abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2022 @ 21:42:24 #51
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_204234317
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:35 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
het probleem is juist dat het heel moeilijk is om een beetje te escaleren dan. Ik kan me voorstellen dat de russen zo trots zijn dat als er een aanval op Russisch grondgebied plaatsvind ze zich verplicht voelen om Amerikaans grondgebied te raken. Hoeft natuurlijk niet nucleair gelijk te zijn, maar voor het het weet ben je in een totale oorlog die van kwaad tot erger gaat. En de vraag is hoe stop je die, dat is niet zo makkelijk.

Misschien met grote waarschuwingen aan elkaar. Zoals een kernbom op een onbewoond schots eiland of zo ergens in Alaska, maar je praat dan al gauw denk ik over dat soort dingen
Eens ja. Het is letterlijk balanceren op het randje. Niet teveel en niet te weinig. Een lastig parket voor de diplomaten.
pi_204247877
Iedere dag is er wel rampzalig nieuws op letterlijk ieder gebied.

Vandaag weer een deal voor 500 milljoen weg met China: https://web.archive.org/w(...)stment-russia-dodge/

Het gaat heel, heel erg hard met het slechte nieuws. Europa zijn ze voorgoed kwijt als afzet markt. De roebel doet op de zwarte markt ongeveer 350:1 met de dollar. De aandelenmarkt kan niet meer normaal open, investeerders worden weggejaagd. Werkloosheid neemt angstwekkend toe.

Fascinerend om te zien hoe je je hele land in 1 week naar de klote helpt. En de shitshow is nog maar net begonnen.
pi_204247925
Edit
pi_204248025
pi_204250065
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:05 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat hij niet zal gaan nuken.

Alhoewel. De VS is al twee keer weggekomen met het gooien van een nuke. Dus er zijn mogelijkheden om er eentje te gooien en er mee weg te komen. Als Putin zo'n mogelijkheid vindt en dus mee weg kan komen, dan acht ik hem prima in staat om een nuke te gooien.

Ik acht hem ook in staat om een situatie zo te bewerkstelligen dat hij er mee weg kan komen. Maar dat zal hem wel eventjes wat tijd gaan kosten.
Ja toen bijna niemand wist wat de gevolgen van die wapens waren.
Het is overigens ook aan de VS te danken dat dat zo goed gedocumenteerd is en in zekere zin een zegen dat ze gebruikt zijn toen het nog prototypes waren met een beperkte kracht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 31 maart 2022 @ 08:00:53 #56
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204280311
Niet houdbaar is natuurlijk een subjectief begrip. Wanneer de staat van je land, je leger en het aantal slachtoffers (inclusief binnen je eigen bevolking/leger) wat je aanricht, vanuit je comfortabele bunker je niets uitmaakt dan is zo'n oorlog best lang houdbaar. Net als Hitler lijkt Putin het totaal verwoesten van het eigen land niet zo'n probleem te vinden.

De woorden van Goebbels zijn prima naar het Rusland van nu te verplaatsen.

Ich frage euch: Wollt ihr den totalen Krieg?! Wollt ihr ihn, wenn nötig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute überhaupt erst vorstellen können? Nun, Volk, steh auf, und Sturm, brich los!

Het probleem lijkt vooral te zijn dat deze oorlog voor Rusland niet echt winbaar is. Gepruts in de marge is wat we zien. Ongemotiveerde, slecht opgeleide en slecht uitgeruste amateurs volledig top-down aangestuurd door nog grotere amateurs in old-skool soviet-stijl. Kanonnenvoer in optima forma.

Oekraïne zal verschrikkelijke verliezen lijden, maar zo te zien is het incasseringsvermogen van het Oekraïnse volk zeker niet kleiner dan dat van het Russische volk. De haat zal inmiddels groot genoeg zijn om nog rustig een poosje door te gaan met het afslachten van deze amateurs. Kortom, zonder een wijziging van plan, zonder een compleet andere strategie gaat dit nog wel even duren, waarbij Oekraïne steeds meer de overhand lijkt te krijgen. Of de bewoners van de Donbas regio nog zo blij zijn met hun "bevrijders" valt ook nog maar af te wachten. De Russen gaan nietsontziend te werk, inclusief tegen etnisch Russische Oekraïners dus het besef dat ze met zulke "vrienden" geen vijanden nodig hebben zal ook wel aardig duidelijk zijn geworden.

Kortom, enige zorgen voor de nabije toekomst zijn zeker op hun plaats, maar dat moet de Oekraïners er vooral niet van weerhouden er vol in te gaan en ons niet weerhouden ze daarbij zoveel als maar mogelijk is te ondersteunen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 09:03:21 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204280632
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:52 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Of hij had verkeerde informatie? Putin is meestal een goede denker, maar als hij niet de juiste correcte informatie krijgt, dan maakt hij zijn beslissingen op verkeerde informatie.

En zie hier het resultaat. De inval staat vol met grote onderschattingen en grootmoed.
Poetin is niet een man die je slecht nieuws wilt brengen. Iets wat je vaker ziet bij dictators.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204285166
Rusland ligt gewoon op schema en anders moeten ze maar wat andere bommen gebruiken.
En een paar duizend doden extra kan Rusland wel managen voor moedertje Rusland.
pi_204285414
Putin: The war continues, there will be no meeting with Zelensky

Russian President Vladimir Putin told Italian Prime Minister Mario Draghi that there were no appropriate conditions for a ceasefire in Ukraine. Draghi said this at a press conference today after his telephone conversation with Putin yesterday, Reuters reported, BTA reported.

Putin told Draghi that the conditions for a truce were not yet in place. The Italian prime minister confided that he had asked the Russian president to meet with his Ukrainian counterpart Volodymyr Zelensky, TASS reported. "Putin replied that the conditions for (such a meeting) had not occurred," Draghi said. Earlier in the day, Kremlin spokesman Dmitry Peskov was quoted as saying by TASS that a meeting between Putin and Zelensky would be possible only after the text of a future agreement between Russia and Ukraine was drafted.

Current gas contracts remain and European companies will continue to pay in euros or dollars, the Russian president said, according to the Italian prime minister. "What I understand, but I may be wrong, is that the transformation of payments ... is an internal matter of the Russian Federation," Draghi added. Italy will reach NATO's 2028 target of spending 2 percent of its defense He noted that there were no disputes between the ruling coalition parties on the issue, but a document with the Italian government's economic forecasts to be published, however, would not specify exactly how much defense spending would increase. , added at the same time Draghi.
pi_204285419
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:40 schreef Remco2021 het volgende:
Rusland ligt gewoon op schema en anders moeten ze maar wat andere bommen gebruiken.
Ik ben bang dat de Russen er nu vol ingaan.
pi_204285476
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:10 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik ben bang dat de Russen er nu vol ingaan.
Daar hoef je niet bang voor te zijn want dat gaan ze ook doen hoor......
pi_204285481
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:18 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Daar hoef je niet bang voor te zijn want dat gaan ze ook doen hoor......
Ja daar ben ik wel bang voor want dat gaat heel veel burger doden opleveren.
pi_204285521
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:19 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja daar ben ik wel bang voor want dat gaat heel veel burger doden opleveren.
Ik denk dat ze wel de tijd krijgen om te vertrekken voordat de Russen een zware bom ergens op gooien.
Bv 48 uur ofzo.
pi_204285544
Tevens zit ik aan neutronen bommen te denken. Daar word het wel tijd voor denk ik als de Russen teveel doden zouden hebben.
pi_204285549
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:25 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Ik denk dat ze wel de tijd krijgen om te vertrekken voordat de Russen een zware bom ergens op gooien.
Bv 48 uur ofzo.
Bij het bombardement op de radiotorens deden ze dat inderdaad.
pi_204286608
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:40 schreef Remco2021 het volgende:
Rusland ligt op schema?
De laatste week heeft Rusland iedere dag meer terein verloren dan dat ze gewonnen hebben.

twitter
pi_204489276
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 13:56 schreef RetepV het volgende:
Er zal een verdrag komen tussen Oekraïne en Rusland. Rusland had meerdere dingen op zijn lijstje staan toen het Oekraïne binnenviel, en een Oekraïne die nooit bij de NAVO zal gaan stond denk ik helemaal bovenaan het lijstje.

Ook denk ik dat de gevechten in Mariupol zo hevig zijn omdat met Mariupol, de bevoorrading van het Russische leger makkelijker zal gaan (het is een havenstad).

Maar sowieso wil Rusland Mariupol innemen omdat het veiligheid voor de Donetsk regio zal betekenen. Geen Oekraïners die Donetsk in de rug zullen kunnen aanvallen via de haven(s). Tenslotte heeft Rusland Donetsk en Luhansk hun onafhankelijkheid erkend en daarmee impliciet beloofd dat het voor hun onafhankelijkheid zal vechten.

Het lijkt één oorlog, maar ik zie er duidelijk twee. Eentje is om de regering in Kiev te dwingen om akkoord te gaan met dat ze nooit meer bij de NAVO zullen gaan, dan zal hij Kiev verder wel met rust gaan laten. De andere is om de onafhankelijkheid en veiligheid van Donetsk en Luhansk zeker te stellen (en daarvoor is een corridor nodig tussen de Krim en de Donetsk oblast).

Mijn kijk op de zaak. Misschien zit ik er echt compleet naast, maar voor mij lijken dit voor de hand liggende dingen.

Dus dat verdrag zal er waarschijnlijk wel komen. Maar pas als Mariupol gevallen is en de corridor veiliggesteld is. Ik durf niet te zeggen hoe lang dat zal duren.
Heb je je al aangemeld bij putin om onschuldige vrouwen en kinderen af te mogen slachten Peter de Vroomen? Je doet niks anders dan alles goedpraten, je bent een engnek die een genocide pleger steunt :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')