abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204260182
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 12:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Toch heb ik aandelen ontdekt waarbij de koerswijzigingen vaak vrijwel nihil zijn op het moment van ex-dividend, terwijl er forse percentages worden uitgekeerd. Dat is dan toch vreemd?

(En wel lucratief, want je ontvangt in 1 klap het volledige kwartaaldividend en stapt meteen weer uit.)
Je bent bepaald niet de eerste die op dat idee komt - en nee, het werkt niet (zo simpel). Google eens op dividendarbitrage. ;)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_204260367
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 12:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Je bent bepaald niet de eerste die op dat idee komt - en nee, het werkt niet (zo simpel). Google eens op dividendarbitrage. ;)
Ik weet niet of het zo complex is als dividendarbitrage. Het is echt een kwestie van "slapende" dividendaandelen die niet veel corrigeren vlak voor de ex-dividenddatum te kopen en meteen weer te verkopen als het dividend binnen is.

Eigenlijk dus gewoon een aandeel 1 dag (of slechts een paar dagen) in bezit hebben en dan toch je rendement vangen.

Op het moment dat er een trend is, en die zie ik, waarbij een aandeel al jaren minder corrigeert dan er aan rente wordt uitbetaald, dan moet dat toch geld opleveren. :)
pi_204260550
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 12:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik weet niet of het zo complex is als dividendarbitrage. Het is echt een kwestie van "slapende" dividendaandelen die niet veel corrigeren vlak voor de ex-dividenddatum te kopen en meteen weer te verkopen als het dividend binnen is.

Eigenlijk dus gewoon een aandeel 1 dag (of slechts een paar dagen) in bezit hebben en dan toch je rendement vangen.

Op het moment dat er een trend is, en die zie ik, waarbij een aandeel al jaren minder corrigeert dan er aan rente wordt uitbetaald, dan moet dat toch geld opleveren. :)
En dan ga jij een blok in het boek leggen in zo'n illiquide aandeel - en wat gebeurt er dan? Of concreet: welke tegenpartij geeft jou gratis geld?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_204261629
  dinsdag 29 maart 2022 @ 15:07:51 #105
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204261652
Allemaal leuk die optimistische stemming qua oorlog en die groene beurs, maar mijn grootste holding staat dik in de min. :(
pi_204261768
Het kan raar lopen... en dat is nog zonder de (voorlopige) stijging van vandaag...

pi_204261880
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 15:07 schreef Zwansen het volgende:
Allemaal leuk die optimistische stemming qua oorlog en die groene beurs, maar mijn grootste holding staat dik in de min. :(
Ja dit dus, wat is dezen. }:|
pi_204261891
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 15:07 schreef Zwansen het volgende:
RD Shell?
pi_204261918
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 12:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Dividenduitgifte is mogelijk een datum waarop ook nieuws wordt gedeeld dat gaat sowieso ook wel gepaard met wat meer koersschommelingen... En dus ook wel weer risico, zal vast wel zo zijn dat er ergens achter de komma een verwacht positief rendement is, als je geen rekening houdt met transactiekosten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204261929
Is er nog een kans dat de beurs instort de komende weken? Vind het toch allemaal veel te veel gestegen de laatste tijd! En ik sta met 20.000 euro klaar aan de zijlijn.
Cindy De Vuyst
pi_204261937
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 15:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dividenduitgifte is mogelijk een datum waarop ook nieuws wordt gedeeld dat gaat sowieso ook wel gepaard met wat meer koersschommelingen... En dus ook wel weer risico, zal vast wel zo zijn dat er ergens achter de komma een verwacht positief rendement is, als je geen rekening houdt met transactiekosten.
Dividendvoorstel en -vaststelling misschien, maar ex gaan is echt een papieren tijger.
pi_204261988
Daar gaat tell weer _O-
  dinsdag 29 maart 2022 @ 15:59:03 #113
68638 Zwansen
pi_204262049
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 15:39 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
RD Shell?
Ja, overigens helpt TELL nu ook niet mee. :P
pi_204262052
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 15:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Dividendvoorstel en -vaststelling misschien, maar ex gaan is echt een papieren tijger.
Nu je het zegt, dat onderzoek waar ik aan denk ging idd daarover.

Maar je hebt bij ex divi verschillende behandelingen van het dividend door verschillende overheden, dus ook daar verwacht ik eigenlijk wél effecten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:07:53 #115
68638 Zwansen
pi_204262165
Dat wordt een gezellige avond in huize @Tyr80 -O-
pi_204262194
Wel grappig, ondanks de prima stijgingen vandaag staat m'n portfolio bij DeGiro nipt in de min omdat de Euro het zo goed doet t.o.v. de Dollar :P

edit: nu weer nipt in de plus
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:31:54 #117
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204262445
quote:
86s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:07 schreef Zwansen het volgende:
Dat wordt een gezellige avond in huize @:Tyr80 -O-
Ach ja…up a car, down a car…up a house, down a house…
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204262498
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 15:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kan raar lopen... en dat is nog zonder de (voorlopige) stijging van vandaag...

[ afbeelding ]
Vergeleken met beheerd beleggen-profiel Offensief?
pi_204262602
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vergeleken met beheerd beleggen-profiel Offensief?
Ja, dat klopt.

Ging me er meer om dat het een maand terug nog "hopeloos" leek en we nu alweer mooie groene cijfers hebben :')

[ Bericht 18% gewijzigd door TheFreshPrince op 29-03-2022 16:59:28 ]
pi_204262644
Wanneer krijgen we een flinke crash? Het kan toch niet dat de aandelenmarkten tot in de hemel groeien?
Kan Biden nog eens een uitspraak doen om Poetin te schofferen?
Cindy De Vuyst
pi_204262830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat klopt.

Ging me er meer om dat het een maand terug nog "hopeloos" leek en we nu alweer mooie groene cijfers hebben :')
Wat me opvalt bij die porto's is dat je ze via simpele strategiėn best simpel kunt verslaan.

Maar die van jou gaat nog een stuk harder dan die van mij. :')
pi_204263294
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:58 schreef einzeinz het volgende:
Wanneer krijgen we een flinke crash? Het kan toch niet dat de aandelenmarkten tot in de hemel groeien?
Kan Biden nog eens een uitspraak doen om Poetin te schofferen?
Rente omhoog jekkeren naar 5% zal ook wel effect hebben.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 18:16:35 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204263364
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 18:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Rente omhoog jekkeren naar 5% zal ook wel effect hebben.
The End Times are wild
pi_204263507
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:58 schreef einzeinz het volgende:

Ligt er maar net aan. Als je deze als graadmeter neemt voor de markt zitten we volgend jaar ergens op de maan https://finance.yahoo.com/quote/HYMC/
  dinsdag 29 maart 2022 @ 19:49:41 #125
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204264660
Die TELL vola jongens :9~
Putje april geschreven toen ze rond de 4.6 hingen.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')