Appartement in een grote stad met buren die hard stoken en ik vind 18c primaquote:Op vrijdag 25 maart 2022 21:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Je hebt niet eens verwarming nodig? Waar woon je?
De waakvlam zit in je cv.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Modern gasfornuis met piëzo-elektrisch ontsteking, wordt praktisch nooitgebruikt
Ik vond dat idee om een dag elke uur de stand te noteren wel goed. Of voor en na elk gebruik de stand noteren.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gisteravond XXX6,426
Zojuist XXX7.221
Wat is er gebeurd in de tussentijd:
1x 5 min gedouched a 270 liter
2x handen gewassen a 50 liter
-----------------------------------------
Zou moeten zijn 320 liter
Het is 795 liter
475 liter foetsie![]()
Gaat je kachel 's nachts toch niet aan?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gisteravond XXX6,426
Zojuist XXX7.221
Wat is er gebeurd in de tussentijd:
1x 5 min gedouched a 270 liter
2x handen gewassen a 50 liter
-----------------------------------------
Zou moeten zijn 320 liter
Het is 795 liter
475 liter foetsie![]()
Of hij heeft een fiks lek.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 17:14 schreef Nico987 het volgende:
Als je 25 liter gas verbruikt met handen wassen kun je volgens mij concluderen dat je ketel kapot is. Dan zou ik gewoon een goede onderhoudsmonteur zoeken ipv je tijd in meten steken.
Dan zou ik maar snel stoppen met roken als ik hem was.. maar in beide gevallen zou ik snel iemand laten komenquote:
Ik rook niet en heb rookmelders en co meter, beide niksquote:Op zaterdag 26 maart 2022 17:42 schreef Nico987 het volgende:
Dan zou ik maar snel stoppen met roken als ik hem was.. maar in beide gevallen zou ik snel iemand laten komen
Dan is het nu tijd uit te zoeken waar het lekt. Begin eens met de gaskraan va je ketel dicht te draaien. Als er dan nog verbruik is dan wordt het tijd zenuwachtig te worden en de hoofdkraan dicht te draaien. Lekkage in de ketel waait wel naar buiten maar als dat het is zou ik toch de gaskraan naar die ketel dicht laten.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 19:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu Xxx7,324
Sinds 16.14 , 103 liter gas erdoorheen, ben niet eens thuis geweest
Das erg weinig.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 19:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu Xxx7,324
Sinds 16.14 , 103 liter gas erdoorheen, ben niet eens thuis geweest
Zeg je nu dat er water uit de radiator bij het douche water komt? Lijkt mij een groot probleem. 100 liter in 3 uur als de verwarming uit staat vind ik niet weinig.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das erg weinig.
Een gaslek ruik je gelijk, gas is enorm ruikend.
Normaal sluipverbruik is dit.
Jouw type ketel heeft een Honeywell driewegklep die in rust op warm water staat.
Nu wil die klep weleens iets blijven hangen, dan komt er steeds koud water uit de radiatoren in de warmwaterwisselaar.
Aangezien de ketel die wisselaar altijd op 55C wil houden gaat ie steeds even branden.
Wat je kunt doen voor nu is de warmwater warmhoud functie uitzetten.
Welk type heb je?
Nee dat zeg ik niet want ik weet waar ik over praat.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:37 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Zeg je nu dat er water uit de radiator bij het douche water komt? Lijkt mij een groot probleem. 100 liter in 3 uur als de verwarming uit staat vind ik niet weinig.
Ik zou even douchen en dan de gaskraan van de ketel afsluiten en morgen ochtend nog eens kijken.
Die meten dus rook/hitte en co. Geen gas.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 19:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik rook niet en heb rookmelders en co meter, beide niks
Hoe kom je bij die conclusie?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:37 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Zeg je nu dat er water uit de radiator bij het douche water komt? Lijkt mij een groot probleem. 100 liter in 3 uur als de verwarming uit staat vind ik niet weinig.
Ik zou even douchen en dan de gaskraan van de ketel afsluiten en morgen ochtend nog eens kijken.
Type is VHR NL 24-28Cquote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Das erg weinig.
Een gaslek ruik je gelijk, gas is enorm ruikend.
Normaal sluipverbruik is dit.
Jouw type ketel heeft een Honeywell driewegklep die in rust op warm water staat.
Nu wil die klep weleens iets blijven hangen, dan komt er steeds koud water uit de radiatoren in de warmwaterwisselaar.
Aangezien de ketel die wisselaar altijd op 55C wil houden gaat ie steeds even branden.
Wat je kunt doen voor nu is de warmwater warmhoud functie uitzetten.
Welk type heb je?
3weg klep gaat soms vaker vastzitten door vuil in de installatie, ook bij comfort kan die dan door draaien op ww.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 21:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Type is VHR NL 24-28C
Bouwjaar iets van 2000![]()
Driewegklep al vervangen was een bekend euvel vervangen door update
Warmtewisselaar staat toch uit als ik de comfort stand heb uitgeschakeld![]()
Ga nu maar eens een WiFi schakelaar tussen de stroom zetten en uitschakelen na douch avond
Wordt vervolgd
Wat?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 21:26 schreef capricia het volgende:
Ik heb zo het gevoel dat alle louche huishoudens uitgesmeerd worden over de valide.
Spannend!quote:Op zaterdag 26 maart 2022 21:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo vroeg gedouched meterstand opgenomen.
WiFi schakelaar geïnstalleerd en cv ketel uit![]()
Morgen om 1500 pas weer aan
Wordt vervolgd
Draai ook de gaskraan bij de ketel dicht. Als je een gaslek in je ketel hebt weet je anders nog steeds niks, want ook zonder spanning op de ketel kan de branderautomaat gewoon gas doorlaten.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 21:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo vroeg gedouched meterstand opgenomen.
WiFi schakelaar geïnstalleerd en cv ketel uit![]()
Morgen om 1500 pas weer aan
Wordt vervolgd
Zou ik niet doen. Voor systematisch storing zoeken helpt het niet echt om van alles tegelijk te doen.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 22:22 schreef JF_ het volgende:
[..]
Draai ook de gaskraan bij de ketel dicht. Als je een gaslek in je ketel hebt weet je anders nog steeds niks, want ook zonder spanning op de ketel kan de branderautomaat gewoon gas doorlaten.
Dus ketel van spanning af en gaskraantje dicht. Zie je dan morgenochtend geen verbruik, gefeliciteerd, je hebt geen lekkage in huis, alleen maar een ketel met kuren. En dan wordt t uitzoeken hoe en wat.
Salmonella...en gasverbruik zijn idd wel te koppelen ja.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 07:27 schreef JF_ het volgende:
Schrijf elk uur de stand op, kijk of t echt nul is als je niets tapt.
Zit er elk uur wat verbruik zonder watertap, zet dan je ketel eens helemaal uit en draai kraantje eronder dicht. Als t dan nog geen nul is heb je ergens lekkage of defecte meter.
Is t dan wel nul zit t verbruik toch echt in je ketel. Warmhouden blok, salmonella behandeling om de zoveel tijd, lekkage, kan nog van alles zijn.
Legionella…zuchtquote:Op zaterdag 26 maart 2022 23:03 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Salmonella...en gasverbruik zijn idd wel te koppelen ja.
Nee hoeft niet dicht een gaslek ruik je op 1 km afstand alquote:Op zaterdag 26 maart 2022 22:22 schreef JF_ het volgende:
[..]
Draai ook de gaskraan bij de ketel dicht. Als je een gaslek in je ketel hebt weet je anders nog steeds niks, want ook zonder spanning op de ketel kan de branderautomaat gewoon gas doorlaten.
Dus ketel van spanning af en gaskraantje dicht. Zie je dan morgenochtend geen verbruik, gefeliciteerd, je hebt geen lekkage in huis, alleen maar een ketel met kuren. En dan wordt t uitzoeken hoe en wat.
Rauwe kip in je kachel is ook niet fijnquote:
Misschien wel een goede bespaar tip. Kip in braadzak in de ketel hangen. Heb je aan na een tijdje heerlijke slowcooked kip.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 23:19 schreef densmee het volgende:
[..]
Rauwe kip in je kachel is ook niet fijn
Nee hoor. Wij hebben jaren geleden een gaslek in de meterkast gehad. Was maar een kleintje, maar niemand had het door, behalve de meteropnemer, die ons waarschuwde omdat hij het rook. Zelfs degene die het kwam repareren rook het niet. Maar het was wel te meten.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee hoeft niet dicht een gaslek ruik je op 1 km afstand al
Bij een druktest ja,jouw lekkage was zo klein dat ie niet eens de radertjes van de meter rond kreeg.quote:Op zondag 27 maart 2022 08:12 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Nee hoor. Wij hebben jaren geleden een gaslek in de meterkast gehad. Was maar een kleintje, maar niemand had het door, behalve de meteropnemer, die ons waarschuwde omdat hij het rook. Zelfs degene die het kwam repareren rook het niet. Maar het was wel te meten.
Nee, eco-stand betekent niet automatisch dat buffervat niet meer op temperatuur wordt gehouden. Bij mijn ketel uit 2005 deed de eco-stand van de thermostaat geen zak. De ketel herkent dus die input van thermostaat niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 21:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Type is VHR NL 24-28C
Bouwjaar iets van 2000![]()
Driewegklep al vervangen was een bekend euvel vervangen door update![]()
Ntc 2x ook allebei al stuk gehad en vervangen![]()
Warmtewisselaar staat toch uit als ik de comfort stand heb uitgeschakeld![]()
Ga nu maar eens een WiFi schakelaar tussen de stroom zetten en uitschakelen na douch avond
Wordt vervolgd
Eco is zo te lezen nog steeds met voorverwarmen aan, maar dan lager.quote:C)
d 04
Instelling van de warmhoudfunctie
0 = ”ECO” (min. is 32 °C)
1 = ”COMFORT” (ingestelde warmhoudtemperatuur via d 02) 2 = ”SOLAR ECO” (solarbedrijf zonder warmhoudfunctie)
3 = ”SOLAR COMFORT” (solarbedrijf met ingestelde warmhoudfunctie via d 02, fabrieksinstelling 1)
d 05
Instelling van de toestelfunctie
0 = warm water uit, verwarming uit, vorstbeveiliging aan.(bijv. tijdens vakantie)
1 = warm water aan, verwarming uit (zomerbedrijf) 2 = warm water aan, verwarming aan (winterbedrijf,
Geen idee, het lek zat voor de meter.quote:Op zondag 27 maart 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bij een druktest ja,jouw lekkage was zo klein dat ie niet eens de radertjes van de meter rond kreeg.
>100l in 3 uur staat je halve huis vol gas, dat ruik je gelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |