Eens ja. Het is letterlijk balanceren op het randje. Niet teveel en niet te weinig. Een lastig parket voor de diplomaten.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 18:35 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
het probleem is juist dat het heel moeilijk is om een beetje te escaleren dan. Ik kan me voorstellen dat de russen zo trots zijn dat als er een aanval op Russisch grondgebied plaatsvind ze zich verplicht voelen om Amerikaans grondgebied te raken. Hoeft natuurlijk niet nucleair gelijk te zijn, maar voor het het weet ben je in een totale oorlog die van kwaad tot erger gaat. En de vraag is hoe stop je die, dat is niet zo makkelijk.
Misschien met grote waarschuwingen aan elkaar. Zoals een kernbom op een onbewoond schots eiland of zo ergens in Alaska, maar je praat dan al gauw denk ik over dat soort dingen
Ja toen bijna niemand wist wat de gevolgen van die wapens waren.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat hij niet zal gaan nuken.
Alhoewel. De VS is al twee keer weggekomen met het gooien van een nuke. Dus er zijn mogelijkheden om er eentje te gooien en er mee weg te komen. Als Putin zo'n mogelijkheid vindt en dus mee weg kan komen, dan acht ik hem prima in staat om een nuke te gooien.
Ik acht hem ook in staat om een situatie zo te bewerkstelligen dat hij er mee weg kan komen. Maar dat zal hem wel eventjes wat tijd gaan kosten.
Poetin is niet een man die je slecht nieuws wilt brengen. Iets wat je vaker ziet bij dictators.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 18:52 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Of hij had verkeerde informatie? Putin is meestal een goede denker, maar als hij niet de juiste correcte informatie krijgt, dan maakt hij zijn beslissingen op verkeerde informatie.
En zie hier het resultaat. De inval staat vol met grote onderschattingen en grootmoed.
Ik ben bang dat de Russen er nu vol ingaan.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:40 schreef Remco2021 het volgende:
Rusland ligt gewoon op schema en anders moeten ze maar wat andere bommen gebruiken.
En een paar duizend doden extra kan Rusland wel managen voor moedertje Rusland.
Daar hoef je niet bang voor te zijn want dat gaan ze ook doen hoor......quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:10 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de Russen er nu vol ingaan.
Ja daar ben ik wel bang voor want dat gaat heel veel burger doden opleveren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:18 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Daar hoef je niet bang voor te zijn want dat gaan ze ook doen hoor......
Ik denk dat ze wel de tijd krijgen om te vertrekken voordat de Russen een zware bom ergens op gooien.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:19 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ja daar ben ik wel bang voor want dat gaat heel veel burger doden opleveren.
Bij het bombardement op de radiotorens deden ze dat inderdaad.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:25 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel de tijd krijgen om te vertrekken voordat de Russen een zware bom ergens op gooien.
Bv 48 uur ofzo.
Rusland ligt op schema?quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:40 schreef Remco2021 het volgende:
Rusland ligt gewoon op schema en anders moeten ze maar wat andere bommen gebruiken.
En een paar duizend doden extra kan Rusland wel managen voor moedertje Rusland.
Heb je je al aangemeld bij putin om onschuldige vrouwen en kinderen af te mogen slachten Peter de Vroomen? Je doet niks anders dan alles goedpraten, je bent een engnek die een genocide pleger steuntquote:Op donderdag 24 maart 2022 13:56 schreef RetepV het volgende:
Er zal een verdrag komen tussen Oekraïne en Rusland. Rusland had meerdere dingen op zijn lijstje staan toen het Oekraïne binnenviel, en een Oekraïne die nooit bij de NAVO zal gaan stond denk ik helemaal bovenaan het lijstje.
Ook denk ik dat de gevechten in Mariupol zo hevig zijn omdat met Mariupol, de bevoorrading van het Russische leger makkelijker zal gaan (het is een havenstad).
Maar sowieso wil Rusland Mariupol innemen omdat het veiligheid voor de Donetsk regio zal betekenen. Geen Oekraïners die Donetsk in de rug zullen kunnen aanvallen via de haven(s). Tenslotte heeft Rusland Donetsk en Luhansk hun onafhankelijkheid erkend en daarmee impliciet beloofd dat het voor hun onafhankelijkheid zal vechten.
Het lijkt één oorlog, maar ik zie er duidelijk twee. Eentje is om de regering in Kiev te dwingen om akkoord te gaan met dat ze nooit meer bij de NAVO zullen gaan, dan zal hij Kiev verder wel met rust gaan laten. De andere is om de onafhankelijkheid en veiligheid van Donetsk en Luhansk zeker te stellen (en daarvoor is een corridor nodig tussen de Krim en de Donetsk oblast).
Mijn kijk op de zaak. Misschien zit ik er echt compleet naast, maar voor mij lijken dit voor de hand liggende dingen.
Dus dat verdrag zal er waarschijnlijk wel komen. Maar pas als Mariupol gevallen is en de corridor veiliggesteld is. Ik durf niet te zeggen hoe lang dat zal duren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |