Zelfde wifi netwerk.quote:Op zondag 20 maart 2022 10:13 schreef heywoodu het volgende:
Huh wtf. Ik ben vanaf mijn desktop naar de Chromecast aan mijn TV aan het streamen (F1TV), maar mijn vriendin heeft op haar telefoon een notificatie staan dat ze aan het streamen is én ze kan de stream pauzeren?
Een zeldzame keer waar het gehypete en doorgaans verkeerd gebruikte zinnetje wél kan: HOE DAN?!
Dat is hoe chromecast werkt.quote:Op zondag 20 maart 2022 10:13 schreef heywoodu het volgende:
Huh wtf. Ik ben vanaf mijn desktop naar de Chromecast aan mijn TV aan het streamen (F1TV), maar mijn vriendin heeft op haar telefoon een notificatie staan dat ze aan het streamen is én ze kan de stream pauzeren?
Een zeldzame keer waar het gehypete en doorgaans verkeerd gebruikte zinnetje wél kan: HOE DAN?!
Maar ik heb ook een Android-telefoon (zelfde model zelfs) en daar zie ik niks op. En die zit ook gewoon op hetzelfde netwerk. We zitten nota bene in dezelfde kamer.quote:Op zondag 20 maart 2022 10:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zelfde wifi netwerk.
Dan zie je op een Android telefoon dat er gestreamd wordt naar een Chromecast.
Maar wat heeft de telefoon van mijn vriendin daarmee te maken. Die géén F1TV heeft, géén Google Home, géén browser waar iets staat te streamen. Terwijl mijn telefoon wél F1TV en wél Google Home heeft, maar de stream van mijn desktop naar de Chromecast niet ziet (wat ook niet hoeft, ik stream immers vanaf de desktop dus controleer het daar).quote:
Volgens mij heb je daar ook een app voor nodig. Google Home.quote:Op zondag 20 maart 2022 10:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ik heb ook een Android-telefoon (zelfde model zelfs) en daar zie ik niks op. En die zit ook gewoon op hetzelfde netwerk. We zitten nota bene in dezelfde kamer.
Google Home kan stiekem in Android ingebouwd zijn, dus dan scant haar telefoon het wifi netwerk voor actieve streams. Dat jij die melding niet ziet kan te maken hebben met het feit dat je zelf aan het casten bent, ik zie ook alleen de melding dat ik zelf aan het casten ben.quote:Op zondag 20 maart 2022 10:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat heeft de telefoon van mijn vriendin daarmee te maken. Die géén F1TV heeft, géén Google Home, géén browser waar iets staat te streamen. Terwijl mijn telefoon wél F1TV en wél Google Home heeft, maar de stream van mijn desktop naar de Chromecast niet ziet (wat ook niet hoeft, ik stream immers vanaf de desktop dus controleer het daar).
Maar dat ben ik dus niet (vanaf mijn telefoon)quote:Op zondag 20 maart 2022 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Google Home kan stiekem in Android ingebouwd zijn, dus dan scant haar telefoon het wifi netwerk voor actieve streams. Dat jij die melding niet ziet kan te maken hebben met het feit dat je zelf aan het casten bent, ik zie ook alleen de melding dat ik zelf aan het casten ben.
Zelfs Chrome op mijn (bedraad) computer ziet dat er gecast wordt door andere apparaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |