En ik denk dat het wel mee zou vallen. Die gek daar in Moskow heeft dan wel 6000 nukes maar die staan niet allemaal op scherp.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoop dat je snapt dat er van Nederland niet veel over zal blijven, en wonen gaat je al helemaal niet meer lukken.
Het is geen fall out 4 he.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En ik denk dat het wel mee zou vallen. Die gek daar in Moskow heeft dan wel 6000 nukes maar die staan niet allemaal op scherp.
Als het er 50 zijn zit ik denk ik al aan de hoge kant. En voordat die 50 weer opnieuw kunnen lanceren zijn ze al uitgeschakeld door onze nukes.
Het meerendeel gaat dan niet naar burgerdoelen maar naar strategische plekken (Haven Rotterdam) en andere militaire doelen.
Hij gaat die 6000 atoombommen in elk geval niet in de lucht krijgen. En wij ook niet. Maar de wereld breekt niet in 1000 stukjes.
Door de explosies zal zeker niet iedereen sterven, sterker nog er is een tijdje terug nog onderzoek naar geweest dat je bijvoorbeeld in een stevige ondergrondse parkeercentrale al goede kans hebt te overleven, echter de straling is het probleem, nog maar niet te vergeten het enorme aantal gewonden en de chaos die zal ontstaan.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En ik denk dat het wel mee zou vallen. Die gek daar in Moskow heeft dan wel 6000 nukes maar die staan niet allemaal op scherp.
Als het er 50 zijn zit ik denk ik al aan de hoge kant. En voordat die 50 weer opnieuw kunnen lanceren zijn ze al uitgeschakeld door onze nukes.
Het meerendeel gaat dan niet naar burgerdoelen maar naar strategische plekken (Haven Rotterdam) en andere militaire doelen.
Hij gaat die 6000 atoombommen in elk geval niet in de lucht krijgen. En wij ook niet. Maar de wereld breekt niet in 1000 stukjes.
Dit is best een dingetje. Diplomatie is voor de Russen geen optie meer zo lijkt het, ondanks de 'goede' gesprekken die ze hebben gehad met Oekraïne.quote:
Ik hoop maar dat we voldoende kunnen de-escaleren.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is best een dingetje. Diplomatie is voor de Russen geen optie meer zo lijkt het, ondanks de 'goede' gesprekken die ze hebben gehad met Oekraïne.
Je hebt gewoon in je woning al 90% kans op overleving.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Door de explosies zal zeker niet iedereen sterven, sterker nog er is een tijdje terug nog onderzoek naar geweest dat je bijvoorbeeld in een stevige ondergrondse parkeercentrale al goede kans hebt te overleven, echter de straling is het probleem, nog maar niet te vergeten het enorme aantal gewonden en de chaos die zal ontstaan.
''Dan kunnen we altijd nog kijken of het wat is''. Het is geen computer spel of zo he; dat we kunnen resetten als de schade toch net even wat groter is dan gedacht. Ja, er zullen best wat kernbommen zijn die niet goed zijn onderhouden/niet starten, maar ze hebben er rond de 6000; denk dat we er goed aan doen om de potentiële schade niet te onderschatten. Afhankelijk van de grootte van zo'n bom kan je er flinke schade mee aanrichten. Directe schade, maar ook straling gevaar de periode er na. En als beide kanten ermee beginnen te gooien...quote:Op maandag 21 maart 2022 15:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar daar moeten we niet zo bang voor zijn vind ik. Het is niet alsof de wereld ineens door midden breekt of zo. Er worden wat grote steden geraakt en dat is kut maar verder. En ze gaan eerst tactische nukes gebruiken he. Dan kunnen we altijd nog kijken of het wat is.
Ware het niet dat de huidige bommen veel krachtiger zijn, stralingsziekte is trouwens erg naar, je spijsvertering valt langzaam uit waardoor je min of meer verhongerd.quote:Op maandag 21 maart 2022 16:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je hebt gewoon in je woning al 90% kans op overleving.
Het probleem is er pas als je buiten staan.
Zagen ze in Japan ook, de mensen die het overleefde met lichte verwondingen waren in een woning, zelfs,vlak naast de ontploffingen.
Ga nou niet Jinxenquote:Op maandag 21 maart 2022 16:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Jongens niemand gaat nukes afschieten
Vergeet het fluitje niet!quote:Op maandag 21 maart 2022 16:06 schreef byah het volgende:
Met de hele familie maar in de badkuip slapen dan maar.
Statistisch gezien vast wel een keer. Ironisch genoeg redden kernwapens op dit moment vele levens, maar ooit zal het die rekening komen vereffenen.quote:Op maandag 21 maart 2022 16:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Jongens niemand gaat nukes afschieten
What are you doing step broquote:Op maandag 21 maart 2022 16:06 schreef byah het volgende:
Met de hele familie maar in de badkuip slapen dan maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |