Mweh, ben ergens wel teleurgesteld geraakt in burger en overheid.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Vind de (massa)psychologie erachter wel interessant. Technisch gezien wel "mooi" om mee te hebben gemaakt. Wel blij dat dat in vvt staat.
Ja, dat is zeker allemaal waar en het zogenaamde liberalisme waar D66 en VVD zo mee koketteerden blijkt ook een dun laagje chroom te zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mweh, ben ergens wel teleurgesteld geraakt in burger en overheid.
Mijn inziens is en blijft de reactie buiten alle proporties en hebben de maatregelen meer leed veroorzaakt dan voorkomen. Ik dacht werkelijk dat er verdragen en wetgeving waren (grondrechten) die dergelijke maatregelen ondenkbaar zouden maken. Die aanname van mij was fout en onjuist.
Wat ik wel geleerd heb is dat alles écht zomaar kan veranderen, en dat mensen onvoorspelbaar zijn.
Yup, merk aan mijzelf ook dat het wel wat mentaal getriggerd heeft. Zo leef ik meer met de gedachte dat je - het zo goed mogelijk geregeld moet hebben voor jezelf - en dat solidariteit (burgers onder elkaar) eigenlijk vooral hoop isquote:Op maandag 28 maart 2022 10:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker allemaal waar en het zogenaamde liberalisme waar D66 en VVD zo mee koketteerden blijkt ook een dun laagje chroom te zijn.
Of juist voorspelbaar beïnvloedbaar.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat ik wel geleerd heb is dat alles écht zomaar kan veranderen, en dat mensen onvoorspelbaar zijn.
De grootste fouten zijn toch wel de veel te lange avondklok geweest, de trage vaccinatiestart, de paniek rond Dansen met Janssen en de onnodige lockdown van afgelopen winter.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Of juist voorspelbaar beïnvloedbaar.
Mijn werkgever, die mij eerst telefonisch probeerde te ontslaan omdat ik niet gevaccineerd was, vertelde nu trots dat hij plannen heeft om (ongeprikte) Oekraïners op zolder te nemen.
Dat laatste doet hij (ook) niet, maar klinkt wel heel correct natuurlijk.
Vaktechnisch onvermogen bij zelfverklaarde experts is ook wel een dingetje ja.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De grootste fouten zijn toch wel de veel te lange avondklok geweest, de trage vaccinatiestart, de paniek rond Dansen met Janssen en de onnodige lockdown van afgelopen winter.
Punt 1 en 4 kun je feitelijk scharen onder overdreven voorzichtigheid, maar vooral ook onder lachwekkende modellen en berekeningen vanuit het RIVM en het OMT.
En hier hadden we er een heeeeeeeeeeeele hoop van. (en niet alleen op FOK! bedoel ik danquote:Op maandag 28 maart 2022 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vaktechnisch onvermogen bij zelfverklaarde experts is ook wel een dingetje ja.
Uiteindelijk waren heel veel - zo niet de meeste - beslissingen vooral politiek gemotiveerd. Dat is nog het ergste.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vaktechnisch onvermogen bij zelfverklaarde experts is ook wel een dingetje ja.
Hoe past deze houding precies in die nieuwe bestuurscultuur?quote:Op maandag 28 maart 2022 12:48 schreef _serial_ het volgende:
Kabinet deelt nog geen extra informatie over mondkapjesdeal om lopend onderzoek
Voelt een beetje als de Toeslagenaffaire al over again.
Gidsland dat China.quote:
quote:
Zal wel veel effect sorteren allemaal.quote:Volgens de BBC-correspondent in Shanghai leidde het besluit gisteren in de winkelstraten tot grote drukte van mensen die snel nog inkopen gingen doen.
Er gaan nu filmpjes rond van mensen die dicht op elkaar zitten in grote hangaars of expositieruimtes. Er zijn beperkte voorzieningen en iedereen moet er wachten totdat hij of zij weer negatief test.
Grondrecht op gezondheidszorg bedoel je?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:26 schreef phpmystyle het volgende:
Mijn inziens is en blijft de reactie buiten alle proporties en hebben de maatregelen meer leed veroorzaakt dan voorkomen. Ik dacht werkelijk dat er verdragen en wetgeving waren (grondrechten) die dergelijke maatregelen ondenkbaar zouden maken. Die aanname van mij was fout en onjuist.
Uiteindelijk wel.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:19 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Grondrecht op gezondheidszorg bedoel je?
Maar we hadden inderdaad veel beter Italie taferelen kunnen hebben, dat had een hoop onzin discussies gescheeld.
Zou het hetzelfde zijn als in Hong Kong? lage vaccinatiegraad?quote:Op maandag 28 maart 2022 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel.
Bovendien is dat ook gebeurd, maar wij hebben het uitgesmeerd over 2 jaar.
Zie hoe China van lockdown naar lockdown gaat, dat is toch geen doen?
Kan, en lage natuurlijke immuniteit.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zou het hetzelfde zijn als in Hong Kong? lage vaccinatiegraad?
quote:Op maandag 28 maart 2022 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik moet er toch van glimlachen met hun 0 covid
Keiharde lockdowns met opsluiting werken dus blijkbaar niet. Iig niet met omicron en de nieuwe varianten.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik moet er toch van glimlachen met hun 0 covid
ze werken wel alleen heiligt het doel zulke middelen nietquote:Op maandag 28 maart 2022 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Keiharde lockdowns met opsluiting werken dus blijkbaar niet. Iig niet met omicron en de nieuwe varianten.
Ze werken tijdelijk. Zodra je de boel weer open gooit komt het alsnog binnen je gemeenschap, want ook Chinezen reizen buiten eigen land en er komt uiteraard ook genoeg spul binnen uit andere landen.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze werken wel alleen heiligt het doel zulke middelen niet
Van een maat vernomen die op Schiphol werkt zijn dat de meeste positief getesten uit China komen dus dat buiten de deur houden werkt inderdaad nietquote:Op maandag 28 maart 2022 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze werken tijdelijk. Zodra je de boel weer open gooit komt het alsnog binnen je gemeenschap, want ook Chinezen reizen buiten eigen land en er komt uiteraard ook genoeg spul binnen uit andere landen.
Maar Italië heeft het in het algemeen een stuk slechter gedaan dan wij in de NL in verhouding. Ze zitten bijna over de hele linie een stuk hoger.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel.
Bovendien is dat ook gebeurd, maar wij hebben het uitgesmeerd over 2 jaar.
Omikron is ook niet te vergelijken met de wuhan, Alfa of Delta variant.quote:Zie hoe China van lockdown naar lockdown gaat, dat is toch geen doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |