Gaat met name over het niet correct doen van het werk.quote:
Ik roddel enkel over oud medewerkers en wat voor mensen dat waren. Noem ik trouwens niet eens roddelen maar meer herinneringen ophalen. Ik zal nooit een collega van dezelfde schaal bekritiseren als die er niet bij is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen roddelt over iedereen dus ja kennelijk maak jij je er ook schuldig aan
Dan is dat dus kritiek, niet roddelen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:38 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Gaat met name over het niet correct doen van het werk.
Wel als je die kritiek niet naar jouzelf verspreid maar naar andere collega's.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:45 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan is dat dus kritiek, niet roddelen.
Dan is dat nog steeds kritiek. Feit dat jij het verschil niet ziet en ze jou niet aanspreken, maar elkaar, doet mij vermoeden dat jij niet zo goed tegen kritiek kunt. Take a hint.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:47 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wel als je die kritiek niet naar jouzelf verspreid maar naar andere collega's.
Ik krijg meestal het compliment dat ik erg galant en niet emotioneel reageert op kritiek. Dus het zou inderdaad kunnen ja maar ik weet het niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:49 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan is dat nog steeds kritiek. Feit dat jij het verschil niet ziet en ze jou niet aanspreken, maar elkaar, doet mij vermoeden dat jij niet zo goed tegen kritiek kunt. Take a hint.
Dus je hoort het aan, maar je luistert niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:54 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik krijg meestal het compliment dat ik erg galant en niet emotioneel reageert op kritiek. Dus het zou inderdaad kunnen ja maar ik weet het niet.
Dit zegt heel veel over jou als persoon. Heb medelijden met je collega's.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:43 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik roddel enkel over oud medewerkers en wat voor mensen dat waren. Noem ik trouwens niet eens roddelen maar meer herinneringen ophalen. Ik zal nooit een collega van dezelfde schaal bekritiseren als die er niet bij is.
Dit.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:46 schreef KroketBroodje het volgende:
Een beetje roddelen is oke maar het moet geen toxic sfeer creeëren, de feedback moet wel bij jou aankomen. Bij het ene bedrijf wordt er meer geroddeld dan het andere.
Ik zou gewoon mn ding doen en nergen op letten. Als ze rechtstreeks niet durven zeggen, dan boeit me niet wat ze denken. En als de werkgever een beslissing over mij neemt zonder met mij te gaan praten, neem ik zelf ontslag zonder enige disscussie.quote:
Moet ook maar even kunnen hè, zelf ontslag nemen. Heel veel mensen kunnen zich dit niet permitteren.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:26 schreef Jamilla.J het volgende:
[..]
Ik zou gewoon mn ding doen en nergen op letten. Als ze rechtstreeks niet durven zeggen, dan boeit me niet wat ze denken. En als de werkgever een beslissing over mij neemt zonder met mij te gaan praten, neem ik zelf ontslag zonder enige disscussie.
In een team kun je niet je eigen gang gaan. Daardoor ontstaat die "roddels".quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:26 schreef Jamilla.J het volgende:
[..]
Ik zou gewoon mn ding doen en nergen op letten. Als ze rechtstreeks niet durven zeggen, dan boeit me niet wat ze denken. En als de werkgever een beslissing over mij neemt zonder met mij te gaan praten, neem ik zelf ontslag zonder enige disscussie.
'Hallo, ik hoorde dat jij dit gezegd hebt. Hoe zit dat?'quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:34 schreef hollandia02 het volgende:
Geen idee of dit topic hier, in KLB of WGR moest.
Maar ik zit met iets. Ik werk in nogal een praatgraag bedrijf. Echt iedereen roddelt over iedereen.
Waar ik ben achtergekomen is dat bepaalde werknemers over mij roddelen en het soms zelfs aangeven bij de werkgever zonder dat die lui ook maar een keer naar mij zijn gegaan om feedback te geven.
Zijn die mensen 12 dat ze niet in iemands gezicht durven te spreken of wat?
En dan gaat dit natuurlijk niet over vandalisme ofzo dan lijkt het mij logisch, maar ik ben een redelijk nieuwe werknemer en collega's gaan de groentjes nogal snel keuren. Echter heb ik natuurlijk liever dat ze het tegen mij zeggen wat ik beter kan doen dan tegen iemand anders.
Hoe kan ik dit aanpakken? Moet ik naar degene toelopen die roddelt en vragen of ze feedback met mij willen delen, of moet ik het met de werkgever bespreken? Ik heb geen idee..
Pff… werk zat, ik heb voor minder erge redenen vaker zelf ontslag genomen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Moet ook maar even kunnen hè, zelf ontslag nemen. Heel veel mensen kunnen zich dit niet permitteren.
Zonder eerlijke communicatie noem ik het geen team.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:32 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
In een team kun je niet je eigen gang gaan. Daardoor ontstaat die "roddels".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |