen nog maar huismerk, letten wat meer op vlees en vis en alcohol en koken nu voor meerdere dagen.
Best bizar wat dat scheelt. Beiden merken we ook de lol die het oplevert als je weer wat geld hebt bespaard.
Ach ja, leuke dingen doen, dat kost nu eenmaal geld. Je zou thuis in de tuin wat kunnen drinken, maar da's niet hetzelfde als op het terras.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit was vorige maand ook een stormlooptopic en het gaat meteen weer los. Dank opnieuw voor de tip mensen, allemaal dingen waar ik momenteel al op let. Of het echt die 800 of 900 euro was hangt er een beetje vanaf of uit eten ook wordt meegerekend trouwens.
Wat in de zomer natuurlijk ook aan uitgaven scheelt is het terrassen en uit eten gaan. Ik ben hier een liefhebber van zoals zoveel Nederlanders maar jullie zullen waarschijnlijk ook de enorme kostenpost herkennen. 1 keer per week uit eten kan je met z'n tweeën zo 400 euro per maand kosten.Een drankje op het zonnig terras: Zo 20 euro.
Nou weet ik dat het simpele antwoord hierop is: Niet meer gaan maar hoe gaan jullie hiermee om?
Ik heb altijd veel geld uitgegeven aan leuke dingen maar de laatste tijd begin ik mij toch af te vragen of het de bedragen (en dan kun je zeker in de zomer zo aan 300 p.p. zitten aan etentjes enzo) helemaal waard is.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach ja, leuke dingen doen, dat kost nu eenmaal geld. Je zou thuis in de tuin wat kunnen drinken, maar da's niet hetzelfde als op het terras.
Idem dito met thuis eten i.p.v. op restaurant gaan.
Wat vind je leuk aan uit eten gaan? Misschien kun je dat op 'n andere manier ook wel bereiken. Het is zelf iets waar ik niet snel op beknibbel. Al vind ik naar 'n goede brasserie gaan net zo leuk als naar een sterrentent gaan. Dus dat laatste doe ik zelden.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb altijd veel geld uitgegeven aan leuke dingen maar de laatste tijd begin ik mij toch af te vragen of het de bedragen (en dan kun je zeker in de zomer zo aan 300 p.p. zitten aan etentjes enzo) helemaal waard is.
Je kunt ook zeggen "laat lekker gaan en geniet" maar als dat op de lange termijn betekent dat ik door moet werken tot mijn 70ste dan zet dat toch tot denken.
Dat vind ik een hele goede! De kosten zijn beperkt en je hebt dezelfde gezelligheid om je heen.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
De tuin is niet hetzelfde als het terras, maar als je in een stad woont zijn de stadsparken toch ook wel echt lekker om te zitten. Beetje strategisch je kleedje neergooien en afstemmen wie wat meeneemt en je zit voor een tientje pp een hele avond lekker te eten en te drinken in een gezellige setting.
quote:Op zondag 27 maart 2022 15:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb altijd veel geld uitgegeven aan leuke dingen maar de laatste tijd begin ik mij toch af te vragen of het de bedragen (en dan kun je zeker in de zomer zo aan 300 p.p. zitten aan etentjes enzo)helemaal waard is.
Je kunt ook zeggen "laat lekker gaan en geniet" maar als dat op de lange termijn betekent dat ik door moet werken tot mijn 70ste dan zet dat toch tot denken.
Beetje rondkijken waar je gaat zitten. Na corona zullen de prijzen wel anders liggen dan voor, maar mijn pre-corona tactiek was kijken naar wat het dagmenu is. Een restaurant had op bepaalde dagen steak voor de dagprijs, prima kwaliteit. En voor de prijs van een glas wijn op een terras, koop je de fles bij de slijter.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit was vorige maand ook een stormlooptopic en het gaat meteen weer los. Dank opnieuw voor de tip mensen, allemaal dingen waar ik momenteel al op let. Of het echt die 800 of 900 euro was hangt er een beetje vanaf of uit eten ook wordt meegerekend trouwens.
Wat in de zomer natuurlijk ook aan uitgaven scheelt is het terrassen en uit eten gaan. Ik ben hier een liefhebber van zoals zoveel Nederlanders maar jullie zullen waarschijnlijk ook de enorme kostenpost herkennen. 1 keer per week uit eten kan je met z'n tweeën zo 400 euro per maand kosten.Een drankje op het zonnig terras: Zo 20 euro.
Nou weet ik dat het simpele antwoord hierop is: Niet meer gaan maar hoe gaan jullie hiermee om?
Ik gebruik ook altijd de zelfscanner. Dan krijg je een seintje als iets in de bonus is.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:55 schreef Sodemieters het volgende:
Wat voor mij vooral goed werkt is rekening houden met aanbiedingen. Ik doe wel boodschappen bij AH (want op loopafstand), maar de bonuskaart scheelt gigantisch. Kan zo maar zijn dat de boodschappen voor een halve week dan opeens 50 euro zijn, in plaats van 70.
Er is niks mis mee om 'ns een keer iets anders te kopen dan wat je normaal gesproken zou eten.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik gebruik ook altijd de zelfscanner. Dan krijg je een seintje als iets in de bonus is.
Van tevoren kijken wat in de bonus is, doe ik niet, want dan ben ik geneigd dingen te kopen die ik normaal niet gebruik.
Ben ik ook strikter gaan doen. Zat deze maand ¤100 onder m'n normale budget en niks beknibbelt qua lekkers. Enkel veel op de bonus gelet.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:55 schreef Sodemieters het volgende:
Wat voor mij vooral goed werkt is rekening houden met aanbiedingen. Ik doe wel boodschappen bij AH (want op loopafstand), maar de bonuskaart scheelt gigantisch. Kan zo maar zijn dat de boodschappen voor een halve week dan opeens 50 euro zijn, in plaats van 70.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |