Ik viel per ongeluk in het programma. Wat een pareltje! En ik heb me aan werkelijk alle stellen geërgerd.
![0bd83297-eb2d-4a86-811d-8f1d11c0ec4f.jpg]()
Familie Rouw: cryptoscammers die samenwerken met o.a. rapper Boef en zo 130k per maand binnenharken. De man, Vasco Rouw, is groot geworden door baggergames te ontwikkelen. Onuitstaanbaar stel. Dieptepunt van de aflevering was de scène waarin ze met elkaar gingen dobbelen om een vakantiebestemming. Gezellig, zei de vrouw, en ze zette de hapjes klaar. Dat moest natuurlijk op een ramp uitlopen: huilende kinderen omdat het geen Legoland werd.
Familie de Groot: stichtelijk gezin uit Barneveld dat 10% van de maandelijkse inkomsten aan een of andere megakerk-in-een-modern-jasje geeft. Moeder is opvoedcoach en vader heeft een rijschool. Ze leken best sympathiek, tot het moment dat zoonlief nagellak opgebracht kreeg door z'n grote zussen en vader die er mopperend afhaalde omdat dat echt niet kon.
Familie Sheshkalani: mensen met een eigen welnessbedrijf die flink in de schulden zitten door de coronaperiode. Leuke mensen, al snap ik niet goed waarom je met grote schulden donuts koopt, een verkeersboete krijgt en niet weet of je overbodige aanvullende verzekeringen hebt.
Nadia: alleenstaande moeder met een bijstandsuitkering en talloze andere compensaties die in een tiny house woont. Ze is eind 30, maar dat zie je niet aan haar af. Eindeloos bezig met zaken gratis of goedkoop krijgen, handig met financiën. Het is misschien niet chic, maar je vraagt je toch af waarom zo'n competente vrouw haar talenten niet voor een financiële wederdienst zou kunnen inzetten zodat ze werkelijk zelfvoorzienend is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.