abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204134768
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:16 schreef puzziepie het volgende:
Ik snap sowieso niet dat mensen met hun mobiel lopen te kloten tijdens het fietsen , of oortjes in hebben en muziek luisteren tijdens het fietsen , en waar ik me momenteel heel erg aan stoor is pubers of kinderen met zo'n box ding op de fiets , keiharde kut muziek op staan. Je schrikt je de tyfus van die kutkinderen met hun kut muziek :r
maar als je in een auto zit dan mag het wel natuurlijk, keiharde muziek?
pi_204134785
ik herken mezelf wel in de OP; mijn fiest valt bijna uit mekaar, ik slinger omdat er een slag in mn voorband zit, heb alleen voor licht, rij regelmatig door rood en op de stoep.

ik ben als fietser een stukje cultureel erfgoed, vind ik. de roekeloze crisisfietser moet behouden blijven, en wij wat oudere mensen moeten het goede voorbeeld blijven geven aan de jeugd.

en waar het kan is de weg van de fietser, en auto's moeten gewoon opletten. daar doe je ze eigenlijk een plezier mee, want zo blijven autos scherp en bedacht op fietsers. en dat scheelt ongelukken.

zaterdag 19 maart 2022 @ 12:23:34 #28
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204136864
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 07:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Ik heb geen auto, maar dan ook niet.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204136903
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:23 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik heb geen auto, maar dan ook niet.
toch is dat normaal, dat je in een auto niks hoort. maar op de fiets, vind iedereen het ineens een ramp
  zaterdag 19 maart 2022 @ 12:30:37 #30
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204136925
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
toch is dat normaal, dat je in een auto niks hoort. maar op de fiets, vind iedereen het ineens een ramp
Ik reageer gewoon wat sigaartje zei, en dat ging over fietsers toch?
Mooi verhaal maar daar ging het niet om.
Ik hoor vaak zat tering herrie in auto's, is gewoon asociaal
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204136969
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:30 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik reageer gewoon wat sigaartje zei, en dat ging over fietsers toch?
Mooi verhaal maar daar ging het niet om.
Ik hoor vaak zat tering herrie in auto's, is gewoon asociaal
ik reageer gewoon op jou
  zaterdag 19 maart 2022 @ 12:36:47 #32
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204136971
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik reageer gewoon op jou
Hey thnx man
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204136981
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:36 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Hey thnx man
graag gedaan
pi_204137030
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Ook fietsen in deplorabele staat vind ik een raadsel. Ik zie er mensen op fietsen in nette kleding terwijl ze op een fiets zitten die bijna in elkaar valt van ellende. Met roestige lege koplampen, spatborden die er af gevallen zijn, rammelende kettingkasten, roest. Dan denk ik, je besteedt zoveel tijd aan je uiterlijk en dan ga je met nette kleding zitten op een sloopfiets? Dat is toch geen gezicht, jongen, meisje?
FietsenDiefstal wordt toch niet aangepakt.
Dat is al tientallen jaren normaal.
pi_204138086
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 06:43 schreef Piger het volgende:

[..]
Iets met binnen en buiten de bebouwde kom. Als je dit soort regels al niet snapt, weet ik niet of je commentaar moet hebben op fietsers.
Overigens is iedereen in het verkeer irritant. Voetgangers hebben ook overal schijt aan.

Oversteken zonder voorrang, supertraag en dan strak naar voren kijken he. Of bij supermarkten continu in de weg lopen of stil staan met een karretje recht voor je auto.
Zijn niet alleen de oudjes.
En als jij het zo goed weet, dan weet je ook dat het per gemeente verschilt.
pi_204138094
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 08:03 schreef pokkerdepok het volgende:
ik herken mezelf wel in de OP; mijn fiest valt bijna uit mekaar, ik slinger omdat er een slag in mn voorband zit, heb alleen voor licht, rij regelmatig door rood en op de stoep.

ik ben als fietser een stukje cultureel erfgoed, vind ik. de roekeloze crisisfietser moet behouden blijven, en wij wat oudere mensen moeten het goede voorbeeld blijven geven aan de jeugd.

en waar het kan is de weg van de fietser, en auto's moeten gewoon opletten. daar doe je ze eigenlijk een plezier mee, want zo blijven autos scherp en bedacht op fietsers. en dat scheelt ongelukken.

Gelukkig ken je jezelf heel goed (zie je signatuur onder je nickname)
pi_204138177
En dan heb je nog die gasten met koptelefoons op. Waarom, geen idee, dat het in de bouw nodig is, ja, maar op de fiets niet.
Ik ben zelf slechthorend en als ik geen hoortoestellen in heb, is dat echt van invloed op de veiligheid. Ik hoor dan geen verkeer naderen achter me en ik hoor geen andere fietsbellen. Dus ik draag ze nu wel als ik op de fiets spring.
Daarmee wil ik aangeven dat jongelieden met koptelefoons op ook een gevaar zijn op de weg.
pi_204138196
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 07:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Ook dit vind ik een goeie. Je hoort namelijk geen sirenes als je die boemboem-muziek luid aan hebt in de auto. Ik hoor soms thuis auto's voorbijrijden met "boem boem boem" op de weg voor mijn huis. Dan zit ik dus in huis. Kun je nagaan hoeveel decibel dat is in de auto. En dat 's morgens vroeg als ze op weg zijn naar hun werk. Ik weet niet hoe het met hun zit, maar ik heb 's morgens helemaal geen zin aan die takkemuziek. Ik kan nog net het geneuzel hebben van de nieuwslezer op radio 1.
pi_204138254
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:16 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Gelukkig ken je jezelf heel goed (zie je signatuur onder je nickname)
oef, goeie dis
pi_204138273
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:32 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ook dit vind ik een goeie. Je hoort namelijk geen sirenes als je die boemboem-muziek luid aan hebt in de auto. Ik hoor soms thuis auto's voorbijrijden met "boem boem boem" op de weg voor mijn huis. Dan zit ik dus in huis. Kun je nagaan hoeveel decibel dat is in de auto. En dat 's morgens vroeg als ze op weg zijn naar hun werk. Ik weet niet hoe het met hun zit, maar ik heb 's morgens helemaal geen zin aan die takkemuziek. Ik kan nog net het geneuzel hebben van de nieuwslezer op radio 1.
misschien luistert die fietser met grote koptelefoon ook gewoon naar het nieuws
pi_204138307
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:44 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
misschien luistert die fietser met grote koptelefoon ook gewoon naar het nieuws
Dat kan, maar ik doe dat niet op de fiets. Het is gewoon gevaarlijk. Het grote probleem is dat fietsers denken dat ze oppermachtig zijn. Ze hebben het gevoel dat ze op tijd bij kunnen sturen. In de eerste plaats is dat een egoïstische gedachte, en in de tweede plaats een vrij kansloze. Ik herinner me nog van jaren geleden dat ik met de auto thuiskwam in het donker en het was slecht weer. Het regende pijpenstelen. Bij de rotonde voor me zag ik niets en wilde de rotonde oprijden. Totdat ik plotselings iets zwarts zag op de rotonde: een jongedame met zwarte kleding, op een zwarte fiets zonder licht. Ik schrok me helemaal wild. Gelukkig heeft mijn auto ABS en ik stond net op tijd stil. Anders was het heel anders afgelopen en was de nacht nog zwarter geworden.
Heel erg vond ik dat ze gewoon doorfietste alsof er helemaal niets was gebeurd. Ze was totaal niet geschrokken, terwijl toch echt duidelijk was dat ik een noodstop maakte. Zelfs geen gebaar van sorry of zo.

Ik vind dit heel typerend voor de gemiddelde fietser in Nederland op dit moment.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:50:16 #42
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204138313
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:48 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
maar ik doe dat niet op de fiets. Het is gewoon gevaarlijk.
Eens.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204138394
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
oef, goeie dis
:)
pi_204138423
Voer een jaarlijkse fiets APK keuring in met een zegel op het fiets.

Verplicht :

Remmen moeten werken
Verlichting moet werken, enkel vaste verlichting toegestaan bij niet werken tijdens fietsen is een losse lamp toegestaan.
Banden voldoende profiel en niet uitgedroogd
Alle schroeven moeten goed vast zitten.
Ketting mag niet verroest zijn.

Kosten keuring 30,- met zegel voor 1 jaar.

Zonder keuring de weg op risico 150,- en de fiets gaat naar de schredder.

Geen geld ervoor? Verkoop je telefoon.
Interessant he ?
pi_204138452
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Voer een jaarlijkse fiets APK keuring in met een zegel op het fiets.

Verplicht :

Remmen moeten werken
Verlichting moet werken, enkel vaste verlichting toegestaan bij niet werken tijdens fietsen is een losse lamp toegestaan.
Banden voldoende profiel en niet uitgedroogd
Alle schroeven moeten goed vast zitten.
Ketting mag niet verroest zijn.

Kosten keuring 30,- met zegel voor 1 jaar.

Zonder keuring de weg op risico 150,- en de fiets gaat naar de schredder.

Geen geld ervoor? Verkoop je telefoon.
Zo'n apk is zo gebeurd. 10 euro is voldoende. Bij de auto is het ook niet zo duur. Maar het is wel een goed idee.
Wat ik me altijd afvraag is de stelligheid van de bewering dat er geen geld is voor een grotere politiemacht. Nou ik woon hier dichtbij een winkelcentrum dat verboden is voor fietsers. Toch wordt er vrolijk rondgefietst en niemand die er wat aan doet. Dan denk ik: zet twee handhavers daar neer en slinger ze op de bon. Er zijn zoveel overtreders, dit is een goudmijntje. Hetzelfde met fietsers zonder licht. De helft heeft geen licht. Vijf keer in de maand staan met paar politiemannen en je harkt het geld gewoon binnen.
pi_204138517
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:48 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat kan, maar ik doe dat niet op de fiets. Het is gewoon gevaarlijk. Het grote probleem is dat fietsers denken dat ze oppermachtig zijn. Ze hebben het gevoel dat ze op tijd bij kunnen sturen. In de eerste plaats is dat een egoïstische gedachte, en in de tweede plaats een vrij kansloze. Ik herinner me nog van jaren geleden dat ik met de auto thuiskwam in het donker en het was slecht weer. Het regende pijpenstelen. Bij de rotonde voor me zag ik niets en wilde de rotonde oprijden. Totdat ik plotselings iets zwarts zag op de rotonde: een jongedame met zwarte kleding, op een zwarte fiets zonder licht. Ik schrok me helemaal wild. Gelukkig heeft mijn auto ABS en ik stond net op tijd stil. Anders was het heel anders afgelopen en was de nacht nog zwarter geworden.
Heel erg vond ik dat ze gewoon doorfietste alsof er helemaal niets was gebeurd. Ze was totaal niet geschrokken, terwijl toch echt duidelijk was dat ik een noodstop maakte. Zelfs geen gebaar van sorry of zo.

Ik vind dit heel typerend voor de gemiddelde fietser in Nederland op dit moment.
ik denk dat elke fietser zulke verhalen heeft over automobilisten.
pi_204138543
Dat komt omdat ze dan moeite moeten doen, mensen aanspreken bonnen maken. Grote bek of klappen vangen.

Met een flits kast langs de snelweg en intussen x videos fappend loeren kost amper energie.

Agenten, Boas parkeerwachters zijn super lui geworden.
Parkeerprentjes achter het raam? Doen ze al jaren niet meer, een fout gepakeerde auto wegslepen of wielklemmen al jaren niet meer.

Is gewoon zwakte van de mens geworden online macht spelen geld innen en vervolgens niks laten horen bij bezwaren.

Moderne tijden zijn niet altijd beter, een harde fysieke aanpak mag wel terug. Ook voor autos geen apk en toch rijden? 1 week de tijd voor een apk + fix zo niet dan in beslag en de schredder in dan zien we deze barrel niet meer terug.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zwolsboy op 19-03-2022 15:33:21 ]
Interessant he ?
pi_204140207
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik denk dat elke fietser zulke verhalen heeft over automobilisten.
Die zonder licht rijden in het donker?
pi_204141453
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 17:06 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Die zonder licht rijden in het donker?
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')