abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204171568
Hoi iedereen,

Ik beoefen een teamsport waarbij we een leuk team hebben. Sinds kort zit er een leuke man in mijn team, met wie ik in de pauzes soms een praatje maak. Hij lijkt wel wat verlegen, maar pakweg 8 van de 10 keer begint hij wel een praatje. Hij is vrijgezel, ik ook.
Omdat we echt vaak in het team zijn en niet echt de gelegenheid hebben om elkaar 1-op-1 te spreken (maar ik hem best beter wil leren kennen), leek het me leuk om hem een appje te sturen, gewoon luchtig over de sportavond en wie weet zou dat leiden tot wat meer contact.. Daar komt ook bij dat hij gaat stoppen en er dus niet echt veel gelegenheid is hem op een andere manier beter te leren kennen.

Gisteren dus zogezegd het appje gestuurd. Daar kreeg ik al vrij snel een leuke reactie op, maar wel een vrij ‘ronde’ reactie waar geen tegenvraag in stond (ik stelde ook geen vraag trouwens0. Zijn reactie was zoiets van ‘ik vond het ook een superleuke maar ook zware training! Ben heel benieuwd hoe het de volgende keer gaat ’
Nu zit ik een beetje in dubio. Ik heb ‘geleerd’ dat als iemand echt geïnteresseerd is, hij wel tegenvragen stelt om het gesprek gaande te houden. Dat is dus niet gebeurd, hoewel de reactie verder wel leuk was. Ik denk dan ook dat ik het hier bij laat, of vinden jullie dat ik prima nog een keer kan reageren? Het voelt dan wat opdringerig…

specifieke vraag voor de mannen: zouden jullie, als je een dame interessant vindt en ze stuurt een bericht, ook antwoorden met een tegenbericht zonder vraag? kan ik concluderen dat hij 'just not that into me' is omdat hij geen tegenvraag stelt?
pi_204171603
Zeg gewoon dat je hem eens buiten de training wil ontmoeten, angsthaas.
  maandag 21 maart 2022 @ 18:57:03 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_204171618
Je kunt het concluderen maar ik vrees dat niet elke man volgens dezelfde logica handelt.
  maandag 21 maart 2022 @ 19:08:11 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204171754
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 18:56 schreef scrupuleus het volgende:
Zeg gewoon dat je hem eens buiten de training wil ontmoeten, angsthaas.
Dit dus! Zeker als je hem al kent. Om dan via een app een date te regelen snap ik echt niet
pi_204171768
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:08 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Dit dus! Zeker als je hem al kent. Om dan via een app een date te regelen snap ik echt niet
nouja, echt goed ken ik hem dus niet en de momenten waarop we even gekletst hebben zijn superkort (paar minuten)
pi_204171867
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:09 schreef Lintzaag het volgende:

[..]
nouja, echt goed ken ik hem dus niet en de momenten waarop we even gekletst hebben zijn superkort (paar minuten)
Ok en nu?
pi_204171913
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:17 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Ok en nu?
nou, dat staat uitgelegd in mijn OP
pi_204171936
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:21 schreef Lintzaag het volgende:

[..]
nou, dat staat uitgelegd in mijn OP
Waarom stel jij die vraag, denk je?
pi_204171968
Misschien is ie (net als jijzelf) wat onwennig om het contact te leggen. Misschien is ie niet geïnteresseerd.

Enige manier om erachter te komen is om gewoon eens te vragen of hij een keer wat wil drinken met je.
pi_204171971
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:22 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Waarom stel jij die vraag, denk je?
uh, omdat ik niet weet hoe ik zijn bericht (zonder tegenvraag) moet interpreteren en ik wil geen blauwtje lopen.
pi_204171992
Wellicht goed om te noemen, we volgen elkaar op social media en daar liked hij vrijwel alles wat ik post. Kan aardig bedoeld zijn natuurlijk, maar iig weet ik daardoor wel dat hij me iig niet haat ofzo.
pi_204172001
Hoe oud zijn jullie?
pi_204172008
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:24 schreef Lintzaag het volgende:

[..]
uh, omdat ik niet weet hoe ik zijn bericht (zonder tegenvraag) moet interpreteren en ik wil geen blauwtje lopen.
Want als je een blauwtje loopt, dan?

Volgens mij lig je in je hoofd al tussen de lakens met hem, geef jezelf toch eens de tijd om leuke contacten op te doen zonder een bepaalde bevestiging nodig te hebben.
  Vis een optie? maandag 21 maart 2022 @ 19:30:36 #14
70532 loveli
N
pi_204172057
quote:

[..]
Hij gaat toch weg, wat maakt het uit.
crap in = crap out
  maandag 21 maart 2022 @ 19:35:14 #15
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_204172130
Tegenwoordig snappen mannen beter dat ze niet te happig moeten doen. Zelf nog een keer het gesprek aanknopen kijken hoe dat gaat.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Vis een optie? maandag 21 maart 2022 @ 19:45:26 #16
70532 loveli
N
pi_204172321
Gezien de PoHi gaat het niet wat worden.
crap in = crap out
pi_204172405
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 18:52 schreef Lintzaag het volgende:
Hoi iedereen,

Ik beoefen een teamsport waarbij we een leuk team hebben. Sinds kort zit er een leuke man in mijn team, met wie ik in de pauzes soms een praatje maak. Hij lijkt wel wat verlegen, maar pakweg 8 van de 10 keer begint hij wel een praatje. Hij is vrijgezel, ik ook.
Omdat we echt vaak in het team zijn en niet echt de gelegenheid hebben om elkaar 1-op-1 te spreken (maar ik hem best beter wil leren kennen), leek het me leuk om hem een appje te sturen, gewoon luchtig over de sportavond en wie weet zou dat leiden tot wat meer contact.. Daar komt ook bij dat hij gaat stoppen en er dus niet echt veel gelegenheid is hem op een andere manier beter te leren kennen.

Gisteren dus zogezegd het appje gestuurd. Daar kreeg ik al vrij snel een leuke reactie op, maar wel een vrij ‘ronde’ reactie waar geen tegenvraag in stond (ik stelde ook geen vraag trouwens0. Zijn reactie was zoiets van ‘ik vond het ook een superleuke maar ook zware training! Ben heel benieuwd hoe het de volgende keer gaat ’
Nu zit ik een beetje in dubio. Ik heb ‘geleerd’ dat als iemand echt geïnteresseerd is, hij wel tegenvragen stelt om het gesprek gaande te houden. Dat is dus niet gebeurd, hoewel de reactie verder wel leuk was. Ik denk dan ook dat ik het hier bij laat, of vinden jullie dat ik prima nog een keer kan reageren? Het voelt dan wat opdringerig…

specifieke vraag voor de mannen: zouden jullie, als je een dame interessant vindt en ze stuurt een bericht, ook antwoorden met een tegenbericht zonder vraag? kan ik concluderen dat hij 'just not that into me' is omdat hij geen tegenvraag stelt?
Denk niet perse dat we kunnen concluderen dat hij niet geïnteresseerd is. Ook omdat je zegt dat hij wat verlegen over komt. Misschien heeft hij het zelf niet door dat hij geen tegenvraag heeft gesteld. Denk dat je er prima op kunt reageren. Gewoon maar zien waar het op uit loopt. In ieder geval succes!
pi_204172670
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:45 schreef loveli het volgende:
Gezien de PoHi gaat het niet wat worden.
Zien we niet meer terug
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 20:12:35 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_204172766
Dat van die tegenvraag begrijp ik helemaal: ik doe dat eigenlijk ook nooit :') Denk er gewoon niet aan, ja pas later.
Dus daar zou ik niet zo zwaar aan tillen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 22 maart 2022 @ 06:31:43 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204176030
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:26 schreef Lintzaag het volgende:
Wellicht goed om te noemen, we volgen elkaar op social media en daar liked hij vrijwel alles wat ik post. Kan aardig bedoeld zijn natuurlijk, maar iig weet ik daardoor wel dat hij me iig niet haat ofzo.
Grote kans dat hij wel interesse heeft maar ook niet helemaal durft.

Maar conclusies trekken over het al dan niet vragen stellen op de app is natuurlijk onzin. Iedereen heeft een ander karakter.

As je hem echt zo leuk vind vraag hem om eens wat buiten het sporten te gaan doen. Dan zie je vanzelf of hij interesse heeft. Niet dit vage gedoe.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 10:03:47 #21
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_204177235
Waarom moeten eigenlijk altijd alleen mannen eventueel blauwtjes lopen om iets zeker te weten?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 10:06:23 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204177261
quote:

[..]
Niemand wil een blauwtje lopen, maar dat hoort er gewoon bij.

Daarnaast gaat hij toch stoppen met de sport, dus het is vrij risicoloos om hem te vragen eens iets samen te ondernemen buiten de sport. En zijn vertrek is juist een ideaal aanknopingspunt voor het stellen van die vraag.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204177283
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 18:52 schreef Lintzaag het volgende:
kan ik concluderen dat hij 'just not that into me' is omdat hij geen tegenvraag stelt?
Nee.

Het is zeker niet zo dat als iemand interesse heeft, het ook voor iedereen gelijk makkelijk is dat openlijk te tonen.
het stelllen van tegenvragen en allerlei andere sociale gewoontes zijn niet voor iedereen een automatisme.
quote:
en ik wil geen blauwtje lopen.
als je geen blauwtje wil lopen, ben eigelijk jij zelf niet zo 'in-to-him', toch?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204177313
Gewoon jezelf zijn. Dan maar een blauwtje lopen. Leer je van!
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_204178844
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:09 schreef Lintzaag het volgende:

[..]
Blijf eens wat langer met hem praten na de training. Dat is ook al een manier om interesse te tonen en daarmee creëer je veel meer een soort opstapje richting een date. Je kunt dan tegelijkertijd voor jezelf peilen of je hem ook als persoon leuk vindt. Als jullie het allebei leuk vinden dan kun je prima eens voorstellen om buiten de training eens wat te gaan drinken.

Op wat voor termijn gaat hij stoppen met de sport? Als dat op korte termijn is, kun je dat ook nog aangrijpen om te zeggen dat je het leuk zou vinden om nog contact te blijven houden (en dus afspreken, hem beter leren kennen, etc).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')