ik meen dat Alfa als enige aan het initiële minimale gewicht voldeed, dat is sowieso al knap, McLaren heeft een remprobleem terwijl ze in Barcelona best wel aardig op weg leken en Aston geen idee wat daar de problemen zijn maar papa Stroll denkt dat hij er verstand van heeft.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou het chassis van een Haas of Alfa Romeo nou echt zoveel beter zijn dan wat ze bij Williams, McLaren en Aston Martin in elkaar zetten? Ik vind dat ook wel moeilijk te geloven.
Het is lastig te zeggen en vooral ook benieuwd naar de racepace. Het lijkt er een beetje op dat Ferrari tenminste een gelijkwaardige motor heeft aan RBR en Merc en misschien nog wel iets beter. Gezien de opmars over de hele lijn van de Ferrari teams is het in ieder geval niet zo dat Ferrari op een ander vlak iets gevonden heeft met een enorm voordeel.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit.
De Ferrari-aangedreven auto's hebben allemaal best wel een aardig chassis, anders hadden ze nog steeds geen top tien gehaald
Één jaar, toch?quote:Op zondag 20 maart 2022 11:48 schreef Faraday01 het volgende:
En dan is er nog het oude gerucht dat Ferrari meerdere jaren de motor heeft moeten terugschroeven als gevolg van het gekloot met de brandstofsensor. Als dat nu helemaal weg is, zou dat ook veel kunnen verklaren.
Ferrari heeft voor 2022 flink aan de motor gesleuteld. Daarnaast hebben ze nu de split-turbo, waarmee nu alle vier de fabrikanten dit concept omarmd hebbenquote:Op zondag 20 maart 2022 11:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is lastig te zeggen en vooral ook benieuwd naar de racepace. Het lijkt er een beetje op dat Ferrari tenminste een gelijkwaardige motor heeft aan RBR en Merc en misschien nog wel iets beter. Gezien de opmars over de hele lijn van de Ferrari teams is het in ieder geval niet zo dat Ferrari op een ander vlak iets gevonden heeft met een enorm voordeel.
Mijn gevoel zegt dat Ferrari de iets betere motor heeft en RBR het iets betere overall package.
En dan is er nog het oude gerucht dat Ferrari meerdere jaren de motor heeft moeten terugschroeven als gevolg van het gekloot met de brandstofsensor. Als dat nu helemaal weg is, zou dat ook veel kunnen verklaren.
Is de split turbo al bevestigd? Laatste wat ik er van gehoord heb is dat het nog een gerucht was dat ze over zijn gegaan.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari heeft voor 2022 flink aan de motor gesleuteld. Daarnaast hebben ze nu de split-turbo, waarmee nu alle vier de fabrikanten dit concept omarmd hebben
Nee.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:52 schreef JDx het volgende:
Is dit tegenwoordig nog te zien op BBC of ZDF ofzo?
Ze hebben ook veel ervaring opgedaan met uitruil tussen betrouwbaarheid en vermogen. Wellicht dat ze ontdekt hebben dat ze met een betrouwbaarheidsafstelling een aantal pk's inleveren maar ook veel minder koeling nodig hebben. En dat ze dat hebben proberen te gebruiken voor veel meer downforce en een beetje minder rechte lijn luchtweerstand.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets denk ik ook. Voorheen waren races op hoogte een probleem voor Mercedes, omdat ze de koeling dan niet goed op orde kregen. Wellicht hebben ze dat proberen op te lossen met een concept dat minder luchtinvoer nodig heeft. Het komt op mij over dat ze hebben gedacht dat het eventuele gebrek aan vermogen dat hierdoor ontstaat gecompenseerd kan worden door met minimale sidepods te rijden.
niet officieel, maar F1 Technical staat er vol meequote:Op zondag 20 maart 2022 11:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is de split turbo al bevestigd? Laatste wat ik er van gehoord heb is dat het nog een gerucht was dat ze over zijn gegaan.
dat hebben ze nu allemaalquote:Op zondag 20 maart 2022 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Mercedes heeft sowieso wat minder koeling nodig door de split turbo, maar toch.
F1 TV kost 65 euro per jaar, kun je alle sessies live zien, plus meerdere camerastandpunten (onboard, pitlane), plus een archief met oude seizoenen die je kunt terugkijken.quote:
Neh ben niet zo'n fan dat ik er meer voor ga betalen dan m'n kabel abonnement kostte of op de PC ga kijken.quote:Op zondag 20 maart 2022 12:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
F1 TV kost 65 euro per jaar, kun je alle sessies live zien, plus meerdere camerastandpunten (onboard, pitlane), plus een archief met oude seizoenen die je kunt terugkijken.
Of je gaat voor Viaplay, kost 14 euro per maand.
Dit zijn de opties. Of je zoekt een vage stream op internet, dat kan ook.
ORF of RTBF met een VPNquote:Op zondag 20 maart 2022 11:52 schreef JDx het volgende:
Is dit tegenwoordig nog te zien op BBC of ZDF ofzo?
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik zag net dit staatje van Pirelli, waarin ze er blijkbaar van uitgaan dat iedereen op de softs start.quote:Op zondag 20 maart 2022 12:14 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Is eigenlijk al bekend op welke band ze starten?
dat ze het koude gedeelte aan de inlaatkant houden en het warme aan de uitlaat ik meen van wel, kan alleen over de Ferrari nog geen bevestiging van dit concept vinden maar Alpine, Honda en Mercedes hebben dit iigquote:
Valt wel mee toch?quote:Op zondag 20 maart 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs deze graphic is verneukt
Kan je in één oogopslag zien hoe alles ervoor staat en teams vergelijken? Nee, dus graphic faalt.quote:
Ferrari niet. Of Honda en Renault de turbines net zo ver uit elkaar hebben liggen weet ik niet.quote:Op zondag 20 maart 2022 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ze het koude gedeelte aan de inlaatkant houden en het warme aan de uitlaat ik meen van wel, kan alleen over de Ferrari nog geen bevestiging van dit concept vinden maar Alpine, Honda en Mercedes hebben dit iig
Is echt een drama met onduidelijke, verkeerde en missende informatiequote:Op zondag 20 maart 2022 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je in één oogopslag zien hoe alles ervoor staat en teams vergelijken? Nee, dus graphic faalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |