Ja hèquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:39 schreef Myraela het volgende:
![]()
Op Funda was het al tof, maar zo is het echt nog heel veel toffer.
Ik zou inderdaad gaan bellen, ze verzuipen op dit moment in alle aanvragen. En grote kans dat zelfs je belrondje niet tot contacten leid. T is echt waardeloos om een vakman te vinden op dit moment.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:29 schreef Candaasje het volgende:
Hmpf, elektromonteurs en CV installateurs kunnen niet of reageren tnt helemaal niet op mijn aanvragen.
Anders maar even een belrondje doen, misschien werkt dat beter dan via de mail/contactformulieren. De timmerman en degenen voor het houtworm/boktorprobleem hingen immers ook direct zelf in de telefoon.
Ja, en we moeten het anders toch ook maar eens bij de toekomstige buren gaan proberen; twee huizen verderop zit een aannemer. Nu was ik daar een beetje huiverig voor, omdat als er dan iets misloopt of niet helemaal lekker gaat, je nog wel 30 jaar bijna direct naast elkaar woont. Maar ja... wellicht heeft hij wel de connecties. En volgens de timmerman is het een goede.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad gaan bellen, ze verzuipen op dit moment in alle aanvragen. En grote kans dat zelfs je belrondje niet tot contacten leid. T is echt waardeloos om een vakman te vinden op dit moment.
Als ie goed bekend staat gaat t vast wel goed en korte lijntjes zijn ook wat waard. Maar ik begrijp je punt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, en we moeten het anders toch ook maar eens bij de toekomstige buren gaan proberen; twee huizen verderop zit een aannemer. Nu was ik daar een beetje huiverig voor, omdat als er dan iets misloopt of niet helemaal lekker gaat, je nog wel 30 jaar bijna direct naast elkaar woont. Maar ja... wellicht heeft hij wel de connecties. En volgens de timmerman is het een goede.
Kijk de laatste uitstel van executie maar eens voor zo'n succesverhaalquote:Op donderdag 31 maart 2022 12:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, en we moeten het anders toch ook maar eens bij de toekomstige buren gaan proberen; twee huizen verderop zit een aannemer. Nu was ik daar een beetje huiverig voor, omdat als er dan iets misloopt of niet helemaal lekker gaat, je nog wel 30 jaar bijna direct naast elkaar woont. Maar ja... wellicht heeft hij wel de connecties. En volgens de timmerman is het een goede.
Zijn het vrij kleine gaatjes in de balk? Dan is het waarschijnlijk houtworm. Als je de zolder gaat isoleren en een beetje verwarmen dan zal deze niet actief blijven. Voor de houtworm is het van belang dat deze lucht, vocht en hout heeft. Haal je een van deze factoren weg, hoogstwaarschijnlijk vochtquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja hè, ik snap nog steeds niet helemaal waarom er zoveel details niet op stonden. Maar goed, ik klaag niet, want wellicht heeft het ons geholpen....
.
Afspraak met de boktor/houtwormmeneer gepland. Die komt paar dagen na de sleuteloverdracht even inspecteren. Een van de balken op zolder gaan we sowieso wel laten behandelen, want het was niet helemaal duidelijk of 'ie ooit al behandeld is, en er komt nog wel poeder uit. En eenmaal geïsoleerd, kom je er later weer zo moeilijk bij.
Erg milieuvriendelijk gaat het niet worden, maar ja, een dak dat instort is ook niet zo duurzaam.
Ah, wel goede om te onthouden! Deze man gaat eerst ook kijken of het nodig isquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:24 schreef Scharrelduif het volgende:
[..]
Zijn het vrij kleine gaatjes in de balk? Dan is het waarschijnlijk houtworm. Als je de zolder gaat isoleren en een beetje verwarmen dan zal deze niet actief blijven. Voor de houtworm is het van belang dat deze lucht, vocht en hout heeft. Haal je een van deze factoren weg, hoogstwaarschijnlijk vocht, dan verdwijnt de houtworm ook.
Ik woon zelf in een jaren 30 woning en we hadden ook houtworm op zolder. Waarschijnlijk combinatie van niet geïsoleerd/verwarmd en wel de was drogen in een slecht geventileerde ruimte. We hebben de woning laten inspecteren door iemand die niet met gif werkt en die gaf aan dat het vanzelf ophoud als de lucht droger wordt en het vocht dus wordt weggenomen. We zijn nu 12 jaar verder en de zolder is een slaapkamer geworden. Er is niks aan de balk gedaan, ook niet meer gevretenEr komt geen poeder meer uit en er is ook geen gif nodig geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waaat een huis hee! Heb wel eerdere huizen van jullie interesselijstje voorbij zien schieten en die vielen hierbij echt in het niet! Wat gaaf dat het dit huis geworden is!Voor poepen of plassen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:
Als je goed aankoppelt is het echt alleen het idee wat ranzig isquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:09 schreef SQ het volgende:
[..]
je blijft toch ook wel een lekker ranzig wijf he
quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waaat een huis hee! Heb wel eerdere huizen van jullie interesselijstje voorbij zien schieten en die vielen hierbij echt in het niet! Wat gaaf dat het dit huis geworden is!Ja hè, zo blij dat het deze geworden isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klettert dat niet enorm, qua geluid?![]()
Zo'n bus heeft amper diepte, dus het is zeker geen klettergeluidquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja hè, zo blij dat het deze geworden is![]()
Klettert dat niet enorm, qua geluid?
En dat dan je partner / kind denkt een lekkere nighttime snack te vinden op het nachtkastjequote:Op vrijdag 1 april 2022 10:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Als je goed aankoppelt is het echt alleen het idee wat ranzig isTenminste, ik heb ze niet beiden geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het voor beide geldt
Ah, goede van dat monumentenglas! Leuk/informatief om te lezen (Newbie hier dus ik leer elke dag wat bij)quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:21 schreef archito het volgende:
Wat een gaaf project!![]()
![]()
Voor wat betreft de kozijnen zou ik nog willen meegeven dat het interessant kan zijn om de draaidelen of het gehele kozijn te vervangen. Een goede timmerman kan dat 1 op 1 namaken van origineel. Daarmee heb je wel je kierdichting een stuk beter, goed isolerend glas, hardhout wat minder onderhoud vraagt en is de bediening waarschijnlijk soepeler. Met name kierdichting zorgt voor een grote besparing in energie.
Het materiaal van kozijnen is anders dan bij glas in lood, schouwen en granito vloeren etc wat minder 'monumentaal'. Het gaat er vooral om dat de uitstraling behouden blijft en dat kan heel goed met nieuwe houten kozijnen nagemaakt van bestaand.
Monumentenglas is wel diehard authentiek natuurlijk, maar in mijn ervaring is dat niet persé kenmerkend voor een jaren 30 woning. Kenmerken zitten hem meer in het gebruik van glas-in-lood (of in jullie geval kathedraalglas?), erkers, diepe dakgoten, stijle daken, paneeldeuren, granito etc.
Monumentenglas wordt veel meer gebruikt bij rijksmonumenten waarbij het gevelbeeld tot in nog groter detail het origineel moet benaderen.
Ik heb hem opgeschreven! We krijgen na de 20ste sowieso al wel een timmerman uit de omgeving op bezoek (moeten we hem even bellen) en die doet ook wel veel mooi oud werkquote:Op vrijdag 1 april 2022 21:35 schreef AnneX het volgende:
Als hij nog niet gestopt is, heb ik het adres van een ervaren restauratie timmerman.
Hij heeft ons 2 x (betaalbaar) uit de brand geholpen. ( en n.b. getipt via fok k&w ).
Las ik over een vide? Hier is een vide!
Zou die dan uit de betonnen tussenverdieping gezaagd moeten worden?
Kan dat qua constructie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |