abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:26:56 #251
217702 Lonaa
Honger!
pi_205011459
Niet lichaamsbeweging is alles, minder binnenkrijgen dan je verbruikt is alles.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:39:13 #252
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_205011543
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:26 schreef Lonaa het volgende:
Niet lichaamsbeweging is alles, minder binnenkrijgen dan je verbruikt is alles.
Gequote voor waarheid.

Je verbruik omhoog gooien helpt uiteraard wel, maar je hebt je calorieën er sneller aangevroten dan dat je ze verbranden kan. |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 10 juni 2022 @ 11:05:00 #253
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205011699
Bedankt voor de tips! :) Ik heb het geprobeerd te combineren met koolhydraatarm eten maar toen had ik echt 0 energie, dus ik weet niet of dat 'm gaat worden. Meer bewegen klinkt sowieso als een goed plan!
  vrijdag 10 juni 2022 @ 11:18:57 #254
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_205011784
Alle tips zijn prima hierboven maar ik zou eerst werkelijk gewoon eens heel goed gaan tracken wat je allemaal binnenkrijgt op een dag.

Al was het maar even 2 weken lang, en dan wel elke gram boter, olie, etc.

Als je aan IF doet sind die tijd (overigens zoals terecht opgemerkt niet echt een dieet maar meer een tool/hulpmiddel bij het afvallen) en je merkt nog niets dan krijg je misschien toch meer binnen dan je denkt.

Is niet gek overigens, mensen onderschatten consistent en gruwelijk wat ze binnenkrijgen qua kcal.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 11:31:19 #255
382129 crew  Donna
pi_205011859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 11:18 schreef LuNaTiC het volgende:
Alle tips zijn prima hierboven maar ik zou eerst werkelijk gewoon eens heel goed gaan tracken wat je allemaal binnenkrijgt op een dag.

Al was het maar even 2 weken lang, en dan wel elke gram boter, olie, etc.

Als je aan IF doet sind die tijd (overigens zoals terecht opgemerkt niet echt een dieet maar meer een tool/hulpmiddel bij het afvallen) en je merkt nog niets dan krijg je misschien toch meer binnen dan je denkt.

Is niet gek overigens, mensen onderschatten consistent en gruwelijk wat ze binnenkrijgen qua kcal.
Ja mee eens. Ik at meestal niet tot ergens op de middag en begon dan met een (half) pak koekjes, paar snoepjes, avondeten, nog wat koekjes. En dan eet je misschien niet veel in volume, maar ik zag dat een half pak van mijn favoriete koekjes al ruim 500kcal is. Een heel pak is dus meer dan 1000. Wajooo. :R
  vrijdag 10 juni 2022 @ 12:25:39 #256
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_205012253
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 11:31 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja mee eens. Ik at meestal niet tot ergens op de middag en begon dan met een (half) pak koekjes, paar snoepjes, avondeten, nog wat koekjes. En dan eet je misschien niet veel in volume, maar ik zag dat een half pak van mijn favoriete koekjes al ruim 500kcal is. Een heel pak is dus meer dan 1000. Wajooo. :R
En dat zijn nog de ‘obvious’ dooddoeners.

Als je je nog nooit echt serieus hebt bezig gehouden met de voedingswaarden van je eten, kun je voor grote verrassingen komen te staan, bv met het eten van noten. Of wat denk je van pindakaas? Hoeveel mensen denken wel niet dat een paar glazen jus d’orange gezond zijn!

(En vergeet de botertjes en de olietjes niet).

Kijk, in deze thread zal het echt niet extreem zijn, maar heb in onze kickboxing gym pubers bij me gehad die op gewicht moesten komen voor een kickbokswedstrijd. ‘Tom, hoe heb jij dat nou gedaan? Ik train elke dag, soms wel 2 keer! Maar ik val maar niet af’

terwijl ze in de ene hand een Red Bull hebben en in de andere een zak Dorito’s. 🤦♂

Tsja, klinkt nogal logisch maar mensen hebben geen idee. Meten = weten. Na het educaten 🤓
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 12:58:48 #257
382129 crew  Donna
pi_205012506
Is ook een obvious one, maar toch moest ik echt even slikken toen ik me besefte dat zo'n pak dus ruim meer dan de helft is van wat ik zou 'mogen' eten op een dag nagaande dat ik een zittend beroep heb enzo.
Normaal dacht ik er niet zo bij na.

Ik heb door 2x zwangerschapsdiabetes wel het een en ander aan ervaring met het onderwerp. Dat scheelt wel dat ik daardoor niet schrik van de pindakaas of sinaasappelsap haha.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 13:11:11 #258
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_205012639
Een week of twee even tracken wat je daadwerkelijk binnenkrijgt en aan de hand daarvan aanpassingen maken, heeft ook mijn voorkeur inderdaad. :Y

Het educate-gedeelte zit hier in ieder geval wel goed. Het ontbreekt vooral aan discipline. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205023545
IF heeft me hier vooral van de gewoonte afgeholpen de hele dag door te blijven eten.
Snacken doe ik weinig meer en als ik trek heb is het meestal in een maaltijd.
Bij mij scheelt dat aanzienlijk in kcal.

Lunch: 2x zachte bruine bol met kipfilet en gegrild gehakt, rozijnen-krentebol, aardbeien
Diner: Wokmaaltijd bij de Eazie: trio van vis, zilvervliesrijst, groentjes en bombay currysaus :9
pi_205023757
Ik kom ook weer aanhaken.
Vorig jaar viel ik tussen maart en eind vh jaar 13 kilo af tot 56kg. Daarna schommelde ik tijdje tussen 56-58kg, maar merk dat ik nu toch weer daar wat boven zit, met schommelen tussen 58-60kg en momenteel steeds meer op die 60 dan echt nog schommelen. Dus de teugels gaan weer iets strakker, ik heb ook al een tijd niet echt opgelet en dat merk ik dus ook wel.
Verschil is ook dat ik in oktober een hersenschudding opliep en tussen half oktober en half april nog voor minimaal 50% ziekgemeld stond, en ik toen veel meer bewoog omdat ik daar ook veel meer tijd voor had; ik wandelde elke dag 1 tot wel 3 uur en vanaf maart hockeyde ik ook wel al weer. Laatste 6 weken mocht ik stuk minder hockeyen vanwege hamstringblessure en werkte ik ook weer voor 75% (en sinds 2 weken weer 100%). Dus ik ben zowel weer wat meer en ongezonder gaan eten, als minder gaan bewegen.

Lijst vandaag:
L: milkunie proteīn yoghurtje
L2: vier sneetjes zuurdesembrood met mosterd en rosbief
T: snoeptomaatjes
D: 2 gemarineerde runderschnitzels, 300g broccoli
T: bakje lactofree yoghurt met ananas en tasty basics noten en pitten muesli

Beweging: lopend boodschappen gedaan. 2km heen (via hockeyclub), 1.3km terug met volle boodschappentas, zit op 9000 stappen tot nu toe. Straks nog een uurtje wandelen.

Ik slaap ook erg slecht laatste tijd, rond de 6u per nacht met uitschieters naar 4u per nacht (geen kinderen en wekker in principe pas tussen 7.30-8.00). Val pas laat in slaap en word midden in de nacht wakker en lig dan 2-3uur wakker voor ik weer in slaap val. Ga proberen voortaan om 20.30 uurtje te gaan wandelen en dan om 21.30 tanden poetsen etc en richting bed, kijken of ik dan sneller in slaap val. En hopelijk slaap ik dan ook wat vaker door, maar zo niet dan heb ik iig al wat meer uur slaap gepakt ervoor.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:50:09 #261
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205048502
Vanochtend was de weegschaal eindelijk weer positief *O* Dus vandaag heb ik ook weer extra motivatie om door te gaan.

Hoe gaat het met de rest?
Protčge moi de mes désirs.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:57:59 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205048562
Wij vierden dit weekend onze verjaardagen en daaromheen had ik het echt bizar druk, dus meer eten dan normaal, zeker meer carbs en geen tijd om te lopen, dus die kilo omhoog was er idd zoals ik voorspelde, maar nu gewoon weer in het gareel, dus we gaan gewoon braaf verder. *O*
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 15:18:24 #263
382129 crew  Donna
pi_205048669
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:50 schreef arvensis het volgende:
Vanochtend was de weegschaal eindelijk weer positief *O* Dus vandaag heb ik ook weer extra motivatie om door te gaan.

Yes lekker!! *O*

Dit weekend nog wat hapjes gehad (zout) dus verwacht pas morgen weer een lager getal op de weegschaal. Maar kcal tellen gaat echt prima. Had ik van te voren nooit verwacht. Gewoon simpel en old school.
Alleen dat drinken moet ik echt even beter gaan doen.

O: 2 krentenbolletjes (moest eerst tandarts dus pas laat gegeten)
T: Latte framboos witte chocolade met een extra scheutje melk er in
L: Magere kwark met gepofte tarwe, een lepeltje fruitspread, 3/4 appel en wat schuddebuikjes
T: ?????
D: Pasta met saus+gehakt en veel Italiaanse roerbakgroente
T: ?????
pi_205049019
Meld!

Ben er weer :) Eten gaat goed :) Geen eetstoornisdingen
Alleen de diëtiste gebeld gisteren, en ze vond dat ik te weinig eet. Hoe dat komt, omdat ik haar dieet op de letter volg. Daar moest ze wel om lachen, ze zei dat ze diëten altijd te strak geeft omdat mensen altijd meer eten. Ik niet dus, dus ik hongerde me op advies uit. Persoonlijk vind ik het minder grappig dan zij, maar goed, het zij zo. Ik snap niet dat ze zo'n dieet gaf, terwijl ze van mijn achtergrond en onzekerheid afweet.

O. 250gr. kwark, 1 eetlepel muesli (niet die gesuikerde) en 2 eetlepels volkoren cornflakes
L. 2 boterhammen en een halve plak kaas (boterhammen op elkaar)
T. Appel
D. Vegan kibbeling uit de oven, tomaat paprika en komkommer rauw
T. Appel
B. Uurtje gewandeld

Dat is dus een boel meer :) Brood eten is wel erg lekker, even drie dagen stout, daarna eet ik gewoon weer kwark met muesli en cornflakes als lunch. Bij het avondeten mag ik 100gr. gekookte rijst/pasta/whatever, maar vandaag heb ik daar even geen zin in. Dit is voedzaam zat. Morgen kook ik gewoon (dan is het groente, koolhydraatding en vleesvervanger)

En ja cornflakes zijn niet super gezond, maar dat mag ik omdat ik het erg lekker vind.

En ik blijk langer te zijn dan gedacht (toevallig laatst opgemeten), 1m60 en 110 kg :@ :@ :@ :@ :@ Doel is 63kg. Als ik gezond en normaal eet is dat wat mijn lijf deed voor medicatie, dus ik neem aan dat dat het gewicht is dat bij me past, ook al is het zwaar. Dus ik heb dat weer als doel. Lange weg te gaan, maar ach, ik kom ook van een eind zwaarder.

Tijdspad heb ik losgelaten, ik doe gewoon wat de diëtiste zeg, beweeg en zie wel waar het schip strandt.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:25:27 #265
217702 Lonaa
Honger!
pi_205049027
Ik ben 1,65 maar hell to the nah dat ik ooit onder de 70 kg kom hoor. Of 75.
pi_205049053
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben 1,65 maar hell to the nah dat ik ooit onder de 70 kg kom hoor. Of 75.
Nou dan past dat bij je lichaam en is helemaal perfect :) Gewoon mooi mens en blij zijn met jezelf :*

Ik heb ver onder de 63 gezeten, maar dat was anorectisch. En als mijn lijf met medicatie niet aan de 63 wil kan ik er ook mee leven. Ik doe gewoon wat de diëtiste zeg en beweeg en ik heb besloten maar gewoon van mezelf te houden. En nee, ik ben geen pro-fattie, maar anti-zelfhaat. Die hebben we wel gehad.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:16:08 #267
217702 Lonaa
Honger!
pi_205051719
Ik weet gewoon niet of het in jouw situatie wel handig is om een vrij strak streefgewicht te hebben. Kleine doelen, zorgen dat overwinningen creeert ipv focust op "er moet 47 kg af".
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:19:12 #268
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205051773
Ik zet voor mezelf ook kleinere stapjes. Dan voelt het ook wat realistischer voor mij. M’n eerste doel is 60. Nog 4,1 kg te gaan.
Protčge moi de mes désirs.
pi_205051910
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet gewoon niet of het in jouw situatie wel handig is om een vrij strak streefgewicht te hebben. Kleine doelen, zorgen dat overwinningen creeert ipv focust op "er moet 47 kg af".
Doe ik ook hoor, mijn eerste doel is onder de 107. En weer een doel. Dit doel is al groot genoeg voor nu :) Stapjes in mijn hoofd zijn niet groter dan drie of vier kg.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:30:42 #270
217702 Lonaa
Honger!
pi_205051932
En als je dan ook niet zo vast zit op 63 kg, moet dat helemaal goed komen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:00:05 #271
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205054794
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:50 schreef arvensis het volgende:

^O^

Ik ga toch maar eens hulp zoeken (diëtist) in plaats van zelf aanrommelen.
pi_205054874
Dus, ik heb echt weken 98.8 gewogen. Zo'n beetje ongeacht of ik de dag ervoor 10 bier+pizza gehad had, of groente en kwark. Toen was er een massieve drop in een korte tijd en nu is 95,5 het nieuwe getal. :') Ik snap er niks van.

Anyway, vandaag:
O: halve banaan
S: zware deadlifts *O*
T: de rest van de banaan en iets van eiwitten, ik denk shake. Of kwark met rabarbermoes.
L: tosti :9
D: couscous, gehaktballetjes, knolselderij.
pi_205055038
Ik zit ook al een hele tijd weer op mijn nieuwe gewicht, ongeacht eten :Y. Niet zo strak als jij, ik fluctueer zo'n kilo rond mijn nieuwe ik-punt, maar daar blijft het ook bij.
Merk wel dat mijn lijf steeds beter bij dit gewicht gaat passen, qua verhouding en stevigheid enzo. Dus ik verwacht binnenkort gewoon weer een miraculeuze drop *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205055091
Vandaag:
O. kwark met een lepel muesli en twee lepels volkoren cornflakes
L. 2 boterhammen, halve plak kaas
T. Appel
D. Gemengde groente, 100gr. gekookte rijst, vegaballetjes
T. Peer
B. Grote huishoudelijke beurt + thuissportronde.

(thuissport is burbee's, plank, leg raise, sit ups, Jumping Jacks, opdrukken, squats, lunges, superman, bruggetje en mountain climber. Ik weet niet of ik alles goed benoem of schrijf, maar het zijn bekende oefeningen. Ben nog met weinig repetities, maar bouw dat elke zoveel tijd op. Komt wel meer bij in de toekomst, dit is me al in nat zweet werken)
pi_205055095
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:44 schreef Vanyel het volgende:
Ik zit ook al een hele tijd weer op mijn nieuwe gewicht, ongeacht eten :Y. Niet zo strak als jij, ik fluctueer zo'n kilo rond mijn nieuwe ik-punt, maar daar blijft het ook bij.
Merk wel dat mijn lijf steeds beter bij dit gewicht gaat passen, qua verhouding en stevigheid enzo. Dus ik verwacht binnenkort gewoon weer een miraculeuze drop *)
Goed bezig _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')