Spreek voor jezelf, ik heb niets te klagen maar ik merk wel dat alles duurder aan het worden is. .quote:Op vrijdag 25 maart 2022 01:00 schreef GerryDV het volgende:
Het lijkt de laatste dagen/weken een trend te zijn om te zeiken over dure brandstof of dure boodschappen. We hebben het uiteindelijk over enkele euro's of tientjes per dag en toch lijkt het alsof de wereld vergaat. We hebben het in Nederland verdomme oneindig veel beter dan in de rest van de wereld. Niemand hoeft dakloos te zijn of kou te lijden. En dat paar euro extra gaat dan ok grotendeels gewoon de kas in waarvan alle toeslagen en subsidies betaald worden. Alsmede het onderhoud aan wegen en onze mooie binnensteden.
Waar komt als dat geklaag toch vandaan? Is het dat mensen gewoon niks te doen hebben en dan maar gaan lopen klagen over de brandstof die iets duurder wordt?
Ik snap werkelijk alle ophef niet. We hebben het supergoed met zijn allen!
Gaat wel om meer dan 200 euro verschil op jaarbasis hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 06:38 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als mensen een jaartje langer met hun telefoon doen heb je de kosten al opgevangen ja
Neequote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:04 schreef Näsenbar het volgende:
komt allemaal door studenten die nu gratis geld krijgen en daarmee op vakantie gaan en feesten. de hardwerkende nederlander wordt weer benadeeld en mag voor de kosten opdraaien.
gr gr.
zeker wel, aan de hand van dit artikel dat ik gisteren in de krant las kan ik stellen dat dit geld beter naar de hardwerkende nederlander kan gaan ter compensatie: https://www.telegraaf.nl/(...)ie-studenten-onnodigquote:
Misschien moeten zij dan ook gewoon gaan werken ipv alleen handje ophouden.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:05 schreef Herkauwer het volgende:
Echter op dit moment hebben veel mensen het (voor onze begrippen) echt wel even zwaar. En wat jij schetst met tientjes per dag is wel ruim ¤3650 per jaar per tientje. En er zijn genoeg mensen die dat er niet zomaar even bij hebben.
Het is geen artikel, dit is in ingezonden brief met een mening van iemand.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:08 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
zeker wel, aan de hand van dit artikel dat ik gisteren in de krant las kan ik stellen dat dit geld beter naar de hardwerkende nederlander kan gaan ter compensatie: https://www.telegraaf.nl/(...)ie-studenten-onnodig
Hoeveel procent van de mensen die een probleem hebben door de stijgende kosten werkt er dan niet?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Misschien moeten zij dan ook gewoon gaan werken ipv alleen handje ophouden.
iets meer respect voor experts ja? jij wordt niet in de krant gepubliceerdquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Het is geen artikel, dit is in ingezonden brief met een mening van iemand.
Waar is deze meneer expert in dan? Als het een expert dan kan hij vast wel een betere brief schrijven met een onderbouwing i.p.v. een mening.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:11 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
iets meer respect voor experts ja? jij wordt niet in de krant gepubliceerd
Geen idee, maar als je fulltime werkt en al in de problemen raakt als de energierekening of benzineprijs stijgt dan doe je toch echt wat verkeerd in je budgettering. Lijkt mij, maar ik ben geen expert.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de mensen die een probleem hebben door de stijgende kosten werkt er dan niet?
Of het nu verkeerde budgettering is of domme pech, feit is dat er genoeg mensen het nu extra zwaar hebben. Niet iedereen is in staat om met alle variabelen rekening te houden en een grote buffer aan te houden.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Geen idee, maar als je fulltime werkt en al in de problemen raakt als de energierekening of benzineprijs stijgt dan doe je toch echt wat verkeerd in je budgettering. Lijkt mij, maar ik ben geen expert.
Zit wat in, maarrrrrrrrquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Geen idee, maar als je fulltime werkt en al in de problemen raakt als de energierekening of benzineprijs stijgt dan doe je toch echt wat verkeerd in je budgettering. Lijkt mij, maar ik ben geen expert.
Had je maar een vak moeten leren.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:35 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Zit wat in, maarrrrrrrr
Wat nou als je in een bol.com warehouse werkt?
Salaris laag, 0-uren contractje enzo...
Even een quote om deze prachtpost te bewaren. Heldquote:Op vrijdag 25 maart 2022 01:00 schreef GerryDV het volgende:
Het lijkt de laatste dagen/weken een trend te zijn om te zeiken over dure brandstof of dure boodschappen. We hebben het uiteindelijk over enkele euro's of tientjes per dag en toch lijkt het alsof de wereld vergaat. We hebben het in Nederland verdomme oneindig veel beter dan in de rest van de wereld. Niemand hoeft dakloos te zijn of kou te lijden. En dat paar euro extra gaat dan ok grotendeels gewoon de kas in waarvan alle toeslagen en subsidies betaald worden. Alsmede het onderhoud aan wegen en onze mooie binnensteden.
Waar komt als dat geklaag toch vandaan? Is het dat mensen gewoon niks te doen hebben en dan maar gaan lopen klagen over de brandstof die iets duurder wordt?
Ik snap werkelijk alle ophef niet. We hebben het supergoed met zijn allen!
hoe duur was dat, als ik vragen magquote:Op vrijdag 25 maart 2022 06:58 schreef NightDancert het volgende:
Mwah, ik zat eens te kijken wat wij kwijt zouden zijn aan energie als we een doorsnee gezin zouden zijn (3500 kWh en 1200 m3 gas). Dan kom je op 550 euro per maand uit met de huidige prijzen. Dat noem ik niet echt tientjeswerk. Overigens zijn wij een doorsneegezin, maar hebben we gelukkig een nagenoeg nul op de meter situatie kunnen creëren.
Ahh okquote:
Ongeveer 20.000 euro. Zonnepanelen en een warmtepomp.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:08 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
hoe duur was dat, als ik vragen mag
Goddomme als je zou zeggen dat die keal hier op fok zit onder dit account zou ik het geloven broerquote:
Dus 15 jaar aan gas/energiekosten (mits je niet extreem uitbundig leeft). En over 25 jaar moet de boel vast weer (deels) vernieuwd worden.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:49 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ongeveer 20.000 euro. Zonnepanelen en een warmtepomp.
Beduidend minder, voordat de stroom- en gastarieven omhoog knalden was de terugverdientijd rond de 10 jaar. Met de huidige tarieven eerder rond de 3 jaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dus 15 jaar aan gas/energiekosten (mits je niet extreem uitbundig leeft). En over 25 jaar moet de boel vast weer (deels) vernieuwd worden.
Dan gebruik je ook belachelijk veel gas en energie. Rond de 150 a 200 euro per maand met de oude prijzen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:34 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Beduidend minder, voordat de stroom- en gastarieven omhoog knalden was de terugverdientijd rond de 10 jaar. Met de huidige tarieven eerder rond de 3 jaar.
Dat valt wel mee hoor, rond de 3000 kWh stroom en 35 GJ stadsverwarming (wat ongeveer overeenkomt met 1200m3 gas).quote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dan gebruik je ook belachelijk veel gas en energie. Rond de 150 a 200 euro per maand met de oude prijzen.
het staat toch in de krant? dan is het waar anders plaatst de krant het niet, jij en andere milenials halen alles van facebook en zeggen dan dat het waar is terwijl iedere malloot daar iets kan zeggen. zo zie je maar dat de jeugd het totaal kwijt isquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:16 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waar is deze meneer expert in dan? Als het een expert dan kan hij vast wel een betere brief schrijven met een onderbouwing i.p.v. een mening.
Een ingezonden brief in de krant…? Ik snap niets van je opmerking. Ben ik een millennial? Welk stuk is sarcasme en/of ironischquote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:22 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
het staat toch in de krant? dan is het waar anders plaatst de krant het niet, jij en andere milenials halen alles van facebook en zeggen dan dat het waar is terwijl iedere malloot daar iets kan zeggen. zo zie je maar dat de jeugd het totaal kwijt is
Met dit verbuik zit je op een veel lager bedrag. 1100 euro elektra + 1800 euro gas (aansluiting wegstrepen tegen energieaftrek). Dan zit je op 240 per maand.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 06:58 schreef NightDancert het volgende:
Mwah, ik zat eens te kijken wat wij kwijt zouden zijn aan energie als we een doorsnee gezin zouden zijn (3500 kWh en 1200 m3 gas). Dan kom je op 550 euro per maand uit met de huidige prijzen. Dat noem ik niet echt tientjeswerk. Overigens zijn wij een doorsneegezin, maar hebben we gelukkig een nagenoeg nul op de meter situatie kunnen creëren.
Ik heb een berekening gemaakt voor een doorsneegezin om even aan te geven dat er potentieel veel mensen fucked zijn. En de bedragen heb ik door een aantal offertes op te vragen bij verschillende energieboeren. 70 cent per kWh is geen uitzondering en gas gaat ook richting de 3 euro per kuub. Mogelijk scheelt het inderdaad als je al klant bent.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 20:53 schreef Piger het volgende:
[..]
Met dit verbuik zit je op een veel lager bedrag. 1100 euro elektra + 1800 euro gas (aansluiting wegstrepen tegen energieaftrek). Dan zit je op 240 per maand.
Tenzij je naar een nieuwe leverancier moet, dan ben je fucked.
Maar hierna spreek je opeens over stadsverwarming. Dat is een hele andere situatie. Daar wordt je jarenlang al genaaid. Heb ook bewust nooit ingeschreven op een koopwoning met stadsverwarming.
150 a 200 euro per maand (oude prijzen) is gemiddeld voor een vierpersoons huishouden. Hoezo is het dan belachelijk veel?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dan gebruik je ook belachelijk veel gas en energie. Rond de 150 a 200 euro per maand met de oude prijzen.
Nou niet mogelijk dus maar gewoon sowieso.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 20:58 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik heb een berekening gemaakt voor een doorsneegezin om even aan te geven dat er potentieel veel mensen fucked zijn. En de bedragen heb ik door een aantal offertes op te vragen bij verschillende energieboeren. 70 cent per kWh is geen uitzondering en gas gaat ook richting de 3 euro per kuub. Mogelijk scheelt het inderdaad als je al klant bent.
je moet gewoon minder aan jezelf denken en meer aan dit land. wij hebben dit land opgebouwd maar als jij met dit geld op vakantie wil gaan met je "studiefinanciering" moet je dat zelf weten maar dan kan je niet op sabbatical gaan zoals de schrijver van dit stuk stelt. het is toch van de zotte wij allemaal maar belasting betalen maar meneer wil lekker snoepen uit de kas.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 20:23 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Een ingezonden brief in de krant…? Ik snap niets van je opmerking. Ben ik een millennial? Welk stuk is sarcasme en/of ironisch
Oh! Wie is wij en je lijkt nogal veel over mij te weten. De schrijver van het stuk zegt helemaal niets, hij raaskalt alleenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 22:37 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
je moet gewoon minder aan jezelf denken en meer aan dit land. wij hebben dit land opgebouwd maar als jij met dit geld op vakantie wil gaan met je "studiefinanciering" moet je dat zelf weten maar dan kan je niet op sabbatical gaan zoals de schrijver van dit stuk stelt. het is toch van de zotte wij allemaal maar belasting betalen maar meneer wil lekker snoepen uit de kas.
ik zie het al, de realiteit is te moeilijk voor een brein dat is gevormd door facebook en tiktoksquote:Op zaterdag 26 maart 2022 07:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Oh! Wie is wij en je lijkt nogal veel over mij te weten. De schrijver van het stuk zegt helemaal niets, hij raaskalt alleen
Oké boomerquote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:54 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
ik zie het al, de realiteit is te moeilijk voor een brein dat is gevormd door facebook en tiktoks
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |