abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:34:13 #1
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204200385
Geen idee of dit topic hier, in KLB of WGR moest.

Maar ik zit met iets. Ik werk in nogal een praatgraag bedrijf. Echt iedereen roddelt over iedereen.

Waar ik ben achtergekomen is dat bepaalde werknemers over mij roddelen en het soms zelfs aangeven bij de werkgever zonder dat die lui ook maar een keer naar mij zijn gegaan om feedback te geven.
Zijn die mensen 12 dat ze niet in iemands gezicht durven te spreken of wat?

En dan gaat dit natuurlijk niet over vandalisme ofzo dan lijkt het mij logisch, maar ik ben een redelijk nieuwe werknemer en collega's gaan de groentjes nogal snel keuren. Echter heb ik natuurlijk liever dat ze het tegen mij zeggen wat ik beter kan doen dan tegen iemand anders.

Hoe kan ik dit aanpakken? Moet ik naar degene toelopen die roddelt en vragen of ze feedback met mij willen delen, of moet ik het met de werkgever bespreken? Ik heb geen idee..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204200401
KLB?

Moeten zij weten! :7
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_204200408
Wat roddelen ze over jou?
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:38:02 #4
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204200419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:36 schreef laforest het volgende:
Wat roddelen ze over jou?
Gaat met name over het niet correct doen van het werk.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_204200436
Iedereen roddelt over iedereen dus ja kennelijk maak jij je er ook schuldig aan
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:43:11 #6
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204200458
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen roddelt over iedereen dus ja kennelijk maak jij je er ook schuldig aan
Ik roddel enkel over oud medewerkers en wat voor mensen dat waren. Noem ik trouwens niet eens roddelen maar meer herinneringen ophalen. Ik zal nooit een collega van dezelfde schaal bekritiseren als die er niet bij is.
pi_204200480
Welkom in de realiteit...

Roddels zijn gewoon een smeermiddel bij sociale contacten.

Verkeerd zou hooguit zijn als er niet over je geroddeld wordt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204200486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:38 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Gaat met name over het niet correct doen van het werk.
Dan is dat dus kritiek, niet roddelen.
pi_204200500
Een beetje roddelen is oke maar het moet geen toxic sfeer creeëren, de feedback moet wel bij jou aankomen. Bij het ene bedrijf wordt er meer geroddeld dan het andere.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:47:26 #10
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204200507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:45 schreef laforest het volgende:

[..]
Dan is dat dus kritiek, niet roddelen.
Wel als je die kritiek niet naar jouzelf verspreid maar naar andere collega's.
pi_204200527
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:47 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Wel als je die kritiek niet naar jouzelf verspreid maar naar andere collega's.
Dan is dat nog steeds kritiek. Feit dat jij het verschil niet ziet en ze jou niet aanspreken, maar elkaar, doet mij vermoeden dat jij niet zo goed tegen kritiek kunt. Take a hint. ;)
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:50:56 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_204200541
Het meest constructieve zou zijn om ze eerst zelf te benaderen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:54:46 #13
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204200571
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:49 schreef laforest het volgende:

[..]
Dan is dat nog steeds kritiek. Feit dat jij het verschil niet ziet en ze jou niet aanspreken, maar elkaar, doet mij vermoeden dat jij niet zo goed tegen kritiek kunt. Take a hint. ;)
Ik krijg meestal het compliment dat ik erg galant en niet emotioneel reageert op kritiek. Dus het zou inderdaad kunnen ja maar ik weet het niet.
pi_204200615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:54 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ik krijg meestal het compliment dat ik erg galant en niet emotioneel reageert op kritiek. Dus het zou inderdaad kunnen ja maar ik weet het niet.
Dus je hoort het aan, maar je luistert niet.

Doe er wat aan zou ik zeggen. :Y
pi_204201039
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:43 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ik roddel enkel over oud medewerkers en wat voor mensen dat waren. Noem ik trouwens niet eens roddelen maar meer herinneringen ophalen. Ik zal nooit een collega van dezelfde schaal bekritiseren als die er niet bij is.
Dit zegt heel veel over jou als persoon. Heb medelijden met je collega's.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_204201526
Struggles op de sociale werkplaats! Waarschijnlijk 32 lucifers in het doosje gestopt i.p.v. 30 :')
Cindy De Vuyst
pi_204201550
Ik zou de collega's aanspreken die over het roddelen. Niet op een vijandige manier. 'Ik heb gemerkt dat je het niet helemaal eens bent met de manier waarop ik werk. Misschien heb je wat tips voor mij waardoor het wat beter lukt? ' Zoiets. Zo heb je de collega aangesproken op zijn gedrag, maar niet op een onaardige manier. Kunnen ze daar tenminste niet over klagen.

Het is kleinzielig gedrag, maar komt wel vaker voor helaas. Het is aan je leidinggevende om door zulke types heen te prikken.
pi_204201700
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:46 schreef KroketBroodje het volgende:
Een beetje roddelen is oke maar het moet geen toxic sfeer creeëren, de feedback moet wel bij jou aankomen. Bij het ene bedrijf wordt er meer geroddeld dan het andere.
Dit.

Iedereen roddelt, dat is gewoon zo. Maar achter iemand zijn rug gaan klagen bij de baas zonder de persoon in kwestie ergens op aan te spreken is echt ontzettend sneu.
pi_204202693
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:34 schreef hollandia02 het volgende:
Hoe kan ik dit aanpakken?
Ik zou gewoon mn ding doen en nergen op letten. Als ze rechtstreeks niet durven zeggen, dan boeit me niet wat ze denken. En als de werkgever een beslissing over mij neemt zonder met mij te gaan praten, neem ik zelf ontslag zonder enige disscussie.
“This girl is the fire…”
pi_204202878
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:26 schreef Jamilla.J het volgende:

[..]
Ik zou gewoon mn ding doen en nergen op letten. Als ze rechtstreeks niet durven zeggen, dan boeit me niet wat ze denken. En als de werkgever een beslissing over mij neemt zonder met mij te gaan praten, neem ik zelf ontslag zonder enige disscussie.
Moet ook maar even kunnen hè, zelf ontslag nemen. Heel veel mensen kunnen zich dit niet permitteren.
pi_204203497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:26 schreef Jamilla.J het volgende:

[..]
In een team kun je niet je eigen gang gaan. Daardoor ontstaat die "roddels".

Aan de ts:
Samenwerken betekent communiceren. Ik zou zo weinig mogelijk de werkgever erbij halen, maar juist erover praten met de collega's. Je bent geneigd te denken dat je het goed doet, want je doet je best. Maar soms ontbreekt er net iets in de ogen van je collega's, zoals efficiëntie bijvoorbeeld.
  donderdag 24 maart 2022 @ 13:36:22 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204203547
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:34 schreef hollandia02 het volgende:
Geen idee of dit topic hier, in KLB of WGR moest.

Maar ik zit met iets. Ik werk in nogal een praatgraag bedrijf. Echt iedereen roddelt over iedereen.

Waar ik ben achtergekomen is dat bepaalde werknemers over mij roddelen en het soms zelfs aangeven bij de werkgever zonder dat die lui ook maar een keer naar mij zijn gegaan om feedback te geven.
Zijn die mensen 12 dat ze niet in iemands gezicht durven te spreken of wat?

En dan gaat dit natuurlijk niet over vandalisme ofzo dan lijkt het mij logisch, maar ik ben een redelijk nieuwe werknemer en collega's gaan de groentjes nogal snel keuren. Echter heb ik natuurlijk liever dat ze het tegen mij zeggen wat ik beter kan doen dan tegen iemand anders.

Hoe kan ik dit aanpakken? Moet ik naar degene toelopen die roddelt en vragen of ze feedback met mij willen delen, of moet ik het met de werkgever bespreken? Ik heb geen idee..
'Hallo, ik hoorde dat jij dit gezegd hebt. Hoe zit dat?'

En vervolgens de vraag stellen of ze het voortaan gewoon met jou willen bespreken.
Resistance is futile.
pi_204203658
Dit klinkt alsof je collega's naar de baas gaan om te zeggen dat je fakking kut bent en de hele dag op een archaïsch internetforum zit te klooien _O_
-nee-
pi_204204027
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Moet ook maar even kunnen hè, zelf ontslag nemen. Heel veel mensen kunnen zich dit niet permitteren.
Pff… werk zat, ik heb voor minder erge redenen vaker zelf ontslag genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jamilla.J op 24-03-2022 14:40:12 ]
“This girl is the fire…”
pi_204204140
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 13:32 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
In een team kun je niet je eigen gang gaan. Daardoor ontstaat die "roddels".
Zonder eerlijke communicatie noem ik het geen team.
“This girl is the fire…”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')