Je bent bepaald niet de eerste die op dat idee komt - en nee, het werkt niet (zo simpel). Google eens op dividendarbitrage.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Toch heb ik aandelen ontdekt waarbij de koerswijzigingen vaak vrijwel nihil zijn op het moment van ex-dividend, terwijl er forse percentages worden uitgekeerd. Dat is dan toch vreemd?
(En wel lucratief, want je ontvangt in 1 klap het volledige kwartaaldividend en stapt meteen weer uit.)
Ik weet niet of het zo complex is als dividendarbitrage. Het is echt een kwestie van "slapende" dividendaandelen die niet veel corrigeren vlak voor de ex-dividenddatum te kopen en meteen weer te verkopen als het dividend binnen is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Je bent bepaald niet de eerste die op dat idee komt - en nee, het werkt niet (zo simpel). Google eens op dividendarbitrage.
En dan ga jij een blok in het boek leggen in zo'n illiquide aandeel - en wat gebeurt er dan? Of concreet: welke tegenpartij geeft jou gratis geld?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo complex is als dividendarbitrage. Het is echt een kwestie van "slapende" dividendaandelen die niet veel corrigeren vlak voor de ex-dividenddatum te kopen en meteen weer te verkopen als het dividend binnen is.
Eigenlijk dus gewoon een aandeel 1 dag (of slechts een paar dagen) in bezit hebben en dan toch je rendement vangen.
Op het moment dat er een trend is, en die zie ik, waarbij een aandeel al jaren minder corrigeert dan er aan rente wordt uitbetaald, dan moet dat toch geld opleveren.
Ja dit dus, wat is dezen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:07 schreef Zwansen het volgende:
Allemaal leuk die optimistische stemming qua oorlog en die groene beurs, maar mijn grootste holding staat dik in de min.
RD Shell?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:07 schreef Zwansen het volgende:
Allemaal leuk die optimistische stemming qua oorlog en die groene beurs, maar mijn grootste holding staat dik in de min.
Dividenduitgifte is mogelijk een datum waarop ook nieuws wordt gedeeld dat gaat sowieso ook wel gepaard met wat meer koersschommelingen... En dus ook wel weer risico, zal vast wel zo zijn dat er ergens achter de komma een verwacht positief rendement is, als je geen rekening houdt met transactiekosten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Je bent bepaald niet de eerste die op dat idee komt - en nee, het werkt niet (zo simpel). Google eens op dividendarbitrage.
Dividendvoorstel en -vaststelling misschien, maar ex gaan is echt een papieren tijger.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dividenduitgifte is mogelijk een datum waarop ook nieuws wordt gedeeld dat gaat sowieso ook wel gepaard met wat meer koersschommelingen... En dus ook wel weer risico, zal vast wel zo zijn dat er ergens achter de komma een verwacht positief rendement is, als je geen rekening houdt met transactiekosten.
Nu je het zegt, dat onderzoek waar ik aan denk ging idd daarover.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Dividendvoorstel en -vaststelling misschien, maar ex gaan is echt een papieren tijger.
Ach ja…up a car, down a car…up a house, down a house…quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:07 schreef Zwansen het volgende:
Dat wordt een gezellige avond in huize @:Tyr80
Vergeleken met beheerd beleggen-profiel Offensief?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kan raar lopen... en dat is nog zonder de (voorlopige) stijging van vandaag...
[ afbeelding ]
Ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vergeleken met beheerd beleggen-profiel Offensief?
Wat me opvalt bij die porto's is dat je ze via simpele strategiėn best simpel kunt verslaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Ging me er meer om dat het een maand terug nog "hopeloos" leek en we nu alweer mooie groene cijfers hebben
Rente omhoog jekkeren naar 5% zal ook wel effect hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:58 schreef einzeinz het volgende:
Wanneer krijgen we een flinke crash? Het kan toch niet dat de aandelenmarkten tot in de hemel groeien?
Kan Biden nog eens een uitspraak doen om Poetin te schofferen?
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Rente omhoog jekkeren naar 5% zal ook wel effect hebben.
Ligt er maar net aan. Als je deze als graadmeter neemt voor de markt zitten we volgend jaar ergens op de maan https://finance.yahoo.com/quote/HYMC/quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:58 schreef einzeinz het volgende:
Wanneer krijgen we een flinke crash? Het kan toch niet dat de aandelenmarkten tot in de hemel groeien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |