Dacht ik ook direct, zaten die kinderen wel vast? De voorkant is stuk, maar niet zo stuk dat alle inzittenden geplet zijn...quote:Op zondag 27 maart 2022 18:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar komt nou weer vandaan dat die kinderen niet in de autostoeltjes zouden zitten?
quote:Op zondag 27 maart 2022 20:23 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte. En toen ik hoorde dat de baby nog geen 1 is dacht ik aan een postnatale depressie.
Wat een vreselijk drama, hoe dan ook.
Ik wil er niet eens over na denken hoe die baby is overleden.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:00 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Vreemd is ook als je ziet dat het deel van de carosserie waar iedereen zit nog gewoon heel is. Dit is geen 120km/u ongeluk. Mijn eerste gedachte was: die kinderen zijn tegen de voorruit gelanceerd.
Ach, lage felle zon en bomen naast de weg. Een epileptische aanval kan ook.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:23 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte. En toen ik hoorde dat de baby nog geen 1 is dacht ik aan een postnatale depressie.
Wat een vreselijk drama, hoe dan ook.
Ken je dat verhaal van de brandweer medewerkster die een autobrand moest blussen, dronken boomer die twee meiden aanreed en die auto van die meiden vloog in de fik. De buurt kreeg de brand niet uit, brandweer was te laat. Brandweervrouw kreeg later te horen dat het haar dochter was…quote:Op zondag 27 maart 2022 23:52 schreef TLC het volgende:
Vind het ook bewonderingswaardig wat die ambulancemedewerkers allemaal kunnen opbrengen, je moet het ook na je werk maar van je kunnen afzetten.
Daarom is zulk werk ook niks voor mij, ik had er een levenslang trauma aan overgehouden.
Respect voor de ambulancemedewerkers !
Gordels, airbags en kreukelzones kunnen een boel opvangen, maar zelfs als alles naar behoren werkt kan het lichaam bloot worden gesteld aan krachten waar het niet voor gemaakt is. Ook met 50-60 km/u. Interne onthoofding of ernstige hersenschade kan zijn ontstaan door de plotseling klap. Lichaam blijft op zijn plek door de gordel maar het hoofd rukt naar opzij of naar voren, waardoor het mogelijk kan zijn dat de ligamenten die de basis van de schedel met de wervelkolom verbinden los worden gerukt. Gevolgtrauma is meestal ernstig genoeg dat dit fataal is. Vooral bij kinderen, die nog een in verhouding groter hoofd hebben (meer massa).quote:Op zondag 27 maart 2022 20:25 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Dacht ik ook direct, zaten die kinderen wel vast? De voorkant is stuk, maar niet zo stuk dat alle inzittenden geplet zijn...
Als het is zoals jij schetst, dan zou dat een gevalletje 'eigen schuld' zijn. Daar heb ik met kleine kinderen niet zo veel tolerantie voor. En voordat je het vraagt, nee, nooit gedaan.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:08 schreef Gia het volgende:
Zou best kunnen dat de baby in een maxi cosi op de voorstoel zat en de 2 andere kinderen achterin. Misschien voor een kort stukje even niet de moeite genomen de gordels om te doen. In principe moeten ze op die leeftijd ook nog op autostoeltjes zitten. Maar ach voor dat kleine stukje, niet de moeite ze erin te zetten.
Je weet het gewoon niet.
Met een gewone gordel, zonder stoelverhoger op de achterbank is niet veilig, maar gebeurt echt vaker dan je denkt.
Maar waarom niet? Mijn kids zijn nu 13 en 10 en als ik ga rijden voordat ze klaar zijn, krijg ik echt te horen 'Papa, ik heb mijn gordel nog niet vast'. Want gordels los is nooit een optie geweest.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ik kijk ff naar mijn ervaring met kids, die zaten niet vast. En dat gebeurt hier ook soms op weg naar de supermarkt, niet op de snelweg maar ff van hier naar daar, ja dan zitten ze hier ook niet ingesnoerd.
Tuurlijkquote:Op zondag 27 maart 2022 14:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, ze kan ook om wat voor reden dan ook (rechts) in de berm terecht gekomen zijn.
Als dat mis gaat dan gaat het eigenlijk altijd op de andere weghelft mis.
Rechts de sloot, links de dood.
Of
Rechts de berm, links de boom.
Dat soort wegen, te smal om elkaar normaal te passeren met berm als "uitwijkmogelijkheid" zijn nou eenmaal levensgevaarlijk.
Maar ik snap de neiging om een schuldvraag te zoeken, terwijl het meestal pure pech is, en soms wat overmoedigheid, van figuren die denken dat ze wel op hoge snelheid weer uit de berm kunnen sturen omdat hun auto ABS, ASR, ESP, RBS, ETC heeft, en van veel mensen omdat ze kennelijk geen flauw idee hebben hoe gevaarlijk een berm is, anders zouden ze zich niet afvragen hoe zoiets op een rechte weg kan gebeuren.
Ik trof in januari de ambulancebroeder die 2 maanden daarvoor op de ambulance zat die was betrokken bij het ongeluk met die 4 tieners, 3 overleden. Deze man zat toen op de bijrijdersstoel met een tablet in de hand.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:52 schreef TLC het volgende:
Vind het ook bewonderingswaardig wat die ambulancemedewerkers allemaal kunnen opbrengen, je moet het ook na je werk maar van je kunnen afzetten.
Daarom is zulk werk ook niks voor mij, ik had er een levenslang trauma aan overgehouden.
Respect voor de ambulancemedewerkers !
Als je zelfmoord wilt plegen, is met 60 km/h je Audi tegen een boom zetten niet de meest logische optie.quote:Op zondag 27 maart 2022 12:59 schreef Catatafishh het volgende:
Nagenoeg rechte weg tegen een boom. Dat laat zich raden. Sowieso een verschrikkelijk verhaal, die kinderen
Ook niet als 'spelletje'? Zodra ze rijden gordel losklikken en thuis gniffelen dat niemand het in de gaten had? Voor sommige kinderen is er niet genoeg behangplak in de wereld.quote:Op maandag 28 maart 2022 02:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Mijn kids zijn nu 13 en 10 en als ik ga rijden voordat ze klaar zijn, krijg ik echt te horen 'Papa, ik heb mijn gordel nog niet vast'. Want gordels los is nooit een optie geweest.
Beetje zoals Mick Schumacher hem in de muur parkeerde. Rechts op de kerb en daarna links in de muur. Esteban Ocon had exact hetzelfde momentje maar die hield hem wel op de track.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je zelfmoord wilt plegen, is met 60 km/h je Audi tegen een boom zetten niet de meest logische optie.
16:45 in de auto met 3 hongerige, jengelende kinderen. Ik kan wel wat scenario's bedenken hoe dat mis gaat. Wat Leandra zegt. Even afgeleid, bijna rechts in de berm in en een reflex/overcorrectie naar links. Boom.
Toen mijn kinderen klein waren, waren die stoelverhogers nog niet verplicht, maar autogordels wel. En tot ze groot genoeg waren, volgens mij gold toen ook nog een leeftijdsgrens, niet voorin.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Ook niet als 'spelletje'? Zodra ze rijden gordel losklikken en thuis gniffelen dat niemand het in de gaten had? Voor sommige kinderen is er niet genoeg behangplak in de wereld.
Alleen ging ze volgens de mensen die er achter reden meteen opeens naar links, zonder rechts in de berm terecht te komen.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je zelfmoord wilt plegen, is met 60 km/h je Audi tegen een boom zetten niet de meest logische optie.
16:45 in de auto met 3 hongerige, jengelende kinderen. Ik kan wel wat scenario's bedenken hoe dat mis gaat. Wat Leandra zegt. Even afgeleid, bijna rechts in de berm in en een reflex/overcorrectie naar links. Boom.
Er is met de auto gerommeld!!!1 Hij stuurde ineens naar links!!1quote:Op maandag 28 maart 2022 16:26 schreef nostra het volgende:
Analyse van experts op een bekend Nederlands internetforum leidt naar het vermoeden dat het gezin leed onder een postnatale depressie bij de moeder en dat ook de gordels (bewust?) niet goed waren vastgebonden.
quote:Op maandag 28 maart 2022 16:26 schreef nostra het volgende:
Analyse van experts op een bekend Nederlands internetforum leidt naar het vermoeden dat het gezin leed onder een postnatale depressie bij de moeder en dat ook de gordels (bewust?) niet goed waren vastgebonden.
quote:Op maandag 28 maart 2022 16:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
NWS / Politie onderzoekt ongeluk Chaam, 2 kinderen overleden
Zeker, dat van via de berm zou kunnen. Daar zie je dan vaak ook de nodige sporen van. Overigens gaan niet zelden auto's dan over de kop door die bewuste ruk aan het stuur als reactie. In zo'n geval hoeft de politie over de toedracht meestal niet veel in het ongewis te laten. Nu heeft de politie het over een 'raadsel' en is de verklaring van de bestuurder de sleutel. Waarbij er natuurlijk nog genoeg oorzaken over zijn buiten zelfmoord.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je zelfmoord wilt plegen, is met 60 km/h je Audi tegen een boom zetten niet de meest logische optie.
16:45 in de auto met 3 hongerige, jengelende kinderen. Ik kan wel wat scenario's bedenken hoe dat mis gaat. Wat Leandra zegt. Even afgeleid, bijna rechts in de berm in en een reflex/overcorrectie naar links. Boom.
Waarom niet eigenlijk? De snelheid?quote:Op maandag 28 maart 2022 16:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alleen ging ze volgens de mensen die er achter reden meteen opeens naar links, zonder rechts in de berm terecht te komen.
Verder lijkt zelfmoord me ook geen heel realistisch scenario.
Dat ook. Gewoon de hele manier waarop.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:12 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? De snelheid?
Als je serieus zelfmoord wil plegen dan is 60km/u wat aan de lage kant ja. Schreeuw om aandacht zou m.i.dan wel prima kunnen. Maar gezeik met de kids, appen achter het stuur of een toeval zouden net zo goed oorzaken kunnen zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ook. Gewoon de hele manier waarop.
Ja, dat lijken me meer voor de hand liggende oorzaken dan een zelfmoordactie.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:22 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Als je serieus zelfmoord wil plegen dan is 60km/u wat aan de lage kant ja. Schreeuw om aandacht zou m.i.dan wel prima kunnen. Maar gezeik met de kids, appen achter het stuur of een toeval zouden net zo goed oorzaken kunnen zijn.
Dat zeg ik nergens, bijna in de berm en dan overcorrectie naar links.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alleen ging ze volgens de mensen die er achter reden meteen opeens naar links, zonder rechts in de berm terecht te komen.
Meteen opeens naar links =/= bijna in de rechterberm.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, bijna in de berm en dan overcorrectie naar links.
Niet dat het wat uitmaakt.
Dit is precies waarom ik mijn kinderen niet geleerd heb zelf de gordel los te maken.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Ook niet als 'spelletje'? Zodra ze rijden gordel losklikken en thuis gniffelen dat niemand het in de gaten had? Voor sommige kinderen is er niet genoeg behangplak in de wereld.
Nee, eigenlijk niet. Ze vinden het zeker leuk om papa en mama af en toe in de maling te nemen, maar misschien heeft mijn lichaamstaal in dit geval altijd aangegeven, dat daar geen grappen mee gemaakt mochten worden. En ik moet zeggen dat ik voor mezelf ook nooit een uitzondering maak. Dat zal waarschijnlijk wel helpen.quote:
Ik dacht eerder aan een kleine oude jappaner als auto maar dit is een redelijke Audi. En dan bij slechts 50 zo’n afloop. Naja van 50 naar in een keer 0 is ook niet niks.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:06 schreef maily het volgende:
ongeluk Chaam: moeder (22) en dochter (2) in ziekenhuis, moeder nog niet gehoord
22 jaar nog maar .....
Ik kende iemand die met 50-60 op een boom was geklapt en die had een gebroken arm of zoiets. Volgens mij wordt het pas echt link -voor volwassenen- met iets hogere snelheden (70-80).quote:Op maandag 28 maart 2022 01:21 schreef Dingest het volgende:
[..]
Gordels, airbags en kreukelzones kunnen een boel opvangen, maar zelfs als alles naar behoren werkt kan het lichaam bloot worden gesteld aan krachten waar het niet voor gemaakt is. Ook met 50-60 km/u. Interne onthoofding of ernstige hersenschade kan zijn ontstaan door de plotseling klap. Lichaam blijft op zijn plek door de gordel maar het hoofd rukt naar opzij of naar voren, waardoor het mogelijk kan zijn dat de ligamenten die de basis van de schedel met de wervelkolom verbinden los worden gerukt. Gevolgtrauma is meestal ernstig genoeg dat dit fataal is. Vooral bij kinderen, die nog een in verhouding groter hoofd hebben (meer massa).
Ook kunnen de hersenen tegen de binnenkant schedel zijn geklapt, met alle schade van dien. Dat is vooral bij een baby'tje allemaal nog ontzettend kwetsbaar - de schedel zelf is nog niet eens volgroeid. Afgezien van schade aan de hersenen zelf kan dit ook een hersenoedeem veroorzaken (zwelling) wat ook dodelijk kan zijn .
Je lichaam is gemaakt voor wandel- tot rensnelheden, en zelfs dan is het met een valpartij al vrij kwetsbaar. Dat je niet zoveel kan overkomen in een auto is een illusie omdat de kans dat je wat overkomt ontzettend klein is, en iedere rit die je zonder problemen aflegt versterkt die illusie alleen maar. Pas op het moment dat het verkeerd gaat blijkt pas met hoeveel energie en hoe sterke krachten je daadwerkelijk te maken hebt.
Het gaat niet om de hoogte van de beginsnelheid, het gaat erom hoe snel je terug op 0 komt te staan en aan welke versnellingskracht het lichaam daarbij bloot komt te staan (zoals men dat in de volksmond vaak noemt; de 'g-krachten').quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:10 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ik kende iemand die met 50-60 op een boom was geklapt en die had een gebroken arm of zoiets. Volgens mij wordt het pas echt link -voor volwassenen- met iets hogere snelheden (70-80).
Ja absoluut, maar bij hogere snelheden wordt het heel snel veel linker. Kwadratisch of logaritmisch oid.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:48 schreef Dingest het volgende:
[..]
Het gaat niet om de hoogte van de beginsnelheid, het gaat erom hoe snel je terug op 0 komt te staan en aan welke versnellingskracht het lichaam daarbij bloot komt te staan (zoals men dat in de volksmond vaak noemt; de 'g-krachten').
Kreukelzones, gordels en airbags vangen niet alleen de energie van de impact op, ze zijn ook ontworpen om hier zo lang mogelijk over te doen en die versnelling af te remmen. Hoe effectief dat gebeurt hangt ook af van het ongeluk in kwestie.
Er zijn zoveel kleine factoren die grote verschillen maken in een ongeval, niet in het minst de auto zelf, zodat de één een klap van 50 km/u misschien niet overleeft en de ander met een klap van 100 km/u gewoon uit kan stappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |