5 races is wel heel lang hoor, dat verwacht ik toch nietquote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan zomaar 5 races duren, en waarom zou Mercedes meer ongebruikt potentieel hebben? Op de motor hebben lijken ze te hebben ingeleverd, misschien via de koeling ten bate van de aerodynamica, maar ook daarin lijken ze geen groot voordeel te hebben.
Je kunt er op vertrouween dat ze als team heel goed zijn iin het ontsluiten van het potentieel, dat kun je wel aan ze overlaten, de vraag is wat de potentieel dan is en of er wel zoveel meer nog in het vat zit dan bij RBR en Ferrari.
Eens en wellicht zelfs langer dan 5 races, je moet het met een korrel zout nemen maar Wolff heeft zelf ook al te kennen gegeven dat er waarschijnlijk geen easy fix is.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan zomaar 5 races duren, en waarom zou Mercedes meer ongebruikt potentieel hebben? Op de motor hebben lijken ze te hebben ingeleverd, misschien via de koeling ten bate van de aerodynamica, maar ook daarin lijken ze geen groot voordeel te hebben.
Je kunt er op vertrouween dat ze als team heel goed zijn iin het ontsluiten van het potentieel, dat kun je wel aan ze overlaten, de vraag is wat de potentieel dan is en of er wel zoveel meer nog in het vat zit dan bij RBR en Ferrari.
Zolang toto en jankbal er zitten wel ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:53 schreef Drekkoning het volgende:
Ik gun het Ferrari ook gewoon zoveel meer dan Mercedes.
Ja, iedereen natuurlijkquote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:53 schreef Drekkoning het volgende:
Ik gun het Ferrari ook gewoon zoveel meer dan Mercedes.
En met de nieuwe regelgeving is er ook meer potentie voor verbetering (bij alle auto's). Dus er kunnen nog redelijk grote verschuivingen plaatsvinden.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ja true, dat verwacht ik eerlijk gezegd ook.
Ik bedoelde meer dat het echt nog geen gelopen race is. Als Mercedes dat potentieel van de W13 weet te ontsluiten kan het er ineens heel snel anders uitzien.
Ik gun het Steiner.quote:
bronquote:Leclerc: 'Was een kwestie van tijd voor Ferrari weer vooraan zou strijden'
Charles Leclerc is zaterdag na het veroveren van poleposition in Bahrein opgelucht dat Ferrari inderdaad is teruggekeerd aan de kop van het veld in de Formule 1. De 24-jarige Monegask keek kort terug op twee pijnlijke jaren voor het Italiaanse topteam.
"De auto is eindelijk terug waar hij hoort", aldus Leclerc zaterdag na de kwalificatie op het Bahrain International Circuit, waarin Max Verstappen als tweede eindigde. Leclercs Ferrari-teamgenoot Carlos Sainz noteerde de derde tijd.
"Ferrari heeft twee moeilijke jaren gehad, nadat het na 2019 misging. Ik heb twijfels gehad over of het team snel terug kon keren aan de top", gaf Leclerc toe. "Al wist ik ook dat het een kwestie van tijd zou zijn voor het zou gebeuren."
De uitstekende prestatie van Ferrari bij de kwalificatie voor de eerste race van seizoen komt niet helemaal als een verrassing. Vanaf de eerste testdag in Barcelona werd het Italiaanse team tot de favorieten gerekend door volgers en concurrenten. "Maar dat was alleen maar testen. Dus het is lekker dat we nu de bevestiging hebben", stelde tweevoudig Grand Prix-winnaar Leclerc.
quote:
2014-2021 Mercedes wereldkampioenquote:
Ja hoezo zouden mensen na 8 WKs eens een ander aan de leiding willen zien? Het is een groot mysterie, we zullen het nooit weten.quote:
Vanmiddag f1 Tv abo afgesloten @potjecremequote:Op zaterdag 19 maart 2022 18:40 schreef Zipportal het volgende:
Ik kijk nu die Viaplay troep terug via een omweg. Die interactie tussen Kalf en de studio. Ongemakkelijke studiobeelden. Amber die de hele tijd maar wat dom in de camera kijkt.
Leclerc reed ook niet perfect in zijn laatste ronde. En toch pole.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 19:18 schreef PzKpfw het volgende:
Paar kleine stuurfoutjes bij Verstappen in de laatste ronde, pole had er zeker in gezeten.
Vanavond zal ik we voor gaan zittenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 18:47 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Vanmiddag f1 Tv abo afgesloten @:potjecreme
Max moet een tikkie geduldiger zijn maar dat zal wel weer moeilijk worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 19:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Leclerc reed ook niet perfect in zijn laatste ronde. En toch pole.
Hopelijk pakt Max niet meteen de leiding morgen, want als zijn race pace echt zoveel beter is wil ik hem en Charles wel zien vechten
Ze hebben allemaal een M in de naam?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 19:45 schreef PzKpfw het volgende:
Mercedes, Aston Martin, McLaren en Williams vallen allemaal zwaar tegen. Zou er een gemene deler zijn?
Ik denk dat het vanwege de regelverandering vergelijkbaar is met vroeger in die zin dat er veel ontwikkelingsruimte, veel onontgonnen terrein is binnen het seizoen. Toen had je soms dat de krachtsverhouding tussen twee teams halverwege het seizoen omdraaide omdat het achterliggende team harder ontwikkelde.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
5 races is wel heel lang hoor, dat verwacht ik toch niet
Ja, maar er zit ook ergens een aanname in dat Mercedes los van dat dolfineren een hele sterke auto zou hebben gemaakt. Terwijl de motor relatief lijkt te hebben ingeleverd, en hij bij mijn weten ook qua downforce geen enorme indruk heeft gemaakt in de afstelling die op de snelle rechte stukken die problemen gaf.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 17:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eens en wellicht zelfs langer dan 5 races, je moet het met een korrel zout nemen maar Wolff heeft zelf ook al te kennen gegeven dat er waarschijnlijk geen easy fix is.
Mijn opmerking over ongebruikt potentieel is gebaseerd op het feit dat Mercedes tot ver in de vrije trainingen nog last heeft gehad van porpoising. In het voorseizoen werd duidelijk dat spelen met de rijhoogte dit kan verminderen, maar tegelijkertijd ook een laatste noodgreep is omdat het ten koste gaat van de potentie die er ligt op de eigenlijk gewenste rijhoogte.
Amber kan beter wat ander soort filmpjes maken bohhhhquote:Op zaterdag 19 maart 2022 18:40 schreef Zipportal het volgende:
Ik kijk nu die Viaplay troep terug via een omweg. Die interactie tussen Kalf en de studio. Ongemakkelijke studiobeelden. Amber die de hele tijd maar wat dom in de camera kijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |